UNIVERSALAUS DIZAINO MOKYMUISU GALIMYBĖS IR IŠŠŪKIAI IKIMOKYKLINIAME UGDYME
Gerbiami pedagogai,
esu Elvyra Karpičienė, Vilniaus Universiteto Šiaulių akademijos studentė. Šiuo metu atlieku mokslinį tyrimą apie Universalaus dizaino mokymosi taikymo galimybes ir iššūkius, kurias patiria ikimokyklinio ugdymo pedagogai.
Ši anketa skirta suprasti, kaip universalaus dizaino mokymosi principai taikomi ikimokykliniame ugdyme, kokios yra galimybės ir iššūkiai juos įgyvendinant. Jūsų atsakymai yra labai svarbūs ir padės tinkamai atlikti mokslinį tyrimą.
Ačiū už Jūsų laiką.
Anketoje yra vartojamos sąvokos Universalus dizainas mokymuisi trumpinys – UDM .
Atsakymai renkami iki
Jūsų darbo patirtis ikimokykliniame ugdyme:
Kokio amžiaus vaikus dažniausiai ugdote?
Ar dirbate su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių?
Ar esate girdėję apie universalaus dizaino mokymuisi (UDM) principus?
Jei į prieš tai esantį klausimą atsakėte „Taip“, kaip sužinojote apie universalaus dizaino mokymuisi (UDM) principus?
Kokias teigiamas UDM galimybes pastebite savo darbe? (galimi keli atsakymai)
Ar taikote UDM principus savo darbe?
Kokius iššūkius patiriate taikant UDM principus? (galimi keli atsakymai)
Kaip manote, kas galėtų padėti efektyviau taikyti UDM? (galimi keli atsakymai)
Kokias veiklas ar metodus rekomenduotumėte, siekiant įtraukti įvairių poreikių vaikus į ugdymo procesą?
- Kuo įvairesnės veiklos, skirtingos, nevienodos pagal šabloną, pvz spalvinti su pieštukais visiems vaikams.
- Nedirbu su Sup vaikais
- Dirbant su ikimokyklinio amžiaus vaikais, universalus dizainas turėtų užtikrinti, kad aplinka, veiklos ir priemonės būtų pritaikytos visiems vaikams
- Savo darbe neturiu SUP vaikų, bet norint įtraukti visus vakus stengiuosi modeliuoti kuo įvairesnes veiklas, atitinkančias vaikų poreikius, kuo jie tuo metu domisi. Į veiklas "įjungiu" įvairius herojus.
- Komandinis darbas, darbas mažose grupelėse
- Neturiu vaikų su poreikiais
- skatinti vaikus dirbti grupėse, kad būtų galima pasinaudoti skirtingais stiprybės ir įgūdžių rinkiniais.
- suteikiant vaikams galimybę pasirinkti užduotis ar mokymosi metodus, kurie jiems patinka, pavyzdžiui, spalvinimas arba judėjimo žaidimai.
- leidžiant vaikams pasirinkti, ar jie nori piešti, lipdyti, žaisti su plytomis ar kitomis priemonėmis, skatinamas individualus kūrybiškumas.
- Vaidmeninius žaidimus, interaktyvias užduotis, Steam mokymosi metodus.
Kokius UDM principus jau taikote savo ugdymo praktikoje? Pateikite pavyzdžių.
- Netaikau, trūksta žinių ir laiko pasiruošti
- Netaikau. Nors studijuojant buvau supažindinta su universaliu dizainu mokymuisi, bet trūksta praktinių pavyzdžių.
- Skirtingos veiklos atitinkančios vaikų poreikius, šablonų atsisakymas.
- Netaikau, nes neturiu žinių apie tai
- Įvairios komunikacijos priemonės - žodžiai, vaizdai, IKT
- netaikau
- leidimas vaikams pasirinkti skirtingas priemones veikloms įgyvendinti
- pateikiant informaciją tekstu, vaizdais, grafika, garsais ar video medžiaga.
- sukurti žaidimo aplinkas, kuriose būtų įvairių mokymosi galimybių
- Pagrindiniai UDM principai yra: intuityvumas, kūrybiškumas, informacijos suvokimas, tyrinėjimas ir eksperimentavimas.
Ar yra kokių nors konkrečių aspektų ar situacijų, kai UDM principų taikymas būtų sudėtingas? Paaiškinkite.
- Sudėtinga dėl vaikų skaičiaus, įvairių poreikių, kultūrinių aspektų. Daugiau skirti laiko planavimui, pasiruošimui veikloms, aprūpinti įvairiomis priemonėmi
- Sudėtinga taikyti kai nežinai ar taikai teisingai. Labai trūksta konkrečių, praktinių pavyzdžių įgyvendinimui
- Užima daug laiko pasiruošimui, grupėje turi būti įvairių priemonių (ne žaislų) kurios leistų lengviau modeliuoti ugdymo procesą
- Sudėtinga taikyti kai nežinai tiksliai kas tai yra. Ikimokyklinio ugdymo gairėse yra paminėtas universalumo principas, tačiau žaismės ir atradimų leidiniuose jis nėra išskirtas, o seminarai dažniausiai yra mokami šia tema.
- Sudėtinga pasiruošti, modeliuoti įvairias veiklas skirtingas visiems vaikams. Laikyti tempo ir ritmo. Trūksta laiko planavimui ir pasiruošimui, dažnai tenka naudoti asmenines lėšas ir priemones.
- Sunku suvokti UDM principus, trūksta žinių apie sup vaikus
- Trūksta žinių dėl darbo su vaikais turinčiais specialiuosius ugdymosi poreikius
- Dėl priemonių trūkumo esu priversta taikyti standartinius metodus ir priemones
- Sudėtinga pritaikyti kai trūksta priemonių
- Tokių situacijų nėra, UDM principų taikymas nesudėtingas.
Kokių idėjų ar pasiūlymų turėtumėte, siekiant pagerinti UDM taikymą ikimokykliniame ugdyme?
- Daugiau skirti laiko planavimui, aprūpinti skirtingomis priemonėmis, įtraukti kitus specialistus ir žinoma švietėjiško pobūdžio organizavimas pedagogams šia tema
- Kokybiški leidiniai UDM tema, praktiniai pavyzdžiai apie šio principo taikymą.
- Svarbiausias aspektas yra pedagogų bendradarbiavimas tarpusavyje, informacijos dalijimasis tarpusavyje, pagalba vienas kitam ir specialistų įsitraukimas.
- Daugiau švietimo pedagogams šia tema
- Pedagogams skirti daugiau laiko planavimui, pateikti kūrybinių veiklų leidinius, kaip taikyti UDM darželiuose, o ne mokyklose
- daugiau nemokamų seminarų, švietimo udm tema
- Daugiau mokymų pedagogams
- Daugiau skirti finansavimo įsigyti IKT priemonių, kurios būtų prieinamos vaikams
- Pedagogų švietimas, empatija visiems vaikams
- Pasiūlymų neturiu.