Ikimokyklinio ugdymo mokytojų pasirengimas taikyti STEAM ugdymo metodą įstaigose
Sveiki,
Esu Vilniaus universiteto II kurso Edukologijos studentė. Šiuo metu atlieku magistrinio darbo tyrimą, kurio tema „Ikimokyklinio ugdymo mokytojų pasirengimas taikyti STEAM veiklas: kompetencijų tobulinimo aspektas“.
Šio tyrimo tikslas - išsiaiškinti ikimokyklinio ugdymo mokytojų pasirengimą taikyti STEAM ugdymo metodą įstaigose.
Ši apklausa yra anoniminė, o surinkti duomenys bus naudojami moksliniams apibendrinimams bei rekomendacijų rengimui STEAM ugdymo tobulinimui.
Kopija - Jūsų lytis:
Jūsų lytis:
Jūsų amžius:
Darbo vieta:
1. Darbo patirtis ikimokyklinio ugdymo įstaigose:
2. Šiuo metu dirbate ikimokyklinėje įstaigoje:
3. Ar estate susidūręs(-usi) ir susipažinęs(-usi) su STEAM ugdymo taikymu?
4. Kaip dažnai taikote STEAM ugdymą kasdienėje veikloje?
5. Kiek laiko paprastai skiriate STEAM ugdymo veikloms per savaitę?
6. Ar Jūsų ikimokyklinio ugdymo įstaigoje yra rengiami STEAM ugdymo mokymai/seminarai ?
7. Kaip dažnai Jūsų ikimokyklinio ugdymo įstaigoje yra rengiami STEAM ugdymo mokymai/seminarai?
8. Kokius STEAM ugdymo veiklos elementus ir priemones dažniausiai įtraukiate į savo užsiėmimus su vaikais?
- Dažniausiai naudojame skaičiavimo žaidimus, konstrukcinius rinkinius ir piešimą.
- Įtraukiame konstravimą su kaladėlėmis, stebėjimus gamtoje, menines veiklas.
- Įtraukiame eksperimentus su vandeniu, meninius tyrimus, skaičiavimo žaidimus.
- Dažniausiai pasitelkiame meninius užsiėmimus, skaičiavimą ir paprastus eksperimentus.
- Dažnai naudojame įvairias gamtos priemones, skaičiavimo užduotis, meno priemones.
- Įtraukiame paprastus eksperimentus, skaičiavimus, kūrybinį konstravimą.
- Dažniausiai naudojame gamtos stebėjimo, konstravimo ir menines veiklas.
- Į veiklas įtraukiame gamtos eksperimentus, konstravimą, meną ir logines užduotis.
- Mūsų veiklose dažnai naudojami gamtos mokslų eksperimentai, meniniai projektai ir matematinės užduotys.
- Įtraukiame įvairius STEAM elementus: gamtos mokslų stebėjimus, eksperimentus, konstravimo užduotis ir meninius projektus.
9. Ar vaikai noriai dalyvauja STEAM ugdymo veiklose? Kuri STEAM ugdymo dalis (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, menas ar matematika) jiems labiausiai patinka? Kaip galvojate kodėl?
- Vaikus labiausiai įtraukia inžinerija – jiems patinka konstruoti ir kurti.
- Vaikams patinka menas ir gamtos mokslai – jiems tai leidžia tyrinėti aplinką.
- Vaikai labiausiai džiaugiasi veiklomis, kur gali matyti rezultatą – eksperimentai populiariausi.
- Vaikai labiausiai įsitraukia į kūrybines veiklas, kurios leidžia patiems kurti.
- Vaikams labiausiai patinka kurti – tai gali būti tiek piešiniai, tiek konstrukcijos.
- Vaikams patinka technologijos ir menas – jie leidžia išreikšti save.
- Vaikams labiausiai patinka menas ir inžinerija, nes tai leidžia kurti savo rankomis.
- Vaikai aktyviai dalyvauja, labiausiai traukia gamtos mokslų eksperimentai dėl netikėto rezultato.
