LLA apklausa

3. Kaip ir kiek šios skiriamos papildomos funkcijos trukdo / netrukdo Jūsų tiesioginiam darbui, t.y. organizuojant ugdymo(si) procesą vaikams / mokiniams?

  1. Labai trukdo budėjimas per pertraukas- nespėjame pasiruošti pamokai, išblaško.
  2. Papildomos funkcijos atima daug papildomo laiko. Logopedai neturi vadovėlių kaip mokytojai, todėl reikia kruopščiai ruoštis pratyboms, o papildoma veikla reikalauja ne tik kontakto su mokyklos bendruomene, bet ir neišvengiamai būtina pildyti daug dokumentų, rašyti projektus, scenarijus, ruošti konferencijos ir kitų renginių medžiagą ir t.t..
  3. Palaipsniui prarandama motyvacija stengtis, tobulėti, dirbti iš idėjos, ieškoti naujų darbo būdų... Iki šiol pirkau ir priemones, ir gaminau jas pati...Tačiau dabar galvoju, o kam plėšytis. Juk ir tų, kurie dirba tik pagal pareigybes atlygis toks pat. Kas iš to, kad aukosiu savo ir savo šeimos laiką. Dėl ugdymo įstaigos stengiausi (gavau 500eu),o įstaiga ką dėl manęs?
  4. Per nekontaktinę valandą per dieną spėju užpildyti žurnalą ir pasiruošti užduotis (įsiklijuoti ruošinius į sąsiuvinius, ieškoti paveikslėlių). Visa kita: rengti rekomendacijas, kompiuterines užduotis, ruoštis susirinkimams, pranešimams, autoriniams seminarams, rengti individualias užduotis, aprašyti pasiekimus tenka namuose arba užtrukti po darbo valandų. Ir nuolatos tenka įrodinėti, kad logopedas nekontaktinių valandų metu IRGI DIRBA. Vadovų nuomone- logopedai turi daug laisvo laiko.
  5. Aišku, kad nepagerina, nes: trikdo tiesioginio darbo reguliarumą, trukmę. Kad gerai atlikti ir kitus darbus turi turėti ne tik gebėjimų, bet ir kompetencijos, vadinasi turi jos įgyti, o tam reikia laiko sąnaudų. kai nesi pakankamai kompetetingas tai dar susilauki priekaištų, o tai paveikia darbuotojo emocinę būklę. (jautiesi nepilnavertis, niekam tikęs, bijai dėl vadovo nepasitenkinimo). Dabar gi, vadovai teigia, kad nuo tokių darbų atlikimo ir priklausys priemokos - tai kelia siaubą.
  6. Sudaro papildomą, neapmokamą darbo krūvį
  7. Dalyvaujant renginiuose nevedamos pratybos,taip nukencia ugdymo kokybe.
  8. Mažiau lieka laiko tiesioginiam darbui su vaikais. Arba dirbame viršvalandžius už kuriuos niekas nemoka.
  9. Bet kokia papildoma veikla su vaikais, tiesiogiai nesusijusi su logopedinėmis pratybomis, vykdoma darbo laiku, vietoje numatytų tiesioginių pratybų - trukdo tęstinei specialisto pagalbai vaikui. Tiesioginė veikla, pratybos vaikams, numatyta minučių tikslumu, todėl vykstant kitai veiklai praleidžiamos numatytos pratybos.
  10. Trukdo vesti numatytas pratybas. Trukdo nuosekliai siekti kalbos sutrikimo pašalinimo.
  11. Atliekant šiuos darbus spec.poreikių vaikai praranda galimybę gauti jiems reikalingą pagalbą.
  12. Vaikų vežiojimas į PPT, dalyvavimas PPT rengiamuose mokinių vertinimų aptarimuose labai trukdo tiesioginiam darbui.
  13. Lydint ugdytinius į įvairias ekskursijas, renginius nevykdoma tiesioginė veikla. Dalyvavimas įvairiose įstaigoje vykstančiose akcijose, renginiuose, konkursuose, kurie dažniausiai vyksta kontaktinių valandų metu.
  14. Labai trukdo,kenčia logopedinių pratybų kokybė su vaikais.
  15. Trukdo, jei dirbi kitus darbus, tai negali dirbti su vaikais
  16. Tai neigiamai atsiliepia kalbos korekcijos rezultatams .
  17. truksta nekontaktiniu valandu. Nesames darbus namo.
  18. Dalyvavimas iv darbo grupiu veikloje daznai buna per mokiniu uzsiemimu laika (nes tinka daugumai mokutoju, kuriems jau padibaige pamokis, o logopedai juk dirba po pamoku), tenka perkėlineti uzsiemimus ir "atidirbineti"
  19. Visiškai sutinku, kad skiriamos papildomos funkcijos labai trukdo tiesioginiam darbui su vaikais, nes tenka derintis prie darželio renginių, posėdžių, metodinių pasitarimų, komisijų veiklų ir t. t. Nesuprantamas sprendimas logopedą įtraukti į viešųjų pirkimų komisiją (esu jos sekretorė, daugybė popierizmo), visokie turto nurašymai kitoje komisijoje, dalyvauju įstaigos veiklos programos, strateginio planavimo, iniciatyvių pedagogų grupėje ir dar ne viską išvardijau...
  20. Atima labai daug laiko, issekina emociskai.
  21. Reikia skirti papildomai asmeninio laiko, nes logopedas turi labai daug "popierinio" darbo.
  22. Tėvai dažnai ateina, kada jiems patogu, todėl sutrukdo tiesioginį darbą.
  23. Tiesioginiam darbui nelabai trukdo, tačiau reikia dirbti po darbo valandų arba namuose. Visi kompiuteriniai darbai atliekami namuose, 1 valandos nekontaktinio laiko užtenka užsipildyti dienyną, ir truputį pasiruošti kitai dienai.
  24. Kartais tai atliekama kontaktinių valandų sąskaita arba po darbo valandų.
  25. Jeigu būtų žymiai daugiau nekontaktinių val. (bent jau po 3 val.kas dieną,)tai nenukentėtų pasirengimas pratyboms.Dabar gi pirmiausia atlieki įvairius papildomus darbus,o pasirengimui pamokoms nelieka.
  26. Trukdo užsiimti tiriamąja, analitine veikla, labiausiai norėtųsi apmokėjimo.
  27. Stebėjimas reikalingas ir užima nenažai laiko, bet tik taip nustatai realią pažangą ar tai kas nepavyko
  28. Papildomi darbai dažnai įtakoja organizuojant ugdymo procesą su mokiniais. Įv. Neplanuoti posėdžiai ir pan.
  29. Labai daug nekontaktinio darbo dirbam iš idėjos, už ačiū. Tai atima labai daug laiko. Kad užsidirbtų atlyginimą tikį, kokį gauna pilnu krūviu dirbantys mokytojai, logopedai lekia dirbti į kelias įstaigas, nors dirba daug darbo už kurį jiems neapmoka. (Apie tai rašiau ankstesniame atsakyme). Be to kiek žinau Vilniuje mokyklose etatu dirbantys logopedai dirba su tikrai didesniu skaičiumi nei numatyta vaikų. Vaikų daug, o lėšų antram logopedo etatui nėra. O kas padės vaikui?! Tad ir dirbam vis ne su dvigubu skaičiumi vaikų.