Socialinio emocinio edukacinio prototipo modeliavimas - kopija

Gerbiamas Eksperte, Vytauto Didžiojo universitetas kartu su Vokietijos Heidelbergo, Estijos Talino ir Latvijos universitetu vykdo projektą: “Social-Emotional Prototype Modeling in online COVID-19 Environment: NEET Cases”/” Socialinio Emocinio prototipo modeliavimas: nuotolinio mokymosi COVID-19  aplinkoje: NEET atvejas”.

Socialinis ir emocinis ugdymas (SEU) – platus terminas, 1994 m. sukurtas Fetzerio institute. Terminą pasiūlė Amerikos fondas, remiantis iniciatyvas, siekiančias su švietimo pagalba užkirsti kelią elgesio problemoms ir rizikingam jaunuolių elgesiui.[1]

 

Projektas remiamas Baltijos šalių ir Vokietijos aukštųjų mokyklų biuro  per Vokietijos akademinių mainų tarnybą (DAAD) Vokietijos Federacinės Respublikos Užsienio  reikalų ministerijos lėšomis.

This project of the Baltic-German University Liaison Office is supported by the German Academic Exchange Service (DAAD) with funds from the Foreign Office of the Federal Republic Germany.

Plačiau apie projektą informaciją rasite čia:

http://www.hochschulkontor.lv/en/projekti/atbalstitie-projekti/social-emotional-education-prototype-modelling-in-on-line-learning-covid-19-environment-seep/

Projektu siekiame kurti integruoto SEEP modelio prototipą, kuris grindžiamas interaktyviu dirbtiniu intelektu.

Projektas remiasi CASEL[2] grupės tyrimais. CASEL yra mokslininkų, praktikų ir politikos kūrėjų  SEU tiriamais, pagrįstais SEU programų efektyvumo radiniais ir jų rezultatais, siekiant kurti įrankius, padedančius tinkamai naudoti pagrįstas praktikas, remiantis sumaniosios edukacijos interaktyviais įrankiais pritaikytais on line naudojimui.

Prieš atsakydami į struktūrinio interviu klausimus atsakykite į kiekybinio tyrimo anketos klausimus: https://apklausa.lt/f/-mokyklos-barometras-2021-y521x98.fullpage

ir atlikite savo emocinio intelekto įsivertinimą.

Jeigu skaitote angliškai:

https://globalleadershipfoundation.com/geit/eitest.html

https://www.iq-testas.lt/lt-lt/iqtest/7

arba lietuviškai:

https://www.spssanalize.lt/emociju-vertinimo-skale-ssri/

Įsivertinkite savo socialines emocines kompetencijas[3].

Mūsų kokybinio tyrimo struktūruotas interviu yra skirtas, ekspertams, kurie gilinasi į socialinio egdymosi problemas. Būsime dėkingi, jei atsakysite į teikiamus klausimus. Interviu yra anoniminis, tačiau jei norite išsakyti savo autentišką nuomonę: būsime labai dėkingi ir panaudosime Jūsų personalinę patirtį, apibendrindami atsakymus autoriniame leidinyje. Kiekvieno Jūsų nuomonėmums  yra labai svarbi.

Dėkojame už Jūsų laiką, skirtą atsakymams į klausimus ir pasiūlymus.

 

[1]Alessia Agliati, Italija, Pilar Aguilar, Ispanija,  Pilar Álvarez Cifuentes, Ispanija, Isabel Benítez Baena, Ispanija Joviltė Beržanskytė,  Lietuva, Valeria Cavioni, Italija, Dr. Elisabetta Conte, Milano-Bikokos universitetas, Italija, Francisco Cuadrado Méndez, Ispanija, Marco Ferreira, Portugalija, Alenka Gnezda Fajfar, Slovėnija, Diego Gómez Baya,  Ispanijal Ilaria Grazzani,  Italija, Solvita Lazdiņa, Latvija, Isabel López Cobo, Ispanija ,Enrique Martínez Jiménez, Ispanija, Baiba Martinsone, Latvija, Esther Menor Campos, Ispanija, Jose Antonio Muñiz Velázquez, Ispanija, Veronica Ornaghi,  Italija, Natalija Panič,  Slovėnija, Tomas Rakovas, Irena Raudienė, Lietuva, Davinia Resurrección Mena, Ispanija, Desiree Ruiz Aranda,  Daiva Šukytė, Lietuva, Sanela Talić,  Slovėnija, Beatriz Valverde Jiménez, Ispanija. (2020). Metodinis leidinys Socialinių-emocinių įgūdžių ugdymui ir lavinimui mokykloje. In:
http://www.rspt.lt › dokumentubankas › download

 

 

 

 

[2] plačiau: www.casel.org

 

[3] Self-Assessing Social and Emotional Instructions and Competencies. (2014). In: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED553369.pdf

Socialinio emocinio edukacinio prototipo modeliavimas - kopija

Kaip manote, kodėl Socialinis emocinis ugdymas(is) yra svarbus? (Pasirinkite 3 svarbiausius atsakymų variantus)

