4. Kaip, Jūsų nuomone, būtų tikslinga reglamentuoti logopedo ne tik kontaktines ar nekontaktines darbo valandas, bet ir visas atliekamas funkcijas?
Kaip skaičiuoti pamoką? 45 ar 60 min? Kur turime būti per pertraukas? Darbe? Budėti? Namie?
Įvesti apmokėjimą už papildomas valandas kaip ir mokytojams, kurie gauna priedus už sąsiuvinių tikrinimą, dalyvavimą komisijose, pirmininkaimą.
Man priimtina pedagogo kvalifikacijos kėlimas ir nuo to priklausantis didesnis atlygis. Tik paskutiniu metu dingo apsiginusio vardą pedagogo atsiskaitymo forma. Tik nuo sąžinės priklauso rodiklių rinkimas ir vardo tęstinumas. Turėtų būti metiniai pokalbiai, kurių metu vadovas galėtų palyginti specialistų pastangas, skirtumus, pažangą, ugdytinių rezultatus... Manau turėtų būti ir skatinimo programa.
Už papildomus darbus specialistai yra skatinami. Konkrečiai- didinamas darbo užmokestis. Už dalyvavimą įvairiose darbo grupėse (išskyrus VGK), už renginių ir įvairių iniciatyvų (akcijų, projektų, konkursų) organizavimą.
kuo daugiau bus palikta teisių nuspręsti apie funkcijas įstaigų vadovams, tuo bus blogiau. Jie, įtraukia po to į sutartis VISKĄ, KO JIEMS REIKIA. dar geriau, jie sako „man nereikia logopedo atliekančio tik savo darbą su vaikais“.
Tiesiog atskirai išvardinti, kas atliekama per kontaktines, o kas - per nekontaktines valandas
-
Padidinti valandų skaičių etate ir pakelti atlyginimą.
Siekiant individualios vaiko pažangos tikslinga kuo daugiau laiko skirti individualiai veiklai su vaiku, individualioms pratyboms - turėtų būti mažesnis vaikų skaičius etatiniam krūviui. Tuomet kiekvienas vaikas gautų dažnesnę ir individualesnę specialisto pagalbą.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos sutrikimų šalinimui, sutrikusios kalbos raidos korekcijai geriausi rezultatai pasiekiami dirbant tik individualiai su vaiku. Mokomosios medžiagos įtvirtinimui, plėtojimui tinkamas pogrupinis darbas.
Nekontakto valandas norėtųsi skirti veiklai, susijusiai su tiesioginiu darbu: pasiruošimui veiklai, priemonių gaminimui, individualių rekomendacijų rengimui, švietėjiškai veiklai bendruomenei ir sau, kaip specialistui, tobulintis.
Logopedas įtraukiamas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje į visas įstaigai aktualias neformaliojo ugdymo veiklas, renginių vedimą, gerovės komisijos ir įvairių darbo grupių veiklą, kurios nėra numatytos logopedo pareigybiniame apraše.
Daugiau valandų skirti nekontaktiniam laikui, kad apimtų kuo daugiau logopedams realiai priskiriamų funkcijų.
Direktoriaus įsakymais ar direktoriaus patvirtintomis pažymomis.
Netūrėtų būti primestas VGK dokumentacija tik logopedui, arba turi už jį apmokėti.
Suprantu, kad planuojama ir logopedui didinti valandų skaičių. Žinokite, kad mokyklose vadovai reikalauja, kad logopedas dirbtų be jokių pertrauku, nes logopedo yra darbo valandos, o ne pamokos.Kai mokytojai mokys mokinius, o ne dirbs renginių organizatoriais, ne vietos bendruomenių būrėjais-viskas susitvarkys.
Labai aiškiai viską surašyti būtent logopedams, atskiriant nuo kitų pedagogų ir pagalbos mokiniui specialistų.
Jei logopedo kabinetai butu irengti taip, kad butu galima laisvai dirbt, tada viskas butu savo vietose. O kai kabinete yra tik veidrodis....tada norisi kad ne logopedo kontakt. Ir nekontakt. Darbo val. Reglamentuotu , o o reglamentuoti tiksliau koks turi but kabinetas, kad logopedai galetu oriai dirb ir vaiku saskaita nedarytu kitu darbu.
Būtų gerai, kad kontaktines valandas leistu dirbti ir pirmoje dienos puseje, o ne tik po pamoku. Laisviau reglamentuoti, nes itin opi lankomumo problema.
Manau, užtektų logopedui dalyvauti VGK veikloje ir su švietėjiškais bei prevenciniais projektais įslieti į įstaigos veiklą. Nedera užkrauti visokių komisijų protokolų rašymu, nes logopedas nėra kompetetingas ir neturi laiko įsigilinti į šiuos su tiesioginiu darbu nesusijusius dalykus. Tėvam svarbu tik tai, ar vaikas dalyvavo pratybose, kaip jam sekėsi, kokią padarė pažangą. Tėvams nesuvokiamas dalykas, kad jo vaiko pratybų metu logopedė dalyvavo viešųjų pirkimų komisijos posėdyje ar pan. Kitas variantas - jei logopedui skiriamos papildomos funkcijos, joms turi būti pridedama nemažai papildomų nekontaktinių valandų, darbus fiksuoti ir už juos mokėti atlyginimą. Psichologai fiksuoja visas konsultacijas, susirinkimus, posėdžius tam pritaikytuose žurnaluose, taip gali aiškiai pateikti savo nuveiktus darbus. Logopedo dienynas yra atgyvenęs dokumentas, reikėtų jo atsisakyti, tuo labiau, kad pildome elektroninį dienyną. Blėsta pedagogų noras dirbti iš idėjos, norime būti įvertinti.
Kontaktines, tai tik uzsiemimai, vaikams, kuriu pagrindinis sutrikimas kalbos, kalbejimo, nes kitu atveju vykdomas spec. pedagogo darbas. Nekontaktiniu valandu metu, reikia uzsipildyti visas dokumentines formas, aprasyti vaikus.... kokybiskai pasiruost uzsiemimui, kad jis butu idomus ir naudingas, konsultuoti tevus, mokytojus, ivertinti vaiku gebejimus. Ar 5 h. uztenka per savaite.... man neuztenka
Mažinant pildomų dokumentų kiekį, galima būtų daugiau laiko skirti vaikams. Praplėsti logopedo funkcijas, teikiant pagalbą vaikui grupėje įvairios veiklos metu pagal poreikį, stebėti valgymo, rengimosi įgūdžius bei pan. įvairiais režiminiais momentais.
Nekontaktinių apmokamų valandų skaičius privalo būti didesnis. Šiuo metu argumentuojama taip, dirbat puse dienos tai ir papildomai galite dirbti nemokamai. Už dalyvavimą įvairiose darbo grupėse, už pirmininkavimą VGK, už organizavimą, vedimą renginių visos įstaigos vaikams it t.t. Už pagalbą pavaduotojai ir direktoriams.
Išmesti beprasmius darbus, pvz., vidaus auditą ar pan.
Gal tikslinga būtų išskirti 3 dalis:KONTAKTINIS laikas(tai tik pratybos), PASIRENGIMAS pratyboms(čia priemonių rengimas,dokumentacija-gal etatui 10 val.) , KITA VEIKLA(cia konsultavimas,įvairios darbo grupės ir kt.-etatui gal 5 val.).
Jei neskirtų papildomų darbų, darbo valandos tinkamos. Jų didinti nereikia. Arba alga turi būti mažiausiai 1000€ į rankas, kad žmonėms nereikėtų dirbti per kelias vietas.
-
Didinti procentus nuo 15-30 minimum. Turintys raidos sutrikimų ir dirbant su jais, turėtų būti apmokėjimas kitas, gal mokinių skaičius pratybose mažesnis.
Mokyklose ir ikimokyklinėse įstaigose dirbantys logopedai turi dirbti tik korekcinį darbą. Didinti nekontaktinių valandų skaičių.