Mokyklos struktūros tobulinimo programa (MSTP)
Mieli kolegos,
Jūsų ugdymo įstaiga dalyvauja Mokyklos struktūros tobulinimo programoje (MSTP), kuria siekiama padaryti Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų veiklą efektyvesne, savarankiškesne ir plėtoti lyderystę.
Jūsų mokykloje įgyvendinant minėtąją programą įvyko nemažai pasikeitimų: buvo įsteigti nauji padaliniai, atsirado naujų pareigybių, buvo pakoreguotos kai kurių darbuotojų veiklos sritys ir t.t.
Kviečiame Jus dalyvauti apklausoje ir išreikšti savo nuomonę bei pasidalinti įgyta patirtimi apie naujo mokyklos vidaus struktūros ir valdymo modelio kūrimo ir įdiegimo silpnybes ir stiprybes bei tobulintinas sritis.
Svarbu paminėti ir tai, kad šia anketa prašome įvertinti tik pastebėtus pokyčius, kuriuos į Jūsų mokyklą atnešė Mokyklos struktūros tobulinimo programa, o ne apskritai visą mokyklos veiklą.
Anketa yra anoniminė, todėl vardo ir pavardės rašyti nereikia.
Būtumėme labai dėkingi, jei atsakytumėte į visus anketoje pateiktus klausimus.
Iš anksto dėkojame už Jūsų dalyvavimą apklausoje!
Lytis:
Jūsų amžius:
Jūsų kvalifikacinė kategorija:
Švietimo įstaiga, kurioje dirbate, tipas:
Jūsų pedagoginio darbo stažas:
Vadovavimo mokyklai stažas (pildo tik mokyklų vadovai):
Jūsų vadybinė kategorija (pildo tik mokyklų vadovai):
Jūsų pareigos prieš įgyvendinant MSTP 2011-2013 m. mokykloje:
Jūsų indėlis įdiegiant naują mokykloje vidaus struktūros ir valdymo modelį:
Jūs, dalyvaudami kitose mokyklos struktūrose, esate: (galite žymėti kelis variantus)
Naujai sudarytoje mokyklos valdymo ir administravimo struktūroje Jūs esate: (galite žymėti kelis variantus)
Kaip vertinate žemiau pateiktus teiginius?
Jūs manote, kad veikla mokykloje įgyvendinant Mokyklos struktūros tobulinimo 2011-2013 programą:
Įvertinkite mokyklos pokyčius demokratiškumo, atvirumo bendruomenei ir savivaldos atžvilgiais
Įvertinkite mokyklos pokyčius mokyklos valdymo ir administravimo srityse
Įvertinkite mokyklos pokyčius personalo darbo krūvio paskirstymo srityje
Įvertinkite mokyklos pokyčius ugdymo proceso ir jo kokybės srityje
Įvertinkite mokyklos pokyčius informacijos, jos valdymo srityje
Įvertinkite mokyklos pokyčius veiklos koordinavimo, bendradarbiavimo srityje
Įvertinkite mokyklos pokyčius kultūros, socialinio klimato, saugumo srityje
Kodėl nusprendėte dalyvauti MSTP programos antrame etape ir pakeisti mokyklos valdymo struktūrą? (Klausimas skirtas mokyklų direktoriams, direktoriaus pavaduotojams ugdymui, skyrių, atsakingų už ugdymą, vedėjams)
- Taip nusprendė mokyklos administracija
- Aš pradinės mokyklos bibliotekos vedėja. Į daugelį klausimų tinkamai negaliu atsakyti/
- Siekėme efektyvinti mokyklos valdymą, tobulinti veiklos rezultataus
- Norėjome tinkamai pasiskirstyti funkcijomis, jų nedubliuoti.
- Mūsų mokyklos direktorius tvirtai nusprendė dalyvauti, o mes į MSTP programą įsiliejome. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui išėjo į pensiją. Mokykloje turėjo vykti pokyčiai.
- Norėjome geresnės darbo kokybės: ugdymo kokybės, aiškaus funkcijų pasiskirstymo administracijos darbe, popierizmo mažinimo, aktyvesnės savivaldos organizacijų veiklos, kokybiškesnio vidaus įsivertinimo ir pan.
- Norėjome pokyčių.
- Norėjome labiau atskirti valdymo funkcijas nuo pagalbos.
- Prie gimnazijos buvo prijungtos trys pagrindinės mokyklos, atsirado poreikis keisti valdymą.
- Noras dar labiau sukonkretinti atsakomybes už veiklas.
Kokių tikėjotės rezultatų?
- Nieko gero ir nesitikėjau
- Buvo siekiam išlaikyti darbuotojus.
- Tikėjomės, kad įvestos skyrių vedėjų pareigybės padės kartu su mokytojais siekti ugdymo kokybės.
- MSTP programa labai gera, bet mokykloje neįsitenkam į finansinius rėmus, todėl neturime neformaliojo skyriaus vedėjo.
- Mažiau viršininkų ant galvos, mažiau popierizmo. Daugiau tiesioginio darbo su vaikais be primetamų projektų, papildomų darbų ir t.t. Daugiau pagarbos mokytojui, jo palaikymui, paskatinimui iš administracijos pusės.
- To ir tikėjomės
- Tikėjausi geresnių. Labai trukdo finansų stygius, dėl to negalėjome įgyvendinti savo planų.
- Aiškesnio funkcijų ir darbų pasidalinimo ir glaudesnio bendradarbiavimo tarp mokytojų ir mokyklos administracijos.
- Sustyguoti darbą tarp gimnazijos ir jos skyrių, optimizuoti valdymo išlaidas.
- Mažesnio popierizmo
Kaip bandėte nuteikti darbuotojus laukiamiems pokyčiams? (Klausimas skirtas mokyklų direktoriams, direktoriaus pavaduotojams ugdymui, skyrių, atsakingų už ugdymą, vedėjams)
- Informacijos pateikimas, skaidrumas, aiškumas, konkretumas
- Padaugėjus mokykloje mokytojų, mokinių, tai tapo neišvengiama. Darbuotojai priėmė pozityviai.
- Patys tikėjom ir tikim gera MSTP programa, sėmėmės žinių iš dalyvaujančių MSTP programoje mokyklų, stengėmės žinias perduoti ir įtikinti kolegas.
- Gimnazijos darbuotojai buvo nuolat informuojami apie vykdomus pokyčius. Juos sutiko gana palankiai.
- Informavome apie numatomus pasikeitimus.
- Pristatydamas mokyklų, dalyvavusių pirmame etape patirtį
- kalbėjomės, planavome kartu, ieškojome bendrų sprendimų.
- Teigiamai
- Pozityviai.
- Buvo diskusijos, pokalbiai, numatomi nuoseklūs veiksmai siekiant nepažeisti bendruomenės narių saugumo.
Kokie pokyčiai (teigiami/neigiami) įvyko mokykloje?
- Suformuota nauja administracijos komanda, dirbant naujai komandai ir reikalavimai skiriasi.
- Tik neigiami. vadovai pasijuto visagaliais. Mokytojas dabar- absoliutus nulis.
- Kol kas nėra akivaizdūs.
- Savalaikė, tikslinga pagalba mokytojui, mokiniams. Ugdymo rezultatų teigiamas pokytis.
- Sumažėjo mokytojų atlyginimai o skyrių vadovų padidėjo gerokai ir tai sudarė sąlygas dideliam socialiniam atskirtumui. atsirado arogancija, nesiskaitymas mokytojų atžvilgiu ir t.t mokytojams darbo nesumažėjo ir iš vis nežinia kokia kryptimi einama
- Naujai padarėm strateginį planą, veiklos programą, darom tarpinius matavimus. Pertvarkėm mokyklos dokumentus ir tvarkas. Labai gerai suprantame direktoriaus, pavaduotojo, skyrių vedėjų pareigybes.
- tikimės gauti gerą Personalo valdymo sistemą, nes pasiūlyta gana netobula, net gaištama daug laiko ją įsisavinant; galėjom pagilinti žinias kvalifikacijos kėlimo kursuose personalo klausimais.
- Neįvyko arba pablogėjo.
- Iš esmės niekas nepasikeitė, nes darbas vyko tas pats ir anksčiau, tik pavadinimai pasikeitė, o atlyginimas sumažėjo ženkliai visiems mokytojams. Psichologinis klimatas pablogėjo, nes dažnai vietoje patarimų, pagalbos yra kritikuojama..
- Nauja valdymo struktūra sudarė sąlygas aiškesniam funkcijų pasiskirstymui, sumažėjo mokytojų įvairių darbo grupių krūvis, perėjus prie eksperimentinio apmokėjimo, aiškesnis atlygis už papildomus darbus, suaktyvėjo savivaldos organizacijų veikla. Deja, trūksta lėšų pilnam pasirinkto modulio įgyvendinimui (neturime stebėsenos poskyrio, nepilnai išnaudojame numatytus skyrių vedėjų etatus ir pan.