LLA apklausa

5. Kiti Jūsų siūlymai dėl logopedų pareigų reglamento...

  1. Aiškiai apibrėžti, kas kaip kur turi būti. Ar būtina per nekontaktines valandas sėdėti darbe? Kodėl?
  2. Logopedams dažnai priskiriamos nesuderinamos su specialybe pareigos, pvz., antikorupcijos komisijos narys. Tokios pareigos reikalauja papildomo pasiruošimo, specifinių žinių ir atitraukia nuo tiesioginės veiklos.
  3. Manau, kad logopedai galėtų būti priskirti PPT pagal darbo specifiką. Reglamentuoti,kiek laiko logopedas skiria vienoms logopedinėms pratyboms (nuo... iki....). Tikslinga leisti logopedui turėti didesnius darbo krūvius vienoje ugdymo įstaigoje, jei yra tam poreikis,seikiant teikti daugiau individualios pagalbos. Jei darbo krūvis bus 36val.,logopedas praranda galimybę turėti didesnį krūvį ir teikti pagalbą daugiau vaikų už tai gaunant užmokestį. Siūlau įforminti logopedo darbą grupėse, kartu su auklėtoja, nes visiems,kam reikalinga pagalba,jos suteikti neįmanoma. Nors ir yra reglamentuotas vaikų skaičius,tačiau dėl tėvų priekaištų, specialiai išprašytų gydytojų pažymų, logopedui privalu imti daugiau vaikų nei priklauso. Kartais pagalba reikalinga daugiau nei pusei grupės vaikų. Tokiu atveju prevencinis ugdymas grupėje- vienintelė išeitis.BŪTINAI įforminti,ką vasarą veikia logopedas,kad netektų dirbti aukĺėtojomis (pvz.: vasarą logopedas ir specialusis pedagogas aprašo individualius pasiekimus, rengia individualius kalbos ugdymo, lavinimo planus ir užduotis).
  4. Nežinau, bet didžiausia problema - vaikų skaičius. Ikimokyklinėje įstaigoje sunku pasakyti „viskas, man priklauso tiek ir tiek vaikų“, neįmanoma atsižvelgti į sudėtingų vaikų reglamentuotus dokumentus (sudėtingi vaikai skaičiuojami koeficientu 2). logopedai nenori ir negali konfliktuoti su vadovais, tai problema.
  5. Nurodyti, jog logopedas neturėtų vaduoti sergančių mokytojų mokykloje ar auklėtojų darželiuose, arba birželio mėnesį vietoj auklėtojų dirbti su vaikais grupėse, o atlikti tiesioginį savo darbą.
  6. -
  7. Reikia konkrečiai apibrėžti funkcijas, ir nereikėtų dirbti papildomų darbų dalyvauti atliekant vykdytojų funkcijų visų patikrų, egzaminų metu.
  8. Tiesioginį darbo laiką skirti pratyboms su vaiku, nešvaistant laiko švenčių, pramogų organizavimui. Vaikų tėveliai laukia konkrečios specialisto pagalbos vaikui, o pramogų, švenčių, išvykų organizavimą palikti grupių auklėtojoms.
  9. Arba turi būti griežtai tik pagalba vaikui, arba , kas labiau arti realaus gyvenimo, į pareigybę turi būti įtraukta ir veikla bendruomenei. Beje, logopedo pareigybiniame apraše nėra pasiruošimo užsiėmimams, kaip mokytojui pasiruošimui pamokoms. Vaikai ir jų sutrikimai skiriasi kardinaliai - nuo fonetinės dislalijos iki autistų ar žymiai sutrikusio intelekto vaikų alternatyvios komiunikacijos mokymo. Kada pasiruošti tiek kardinaliai skirtingiems užsiėmimams? Valandos nekontakto nepakanka, neskaitant bendravimo su pedagogais ar tėvais, dalyvavimo vgk posėdžiuose, dokumentų vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimui. Beje dokumentus praktiškai 100% rengia nevgk sekretorius, bet logopedas ar spec. pedagogas.
  10. Mokykloje įteisinti logopedinės pagalbos teikimą pamokų metu. Arba įteisinti privalomą logopedinės pagalbos teikimą/gavimą, kad tėvai būtų įpareigoti rūpintis, kad vaikas lankytų logopedines pratybas net jei jos yra po pamokų.
  11. Gali jos būti, kokios yra. Tik logopedas negali dirbti be pertraukų. Kada pasiruošti užsiėmimui? Reikalinga reglamentuoti pertraukas, kaip pamokose. Ar logopedas jau ne mokytojas?
  12. Labai tiksliai surašyti su kokiu mokinių skaičiumi logopedas turi dirbti ikimokyklinėje įstaigoje, pradinėje mokykloje-darželyje, progimnazijoje, pagrindinėje mokykloje, gimnazijoje.
  13. Leisti oficialiai dirbti studijuojantiems. Tarkim studentams nuo trecio kurso.
  14. Mazinti mokiniu skaičių. Maziau dokumentacijos del pagalbos skyrimo/suteikimo.
  15. Reikėtų protingai apibrėžti logopedinių pratybų ir pertraukų tarp jų laiką, nes praktiškai neįmanoma atsivesti 1-3 vaikų į kabinetą, paruošti jiems priemones ir veiklos vietą, nuvesti atgal į grupes po pratybų per 5 minučių pertrauką tarp pratybų. Pagal higienos normas darželio logopedas negali naudotis jokiais logopediniais įrankiais, išskyrus špatelius, gydymo įstaigų logopedai pranašesni šiuo atžvilgiu. Turėtų būti didinamas priedas prie atlyginimo už darbą su didelius ir labai didelius SUP turinčiais vaikais, nėra atsižvelgiama į tai, kad tokie vaikai sąrašuose turi būti skaičiuojami kaip 2 vaikai, mums neleidžia taip skaičiuoti. ŠMM leidžia teisės dokumentus sau, o savivaldybės dirba sau.
  16. Labiau reiktu sukonkretinti darbus, vaiku kieki etatui, nes pvz. mano atveju dirbu nekokybiskai, nes dirbu 600 mokiniu turincioje pradineje mokykloje, logo. etatas 1, o poreikis labau didelis.... etatui pagal isakyma priklausi 40, o dirbu su 60 ir daugiau, priedo negaunu, administracijai sakau, nera lesu..... zodziu balaganas, aciu
  17. Mažinti vaikų skaičių etatui iki 25. 22 kontaktinės valandos yra maksimalus laikas, teikiant logopedo pagalbą. Siekiant užtikrinti ugdymo kokybę, turėtų būti ne daugiau 20 val., nes ikimokyklinėse įstaigose yra skaičiuojamos astronominės valandos. Sudaryti ugdymo programas įvairiems sutrikimams šalinti, nes kiekvjenas logopedas jas sudaro pats. Nėra jokių bendrų programų logopedams, kuriomis galėtų vadovautis, sudarant individualias, pogrupines ar grupines programas. Mažinti pildomų dokumentų kiekį, nes kasmet jų vis daugėja (pvz.: IPP).
  18. Kiekvienas papildomas darbas privalo būti apmokamas.
  19. Logopedai turėtų dirbti savo tiesioginį darbą, o ne būti siunčiami dirbti auklėtojų darbo vasaros laikotarpiu (ikimokyklinio ugdymo įstaigose) mat, esą, taip taupomi pinigai, o ir logopedai neturi ką veikti...
  20. Viską išdėsčiau 4 punkte.Sėkmėsir sveiktos, nes jos Jums prireiks.
  21. Nedidinti darbo valandų, kad žmonės bent per kelias darbo vietas galėtų padoriai uždirbti. Jei bus padidintos valandos, galimybių dirbti per dvi vietas neliks
  22. Siulyti tam tikrą vaikų skaičių įrašyti grupiniam darbuo, nes dirbant grupėje jau esant 3 vaikams darbas apsunkintas ir pažanga gaunama sunkiau nei durbant individualiai ar dviem vaikams, jalbant apie sarželinukus
  23. Mažinti popierizmą, valandų skaičių. Dirbame atsakingą darbą, mokinių, turinčių įv. Kalbos, raidos sutrikimų gausėja (raidos sutrikimai).