Sėkminga socialinė-emocinė mokyklos (organizacijos) strategija padeda vaiko (mokinio) sėkmei? (Pasirinkite tris svarbiausius veiksnius ir/arba įrašykite savo nuomonę žemiau)

Sėkminga socialinė-emocinė mokyklos (organizacijos) strategija padeda vaiko (mokinio) sėkmei? (įrašykite savo nuomonę):

  1. ypatingai svarbus emocinis ratas
  2. Taip.
  3. Išmoksta pasakyti "ne". Geba suprasti aplinkinių sutartinius ženklus, reakcijas.
  4. Tikrai padeda
  5. Padeda vaikui suvokti emocijas ir jas valdyti .
  6. Gal šiek tiek įtakoja
  7. Tobulina socialines-emocines kompetencijas, skatina mokinių darbą grupėse, skatina drąsiai išreikšti savo nuomonę.
  8. Aš sutinku, kad sėkminga socialinė-emocinė mokyklos strategija padeda mokino sėkmei, nes vaikas geba labiau suvokti ne tik savo, bet ir kitų emocijas. Geba geriau spręsti įvairias iškilusias problemines situacijas, valdyti stresą. Ugdo bendradarbiavimo ir komunikavimo įgūdžius. Ugdo emocinį raštingumą.
  9. -
  10. didiną ir palaiko vaiko motyvaciją bei pasitikėjimą savimi, tuo pačiu nebijojimą klysti, ieškoti sprendimo būdu. Ugdomas kūrybiškumas ir kritinis mąstymas.
…Daugiau…

Kodėl kiekvienoje ugdymo įstaigoje turėtų būti kreipiamas dėmesys į Socialinį-emocinį ugdymąsi (SEU)? (Pasirinkite tris svarbiausius veiksnius ir/arba įrašykite savo nuomonę žemiau langelyje)

Kodėl kiekvienoje ugdymo įstaigoje ir ar NVO turėtų būti kreipiamas dėmesys į Socialinį-emocinį ugdymąsi (SEU)? (įrašykite savo nuomonę)

  1. padeda pažinti savo emocijas
  2. Ugdo bendrystę, gerėja tarpusavio santykiai, stiprėja mokinių savigarba, vaikai mokosi atpažinti savo jausmus, su jais tvarkytis ir kt.
  3. Stiprina vaiko savęs pažinimą ir supratimą, kad yra visumos dalis.
  4. Kiekvienas mokinys turi pasiekti asmeninę ūgtį.
  5. Didina pasitikėjimą savimi, geba atpažinti savo emocija ir tinkamai jas reikšti.
  6. Vaikai mūsų ateitis, todėl reikia dėti visas įmanomas pastangas jų vertybių skatinimui, emocijoms, socialinei gerovei.
  7. Mokiniams sudaromos galimybės bendradarbiauti, spręsti problemas kartu
  8. Tai yra komunikacijos pagrindas.
  9. Dėl asmeninio socialinio-emocinio saugumo
  10. Socialinis emocinis ugdymas yra be galo svarbus. Jeigu mes jį ugdysime nuo mažų dienų, išauginsim mokinius, kurie gebės labiau pažinti save, kitus. Gebės lengviau tvarkytis su sunkumais, valgytis stresinėse situacijose, labiau pasitikės savimi.
…Daugiau…

Savo atsakymą pagrįskite, pratęsdami mintį – ,,Kiekvienoje ugdymo įstaigoje, nevyriausybinėje organizacijoje, vietos bendruomenėje turėtų būti kreipiamas dėmesys į socialinį emocinį ugdymą, nes..." (Jeigu su teiginiu nesutinkate, klausimą praleiskite)

  1. mums visiems trūksta socialinio-emocinio raštingumo
  2. vaikai geriau jaučiasi, yra laimingesni, saugūs, drąsūs, gerėja mokymosi rezultatai, elgesys, stiprėja bendruomeniškumas, atsakingumas.
  3. Tai stiprina pozityvumą, bendruomeniškumą, pakantumą skirtumams.
  4. Tai gerina bendruomenės savijautą ir tarpusavio santykius
  5. ... tai padeda pagrindus asmenybės formavimuisi, augimui, sėkmės ppatyrimui.
  6. nes tobulina socialines-emocines kompetencijas.
  7. Vaikai mūsų ateitis, todėl reikia dėti visas įmanomas pastangas jų vertybių skatinimui, emocijoms, socialinei gerovei.
  8. taip formuojama bendruomenės kultūra, grįsta bendražmogiškomis vertybėmis
  9. ... tai yra visko pamatai.
  10. nuo to priklauso atskiro individo ir visuomenės socialinis sveikatingumas.
…Daugiau…

Kaip asmeniškai savo darbe taikote vaikų SEU? (Pasirinkite vieną atsakymo variantą)

Jei Jums netiko aukščiau išvardinti metodai, kuriuos taikote dirbdami su vaikų SEU, aprašykite savo patirtį:

  1. tiko
  2. mokykloje dirbama ir pagal OLWEUS programą.
  3. Taip, remiuosi Lions Quest programa
  4. -
  5. Man nesudarytos sąlygos dirbti SEU
  6. kiekvienas vaikas yra unikalus ,todėl pažinę jį,prisitaikome.
  7. Kiekvienas vaikas labai skirtingas ,todėl reikia atsižvelgti į skirtumus[skirtybes] ir prisitaikyti.

Jeigu ugdote SEU, kokias programas, metodus naudojate? Pasirinkite vieną atsakymo variantą.

Jeigu ugdote SEU, naudodami orginalias metodikas, trumpai pristatykite

  1. dirbu adaptavus CASEL metodiką
  2. OLWEUS
  3. -
  4. Neratyvios istorijos, tikslinės veiklos, menami žaidimai...
  5. Naudoju pagal Sebastijano Kneipo sveikatinimo metodika sukurta emocinio ugdymo programos modeli
  6. Kuriu skirtingas metodikas kiekvienam dalykui

Planuodami ugdymo(-si) turinį ir veiklas savo organizacijoje įtraukiate SEU veiklas? (Pasirinkite vieną atsakymo variantą)

jei atsakymai apie veiklų planavimą netiko: parašykite kaip Jūs strateguojate savo veiklą?

  1. -

Jūsų manymu, Jūsų šalyje, savivaldybėje, kur gyvenate ir dirbate, skiriama pakankamai dėmesio ugdannt vaikų jausmus ir socialinį atsparumą?

Jei atsakymai apie dėmesį SEU valstybėje ir/ar savivaldybėje Jums netiko: įrašykite savo nuomonę

  1. Gaila, kad valstybė ir LR Seimas formuoja iškreipto pasaulio vaizdą, kurio pavyzdžiu sekas ir vaikai.
  2. -
  3. Mano darbovietėje seu visiškai ignoruojamas, nėra netgi prevencinės programos, nors ji privalo būti. Vaikų savijauta ir jausmai yra nesvarbūs, darbuotojai patiria mobingą.

Su kokiais sunkumais dažniausiai susiduriate ugdant vaikų SEU kompetencijas? (pasirinkite tris pagrindinius trukdžius)

Jeigu netiko atsakymai apie sunkumus su kuriais susiduriate, ugdydami vaikų SEU kompetencijas, įrašykite savo patirtį:

  1. Trūksta laiko
  2. -
  3. Nėra sąlygų seu.

Kodėl Jūsų nuomone, pedagogas ar kitas profesionalas, dirbantis su vaikais ir siekdamas ugdyti vaiką sėkmei, pats turi lavinti savo socialines – emocines kompetencijas?

Vertindami savo asmeninę patirtį, įvertinkite teiginius:

Trumpai pristatykite savo organizacijos ir/ar savo asmeninio darbo su SEU atvejį:

  1. antri metai taikau socialinį -emocinį pažinimo ratą
  2. Su socialiniais partneriais (Kauno A. Žikevičiaus saugaus vaiko mokykla) vykdėm socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo programą visus metus 7-ų klasių mokiniais: specialistai atliko kiekvienos klasės mikroklimato tyrimą ir parengė individualias programas, vedė užsiėmimus tiek mokykloje, tiek kitose erdvėse, tai padėjo sumažinti patiriamų patyčių rodiklius visose klasėse.​ ​
  3. Ikimokyklinio amžiaus vaikai ugdomi SEUprgrama Kimochi. Pradinio ugdymo mokiniai ugdomi SEU Lion Quest.
  4. Kartą į savaitę vedu SEU pamoką savo mokiniams.
  5. -
  6. Mano organizacijoje nėra seu, nes administracija tai ignoruoja, nesudaro sąlygų taikyti seu, neturiu sąlygų netgi eilinei konsultacijai ar prevencinei veiklai. Socialinis pedagogas suprantamas kaip gimnazijos makrofleksas, kuriuo kaišomos įvairios skylės, verčiama dirbti darbus, kurie visiškai nesusiję su vaikų gerove.
  7. Projektinėje veikloje dėmesys skiriamas SEU ugdymui ir įtraukiamos temos mokymams.
  8. Lietuvos demokratiškumo ygdymo kolegija turi patirties miesto ir kaimo vietobėse, dirbant su socialiai žažeistais vaikais ir jų šeimomis

Jūsų užimamos pareigos

Kokioje savivaldybėje gyvenate?

Jeigu Jūsų pareigos neatitiko išvardintų, įrašykite

  1. socialinis pedagogas
  2. Soc.pedagogas
  3. -
  4. Socialinis pedagogas
  5. socialinis darbuotojas
  6. Prpfesorius

įrašykite, kiek metų dirbate su edukacinėmis programomis

Koks Jūsų išsilavinimas

Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą