Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo formos, ugdant pradinio skaitymo įgūdžius priešmokykliniame amžiuje.
Gerbiamas respondente,
Esu Klaipėdos valstybinės kolegijos Verslo fakulteto Ikimokyklinės ir priešmokyklinės
pedagogikos studijų programos III kurso studentė Milda Juškienė. Atlieku tyrimą, kurio tikslas yra išnagrinėti pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo formas, ugdant pradinio skaitymo įgūdžius priešmokykliniame amžiuje. Apibendrinti tyrimo rezultatai bus panaudoti pedagoginių studijų baigiamajame darbe. Maloniai prašau skirti 10-15 minučių ir užpildyti anketą. Apklausa yra anoniminė. Jums tinkantį atsakymą pažymėkite varnele.
Anketa neprieinama
1. Kas, Jūsų manymu, yra bendradarbiavimas? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)
2. Kaip manote, kokie veiksniai skatina bendradarbiavimą? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)
Kodėl taip manote? Paaiškinkite plačiau.
- Bendradarbiaujant būtina įsitraukti į ugdymo procesą, nes tik taip vaikas jaučia didesnį dėmesį, labiau motyvuojamas, jaučiasi labiau pasitikintis savimi.
- Be bendradarbiavimo nebus ir ugdymo.
- Visapusis komandinis darbas - duoda geriausią rezultatą
- Kalbantis apie iškylančius sunkumus ir bendrai dirbant būna geresni rezultatai
- Tik vieningas darbas sukuria gerus santykius
- Bendradarbiavimas- tai ir yra komandinis darbas. O kad jis turi būti vieningas, tai labai svarbu. Kartu mes, tėvai ir pedagogai, galim viską.
- Tik komandoje ir įsitraukus tėvams gaunami geri bendradarbiavimo rezultatai.
- Bendradarbiavimas tai mokytojų, specialistų ir tėvų sąveika siekiant bendro tikslo, todėl visi turi prisidėti prie šio proceso.
- Manau, kad svarbiausia abipusis noras ir darbas siekiant tų pačių tikslų.
- Tik įsitraukiant abiems pusėms (tėvams ir pedagogams) įmanomas glaudus ir sėkmingas bendradarbiavimas ugdant vaikus.
3. Koks bendradarbiavimo su tėvais pobūdis Jums aktualiausias? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)
Kodėl renkatės tokį bendradarbiavimo būdą? Paaiškinkite plačiau.
- Pirmiausia reikia nusistatyti bendradarbiavino tikslą. Jeo bendradarbiaujama dėl visos grupės vaikų, tai žinoma reikia grupinio ar kolektyvinio bendradarbiavimo, bet jei kalbėti apie individualius pasiekimus, taibir reikia individualiai kalbėt su vaiko tėvais.
- Geriausias bendravimo budas
- Taip tėvams labiau galima išaiškinti problemas.
- Išsamus pokalbis kiekvienu atveju, parodomas dėmesys, sprendžiami iškilę sunkumai.
- Reikalui esant reikalingi ir individualūs pokalbiai su tėvais.
- Nes tokį renkasi pedagogai
- Galima atviriau pakalbėt apie vaikui kylančius sunkumus
- Išvykos labai suvienija
- Reikalingas konfidencialumas, nes ne visi tėvai išdrįsta kalbėti atvirai bendrų susirinkimų metu (ypatingai tie, kurių vaikams sekasi sunkiau).
- Individualus pokalbis geriau pasiekia tėvų ausis ir širdį, toks pokalbis nuoširdesnis, tėvai atsiveria.
4. Kokias bendradarbiavimo su tėvais formas dažniausiai pasirenkate? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)
5. Jūsų nuomone, kokius priešmokyklinio amžiaus vaiko psichofizinius gebėjimus pastebite? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)
Kita (įrašykite)
- Visi tinka
- Visi anksčiau išvardinti.
Kuo šie gebėjimai pasireiškia?
- Greitai viskas atsibosta.
- Vaikas geba įvardinti savo emocijas, kaip jaučiasi, domisi veiklomis ir pats siūlo veiklas, žaidimas - įsitraukia noriai
- Vaiko noru viską žinoti.
- Vaikas gerai valdo savo kūną, atlieka jam pateiktas užduotis iki galo, susipyksta ir pats susitaiko su draugais, valdo savo nuotaikas, yra aktyvus diskusijose, moka formuluoti klausimus, atsako į klausimus,
- dėmesingumu
- Vaikas ilgesni laiką gali išlaikyti savo dėmesį, įsiminti ir atlikti užduotis, reikalaujančias susikaupimo.
- Labai daug klausinėja, domisi, tyrinėja. Yra drąsus.
- Vaikas tiesiog atitinka arba ne raidos etapa pagal savo amžių.
- Labiau pastebimi.
- Vaikai aktyviai juda, išlavėjusi stambioji motorika. Domisi nematytais, nepažįstamais objektais, veiksmais.
6. Kaip manote, kurie pažintiniai gebėjimai yra svarbiausi pradinio skaitymo įgūdžiams ugdyti? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)
Kodėl taip manote? Paaiškinkite plačiau.
- Auganciam vaikui reikia.
- Vaiko gebėjimai yra individualūs. Bet esant išlavėjusiems pažintiniams gebėjimams - tai padaryti kur kas lengviau
- Jei nesukaups dėmesio nieko neišmoks.
- Jei vaikas nesutelks dėmesio , sunku susikaupti ir skaityti
- Jeigu vaikas turi kritinį mąstymą viskam, tai jo vaizduotė jį ištrauks iš visų situacijų.
- Todėl.
- Stokojant dėmesio ir mąstymo, vaikui kils sunkumų išmokti skaityti.
- Svarbu sutelkti dėmesį į tekstą ir galvoti apie žodžius, jų jungimą.
