Socialinio emocinio edukacinio prototipo modeliavimas - kopija

Gerbiamas Eksperte, Vytauto Didžiojo universitetas kartu su Vokietijos Heidelbergo, Estijos Talino ir Latvijos universitetu vykdo projektą: “Social-Emotional Prototype Modeling in online COVID-19 Environment: NEET Cases”/” Socialinio Emocinio prototipo modeliavimas: nuotolinio mokymosi COVID-19  aplinkoje: NEET atvejas”.

Socialinis ir emocinis ugdymas (SEU) – platus terminas, 1994 m. sukurtas Fetzerio institute. Terminą pasiūlė Amerikos fondas, remiantis iniciatyvas, siekiančias su švietimo pagalba užkirsti kelią elgesio problemoms ir rizikingam jaunuolių elgesiui.[1]

 

Projektas remiamas Baltijos šalių ir Vokietijos aukštųjų mokyklų biuro  per Vokietijos akademinių mainų tarnybą (DAAD) Vokietijos Federacinės Respublikos Užsienio  reikalų ministerijos lėšomis.

This project of the Baltic-German University Liaison Office is supported by the German Academic Exchange Service (DAAD) with funds from the Foreign Office of the Federal Republic Germany.

Plačiau apie projektą informaciją rasite čia:

http://www.hochschulkontor.lv/en/projekti/atbalstitie-projekti/social-emotional-education-prototype-modelling-in-on-line-learning-covid-19-environment-seep/

Projektu siekiame kurti integruoto SEEP modelio prototipą, kuris grindžiamas interaktyviu dirbtiniu intelektu.

Projektas remiasi CASEL[2] grupės tyrimais. CASEL yra mokslininkų, praktikų ir politikos kūrėjų  SEU tiriamais, pagrįstais SEU programų efektyvumo radiniais ir jų rezultatais, siekiant kurti įrankius, padedančius tinkamai naudoti pagrįstas praktikas, remiantis sumaniosios edukacijos interaktyviais įrankiais pritaikytais on line naudojimui.

Prieš atsakydami į struktūrinio interviu klausimus atsakykite į kiekybinio tyrimo anketos klausimus: https://apklausa.lt/f/-mokyklos-barometras-2021-y521x98.fullpage

ir atlikite savo emocinio intelekto įsivertinimą.

Jeigu skaitote angliškai:

https://globalleadershipfoundation.com/geit/eitest.html

https://www.iq-testas.lt/lt-lt/iqtest/7

arba lietuviškai:

https://www.spssanalize.lt/emociju-vertinimo-skale-ssri/

Įsivertinkite savo socialines emocines kompetencijas[3].

Mūsų kokybinio tyrimo struktūruotas interviu yra skirtas, ekspertams, kurie gilinasi į socialinio egdymosi problemas. Būsime dėkingi, jei atsakysite į teikiamus klausimus. Interviu yra anoniminis, tačiau jei norite išsakyti savo autentišką nuomonę: būsime labai dėkingi ir panaudosime Jūsų personalinę patirtį, apibendrindami atsakymus autoriniame leidinyje. Kiekvieno Jūsų nuomonėmums  yra labai svarbi.

Dėkojame už Jūsų laiką, skirtą atsakymams į klausimus ir pasiūlymus.

 

[1]Alessia Agliati, Italija, Pilar Aguilar, Ispanija,  Pilar Álvarez Cifuentes, Ispanija, Isabel Benítez Baena, Ispanija Joviltė Beržanskytė,  Lietuva, Valeria Cavioni, Italija, Dr. Elisabetta Conte, Milano-Bikokos universitetas, Italija, Francisco Cuadrado Méndez, Ispanija, Marco Ferreira, Portugalija, Alenka Gnezda Fajfar, Slovėnija, Diego Gómez Baya,  Ispanijal Ilaria Grazzani,  Italija, Solvita Lazdiņa, Latvija, Isabel López Cobo, Ispanija ,Enrique Martínez Jiménez, Ispanija, Baiba Martinsone, Latvija, Esther Menor Campos, Ispanija, Jose Antonio Muñiz Velázquez, Ispanija, Veronica Ornaghi,  Italija, Natalija Panič,  Slovėnija, Tomas Rakovas, Irena Raudienė, Lietuva, Davinia Resurrección Mena, Ispanija, Desiree Ruiz Aranda,  Daiva Šukytė, Lietuva, Sanela Talić,  Slovėnija, Beatriz Valverde Jiménez, Ispanija. (2020). Metodinis leidinys Socialinių-emocinių įgūdžių ugdymui ir lavinimui mokykloje. In:
http://www.rspt.lt › dokumentubankas › download

 

 

 

 

[2] plačiau: www.casel.org

 

[3] Self-Assessing Social and Emotional Instructions and Competencies. (2014). In: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED553369.pdf

Socialinio emocinio edukacinio prototipo modeliavimas - kopija

Kaip manote, kodėl Socialinis emocinis ugdymas(is) yra svarbus? (Pasirinkite 3 svarbiausius atsakymų variantus)

Sėkminga socialinė-emocinė mokyklos (organizacijos) strategija padeda vaiko (mokinio) sėkmei? (Pasirinkite tris svarbiausius veiksnius ir/arba įrašykite savo nuomonę žemiau)

Sėkminga socialinė-emocinė mokyklos (organizacijos) strategija padeda vaiko (mokinio) sėkmei? (įrašykite savo nuomonę):

  1. Taip padeda. Ugdytinis geba lavinti savo emocines ir socialines kompetencijas. Tai užtikrina pozityvią jo įtrauktį į visuomenę
  2. Visiškai sutinku. Sėkminga socialinė-emocinė mokyklos ar organizacijos strategija visapusiškai prisideda prie vaiko tobulėjimo ir augimo. Jeigu socialinis- emocinis ugdymas modeliuojamas kokybiškai ir pastoviai mokiniai turi galimybę sukurti artimesnius tarpusavio ryšius ne tik su socialiniu pedagogu, tačiau ir su klasės draugais, kitais pedagogais. Vaikai gali tapti atviresni, drąsiau reikšti savo nuomonę, gauti reikiamą informaciją apie patyčias, jų pasekmes, o tuomet, apgalvoti savo elgesį savarankiškai.
  3. sėkminga socialinė-emocinė strategija turi lemiamą vadmenį mokinio sėkmei
  4. yra būtina strategija
  5. ypatingai svarbus emocinis ratas
  6. Taip.
  7. Išmoksta pasakyti "ne". Geba suprasti aplinkinių sutartinius ženklus, reakcijas.
  8. Tikrai padeda
  9. Padeda vaikui suvokti emocijas ir jas valdyti .
  10. Gal šiek tiek įtakoja
…Daugiau…

Kodėl kiekvienoje ugdymo įstaigoje turėtų būti kreipiamas dėmesys į Socialinį-emocinį ugdymąsi (SEU)? (Pasirinkite tris svarbiausius veiksnius ir/arba įrašykite savo nuomonę žemiau langelyje)

Kodėl kiekvienoje ugdymo įstaigoje ir ar NVO turėtų būti kreipiamas dėmesys į Socialinį-emocinį ugdymąsi (SEU)? (įrašykite savo nuomonę)

  1. Nes padeda išmokyti tinkamai bendrauti, kominikuoti tarpusavyje ir valdyti emocijas
  2. SEU mano nuomone yra pagrindas vaiko saviraiškos, emocijų pažinimo bei jų supratimo, taip vaikas moka pažinti ne tik savo emocijas, bet ir kitų.
  3. Nes tai prisideda prie vaiko sėkmingo mokymosi bei integracijos į visuomenę.
  4. Todėl, nes tik akademinių žinių, tam, jog formuotųsi pasitikintis savimi, drąsus bei atviras augantis žmogus nepakanka. Tam reikalingas socialinis-emocinis ugdymas, kuris kryptingai vaiką veda link savęs pažinimo, savęs vertinimo, sprendimų priėmimo bei geresnės savo versijos.
  5. Nes socialinis-emocinis ugdymas padeda vaikams sėkmingiau integruotis visuomenėje, suprasti, kaip joje tinkamai funkcionuoti
  6. todėl kad tai padeda stiprinti vaiko atsparumą
  7. labai aktualu pastaruoju metu
  8. padeda pažinti savo emocijas
  9. Ugdo bendrystę, gerėja tarpusavio santykiai, stiprėja mokinių savigarba, vaikai mokosi atpažinti savo jausmus, su jais tvarkytis ir kt.
  10. Stiprina vaiko savęs pažinimą ir supratimą, kad yra visumos dalis.
…Daugiau…