- Vaikai mėgsta STEAM veiklas, ypač eksperimentus ir konstravimo užduotis.
- Vaikams labiausiai patinka eksperimentuoti ir kurti, nes tai leidžia jiems patiems atrasti naujus dalykus.
10. Ar naudojate skaitemines technologijas STEAM ugdymo veiklose? Jei taip, kokias? Jei ne, kodėl?
- Naudojame išmaniuosius įrenginius retai – dažniausiai tradicines priemones.
- Naudojame planšetes, kai dirbame su edukacinėmis programėlėmis.
- Kartais naudojame planšetes ar edukacinius žaidimus.
- Naudojame planšetes ir interaktyvią lentą edukacijai.
- Naudojame edukacinius filmukus ir planšetes – bet ne kiekvienoje veikloje.
- Naudojame planšetes, tačiau daug veiklų vyksta be technologijų.
- Naudojame kompiuterius, interaktyvią lentą, tačiau dar neišnaudojame visų galimybių.
- Naudojame planšetes, interaktyvias lentas ir edukacines programėles.
- Naudojame skaitmenines priemones, bet dažniau renkamės praktinį mokymą.
- Naudojame skaitmenines priemones, bet dažniau renkamės praktines, rankomis atliekamas veiklas.
11. Kokie būreliai (neformalaus ugdymo veiklos) yra organizuojami Jūsų ikimokyklinio ugdymo įstaigoje? Ar tarp jų yra STEAM ugdymo veiklas skatinančių būrelių? Jei ne, kodėl?
- Yra muzikiniai ir sporto būreliai, bet STEAM veiklų dar trūksta.
- Turime dailės, šokių, muzikos būrelius, tačiau STEAM veiklos dar nėra išplėtotos.
- Turime muzikos ir kūrybinių dirbtuvių būrelius.
- Trūksta mokomųjų programų, skaitmeninių ir inžinerinių priemonių.
- Yra menų ir sporto būreliai, STEAM veiklos nėra sistemingos.
- Turime sporto, šokių, piešimo būrelius, bet STEAM veiklų trūksta.
- Turime muzikos, dailės ir šokių būrelius, bet STEAM orientuotų trūksta.
- Turime muzikos, sporto, dailės būrelius, tačiau STEAM veiklų trūksta.
- Įstaigoje vyksta meniniai ir sportiniai būreliai, tačiau STEAM veiklų trūksta.
- Organizuojami muzikos, sporto ir menų būreliai, tačiau STEAM ugdymo veikloms skirtų užsiėmimų galėtų būti daugiau.
12. Kaip galvojate ar Jūsų ikimokyklinio ugdymo įstaigoje yra pakankamai priemonių ir išteklių kokybiškam STEAM ugdymui? Jei ne, kokių priemonių trūksta labiausiai?
- Trūksta vizualinių priemonių, technologinių įrankių, programavimo žaislų.
- Trūksta laboratorinių priemonių ir edukacinių konstruktorių.
- Trūksta priemonių inžinerinėms ir technologinėms veikloms.
- STEAM padeda lavinti problemų sprendimo įgūdžius ir smalsumą.
- Trūksta laboratorinių rinkinių, skaitmeninių įrankių, konstrukcinių žaislų.
- Reikia daugiau išmaniųjų priemonių, robotikos, tyrimo rinkinių.
- Reikėtų daugiau interaktyvių žaidimų, mikroskopų, konstruktorių.
- Trūksta technologinių priemonių, ypač skaitmeninių įrankių bei robotikos rinkinių.
- Priemonių yra, bet trūksta interaktyvių technologijų ir laboratorinės įrangos.
- Priemonių yra, bet trūksta interaktyvių įrankių, kurie skatintų technologinį mąstymą.
13. Kaip Jūsų manymu, STEAM ugdymo veiklos prisideda prie vaikų kūrybiškumo ir kritinio mąstymo lavinimo? Pakomentuokite.
- STEAM padeda vaikams pažinti priežasties-pasekmės ryšius, ugdo logiką.
