LLA apklausa
1. Išskirkite kokias, Jūsų nuomone, tiesiogines funkcijas kontaktinių valandų metu atlieka logopedai, bet jos nėra įtrauktos į šiuo metu esantį Logopedo pareigų reglamentą.
- Pavadavimas mokytojų.
- Pasiruošimas pratyboms, tam skiriama daug laiko namuose. Įveikiant skaitymo, rašymo sutrikimus reikia taisyti vaikų darbus, o už tai neapmokama. Logopedas pildo dienyną, sudaro pratybų planus, ruošia medžiagą pratyboms, vertina kaip ir visi mokytojai, tačiau už tai jam neapmokama.
- pedagogų pavadavimą (kai šie serga). Kai reikia dalyvauti įvairiose darbo grupėse(išvardintose žemiau) niekas nežiūri laiko (kontaktinis ar ne) renkasi, kada visiems patogiau. Deja tai dažniau būna kontaktinis laikas.
- -
- Dalyvavimas įstaigos renginiuose.
- Vaikų kalbos tyrimas, vertinimas
- Išsamus vaikų kalbos vertinimas mokslo metų eigoje: ruošiant dokumentus vertinimui pedagoginėje psichologinėje tarnyboje arba naujai atėjusio vaiko, turinčio kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, kalbos vertinimas. Papildomas vaikų kalbos vertinimas nenumatytas pratybų tvarkaraštyje, nes tai nėra pastovi veikla. Integruota veikla grupėje, projektinė veikla su ugdytiniais, renginių organizavimas ir dalyvavimas darželio šventėse, kalbos rytmečiuose ir pan. Darbas grupėse, atliekant grupės auklėtojos funkcijas vasaros atostogų metu, pavaduojant sergančias ar išvykusias auklėtojas.
- Prevencinė veikla jaunesnio ikimokyklinio amžiaus vaikams, kuriems dar nėra numatyta švietimo pagalba. Konsultavimas tėvų, kurie ateina jiems patogiu metu. Vaikų su elgesio sutrikimais užėmimas jų emocijų protrūkio metu. Vaikų iš socialinės rizikos šeimų apsauga susitikimų su jų tėvais metu.
- Vaikų kalbinių gebėjimų vertinimas ruošiant į Pedagoginę-psichologinę tarnybą. Taip pat vaikų kalbinių gebėjimų vertinimas atvykus naujam vaikui, atsiradus poreikiui logopedo pagalbos anksčiau nelankiusiam vaikui. Kai tėvai ateina į konsultaciją kartu su vaiku - kaip tai oficialiai forminti, kaip kontaktinį, ar kaip nekontaktinį laiką? Ikimokyklinėse įstaigose vasaros metu reikalaujama dirbti grupėse auklėtojos pareigose. Vadovai dažnai reikalauja dirbti su didesnius vaikų skaičiumi nei yra reglamentuota. Dažnai reikalaujama dirbti su visais, kuriems reikalinga pagalba.
- Veža savo transportu ir savo lėšomis mokinius į PPT (pedagoginę psichologinę tarnybą) tyrimui. Dalyvauja PPT rengiamuose mokinių vertinimų aptarimuose (1-5 kartus per savaitę).
2. Išskirkite kokias, Jūsų nuomone, funkcijas nekontaktinių valandų metu atlieka logopedai, bet jos nėra įtrauktos į šiuo metu esantį Logopedo pareigų reglamentą.
- Budėjimas pertraukų metu
- Renginių organizavimas, darbas įvairiose mokyklos veiklose, VGK komisijoje, projektinėje veikloje, metodinė veikla. Logopedai ruošia daug metodinių priemonių, rekomendacijų tėvams, dirba su visą šeimą. Mokytojas gauna už darbą su šeima priedus aip klasės auklętojas, o logopedas dirba nuolat su vaiko šeima.
- Kadangi mūsų darželyje nėra galimybės paimti visus vaikus (nėra reikiamo krūvio), vykdau prevencinę veiklą. Kitų veiklų metu einu į keturmečių grupę, vykdau projektą "Kelias į gražią vaiko kalbą". Rašiau finansuojamą projektą, kuriam parašyti, tikrai nelieka laiko kitų veiklu metu. Jį rašiau tiesiog namuose, aukojau savo šeimos laiką. Gavau 500 eu finansavimą. Bet man ir mano šeimai jokios naudos, jokio apmokėjimo.
- Rugsėjo mėn. ir atvykus arba išvykus naujiems mokiniams tvarkome duomenų bazę.
- Logopedai pavaduoja auklėtojas grupėse,nors ikimokyklinio ugdymo pedagogo kvalifikacijos neturi. Veda renginius. Dalyvauja audito vykdymo grupėje,kurioje kuria, apdoroja audito anketų duomenis, rengia rekomendacijas bendram ugdymui,nors yra baigę specialiąją pedagogiką. Švietimo pagalbos specialistai yra "kamštis" papildomų darbų atlikimo skylėms užkišti: lydi mokinius į renginius, pavaduoja kitus specialistus ir kt.
- veikla įvairiose darbo grupėse: audito, renginių organizavimo, įstaigos metinio veiklos plano kūrimui, vasaros stovyklose... ir kitose nepastoviose (pvz.: nuostatų kūrimas ir t.t.)
- Sąsiuvinių ir pratybų sąsiuvinių taisymas, projektų rašymas,dalyvavimas įstaigos ar miesto įvairių darbo grupių, komisijų veikloje, pasitarimuose
- -
- Visi mokykloje vykstantys posėdžiai, budėjimas pertraukų metu, dalyvavimas įvairių darbo grupių veiklose.maz
- Dalyvavimas darbo grupėse, atliekant vidaus auditą, rengiant įstaigos programą ir kitas programas (sveikatingumo ir pan.), nesusijusias su tiesiogine veikla. Dalyvavimas grupių tėvų ir visuotiniuose įstaigos susirinkimuose, bendruomenės renginiuose, šventėse po darbo valandų. Dalyvavimas darbo grupėse organizuojant įstaigos renginius, rengiant nuostatus, programas ir pan.
3. Kaip ir kiek šios skiriamos papildomos funkcijos trukdo / netrukdo Jūsų tiesioginiam darbui, t.y. organizuojant ugdymo(si) procesą vaikams / mokiniams?
- Labai trukdo budėjimas per pertraukas- nespėjame pasiruošti pamokai, išblaško.
- Papildomos funkcijos atima daug papildomo laiko. Logopedai neturi vadovėlių kaip mokytojai, todėl reikia kruopščiai ruoštis pratyboms, o papildoma veikla reikalauja ne tik kontakto su mokyklos bendruomene, bet ir neišvengiamai būtina pildyti daug dokumentų, rašyti projektus, scenarijus, ruošti konferencijos ir kitų renginių medžiagą ir t.t..
- Palaipsniui prarandama motyvacija stengtis, tobulėti, dirbti iš idėjos, ieškoti naujų darbo būdų... Iki šiol pirkau ir priemones, ir gaminau jas pati...Tačiau dabar galvoju, o kam plėšytis. Juk ir tų, kurie dirba tik pagal pareigybes atlygis toks pat. Kas iš to, kad aukosiu savo ir savo šeimos laiką. Dėl ugdymo įstaigos stengiausi (gavau 500eu),o įstaiga ką dėl manęs?
- Per nekontaktinę valandą per dieną spėju užpildyti žurnalą ir pasiruošti užduotis (įsiklijuoti ruošinius į sąsiuvinius, ieškoti paveikslėlių). Visa kita: rengti rekomendacijas, kompiuterines užduotis, ruoštis susirinkimams, pranešimams, autoriniams seminarams, rengti individualias užduotis, aprašyti pasiekimus tenka namuose arba užtrukti po darbo valandų. Ir nuolatos tenka įrodinėti, kad logopedas nekontaktinių valandų metu IRGI DIRBA. Vadovų nuomone- logopedai turi daug laisvo laiko.
- Aišku, kad nepagerina, nes: trikdo tiesioginio darbo reguliarumą, trukmę. Kad gerai atlikti ir kitus darbus turi turėti ne tik gebėjimų, bet ir kompetencijos, vadinasi turi jos įgyti, o tam reikia laiko sąnaudų. kai nesi pakankamai kompetetingas tai dar susilauki priekaištų, o tai paveikia darbuotojo emocinę būklę. (jautiesi nepilnavertis, niekam tikęs, bijai dėl vadovo nepasitenkinimo). Dabar gi, vadovai teigia, kad nuo tokių darbų atlikimo ir priklausys priemokos - tai kelia siaubą.
- Sudaro papildomą, neapmokamą darbo krūvį
- Dalyvaujant renginiuose nevedamos pratybos,taip nukencia ugdymo kokybe.
- Mažiau lieka laiko tiesioginiam darbui su vaikais. Arba dirbame viršvalandžius už kuriuos niekas nemoka.
- Bet kokia papildoma veikla su vaikais, tiesiogiai nesusijusi su logopedinėmis pratybomis, vykdoma darbo laiku, vietoje numatytų tiesioginių pratybų - trukdo tęstinei specialisto pagalbai vaikui. Tiesioginė veikla, pratybos vaikams, numatyta minučių tikslumu, todėl vykstant kitai veiklai praleidžiamos numatytos pratybos.
- Trukdo vesti numatytas pratybas. Trukdo nuosekliai siekti kalbos sutrikimo pašalinimo.
4. Kaip, Jūsų nuomone, būtų tikslinga reglamentuoti logopedo ne tik kontaktines ar nekontaktines darbo valandas, bet ir visas atliekamas funkcijas?
- Kaip skaičiuoti pamoką? 45 ar 60 min? Kur turime būti per pertraukas? Darbe? Budėti? Namie?
- Įvesti apmokėjimą už papildomas valandas kaip ir mokytojams, kurie gauna priedus už sąsiuvinių tikrinimą, dalyvavimą komisijose, pirmininkaimą.
- Man priimtina pedagogo kvalifikacijos kėlimas ir nuo to priklausantis didesnis atlygis. Tik paskutiniu metu dingo apsiginusio vardą pedagogo atsiskaitymo forma. Tik nuo sąžinės priklauso rodiklių rinkimas ir vardo tęstinumas. Turėtų būti metiniai pokalbiai, kurių metu vadovas galėtų palyginti specialistų pastangas, skirtumus, pažangą, ugdytinių rezultatus... Manau turėtų būti ir skatinimo programa.
- Už papildomus darbus specialistai yra skatinami. Konkrečiai- didinamas darbo užmokestis. Už dalyvavimą įvairiose darbo grupėse (išskyrus VGK), už renginių ir įvairių iniciatyvų (akcijų, projektų, konkursų) organizavimą.
- kuo daugiau bus palikta teisių nuspręsti apie funkcijas įstaigų vadovams, tuo bus blogiau. Jie, įtraukia po to į sutartis VISKĄ, KO JIEMS REIKIA. dar geriau, jie sako „man nereikia logopedo atliekančio tik savo darbą su vaikais“.
- Tiesiog atskirai išvardinti, kas atliekama per kontaktines, o kas - per nekontaktines valandas
- -
- Padidinti valandų skaičių etate ir pakelti atlyginimą.
- Siekiant individualios vaiko pažangos tikslinga kuo daugiau laiko skirti individualiai veiklai su vaiku, individualioms pratyboms - turėtų būti mažesnis vaikų skaičius etatiniam krūviui. Tuomet kiekvienas vaikas gautų dažnesnę ir individualesnę specialisto pagalbą. Ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos sutrikimų šalinimui, sutrikusios kalbos raidos korekcijai geriausi rezultatai pasiekiami dirbant tik individualiai su vaiku. Mokomosios medžiagos įtvirtinimui, plėtojimui tinkamas pogrupinis darbas. Nekontakto valandas norėtųsi skirti veiklai, susijusiai su tiesioginiu darbu: pasiruošimui veiklai, priemonių gaminimui, individualių rekomendacijų rengimui, švietėjiškai veiklai bendruomenei ir sau, kaip specialistui, tobulintis.
- Logopedas įtraukiamas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje į visas įstaigai aktualias neformaliojo ugdymo veiklas, renginių vedimą, gerovės komisijos ir įvairių darbo grupių veiklą, kurios nėra numatytos logopedo pareigybiniame apraše.
5. Kiti Jūsų siūlymai dėl logopedų pareigų reglamento...
- Aiškiai apibrėžti, kas kaip kur turi būti. Ar būtina per nekontaktines valandas sėdėti darbe? Kodėl?
- Logopedams dažnai priskiriamos nesuderinamos su specialybe pareigos, pvz., antikorupcijos komisijos narys. Tokios pareigos reikalauja papildomo pasiruošimo, specifinių žinių ir atitraukia nuo tiesioginės veiklos.
- Manau, kad logopedai galėtų būti priskirti PPT pagal darbo specifiką. Reglamentuoti,kiek laiko logopedas skiria vienoms logopedinėms pratyboms (nuo... iki....). Tikslinga leisti logopedui turėti didesnius darbo krūvius vienoje ugdymo įstaigoje, jei yra tam poreikis,seikiant teikti daugiau individualios pagalbos. Jei darbo krūvis bus 36val.,logopedas praranda galimybę turėti didesnį krūvį ir teikti pagalbą daugiau vaikų už tai gaunant užmokestį. Siūlau įforminti logopedo darbą grupėse, kartu su auklėtoja, nes visiems,kam reikalinga pagalba,jos suteikti neįmanoma. Nors ir yra reglamentuotas vaikų skaičius,tačiau dėl tėvų priekaištų, specialiai išprašytų gydytojų pažymų, logopedui privalu imti daugiau vaikų nei priklauso. Kartais pagalba reikalinga daugiau nei pusei grupės vaikų. Tokiu atveju prevencinis ugdymas grupėje- vienintelė išeitis.BŪTINAI įforminti,ką vasarą veikia logopedas,kad netektų dirbti aukĺėtojomis (pvz.: vasarą logopedas ir specialusis pedagogas aprašo individualius pasiekimus, rengia individualius kalbos ugdymo, lavinimo planus ir užduotis).
- Nežinau, bet didžiausia problema - vaikų skaičius. Ikimokyklinėje įstaigoje sunku pasakyti „viskas, man priklauso tiek ir tiek vaikų“, neįmanoma atsižvelgti į sudėtingų vaikų reglamentuotus dokumentus (sudėtingi vaikai skaičiuojami koeficientu 2). logopedai nenori ir negali konfliktuoti su vadovais, tai problema.
- Nurodyti, jog logopedas neturėtų vaduoti sergančių mokytojų mokykloje ar auklėtojų darželiuose, arba birželio mėnesį vietoj auklėtojų dirbti su vaikais grupėse, o atlikti tiesioginį savo darbą.
- -
- Reikia konkrečiai apibrėžti funkcijas, ir nereikėtų dirbti papildomų darbų dalyvauti atliekant vykdytojų funkcijų visų patikrų, egzaminų metu.
- Tiesioginį darbo laiką skirti pratyboms su vaiku, nešvaistant laiko švenčių, pramogų organizavimui. Vaikų tėveliai laukia konkrečios specialisto pagalbos vaikui, o pramogų, švenčių, išvykų organizavimą palikti grupių auklėtojoms.
- Arba turi būti griežtai tik pagalba vaikui, arba , kas labiau arti realaus gyvenimo, į pareigybę turi būti įtraukta ir veikla bendruomenei. Beje, logopedo pareigybiniame apraše nėra pasiruošimo užsiėmimams, kaip mokytojui pasiruošimui pamokoms. Vaikai ir jų sutrikimai skiriasi kardinaliai - nuo fonetinės dislalijos iki autistų ar žymiai sutrikusio intelekto vaikų alternatyvios komiunikacijos mokymo. Kada pasiruošti tiek kardinaliai skirtingiems užsiėmimams? Valandos nekontakto nepakanka, neskaitant bendravimo su pedagogais ar tėvais, dalyvavimo vgk posėdžiuose, dokumentų vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimui. Beje dokumentus praktiškai 100% rengia nevgk sekretorius, bet logopedas ar spec. pedagogas.
- Mokykloje įteisinti logopedinės pagalbos teikimą pamokų metu. Arba įteisinti privalomą logopedinės pagalbos teikimą/gavimą, kad tėvai būtų įpareigoti rūpintis, kad vaikas lankytų logopedines pratybas net jei jos yra po pamokų.