Savo atsakymą pagrįskite, pratęsdami mintį – ,,Kiekvienoje ugdymo įstaigoje, nevyriausybinėje organizacijoje, vietos bendruomenėje turėtų būti kreipiamas dėmesys į socialinį emocinį ugdymą, nes..." (Jeigu su teiginiu nesutinkate, klausimą praleiskite)

  1. jis padeda kurti saugią, pagarbą ir palaikymu grįstą aplinką.
  2. ... padeda vaikams ugdyti svarbias gyvenimo kompetencijas, tokias kaip savimonė, savitvarda, empatija, atsakingas sprendimų priėmimas bei tarpusavio santykiai.
  3. Tai aktyviai prisideda prie vaiko kompetencijų plėtojimo, pozityvaus bendravimo ir tarpasmeninių santykių kūrimo, ko pasakoje, užtikrinamas sėkmingesnis vaiko emocinio intelekto lavinimas.
  4. tik akademinių žinių, tam, jog formuotųsi pasitikintis savimi, drąsus bei atviras augantis žmogus nepakanka. Tam reikalingas socialinis-emocinis ugdymas, kuris kryptingai vaiką veda link savęs pažinimo, savęs vertinimo, sprendimų priėmimo bei geresnės savo versijos.
  5. tai yra tolerantiškos, empatiškos, socialiai saugios ir tinkamos visuomenės formavimo ir ugdymo pradas.
  6. emocinė sveikata turi tiesioginį ryšį su vaiko gerove
  7. socialinė-emocinė patirtis yra prasta
  8. mums visiems trūksta socialinio-emocinio raštingumo
  9. vaikai geriau jaučiasi, yra laimingesni, saugūs, drąsūs, gerėja mokymosi rezultatai, elgesys, stiprėja bendruomeniškumas, atsakingumas.
  10. Tai stiprina pozityvumą, bendruomeniškumą, pakantumą skirtumams.
…Daugiau…

Kaip asmeniškai savo darbe taikote vaikų SEU? (Pasirinkite vieną atsakymo variantą)

Jei Jums netiko aukščiau išvardinti metodai, kuriuos taikote dirbdami su vaikų SEU, aprašykite savo patirtį:

  1. Taikau SEU "Kimochi" programą.
  2. tiko
  3. mokykloje dirbama ir pagal OLWEUS programą.
  4. Taip, remiuosi Lions Quest programa
  5. -
  6. Man nesudarytos sąlygos dirbti SEU
  7. kiekvienas vaikas yra unikalus ,todėl pažinę jį,prisitaikome.
  8. Kiekvienas vaikas labai skirtingas ,todėl reikia atsižvelgti į skirtumus[skirtybes] ir prisitaikyti.

Jeigu ugdote SEU, kokias programas, metodus naudojate? Pasirinkite vieną atsakymo variantą.

Jeigu ugdote SEU, naudodami orginalias metodikas, trumpai pristatykite

  1. kuriu savo metodikas
  2. esu sukūrusi savo pagal patirtį
  3. dirbu adaptavus CASEL metodiką
  4. OLWEUS
  5. -
  6. Neratyvios istorijos, tikslinės veiklos, menami žaidimai...
  7. Naudoju pagal Sebastijano Kneipo sveikatinimo metodika sukurta emocinio ugdymo programos modeli
  8. Kuriu skirtingas metodikas kiekvienam dalykui

Planuodami ugdymo(-si) turinį ir veiklas savo organizacijoje įtraukiate SEU veiklas? (Pasirinkite vieną atsakymo variantą)

jei atsakymai apie veiklų planavimą netiko: parašykite kaip Jūs strateguojate savo veiklą?

  1. tiko
  2. -

Jūsų manymu, Jūsų šalyje, savivaldybėje, kur gyvenate ir dirbate, skiriama pakankamai dėmesio ugdannt vaikų jausmus ir socialinį atsparumą?