- STEAM padeda vaikams susipažinti su pasaulio reiškiniais per patirtį.
- STEAM stiprina vaikų kūrybinį mąstymą ir gebėjimą tyrinėti.
- Tikslas – skatinti domėjimąsi pasauliu per patirtį.
- STEAM skatina kūrybą, padeda vaikams mokytis iš bandymų ir klaidų.
- Vaikai išmoksta mąstyti kūrybiškai, analizuoti ir ieškoti sprendimų.
- STEAM padeda ugdyti smalsumą, kūrybiškumą ir gebėjimą spręsti problemas.
- STEAM veiklos ugdo vaikų mąstymą, skatina tyrinėti ir išbandyti naujus dalykus.
- STEAM ugdymas padeda vaikams ugdyti kūrybiškumą ir analitinį mąstymą.
- STEAM ugdymas skatina vaikus eksperimentuoti, kurti naujus sprendimus ir mokytis per patirtį.
14. Kokie yra pagrindiniai Jūsų tikslai, kai įtraukiate STEAM ugdymą į veiklas su vaikais? Kaip vertinate šių tikslų įgyvendinimą?
- Tikslas – ugdyti gebėjimą mąstyti kūrybiškai ir savarankiškai spręsti užduotis.
- Tikslas – suteikti galimybes vaikams išmokti per kūrybišką veiklą.
- Tikslas – skatinti domėtis mokslu per žaidimą.
- Tėvai dažniausiai palaiko, ypač kai mato, kad vaikams tai įdomu.
- Svarbiausias tikslas – įtraukti vaikus į tyrinėjimo procesą.
- Tikslas – ugdyti smalsumą, lavinti mąstymą ir kūrybiškumą.
- Tikslas – skatinti pažinimą per veiklą ir patirtį.
- Tikslas – skatinti kūrybą, kritinį mąstymą ir savarankiškumą.
- Tikslas – skatinti vaikų smalsumą ir problemų sprendimo įgūdžius.
- Svarbiausias tikslas – ugdyti vaikų smalsumą, skatinti juos tyrinėti ir pritaikyti žinias praktikoje.
15. Kaip vertinate tėvų požiūrį į STEAM ugdymo veiklas? Ar jie palaiko šių veiklų integraciją į ugdymo procesą? Kaip galvojate kodėl?
- Tėvai dažnai džiaugiasi, kai jų vaikai domisi naujomis sritimis.
- Tėvai dažnai rodo susidomėjimą, ypač jei vaikas pasakoja apie patirtas veiklas.
- Tėvai pozityviai vertina STEAM, kai mato praktinius rezultatus.
- Tėvai dažniausiai palaiko, ypač kai mato, kad vaikams tai įdomu.
- Tėvai dažnai domisi, ką vaikai daro, ir palaiko naujas iniciatyvas.
- Tėvų požiūris pozityvus, ypač kai veiklos įdomios ir inovatyvios.
- Tėvai palaiko, kai mato vaikų pasiekimus ar domėjimąsi.
- Tėvai vertina šias veiklas teigiamai, ypač kai mato vaikų susidomėjimą.
- Kai kurie tėvai palaiko STEAM ugdymą, kitiems reikia daugiau informacijos apie jo naudą.
- Kai kurie tėvai palaiko STEAM ugdymą, tačiau ne visi iki galo supranta jo svarbą.
16. Ar Jūsų nuomone STEAM ugdymo veikloms reikalinga papildoma erdvė ar specifinė aplinka? Jei taip, kokia?
- Taip, būtų naudinga turėti atskirą kūrybinę–mokslinę erdvę.
- Taip, reikalinga atvira, kūrybą skatinanti erdvė su įvairiomis medžiagomis.
- Reikalinga erdvė su galimybe išbandyti įvairius tyrinėjimo metodus.
- Taip, reikalinga erdvė eksperimentams ir tyrinėjimams.
- Reikia erdvės, kur galima būtų dirbti su technologijomis ir eksperimentuoti.
- Taip, tam reikalinga universali, lanksti kūrybinė erdvė.
