Fantastinių filmų kaip priemonės pakantumo ugdymui tinkamumo tyrimas (anketa pedagogams)

Laba diena!

Esu Lietuvos edukologijos universiteto taikomosios etikos magistratūros II kurso studentė Angelina A. Atlieku tyrimą, kurio tikslas yra išsiaiškinti, ar fantastiniai filmai gali būti naudojami pakantumo ugdymui. Prašau Jūsų sudalyvauti apklausoje ir keletą minučių skirti atsakymams į pateiktus klausimus. Jūsų atsakymai padės visiems suinteresuotiems etikos mokymu moksliškai praplėsti žiūrimų mokymosi tikslais filmų spektrą dar vienu – fantastikos žanru.

Anketa yra anoniminė. Apibendrinti tyrimo rezultatai bus panaudoti magistriniame darbe.

Dėkoju už dalyvavimą apklausoje!

1. Ar Jūs naudojate filmus mokymo procese?

2. Kaip dažnai pedagoginiais tikslais naudojate filmus?

Kitas variantas

  1. Priklauso nuo temos
  2. keletą kartų per mokslo metus
  3. priklauso nuo turimos temos..kartais ir kiekvieną dieną.
  4. kikvien1 dien
  5. Kelis kartus per metus
  6. norėčiau naudotis, bet neturiu galimybių, nes neskiriamas pamokai kabinetas su internetu
  7. pagal poreiki

3. Kokio pobūdžio užduočiai dažniausiai skirti Jūsų parenkami filmai? (Kokiu tikslu?)

Pvz.: ...

  1. Atitinka chemijos dalyko tematiką.
  2. Atitinka chemijos dalyko tematiką.
  3. Parodyti mokiniams kitų požiūrio taškų galimybes, paskatinti juos mąstyti nestandartiškai, abejoti visuotinai priimtomis taisyklėmis.
  4. Analizė užsienio kalba; žodyno plėtimui; informacijos paieškai
  5. literatūrinio kūrinio ir ekranizacijos palyginimui
  6. Analizuoti situaciją, nusakyti temą ir pagrindinę mintį, apibūdinti veikėją.
  7. Kompozitorių gyvenimui ir kūrybai atskleisti
  8. Kad nagrinejame žmonių tarpusavio bendravimo, tolerancijos klausimus ir kt..
  9. Suteikti informaciją
  10. Temos užvedimui arba pagilinimui - diskusijoms.
…Daugiau…

4. Kaip Jūsų mokiniai paprastai reaguoja į darbo su filmu užduotį?

Kitas variantas

  1. Po peržiūros aptariame,kas buvo įdomaus, ką naujo sužinojo
  2. Nesu rodžiusi filmo
  3. dažniausiai visų variantų derinys
  4. Vyksta diskusijos
  5. Nežinau, nes nenaudoju
  6. Pakankamai toleruoja
  7. Įvairiai
  8. Laukia tokių pamokų.
  9. Mokiniai norėtų tokių pamokų.
  10. vieni noriai, kiti - ne

5. Kaip manote, ar fantastiniai filmai turi/ gali turėti edukacinį poveikį?

Kitas variantas

  1. Ne visada...
  2. Nežinau, tokio žanro filmų nenaudoju arba labai retai pasitaiko.
  3. Tai priklauso nuo konkretaus filmo.
  4. Žiūrint koks filmas
  5. filmuose yra daug smurto ir kt. elementų netinkamų pamokoje mokiniams rodyti
  6. Net nežinau, nebuvau naudojusi fantastinių filmų
  7. Nežinau
  8. Nežinau.
  9. retai renkuosi fantastinius filmus. bet, manau, priklauso nuo filmo, nuo jo meninės vertės
  10. Nežinau
…Daugiau…