- Tik gebant stutelkti dėmesį, susidomėti būsomu kūriniu ar knyga galimimi sėkmingi skaitymo įgūdžiai.
- Vaikas turi sukaupti dėmesį į skaitymo pradžiamokslį
7. Kaip manote, ar bendradarbiavimas su tėvais yra svarbus veiksnys ugdant vaiko pradinio skaitymo įgūdžius? (pažymėkite vieną atsakymo variantą)
Kodėl taip manote? Paaiškinkite plačiau.
- Niekada, nei priešmokykliniame amžiuje nei vėliau pradiniame ugdyme nepakaks vienos pusės pastangų įdiegti vienas ar kitas žinias. Visad abi puses: tiek tėvai tiek pedagogai turi bendradarbiauti ir siekt bendrų ygdymo tikslų.
- Nes nuo tėvų ir prasideda.
- Komandinis darbas
- kas vaikui nesiseka ugdymo įstaigoje, papildomai su tėvelių pagalba paskaito.
- Vaikas turi ir namuose mokytis skaityti neužtenka skaitymo ugdymo įstaigoje
- Visi vieningi turi būti
- Tik papildomas darbas namuose duos geresnius rezultatus
- Iš dalies taip manau. Čia kiekvienas vaikas dar yra individualus.
- Vaikui bus sunkiau pasiekti tikslą, jei nebus bendradarbiavimo tarp mokytojo ir tėvų.
- Labai svarbu, kad tėvai ir namuose udytų vaiką, mokytų skaitymo įgūdžių.
8. Kaip tėvai įsitraukia į bendradarbiavimą su pedagogais? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)
9. Kokius pradinio skaitymo ugdymo būdus namuose siūlote tėvams? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)
Kodėl siūlote tokius skaitymo būdus?
- Visi jie labai svarbūs.
- Kad neatsibostu greitai knygos.
- Vaikas turi pamilti knygelę pats, domėtis
- Visi šie variantai vienodai svarbūs
- Padeda vaikams lengviau mokytis skaityti
- Vystosi mąstymas ir suvokimas
- Jei pats suaugęs nerodo pavyzdžio, tai kaip gali sudominti vaiką
- Jeigu vaikas nematys namuose skaitančių tėvų, tai jis ir neskaitys
- man jie atrodo teisingi.
- Mano nuomone tai pagrindiniai aspektai, kurie padeda vaikui pradėti skaityti.
10. Jūsų nuomone, kokių problemų kyla, bendradarbiaujant su tėvais, kai kalbate apie pradinio skaitymo įgūdžių formavimą? Pasidalinkite patirtimi.
- Tėvų laiko stoka apskritai kas liečia vaikus. Tiesiog nuolat teisinasi, kad nespėja, nėra laiko ir pan.
- Gal dėl laiko stokos.
- Tėvai tikisi kad vaikas būdamas priešmokyklinėje grupėje išmoks skaityti, nors pedagogui su visais grupėje esančiais vaikais tai padaryti labai sunku. Nes naujos programos, daug įvairių neformalių veiklų - todėl kaip ir sakiau komandinis darbas, darbas namuose su vaiku ir ugdymo įstaigoje , duoda geriausius rezultatus. O ir vaikas turėdamas ritualinę veiklą su mama ar tėčiu - tikrai apsidžiaugs.
- Per mažai skiriama vaiko ugdymui laiko.
- Tėvai neturi laiko užsiimti vaikų skaitymo įgūdžiu tobulinimuisi . Dėl to nekreipia dėmesio į pedagogu siūlymus
- Nekyla
- Tėvai netęsia skaitymo namie
- Yra dvi grupės tėvų: 1. Daug užsiimantys su vaiku namuose, skiriantys vaiko lavinimui daug dėmesio. 2. Pasikliaujantys tik ugdymo įstaiga.
- Tėvai neturi tam laiko. Mano, jog tai mokytojo pareiga.
- Daug tėvų nenori skirti laiko savo vaikams namuose. Jie nori, jad viską padarytų pedagogai.
11. Ugdant pradinio skaitymo įgūdžius svarbu (pažymėkite ar sutinkate su teiginiais):
12. Jūsų nuomone, pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas, ugdant pradinio skaitymo įgūdžius, vaikui padeda? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)
13. Kaip manote, ko svarbu siekti, ugdant vaikų pradinio skaitymo įgūdžius? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)
14. Pasidalinkite gerąja bendradarbiavimo su tėvais patirtimi, kokius netradicinius būdus taikote? Parašykite pavyzdžių.
- Pavyzdžiui: pateikiu tėvams ir vaikui žodžius, o jie turi iš laikraščio ar žurnalo tekstų iškirpi raideles ir sudėlioti tuos žodžius. Vaikams patinka😀
- Pasiųlau kur ir kaip įsigyti naujų knygų.
- Skaityti knygeles, vartyti jas įvairiose situacijose: pvz laukiant pas gydytoją, ne telefoną duoti vaikui - o varyti kartu knygelę.
- Dalyvavimas įvairiuose projektuose, vakaronėse, ekskursijose.
- Tėvai ateina į grupę pravesti veiklą su vaikais
- Manau, kad svarbiausia: abipusė pagarba, geranoriškumas, konfidencialumas, empatija.
- Vokeliai, dėžutės tėvams skelbimų lentoje klasėje su paliktu rašteliu.
- Pakviesti tėvelius prieš pietų miegą skaityti pasakas.
- Netaikau.
- Įamžinti laiką su vaikais netradicinėje aplinkoje skaitant (nesvarbu ką - žurnalą, stendą, žaislų instrukcijas). Tėveliai gali dalintis nuotraukomis kaip skatina vaikus skaityti ivairioje aplinkoje.