UNIVERSALAUS DIZAINO MOKYMUISU GALIMYBĖS IR IŠŠŪKIAI IKIMOKYKLINIAME UGDYME

Ar yra kokių nors konkrečių aspektų ar situacijų, kai UDM principų taikymas būtų sudėtingas? Paaiškinkite.

  1. Sudėtinga dėl vaikų skaičiaus, įvairių poreikių, kultūrinių aspektų. Daugiau skirti laiko planavimui, pasiruošimui veikloms, aprūpinti įvairiomis priemonėmi
  2. Sudėtinga taikyti kai nežinai ar taikai teisingai. Labai trūksta konkrečių, praktinių pavyzdžių įgyvendinimui
  3. Užima daug laiko pasiruošimui, grupėje turi būti įvairių priemonių (ne žaislų) kurios leistų lengviau modeliuoti ugdymo procesą
  4. Sudėtinga taikyti kai nežinai tiksliai kas tai yra. Ikimokyklinio ugdymo gairėse yra paminėtas universalumo principas, tačiau žaismės ir atradimų leidiniuose jis nėra išskirtas, o seminarai dažniausiai yra mokami šia tema.
  5. Sudėtinga pasiruošti, modeliuoti įvairias veiklas skirtingas visiems vaikams. Laikyti tempo ir ritmo. Trūksta laiko planavimui ir pasiruošimui, dažnai tenka naudoti asmenines lėšas ir priemones.
  6. Sunku suvokti UDM principus, trūksta žinių apie sup vaikus
  7. Trūksta žinių dėl darbo su vaikais turinčiais specialiuosius ugdymosi poreikius
  8. Dėl priemonių trūkumo esu priversta taikyti standartinius metodus ir priemones
  9. Sudėtinga pritaikyti kai trūksta priemonių
  10. Tokių situacijų nėra, UDM principų taikymas nesudėtingas.
  11. Sudėtinga pritaikyti esant daug vaikų grupėje, nes visi vaikai yra skirtingi, vieno domisi vienais dalykais, vieni turi vienokių ar kitokių sunkumų, tad sunku diferencijuoti ir lanksčiai apžiūrėti kiekvieną vaiką ir jam pritaikyti priemones, veiklas ir medžiagas
  12. negaliu atsakyti
  13. Sudėtinga taikyti spontaniškai, nes tam reikia pasiruošti iš anksto. Grupėje reikia turėti daug įvairių priemonių, kad galima būtų lanksčiai figuruoti tarp veiklų ir jų pritaikymo
  14. netaikau UDM , nes trūksta laiko pasiruošti veikloms
  15. siekiant įgyvendinti universalaus dizaino principus, reikia laiko pasiruošimui ir nuolatiniam stebėjimui, kas gali būti sunku dėl kasdienių darbo rutinos ir užduočių.
  16. Sunku dėl priemonių stokos, trūksta žinių. Sunku pasiruošti, susiplanuoti daug skirtingų veiklų.
  17. Sudėtinga esant daug vaikų su SUP
  18. Sudėtinga taikyti esant dideliam vaikų skaičiui, laiko trūkumas planavimui, per didelis apkrovimas dokumentais
  19. Sudėtinga taikyti kai grupėje yra daug vaikų
  20. Mano atveju sudėtinga kažką taikyti kai nežinai kas tai yra. Ikimokyklinio amžiaus gairėse yra minimas UDM tačiau tai nėra išplėtota taip kad galima būtų suprasti kas tai yra, o seminarai yra mokami.
  21. Sudėtinga taikyti kai trūksta žinių apie tai kaip tai tinkamai daryti. Trūksta udm vadovo kuriame galėtum pasitikrinti ar viską darai tinkamai, trūksta realių mokymo planų, erdvių ir pan.
  22. Sudėtinga paskirstyti laiką ir suplanuoti, pasiruošti veikloms, nes reikia paruošti daug skirtingų veiklų o tam reikia daugiau laiko
  23. Sudėtinga taikyti kai grupėje yra daug vaikų, kai SUP vaikai yra ne nuotaikoje, kai ugdymo procese nedalyvauja padėjėjas
  24. Sudėtinga planuoti veiklas kai grupėje yra daug ugdytinių. Mažas nekontaktinių valandų skaičius, per kurias reikia ne tik parašyti planus, vertinti vaikus bet ir planuoti ugdymo turinį kuriame būtų gera ugdytis visiems.
  25. universalaus dizaino metodai yra labai veiksmingi, jų įgyvendinimas reikalauja papildomų išteklių – tai gali būti specialios priemonės (pvz., interaktyvios lentos, įvairios mokymosi priemonės, technologijos), didesnė dėmesio ir laiko skyrimo būtinybė.
  26. Sudėtinga atsakyti į šį klausimą, nes neturiu žinių apie UDM
  27. Darželyje dažnai naudojami tradiciniai vertinimo metodai (pvz., stebėjimas, žaidimų vertinimas), tačiau universalaus dizaino metodai reikalauja nuolatinio vertinimo ir pritaikymo, kad būtų galima sekti kiekvieno vaiko pažangą ir poreikius. Tai gali būti sudėtinga be tinkamų vertinimo įrankių
  28. Mokytojai turi nuolat tobulinti savo žinias, gebėjimus ir kūrybiškumą, kad galėtų tinkamai reaguoti į vaikų poreikius ir naudoti įvairias priemones. Tačiau ne visiems pedagogams tai yra paprasta, nes kai kurie gali neturėti pakankamai žinių ar praktikos dirbant su vaikais, turinčiais specialiųjų poreikių.
  29. Nežinau
  30. Sudėtinga planuoti ir pasiruošti daug skirtingų veiklų. Trūksta suvokimo ir supratimo kaip lengvai ir greitai universaliai pritaikyti tą pačią veiklą keliems vaikams.
  31. Sudėtinga taikyti UDM principus nes trūksta žinių apie tai. Ikimokyklinio ugdymo programoje yra paminėtas universalumo principas, tačiau nėra paaiškinta kas tai, nėra pateikta pavyzdžių.
  32. Sudėtinga taikyti kai trūksta žinių apie UDM. Taip pat, esant dideliam vaikų skaičiui grupėse sunku vienodai paskirstyti laiką kiekvienam vaikui, rasti kiekvienam vaikui priimtinus būdus informacijai suprasti ir apdoroti.
  33. Darželyje vaikai turi labai skirtingus gebėjimus ir poreikius. Tarp jų gali būti tiek kūrybingų ir greitai besimokančių vaikų, tiek tų, kuriems reikia papildomos pagalbos dėl fizinių, kalbos ar emocinių sunkumų. Tai gali būti iššūkis, nes universalaus dizaino tikslas yra sukurti tokią aplinką, kurioje visi vaikai galėtų sėkmingai mokytis ir dalyvauti, tačiau skirtingos vaikų grupės reikalauja skirtingų metodų ir priemonių.
  34. Sudėtinga taikyti kai grupėje yra daugiau nei du SUP vaikai, ir kai bendras vaikų skaičius didesnis nei 11