6. Pagrįskite savo nuomonę, kodėl fantastika gali/negali turėti arba turi/neturi edukacinį(-io) poveikį(-io)?

  1. Rodoma nuniokota Žemės planeta. Rodomas bendravimas ekstremaliose situacijose.
  2. Rodoma nuniokota Žemės planeta. Rodomas bendravimas ekstremaliose situacijose.
  3. Fantastika yra mokinių mėgstamas žanras.
  4. Fantastiniai filmai yra artimi vaiko mitinei pasaulėjautai ir dėl to jais nesudėtinga "atsirakinti" net ir uždariausius protus.
  5. Iš kiekvienos srities galima "ištraukti" ir edukacinį ir moralinį aspektą
  6. Fantastinius filmus ypač mėgsta paaugliai, o žiūrėdami ir jį aptardami drauge su mokytoju, gali atrasti daugelį svarbių edukacinių dalykų. Svarbu tik tinkamai parinkti metodus ir užduotis šiam tikslui įgyvendinti.
  7. Per daug apskritai bet kokios informacijos, kad dar mokykloje kvaršintume galvas FANTASTIKA...
  8. Vaikai gali susikurti matytų vaizdų, santykių "iliuzijas", o jeigu nepavyksta, gali nusivilti, kilti psichologinių problemų.
  9. Lavina vaizduotę
  10. Gali turėti. Vaizduotės, intuicijos, kūrybos, dėmesio, alternatyvos ieškojimo įgūdžiams lavinti.
…Daugiau…

7. Kaip manote, ar fantastiniai filmai gali pamokyti kokių nors vertybių?

Kitas variantas

  1. Ir taip, ir ne.
  2. kartais išlenda vienas kitas elementas, bet reikia išfiltruoti elementą, kuris moko vertybių ir jį labai akcentuoti, nes mokiniai ką nori tą ir ,,pasiima".
  3. Gal būt ir gali, priklausomai, koks filmas
  4. Nežinau
  5. gal
  6. kai kurie galbūt
  7. Manau, kad kai kurie gali
  8. nei taip, nei ne
  9. nežinau
  10. -
…Daugiau…

8. Pagrįskite savo nuomonę, kodėl manote, kad fantastika gali/negali pamokyti kokių nors vertybių?

  1. Rodomas bendravimas ekstremaliose situacijose.
  2. Rodomas bendravimas ekstremaliose situacijose.
  3. Jei prasmingas siužetas, daugumos žanrų filmai gali pamokyti, taip pat ir fantastiniai.
  4. Ir fantastiniai filmai turi savo herojų, kurie moko užsispyrimo, drąsos, pagarbos. Juose vaizduojamos situacijos, patrauklios vaiko mąstysenai, kada gali susitapatinkti su pagrindiniu veikėju ir įveikti savo vidinius sunkumus, išgyvenimus.
  5. Kiekvienas žanras turi savo privalumų. Fantastiką taip pat galima sieti ir su ateities planavimu, praeities, dabarties ir ateities vertinimu...
  6. Dažnai net patys vaikai, žiūrintys fantastinius filmus, kai pasakai, kad verčiau skaitytų programines knygas, kurios ugdo vaiko gyvenimiškas vertybes, akcentuoja, jog fantastikoje irgi persipina gėris ir blogis, įvairiausiai jausmai, tik jie įdomesni, nes labiau ekspresyvūs, daugiau įtampos. Nesutikti su jų išsakytomis mintimis tiesiog negalima - jie teisūs.
  7. Jei protingai sukurtas, - fantazijoms ribų nėra... gal ir išlieka kas nors protingo...
  8. Reikia labai atsakingai pasirinkti filmo turinį, esmę ir jeigu tai atitinka, ko norėtume išsiaiškinti, gal būt, bet kada vaikai savarankiškai tai žiūri, jie tikrai ne visada suvokia tų vertybių esmę.
  9. nes nufilmuota ateitis gali pamokyti apie elgesį dabar
  10. Tiesiog atveria kai kurias pažinimo, bendravimo ir pasaulėvaizdžio formavimo kanalus žmoguje.
…Daugiau…

9. Kokių vertybių gali pamokyti fantastiniai filmai?

Pvz.: ...

  1. Sudėtingose, ar net pavojingose situacijose, žmogus turi išlikti žmogumi.
  2. Sudėtingose, ar net pavojingose situacijose, žmogus turi išlikti žmogumi.
  3. Visų žmogiškųjų vertybių.
  4. Fantastiniai filmai visų pirma moko, kad kiekvienas yra unikalus ir nepakartojamas. Tai gi ir tolerancijos ir pakantumo ir supratimo, kad visi, vis gi, lygūs.
  5. Draugystės ir ištikimybės, gudrumo ir išminties, įveikiant kliūtis, netgi meilės.
  6. teigiamų charakterio savybių
  7. Priklausomai nuo filmo turinio.
  8. atsakingumo, meilės sau ir kitam
  9. Bendravimo, kito supratimo ir priėmimo...
  10. Draugystė, meilė, užuojauta ir t. t.
…Daugiau…

