LLA apklausa

2. Išskirkite kokias, Jūsų nuomone, funkcijas nekontaktinių valandų metu atlieka logopedai, bet jos nėra įtrauktos į šiuo metu esantį Logopedo pareigų reglamentą.

  1. Budėjimas pertraukų metu
  2. Renginių organizavimas, darbas įvairiose mokyklos veiklose, VGK komisijoje, projektinėje veikloje, metodinė veikla. Logopedai ruošia daug metodinių priemonių, rekomendacijų tėvams, dirba su visą šeimą. Mokytojas gauna už darbą su šeima priedus aip klasės auklętojas, o logopedas dirba nuolat su vaiko šeima.
  3. Kadangi mūsų darželyje nėra galimybės paimti visus vaikus (nėra reikiamo krūvio), vykdau prevencinę veiklą. Kitų veiklų metu einu į keturmečių grupę, vykdau projektą "Kelias į gražią vaiko kalbą". Rašiau finansuojamą projektą, kuriam parašyti, tikrai nelieka laiko kitų veiklu metu. Jį rašiau tiesiog namuose, aukojau savo šeimos laiką. Gavau 500 eu finansavimą. Bet man ir mano šeimai jokios naudos, jokio apmokėjimo.
  4. Rugsėjo mėn. ir atvykus arba išvykus naujiems mokiniams tvarkome duomenų bazę.
  5. Logopedai pavaduoja auklėtojas grupėse,nors ikimokyklinio ugdymo pedagogo kvalifikacijos neturi. Veda renginius. Dalyvauja audito vykdymo grupėje,kurioje kuria, apdoroja audito anketų duomenis, rengia rekomendacijas bendram ugdymui,nors yra baigę specialiąją pedagogiką. Švietimo pagalbos specialistai yra "kamštis" papildomų darbų atlikimo skylėms užkišti: lydi mokinius į renginius, pavaduoja kitus specialistus ir kt.
  6. veikla įvairiose darbo grupėse: audito, renginių organizavimo, įstaigos metinio veiklos plano kūrimui, vasaros stovyklose... ir kitose nepastoviose (pvz.: nuostatų kūrimas ir t.t.)
  7. Sąsiuvinių ir pratybų sąsiuvinių taisymas, projektų rašymas,dalyvavimas įstaigos ar miesto įvairių darbo grupių, komisijų veikloje, pasitarimuose
  8. -
  9. Visi mokykloje vykstantys posėdžiai, budėjimas pertraukų metu, dalyvavimas įvairių darbo grupių veiklose.maz
  10. Dalyvavimas darbo grupėse, atliekant vidaus auditą, rengiant įstaigos programą ir kitas programas (sveikatingumo ir pan.), nesusijusias su tiesiogine veikla. Dalyvavimas grupių tėvų ir visuotiniuose įstaigos susirinkimuose, bendruomenės renginiuose, šventėse po darbo valandų. Dalyvavimas darbo grupėse organizuojant įstaigos renginius, rengiant nuostatus, programas ir pan.
  11. Auklėtojų pavadavimas jų ligos, kvalifikacijos kėlimo metu. Labai dažna praktika ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Renginių organizavimas ar dalyvavimas juos organizuojant - „Kalbos savaitė„, „ Žaidžiu žodžiu” ir kt.
  12. Vaikų lydėjimas į ekskursijas, vykdytojo pareigos abitūros egzaminuose, pagalba pedagogams mokiniams atliekant standartizuotus testus, pagalba puošiant įstaigą šventėms. Kitų pedagogų vadavimas, jiems susirgus ar atostogaujant.
  13. Dalyvauja VGK posėdžiuose, mokyklos organizuojamuose visuose renginiuose, posėdžiuose, pasitarimuose. Dalyvauja, rengia ir skaito pranešimus seminaruose, konferencijose, ruošia mokinius konkursams, konferencijoms, mokinius veža į įvairius renginius. Ruošiasi užsiėmimams, rengia mokomąją medžiagą, metodines priemones.
  14. Dalyvavimas įvairiose įstaigos darbo grupėse, projektinėse veiklose, savišvieta, įstaigoje vykstančių renginių, konkursų organizavimas.
  15. Vėl VGK dokumentacija.
  16. Atlieka nesančio mokykloje mokytojo darbą, važiuoja į ekskursijas, į komisijas kaip lydintis asmuo.
  17. Jei tuo metu, nėra psichologo, logopedui dažnai tenka atlikti jo funkcijas, susidarius klasėje situacijai,kai SUP mokinys negali dirbti kartu su kolektyvu dėl psichologinių problemų...
  18. Met.priemoniu ugdymui darymas
  19. Stendu rengimas, įvairių projektų rengimas, metodiniu priemoniu rengimas, gamyba
  20. Kai įstaiga neturi specialiojo pedagogo, visą VGK darbo krūvį dažniausiai neša logopedas. Mažai ką keičia, jei įstaigoje spec. pedagogas įdarbinamas kokiu 0,25 etato, jis dažniausiai dirba per kelias įstaigas, o logopedas yra arčiausiai vaikų, tėvų ir pedagogų. Būtent jam tenka konsultuoti pedagogus atliekant vaiko įvertinimą, ruošti reikalingus dokumentus, bendradarbiauti su PPT ir vaikų tėvais. Manau, kad reglamente yra įtraukta labai daug logopedo funkcijų, o joms kokybiškai vykdyti valandų neskirta. Labai skiriasi logopedo darbo specifika ugdymo ir gydymo įstaigose.
  21. Psichologine pagalba tevams, vaiku "rankiojimas" po pamoku, kad lankytu logopedinius uzsiemimus, nes apart specialisto, kitiems to nereikia (ypac tevams).
  22. Darželio programų rašymas, įvairių darželio projektų rašymas. Dalyvavimas įvairių darbo grupių veikloje. Įstaigos renginių organizavimas. VGK dokumentų tvarkymas dažniausiai paliekamas logopedams.
  23. Priemonių gaminimas, lankstinukų, stendinių pranešimų tėvams ruošimas, rekomendacijų auklėtojoms ir tėvams rašymas.
  24. Projektų rengimas, dalyvavimas konferencijose, pranešimų rengimas, dalyvavimas metodiniuose, mokyklos tarybos, mokytojų tarybos, VGK posėdžiuose, dalyvavimas visuose įstaigos rengiuose, šventėse, pasirengimas šventėms, renginių vaedimas, scenarijaus rašymas, straipsnių rašymas spaudai, penkiaminutės (1 val) kas savaitę. Dalyvavimas PPT pasitarimuose.
  25. Priemonių gamyba, paieška, pasirengimas paskaitoms, pranešimams, dalyvavimas metodinių būrelių veikloje.
  26. Yra prevencinių programų grupių vadovai,atestacinės komisijos sekretoriai,rengia įsakymus dėl mokytojų darbo apmokėjimo su SPM,dalyvauja ugdymo plano rengimo grupėje,tvarko mokyklos svetainę,duomenų bazės pildymas-IR VISA TAI TELPA TIK Į 5 VAL.PER SAV.,O KUR DAR PASIRENGIMAS PRATYBOMS,PRIEMONIŲ RENGIMAS....
  27. Ir logopedai ir specialieji pedagogai dalyvauja įvairiose darbo grupėse, organizuoja renginius, veda grupes mokiniams.... ir pan. Jei žmogus aktyvus, dirba daug darbų, kuriuos atlieka ir pedagogai, tik specialistai dirba nenokamai.
  28. Dalyvavimas bendruomenės veikloje
  29. 1.Sisteminu Visus dokumentus mokinį siunčiant į PPT(pažymą, ugdymosi pasiekimų aprašą ir kt.). 2.Budžiu,o tai tikrai neturėtų būti. 3.Atvykus studentei praktikai jos vadovauju. 4.Būtina didinti procentus, nes dažniausiai darbdavys moka 5. SVARBU:Apmokėjimo trūksta. Kaip darbdaviui pagrįsti(įstatymais) , kad tai papildomi darbai, kurie t. b. Apmokami.
  30. 5 valsndų ne kontaktiniam darbui tikrai neužtenka konkrečiai numatytoms funkcijoms atlikti, t.y. konsultavimui, darbui VGK, programų sudarymui, pasiruošimui darbui (kadangi priemonių labai trūksta, tai daug laiko užima jų kūrimas), dokumentų pildymui. Be šių funkcijų logopedai dar dalyvauja mokyklų, darželių susirinkimuose, įvairiose darbo grupėse (ugdymo plano kūrimo, strateginio plano kūrimo, įstaigos veiklos įsivertinimo), metodinėse tarybose, vadovauja metodinės grupėms, darbo tarybose, mokyklos ar darželio tarybose, budi pertraukų metu kt.