- Reikia erdvės, kur vaikai galėtų laisvai eksperimentuoti ir konstruoti.
- Taip, reikėtų erdvės su lavinamosiomis priemonėmis ir kūrybinėmis zonomis.
- Taip, reikėtų daugiau erdvių kūrybiškai ir eksperimentinei veiklai.
- Taip, reikalinga erdvė eksperimentams ir kūrybinėms dirbtuvėms, kur vaikai galėtų laisvai tyrinėti.
17. Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduriate integruodami STEAM ugdymą kasdienėje veikloje su vaikais? Kaip šie iššūkiai yra sprendžiami?
- Kartais trūksta žinių, tačiau ieškome informacijos ir dalinamės patirtimi.
- Iššūkis – laiko planavimas, bet integruojame STEAM į kasdienes temas.
- Siūlyčiau bendradarbiauti su kitomis įstaigomis dėl priemonių ir idėjų.
- Didžiausias iššūkis – pasiruošimo laikas, bet padeda kolegų pagalba.
- Trūksta priemonių ir žinių – sprendžiame per komandinius aptarimus ir pasidalijimus.
- Trūksta metodinės medžiagos ir priemonių – sprendžiame per dalijimąsi resursais.
- Sunku integruoti dėl laiko stokos, bet pasidalijus užduotimis, tai įveikiama.
- Kartais trūksta laiko pasiruošimui ir kūrybiškų idėjų, tačiau komandoje ieškome sprendimų.
- Didžiausi iššūkiai – laiko ir priemonių trūkumas, bet ieškome sprendimų per bendrus projektus.
- Didžiausi iššūkiai – finansavimas priemonėms ir laiko trūkumas veikloms planuoti.
18. Kokie būtų Jūsų pasiūlymai, kaip galima būtų pagerinti STEAM ugdymo taikymą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje?
- Pagerinti galima per komandinius STEAM projektus ir bendradarbiavimą su tėvais.
- Pagerinti galima per teminių projektų organizavimą ir naujų priemonių įsigijimą.
- Įdomiausi būtų mokymai apie kūrybinį konstravimą ir programavimą vaikams.
- Siūlyčiau turėti daugiau bendrų STEAM projektų.
- Reikėtų aiškesnių rekomendacijų, kaip integruoti STEAM į dienos ritmą.
- Reikia daugiau praktinių mokymų ir finansavimo priemonėms.
- Galima būtų plėsti priemonių asortimentą ir įtraukti daugiau praktinių veiklų.
- Reikėtų daugiau praktinių mokymų ir bendradarbiavimo su kitomis įstaigomis.
- Reikėtų daugiau finansavimo priemonėms ir pedagogų mokymams.
- Būtų naudinga daugiau investuoti į technologines priemones ir mokymus pedagogams.
19. Ar manote, kad Jums reikalingos papildomos žinios, mokymai/seminarai apie STEAM ugdymą? Jei taip, kokios temos būtų įdomiausios/aktualiausios?
- Aktualu – kaip integruoti STEAM veiklas į teminį ugdymą natūraliai ir kūrybiškai.
- Norėčiau mokymų apie žaidybinių metodų taikymą STEAM veiklose.
- Įdomiausi būtų mokymai apie kūrybinį konstravimą ir programavimą vaikams.
- Aktualu – gamtos mokslų ir technologijų taikymas praktikoje.
- Domintų gamtos reiškinių eksperimentai ir konstravimo metodikos.
- Aktuali tema – STEAM įgyvendinimas grupėse su mišraus amžiaus vaikais.
- Įdomūs būtų mokymai apie robotiką, gamtos reiškinių pažinimą, kūrybines dirbtuves.
- Norėčiau mokymų apie STEAM integraciją per žaidimą ir tiriamąją veiklą.
- Domintų mokymai apie naujausius STEAM metodus ir inovatyvias praktikas.
- Norėtume mokymų apie naujausias STEAM ugdymo tendencijas ir jų pritaikymą kasdienėje veikloje.