10. Kaip manote, ar fantastiniai filmai gali pamokyti pakantumo?

Kitas variantas

  1. priklauso nuo filmo
  2. gal...
  3. Apie kokį pakantumą kalbama fantastiniame filme???
  4. gali, jei jie yra nesmurtiniai
  5. Nežinau, jei trumpai, tai manau, kad fantastika turi ir neigiamą aspektą - dažnai paauglius ir vaikus atitraukia nuo tikrovės, leidžia jies nuo jos pabėgti, "išsisukti" susikuriant savo iliuzinį variantą. Kartais ten ir užstringama. Na, o pakantumo reikėtų mokytis iš tikrovės, nes fantastinius dalykus labai sunku kartais perkelti į žmogišką bendravimo lygmenį.
  6. yra filmų, kuriuose galima rasti tokią mintį
  7. gal būt
  8. Nežinau
  9. Iš dalies
  10. Iš dalies
…Daugiau…

11. Pagrįskite savo nuomonę, kodėl (ir kokiu būdu) fantastika gali/negali pamokyti pakantumo?

  1. O koks skirtumas ar draugauja , myli zombiukai, triušiukai, ar dvigalvės pelytės skriaudžia viena kitą ?
  2. O koks skirtumas ar draugauja , myli zombiukai, tiušiukai, ar dvigalvės pelytės skriaudžia kitą pelytę?
  3. Jei siužetas tokio pobūdžio, kur atskleistas pakantumas, moko pakantumo.
  4. Priklausomai nuo filmo temos, vaikas gali išmokti arba nebijoti jo personažų, arba suvokti, kad nepriklausomai nuo išorės vaizdo, viduje visi jaučiasi panašiai.
  5. Vertinant veikėjų poelgius, ypač su kitokiomis būtybėmis.
  6. Jūs ne taip keliate klausimus?!Norint atsakyti į Jūsų klausimus (kai kuriuos) reikia konkretaus filmo, kurio turinys būtų aiškus svarstymui, o ne apibendrintai kalbėti. Juk fantastinių filmų begalė...
  7. Žr. 10 atsakymą.
  8. Visada gėris, gerumas laimi
  9. Jeigu herojus pakantus.
  10. Mokiniai geriau priima vaizdinę informaciją, gali susitapatinti su veikėju, kartu išgyventi ir jausti tai, ką jaučia veikėjas.
…Daugiau…

12. Gal galite nurodyti fantastinio filmo, kuriame yra pakantumo motyvas, pavyzdį?

Kitas variantas

  1. Praktiškai visi filmai tinkami, kur gvildenami tarpusavio santykiai.
  2. Praktiškai visi filmai tinkami, kur gvildenami tarpusavio santykiai.
  3. "Ledo šalis", "Ledynmetis"
  4. Nežiūriu fantastikos.
  5. divergentė
  6. nežinau
  7. Nesidomiu tokiais filmais
  8. Gražuolė ir pabaisa
  9. negalėčiau atsakyti
  10. Fantastic 4
…Daugiau…

13. Jeigu žinote/prisimenate tokį fantastinį filmą, tuomet nurodykite jo pavadinimą.

Filmo pavadinimas: ...

  1. Avataras. Kinkongas. Jūros periodo parkas.
  2. Avataras. Kinkongas. Jūros periodo parkas.
  3. "Avataras", "Krabatas - malūninko sūnus", "Drakula", "Žiedų valdovas", "Haris Poteris" , "Narnijos kronika"
  4. ,,Haris Poteris"
  5. Bado žaidynės, Siuntėjas, Sniego traukinys, Mažasis princas, Divergentė
  6. Maži vaikai jau pasirenka fantastinį veikėją ir juo ,,tampa"
  7. "Žmogus voras", "Saulėlydis", "Šrekas".
  8. divergentė, Šarlotės voratinklis, sniego karalienė, daktaras Doliklis
  9. "Saulėlydis" ir visos kitos sekusios šios sagos dalys: "Jaunatis", "Užtemimas", "Brėkštanti aušra".
  10. "Haris Poteris", "Berniukas Ryklys ir mergaitė Lava", jei toks pavadinimas.., "Žiedų valdovas"
…Daugiau…

14. Kokių pakantumo motyvų Jūs norėtumėte matyti ateities fantastiniuose filmuose? (Galite pasirinkti keletą variantų)

Kitas variantas

  1. Fantastika visada liks fantastika. Vaikai susipažinę su filmu iš pristatymo "fantastinis", tai reiškia nerealus, ten tik išgalvoti motyvai...
  2. Manau, kad visi šie motyvai jau seniai rodomi įvairiausio žanro filmuose, o ypač multiplikaciniuose filmuose.
  3. Nesidomiu
  4. negaliu atsakyti
  5. Visiems išvardintiems
  6. -
  7. Visi išvardinti pakantumo variantai tinka.
  8. VISIEMS IŠVARDYTIEMS PUNKTAMS
  9. Pirmiausiai reikia išmokti gerbti save, savo vertybes, savo tikėjimą, savo šalį ir kiekvieną žmogų. Teisingas santykis su savo Kūrėju, savimi ir kitu žmogumi ugdys žmoguje ir pakantumą ir gailestingumą, svarbiausia meilę.i
  10. Pakantumą kitai nuomonei
…Daugiau…

15. Ar Jūs norėtumėte, kad ateities fantastiniai filmai taptų edukacinės programos dalimi?

Kitas variantas

  1. nebūtinai
  2. nebūtinai
  3. Aš ne prieš filmus, bet šis žanras reikalauja gero "pasikaustymo".
  4. manau, kad šioje vietoje nereikia išskirti fantastinių filmų. Įvairiausio žanro filmai ir filmukai jau yra labai tinkama ir mokiniams patraukli edukacinės programos dalis.
  5. pirmiausia norėčiau pamatyti vertų filmų. Kino pavasario ar Scanoramos festivaliuose tokių neteko matyti...
  6. Nežinau
  7. Galbūt
  8. Dalinai
  9. nesusimąsčiau iki šiol.
  10. Visi filmai savyje neša informaciją, kuri padeda formuotis asmenybės požiūriams.
…Daugiau…

16. Pagrįskite savo nuomonę, kodėl Jūs norėtumėte / nenorėtumėte, kad ateities fantastiniai filmai taptų edukacinės programos dalimi?

  1. Tai vysto vaiko fantaziją, emocijas.
  2. Tai vysto vaiko fantaziją, emocijas.
  3. -
  4. Būtų smagu, jei egzistuotų filmai, kurie padėtų paaiškinti etinius klausimus, elgesio standartus svetimose aplinkose ir moralės normas, kai pirmiausiai pakantumo reikalauji ne iš kitų, o iš savęs.
  5. Tai būtų neskaitantiems vaikams puiki proga susipažinti su vaikų literatūros ekranizacijomis.
  6. Ar dar mažai fantastikos elementų kompiuteriniuose žaidimuose, kuriuose kelios žmogaus gyvybės, transformacijos ir visa kita...
  7. Tai leidžia plačiau pažvelgti į save ir kitus, suprasti aplinką
  8. Aš ne prieš filmus, bet šis žanras reikalauja gero "pasikaustymo".
  9. Daugumai vaikų tai labai patinka, kitokių nebežiūri. laisvalaikiu tuo ir gyvena
  10. Geras pavyzdys užkrečia
…Daugiau…

17. Jūsų nuomone, kas turi pasikeisti fantastiniuose filmuose, kad jie taptų edukacinės programos dalimi?

  1. Manau yra ir dabar gerų fantastinių filmų.
  2. Manau yra ir dabar gerų fantastinių filmų.
  3. Atsirasti daugiau prasmės motyvų.
  4. Trukmė ir pagrindinė mintis.
  5. Mažiau grubios jėgos demonstravimo, galbūt kad nepriartėtų prie siaubo filmų kuriamo pasaulio.
  6. Nežinau
  7. Nesuprantu Jūsų klausimo??? Kaip fantasiniai filmai gali tapti edukacinės programos dalimi, nebent jie bus kuriami konkrečiai edukacinei programai, o ne pasaulietiškai žiūrovų masei.
  8. Turėtų būti vertybinis siužetas ir pabaiga su moralu
  9. Nežinau.
  10. Pritaikyti mokomiesiems dalykams
…Daugiau…

18. Jūs esate:

19. Kokio dalyko mokytojas(-a) esate?

  1. Chemijos.
  2. Chemijos.
  3. lietuvių k.
  4. Gitaros būrelio
  5. Anglų k.
  6. socialinis pedagogas
  7. Lietuvių kalbos, spec. pedagogas
  8. pradinių klasių
  9. muzikos
  10. Dorinis ugdymas
…Daugiau…

20. Kiek metų pedagoginio darbo stažo turite?

  1. 30
  2. 30
  3. 16
  4. 4
  5. 11 m.
  6. 8
  7. 40 m.
  8. 27
  9. 20
  10. 11
…Daugiau…

21. Jūsų gyvenamoji vieta:

22. Kiek Jums metų?

  1. 59
  2. 59
  3. 39
  4. 31
  5. 34
  6. 36
  7. 60
  8. 49
  9. 44
  10. 46
…Daugiau…

23. Jūsų lytis yra:

Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą