1. Išskirkite kokias, Jūsų nuomone, tiesiogines funkcijas kontaktinių valandų metu atlieka logopedai, bet jos nėra įtrauktos į šiuo metu esantį Logopedo pareigų reglamentą.
Pavadavimas mokytojų.
Pasiruošimas pratyboms, tam skiriama daug laiko namuose. Įveikiant skaitymo, rašymo sutrikimus reikia taisyti vaikų darbus, o už tai neapmokama. Logopedas pildo dienyną, sudaro pratybų planus, ruošia medžiagą pratyboms, vertina kaip ir visi mokytojai, tačiau už tai jam neapmokama.
pedagogų pavadavimą (kai šie serga). Kai reikia dalyvauti įvairiose darbo grupėse(išvardintose žemiau) niekas nežiūri laiko (kontaktinis ar ne) renkasi, kada visiems patogiau. Deja tai dažniau būna kontaktinis laikas.
-
Dalyvavimas įstaigos renginiuose.
Vaikų kalbos tyrimas, vertinimas
Išsamus vaikų kalbos vertinimas mokslo metų eigoje: ruošiant dokumentus vertinimui pedagoginėje psichologinėje tarnyboje arba naujai atėjusio vaiko, turinčio kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, kalbos vertinimas. Papildomas vaikų kalbos vertinimas nenumatytas pratybų tvarkaraštyje, nes tai nėra pastovi veikla.
Integruota veikla grupėje, projektinė veikla su ugdytiniais, renginių organizavimas ir dalyvavimas darželio šventėse, kalbos rytmečiuose ir pan.
Darbas grupėse, atliekant grupės auklėtojos funkcijas vasaros atostogų metu, pavaduojant sergančias ar išvykusias auklėtojas.
Prevencinė veikla jaunesnio ikimokyklinio amžiaus vaikams, kuriems dar nėra numatyta švietimo pagalba. Konsultavimas tėvų, kurie ateina jiems patogiu metu. Vaikų su elgesio sutrikimais užėmimas jų emocijų protrūkio metu. Vaikų iš socialinės rizikos šeimų apsauga susitikimų su jų tėvais metu.
Vaikų kalbinių gebėjimų vertinimas ruošiant į Pedagoginę-psichologinę tarnybą. Taip pat vaikų kalbinių gebėjimų vertinimas atvykus naujam vaikui, atsiradus poreikiui logopedo pagalbos anksčiau nelankiusiam vaikui. Kai tėvai ateina į konsultaciją kartu su vaiku - kaip tai oficialiai forminti, kaip kontaktinį, ar kaip nekontaktinį laiką?
Ikimokyklinėse įstaigose vasaros metu reikalaujama dirbti grupėse auklėtojos pareigose.
Vadovai dažnai reikalauja dirbti su didesnius vaikų skaičiumi nei yra reglamentuota. Dažnai reikalaujama dirbti su visais, kuriems reikalinga pagalba.
Veža savo transportu ir savo lėšomis mokinius į PPT (pedagoginę psichologinę tarnybą) tyrimui. Dalyvauja PPT rengiamuose mokinių vertinimų aptarimuose (1-5 kartus per savaitę).
Atviros logopedinės pratybos, dalyvaujant tėvams ar pedagogams, edukacinės išvykos, lydintis pedagogas.
VGK dokumentacija (visos formos,sutikimai,protokolai) kodėl logopedams primestas šis darbas...
Dažnai reikia teikti psichologinę ir socialinę pagalbą, medicininę pagalbą nes šių specialistų nėra mokykloje.
Kadangi log. pareigų reglamente yra tiksliai nustatytas vaikų /mokinių skaičius 1-nam etatui, o įprastai,kad ir dirbam 1u etatu ,vis tiek privalom priimti visus vaikus/ mokinius, kurių tėvai prašo pagalbos, tad nors reglamente turim mokiyti nustatytą vaikų skaičių kontaktinių valandų metu ,vis tiek mokome dvigubai didesnį ir pogrupiniai užsiėmimai virsta grupiniais tam,kad nenukentėtų ugdymo įstaigos prestižas.
Dokumentacijos tvarkymas
Darbas sudarytose ivairiose mokyklos darbo grupėse: priemimo komisijos, kriziu darbo grupe, strateginio plano kurimo grupe, mokyklos sventiniu papuosimu grupe ir pan, stendų rengimas, eksponavimas.
Reglamente kaip kontaktinės valandos apibrėžtos logopedinės pratybos su vaikais. Ikimokyklinėje įstaigoje logopedas kontaktuoja su vaiku ir atliekant jo SUP vertinimą siunčiant į PPT. Vaikų, turinčių SUP sparčiai daugėja, tai ir išsamus kalbos įvertinimas atliekamas gana dažnai. Tiesiogiai su vaikais bendraujame ir projektinės veiklos metu, nes grupių pedagogės pageidauja, o ir tikrai yra poreikis vykdyti įvairius kalbos sutrikimų prevencinius projektus.
Darbas su elgesio ir emociju sutrikima turinciais vaikais.
Individualus darbas su vaiku grupėje: bendravimas ir pagalba vaikui dirbant grupės kampeliuose, rengiantis, vaikų stebėjimas grupėse įvairios veiklos metu, valgant. Bendrų veiklų organizavimas su grupių auklėtojomis, neformaliojo ugdymo pedagogais. Projektinė veikla. Darbas grupėse su vaikais, kai serga grupių auklėtojos.
Tėvų konsultavimas.
Projektinė veikla,
Vaikų, mokinių vertinimas, rezultatų aprašymas.
Neįmanoma pratybų metu atlikti kito darbo kaip tik dirbti su vaiku.Kontaktinis laikas labai aiškus ir suprantamas.
Ne tik logipedai, bet ir specialieji pedagogai. Dalyvauja visoje mokyklos veikloje. Daro visiškai tą patį, kaip ir pedagogai. Veda įv. grupes mokiniams, dažnai turi auklėjamąją klasę (už ją moka ne pagal kvalifikaciją, todėl labai patogu)
Manau vaiko stebėjimas bendroje veikloje uz logopedo kabibeto ribu turetu buti kontaktinis darbas
Ypač padaugėjo tėvų, globėjų papildomų konsultacijų.
Logopedai, dirbantys mokyklose ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose kontaktinių valandų metu atlieka vaikų kalbos vertinimą (išsamų) ir veda logopedines pratybas. Kalbos vertinimą realiai turi atlikti iki rugsėjo 15 d. , nes sąrašus privalo suderinti su PPT, o tai praktiškai neįmanoma kai mokykloje yra virš 100 pirmokų ir iš jų daugiau negu 20 netariančių garsų, netaisyklingai tariančių kai kuriuos garsus, turinčių kalbos neišsivystymą ir t.t. Tada parašoma išvada, sąrašas derinamas ir paskui išvada tikslinama, kai tuo metu jau turi vykti pratybos. Manau vaikų kalbos vertinimą turėtų atlikti Pedagoginių psichologinių tarnybų (PPT) logopedai, o mokyklose ir ikimokyklinėse įstaigose dirbantys logopedai atlikti tik korekcinį darbą. Nes dabar PPT dirbantys logopedai atlieka tik vertinimą, o mokyklų ir ikimokyklinių įstaigų logopedai ir vertinimą ir korekciją, o valandų , ypač nekontaktinių, jiems skirta žymiai mažiau.