Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo formos, ugdant pradinio skaitymo įgūdžius priešmokykliniame amžiuje.

14. Pasidalinkite gerąja bendradarbiavimo su tėvais patirtimi, kokius netradicinius būdus taikote? Parašykite pavyzdžių.

  1. Pavyzdžiui: pateikiu tėvams ir vaikui žodžius, o jie turi iš laikraščio ar žurnalo tekstų iškirpi raideles ir sudėlioti tuos žodžius. Vaikams patinka😀
  2. Pasiųlau kur ir kaip įsigyti naujų knygų.
  3. Skaityti knygeles, vartyti jas įvairiose situacijose: pvz laukiant pas gydytoją, ne telefoną duoti vaikui - o varyti kartu knygelę.
  4. Dalyvavimas įvairiuose projektuose, vakaronėse, ekskursijose.
  5. Tėvai ateina į grupę pravesti veiklą su vaikais
  6. Manau, kad svarbiausia: abipusė pagarba, geranoriškumas, konfidencialumas, empatija.
  7. Vokeliai, dėžutės tėvams skelbimų lentoje klasėje su paliktu rašteliu.
  8. Pakviesti tėvelius prieš pietų miegą skaityti pasakas.
  9. Netaikau.
  10. Įamžinti laiką su vaikais netradicinėje aplinkoje skaitant (nesvarbu ką - žurnalą, stendą, žaislų instrukcijas). Tėveliai gali dalintis nuotraukomis kaip skatina vaikus skaityti ivairioje aplinkoje.
  11. Rengiu ramius pokalbius prie kavos pietų metu.
  12. Skaitymui ruošiamės jau nuo trijų metų-vartydami, ,,skaitydami'' knygeles, atkartoti išgirstą tekstą,skatiname kurti savo istorijas, vaidinti,žaisti įv.stalo žaid.su raidėm, ,,parašyti''raidę iš gamtinės medž.smulkių detalių.
  13. Kurti knygą, jos iliustracijas bei tekstus kartu su vaiku.
  14. Lankstinukai, užduotys namuose
  15. Uždara facebook grupė
  16. Darome su tėvais arbatos gėrimo popietes
  17. Netradicinėje aplinkoje - pavyzdžiui ne klasėje, o lauke.
  18. Taikau tradicinius būdus.
  19. Projektinė veikla, interaktyvi laisvalaikio veikla, bendras švenčių ruošimas ir vedimas ir kt.
  20. atpasakojame perskaitytas pasakas
  21. Prašyti, kad tėvai pakartotų tos dienos skaitytą tekstą. Priminti ir vaikams, kad pakartototų, "parodytų" tėvams kaip skaito.
  22. Nedirbu su pradinukais
  23. Individualūs pokalbiai su tėvais, trikampio ir keturkampio metodai.
  24. Leisti pačiam vaikui išsirinkti norima knygele.
  25. Penktadieniais darome knygynų dieną, kiekvienas vaikas atsineša savo knygelę ir mes jas vartome, skaitome. Taip pat, vieną kartą į mėnesį prašome tėvelių suorganizuoti vakarą su knyga.
  26. kita
  27. Duodu vaikui patikusia knygą parsinešti namo .Atnešus knygelę aptariame ką sužinojo naujo.
  28. Zaidziame zaidima. “Piesiame raides vaikui amt nugaros”. Ne istikruju, piestuku per rubus ir vaikas turi atpazinti raide, taip jis koncentruojasi i save, i pojucius, isijungia fantazija, vaikas prasiblasko tarp veiklu
  29. Visada tėvams pasakau, kad mes vaikams padėsim pradėti skaityti, o tėvai lavins skaitymo įgūdžius namuose. Ir tai padeda. Visi vaikai išeina į mokyklą skaitydami.
  30. Siūlome daugiau vartyti knygas, bandyti tarti skiemenis, išvykose į gamtą bandyti sakyti matomus vaizdus, juos sakyti skiemenimis.