Jei atsakymai apie dėmesį SEU valstybėje ir/ar savivaldybėje Jums netiko: įrašykite savo nuomonę

  1. Šiuo metu, ypatingai priešmokyklinėse ir ikimokyklinėse įstaigose, socialinio pedagogo etatas labai mažas. Realybė tokia, kad ten socialinis pedagogas ateina supildyti reikiamus dokumentus, ar pravesti bendrą veiklą kartą į savaitę. Tai gana nekokybiškas metodas, norint teikti vaikams socialinę-emocinę pagalbą, ypatingai SUP turintiems vaikams. Pagrindinėse mokyklose, pastebima, jog socialiniai pedagogai vis dar laikomi "baudėjais", pas kurį nueisi tik tada, kai suklysi, padarysi kažką ne taip, elgsiesi agresyviai. Šitas požiūris susiformuoja iš netinkamos socialinio pedagogo rolės, misijos ir vizijos. Socialinis pedagogas yra vaiko advokatas, o šią definiciją turėtų žinoti ir vaikai. Tam, jog galėtų pasiguosti, pasikalbėti, sukurti artimą tarpusavio ryšį ir mokykloje jaustis saugiai.
  2. tiko
  3. nėra pakankamai dėmesio ir lėšų
  4. Gaila, kad valstybė ir LR Seimas formuoja iškreipto pasaulio vaizdą, kurio pavyzdžiu sekas ir vaikai.
  5. -
  6. Mano darbovietėje seu visiškai ignoruojamas, nėra netgi prevencinės programos, nors ji privalo būti. Vaikų savijauta ir jausmai yra nesvarbūs, darbuotojai patiria mobingą.

Su kokiais sunkumais dažniausiai susiduriate ugdant vaikų SEU kompetencijas? (pasirinkite tris pagrindinius trukdžius)

Jeigu netiko atsakymai apie sunkumus su kuriais susiduriate, ugdydami vaikų SEU kompetencijas, įrašykite savo patirtį:

  1. svarbu dėmesys kiekvienam
  2. Trūksta laiko
  3. -
  4. Nėra sąlygų seu.

Kodėl Jūsų nuomone, pedagogas ar kitas profesionalas, dirbantis su vaikais ir siekdamas ugdyti vaiką sėkmei, pats turi lavinti savo socialines – emocines kompetencijas?

Vertindami savo asmeninę patirtį, įvertinkite teiginius:

Trumpai pristatykite savo organizacijos ir/ar savo asmeninio darbo su SEU atvejį:

  1. pradėjau dirbtri darželyje , dirbu tris mįn,. bandau taikyti soc.emoc. prototipą
  2. antri metai taikau socialinį -emocinį pažinimo ratą
  3. Su socialiniais partneriais (Kauno A. Žikevičiaus saugaus vaiko mokykla) vykdėm socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo programą visus metus 7-ų klasių mokiniais: specialistai atliko kiekvienos klasės mikroklimato tyrimą ir parengė individualias programas, vedė užsiėmimus tiek mokykloje, tiek kitose erdvėse, tai padėjo sumažinti patiriamų patyčių rodiklius visose klasėse.​ ​
  4. Ikimokyklinio amžiaus vaikai ugdomi SEUprgrama Kimochi. Pradinio ugdymo mokiniai ugdomi SEU Lion Quest.
  5. Kartą į savaitę vedu SEU pamoką savo mokiniams.
  6. -
  7. Mano organizacijoje nėra seu, nes administracija tai ignoruoja, nesudaro sąlygų taikyti seu, neturiu sąlygų netgi eilinei konsultacijai ar prevencinei veiklai. Socialinis pedagogas suprantamas kaip gimnazijos makrofleksas, kuriuo kaišomos įvairios skylės, verčiama dirbti darbus, kurie visiškai nesusiję su vaikų gerove.
  8. Projektinėje veikloje dėmesys skiriamas SEU ugdymui ir įtraukiamos temos mokymams.
  9. Lietuvos demokratiškumo ygdymo kolegija turi patirties miesto ir kaimo vietobėse, dirbant su socialiai žažeistais vaikais ir jų šeimomis

Jūsų užimamos pareigos

Kokioje savivaldybėje gyvenate?

Jeigu Jūsų pareigos neatitiko išvardintų, įrašykite

  1. Ketvirto kurso studentas, tikintis, kad sėkmingai taps ir darbuosis kaip ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo bei socialinis pedagogas
  2. socialinis pedagogas
  3. Soc.pedagogas
  4. -
  5. Socialinis pedagogas
  6. socialinis darbuotojas
  7. Prpfesorius

įrašykite, kiek metų dirbate su edukacinėmis programomis

Koks Jūsų išsilavinimas

Sukurk savo anketąAtsakyti į šią anketą