Priešmokyklinio ugdymo pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas ugdant vaikų savarankiškumą rengiantis mokyklai

Esu Klaipėdos valstybinės kolegijos, Verslo fakulteto, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogikos studijų, III kurso studentė, Milda Urbonienė. Atlieku tyrimą, kurio tikslas - ištirti pedagogų bendradarbiavimo svarbą savarankiškumo įgūdžių ugdymui(si). Šiuo darbu siekiu įvertinti Jūsų, kaip pedagogų, požiūrį į bendradarbiavimą ugdant savarankiškumą ruošiantis mokyklai. Anketa sudaryta iš 15 klausimų remiantis teorine baigiamojo darbo dalimi, kuri grindžiama moksline literatūra.

Jūsų dalyvavimas šioje apklausoje padės parengti siūlymus, kaip sėkmingiau įtraukti šeimą į vaikų ugdymo procesą savarankiškumo ugdyme, priešmokykliniame pasirengime, modeliuojant tėvų ir pedagogų bendradarbiavimą.

Prašau Jūsų, nuoširdžiai atsakyti į pateiktus klausimus, pažymint labiausiai Jūsų požiūrį atitinkantį atsakymo variantą (ženklu x), o jei tokio atsakymo nėra - įrašykite savąjį atsakymą laukelyje „Kita“. Anketa yra anoniminė. Surinkti duomenys bus naudojami rengiant  mokslines išvadas bei rekomendacijas.

Dėkoju Jums už jūsų atsakymus.

Šios anketos rezultatai viešai nepublikuojami.

1. Jūsų amžius.

2. Jūsų darbo stažas ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje:

3. Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius, susijusius su bendradarbiavimo reikšme priešmokyklinio ugdymo įstaigoje. (Pažymėkite ženklu X, 1-visiškai nesutinku, 2-nesutinku, 3- nei sutinku, nei nesutinku, 4- sutinku, 5-visiškai sutinku)

4. Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius, susijusius su bendradarbiavimo reikšme priešmokyklinio ugdymo įstaigoje. (Pažymėkite ženklu X, 1-visiškai nesutinku, 2-nesutinku, 3- nei sutinku, nei nesutinku, 4- sutinku, 5-visiškai sutinku)

5. Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius, susijusius su šeimos ir darželio sąveika. (Pažymėkite ženklu X, 1-visiškai nesutinku, 2-nesutinku, 3- nei sutinku, nei nesutinku, 4- sutinku, 5-visiškai sutinku)

6. Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius, susijusius su bendradarbiavimo problemomis. (Pažymėkite ženklu X, 1-visiškai nesutinku, 2-nesutinku, 3- nei sutinku, nei nesutinku, 4- sutinku, 5-visiškai sutinku)

7. Kaip manote, ar svarbu ugdyti priešmokyklinio amžiaus vaikų savarankiškumą?

8. Jūsų nuomone, kas trukdo pačiam vaikui tenkinti savo poreikius susijusius su savarankiškumo ugdymu?

Kitas variantas

  1. Nežinau
  2. Susikaupimo nebūvimas

9. Kaip manote, kokius gebėjimus padeda plėtoti savarankiškumo ugdymas priešmokykliniame amžiuje? (5 – visiškai sutinku 4 – sutinku, 3 – nei sutinku nei nesutinku, 2 – nesutinku, 1 – visiškai nesutinku)

10. Kaip dažnai ugdymo veikloje taikote savarankiškumo ugdymą?

Kitas variantas

  1. Nedirbu ir netaikau
  2. Pastoviai
  3. Stengiuosi pastoviai dienos bėgyje sudaryti tinkamas sąlygas ir progas.

11. Į ką būtina atsižvelgti skatinant vaikų savarankiškumą?

Kitas variantas

  1. Į visus

12. Kokiais metodais priešmokyklinio amžiaus vaikus ugdote savarankiškumo? (Įrašykite atsakymą)

  1. Laisvai pasirinktas žaidimas, tyrinėjimas, kūrybinės veiklos, projektinės veiklos, išvykos.
  2. Žaidimai
  3. Įtrakti vaikus į šeimos darbų ir biudžeto planavimą
  4. Nedirbu
  5. Žaidimas, demonstravimas
  6. Kai vaikas pats nori padaryti kažkokį darbą kantriai laukiu kol pats padarys su kuo minimalesne pagalba jam darant tą darbą. Visada leidžiu jam prisijungti darant kažkokį darba ir leidžiu jam pasijusti naudingu. Niekada nepuolu pakelti nuo žemės jam apvirtus. (Nebent matau jog nutiko kažkas rimto) Duodu jam pačiam padaryti kažkokią užduotį ar darbelį. Visai atvejai pagiriu vaiką, kad jis taip puikiai tvarkosi su visomis užduotimis.
  7. .
  8. Praktiniais
  9. Įvairiai
  10. Skatinimas susitvarkyti po savęs ir t.t
…Daugiau…

13. Kokią reikšmę savarankiškumo ugdymo veiklos turi priešmokyklinio amžiaus vaikams?

14. Kaip manote, dėl kokių priežasčių ugdymo įstaigoje, savarankiškumo ugdymui, skiriama nepakankamai dėmesio? (Pažymėkite 3, Jūsų manymu, pačius svarbiausius atsakymus)

15. Kaip manote, dėl kokių priežasčių ugdymo įstaigoje, savarankiškumo ugdyme, nepakankamas tėvų nepasitikėjimas pedagogu ir jo kompetencija?

  1. Nemanau, kad taip yra.
  2. Nepasitikėjimas vieni kitais
  3. Dėl visokių supermamyčių kvailumo
  4. Tėvai nepripažįsta vaiko auklėjimo spragų.
  5. Nepasitikėjimas atsiranda tada, kai pedagogas dirba pagal seno tarybinio ugdymo šabloną. Taip sakant bando ugdyti avis. Viskas keičiasi, laikas keičiasi, žmonės ir jų mąstymas bei požiūris į vaikų auklėjimą ir ugdymą keičiasi. Deja dažnai tenka susidurti jog patys pedagogai pastrige kažkuriam laiko taprsnyje ir nesistengia gilinti žinių, žengsti žingsnis į žingsnį su laiku ir visom naujovėmis. Tai dažnu atveju labai kenkia.
  6. .
  7. Per dideli reikalavimai iš pedagogų.
  8. Mažai bendrauja
  9. Kiekvienas žmogus turi savo įsitikinimus, sunku atsakyti kas tiksliai
  10. Tėvai mažai bendrauja su mokytoja
…Daugiau…
Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą