Priešmokyklinio ugdymo pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas ugdant vaikų savarankiškumą rengiantis mokyklai

Esu Klaipėdos valstybinės kolegijos, Verslo fakulteto, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogikos studijų, III kurso studentė, Milda Urbonienė. Atlieku tyrimą, kurio tikslas - ištirti pedagogų bendradarbiavimo svarbą savarankiškumo įgūdžių ugdymui(si). Šiuo darbu siekiu įvertinti Jūsų, kaip pedagogų, požiūrį į bendradarbiavimą ugdant savarankiškumą ruošiantis mokyklai. Anketa sudaryta iš 15 klausimų remiantis teorine baigiamojo darbo dalimi, kuri grindžiama moksline literatūra.

Jūsų dalyvavimas šioje apklausoje padės parengti siūlymus, kaip sėkmingiau įtraukti šeimą į vaikų ugdymo procesą savarankiškumo ugdyme, priešmokykliniame pasirengime, modeliuojant tėvų ir pedagogų bendradarbiavimą.

Prašau Jūsų, nuoširdžiai atsakyti į pateiktus klausimus, pažymint labiausiai Jūsų požiūrį atitinkantį atsakymo variantą (ženklu x), o jei tokio atsakymo nėra - įrašykite savąjį atsakymą laukelyje „Kita“. Anketa yra anoniminė. Surinkti duomenys bus naudojami rengiant  mokslines išvadas bei rekomendacijas.

Dėkoju Jums už jūsų atsakymus.

Šios anketos rezultatai viešai nepublikuojami.

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

1. Jūsų amžius.

2. Jūsų darbo stažas ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje:

3. Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius, susijusius su bendradarbiavimo reikšme priešmokyklinio ugdymo įstaigoje. (Pažymėkite ženklu X, 1-visiškai nesutinku, 2-nesutinku, 3- nei sutinku, nei nesutinku, 4- sutinku, 5-visiškai sutinku) ✪

Visiškai sutinku 5Sutinku 4Nei sutinku, nei nesutinku 3Nesutinku 2Visiškai nesutinku 1
1. Šeima daro didžiausią įtaką vaikui ir yra svarbiausia ugdytoja.
2. Priešmokyklinio ugdymo įstaiga tęsia ir papildo vaiko ugdymą šeimoje.
3. Tėvai bendradarbiauja ir tęsia ugdymą namuose.
4. Pedagogų bendradarbiavimas su šeima duoda teigiamų pokyčių ugdant vaiką.

4. Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius, susijusius su bendradarbiavimo reikšme priešmokyklinio ugdymo įstaigoje. (Pažymėkite ženklu X, 1-visiškai nesutinku, 2-nesutinku, 3- nei sutinku, nei nesutinku, 4- sutinku, 5-visiškai sutinku) ✪

Visiškai sutinku 5 Sutinku 4Nei sutinku, nei nesutinku 3Nesutinku 2Visiškai nesutinku 1
1. Tėvai bendradarbiavimo su pedagogais procese gali daugiau sužinoti apie savo vaikų veiklą grupėje.
2. Bendradarbiavimas tarp šeimos ir darželio, kai tėvai dalyvauja grupės veikloje padeda pedagogams pasiekti rezultatų savarankiškumo ugdyme.
3. Tėvų dalyvavimas grupės veikloje yra naudingas vaiko mokymosi rezultatams.
4. Šeimos ir darželio bendradarbiavimas padeda visapusiškai ugdyti vaiką.

5. Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius, susijusius su šeimos ir darželio sąveika. (Pažymėkite ženklu X, 1-visiškai nesutinku, 2-nesutinku, 3- nei sutinku, nei nesutinku, 4- sutinku, 5-visiškai sutinku) ✪

Visiškai sutinku 5 Sutinku 4Nei sutinku, nei nesutinku 3Nesutinku 2Visiškai nesutinku 1
1. Bendradarbiavimo sėkmė priklauso nuo nuoširdaus pedagogo ir tėvų bendradarbiavimo.
2. Sėkminga šeimos ir pedagogų sąveika priklauso nuo gero vaikų ir jų šeimų pažinimo.
3. Sėkminga šeimos ir pedagogų sąveika priklauso nuo tėvų pasirengimo dalyvauti bendradarbiavimo su darželiu procesuose.
4. Šeima ir pedagogai yra ugdymo partneriai, todėl jų tarpusavio sąveika yra itin reikšminga.
5. Tėvai noriai ir aktyviai dalyvauja grupės susirinkimuose.

6. Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius, susijusius su bendradarbiavimo problemomis. (Pažymėkite ženklu X, 1-visiškai nesutinku, 2-nesutinku, 3- nei sutinku, nei nesutinku, 4- sutinku, 5-visiškai sutinku) ✪

Visiškai sutinku 5Sutinku 4Nei sutinku, nei nesutinku 3Nesutinku 2Visiškai nesutinku 1
1.Tėvų požiūris į ugdymo įstaigą ir pedagogus yra negatyvus.
2. Tėvai mano, kad bendradarbiavimas su ugdymo įstaigos pedagogais nėra svarbus ir reikšmingas.
3. Tėvai neturi laiko dalyvauti ugdymo įstaigos veikloje.
4. Tėvai mano, kad ugdymo veikla, turi rūpintis pedagogai o ne tėvai.
5. Tarp tėvų ir pedagogų egzistuoja nepasitikėjimo atmosfera.
6. Pedagogams trūksta žinių kaip įtraukti šeimas į bendradarbiavimo procesą, stokoja žinių apie bendradarbiavimo su tėvais būdus ir formas.

7. Kaip manote, ar svarbu ugdyti priešmokyklinio amžiaus vaikų savarankiškumą? ✪

8. Jūsų nuomone, kas trukdo pačiam vaikui tenkinti savo poreikius susijusius su savarankiškumo ugdymu? ✪

9. Kaip manote, kokius gebėjimus padeda plėtoti savarankiškumo ugdymas priešmokykliniame amžiuje? (5 – visiškai sutinku 4 – sutinku, 3 – nei sutinku nei nesutinku, 2 – nesutinku, 1 – visiškai nesutinku) ✪

5 – visiškai sutinku 4 – sutinku3 – nei sutinku nei nesutinku2 – nesutinku1 – visiškai nesutinku
Padeda vaikams geriau suprasti save.
Padeda vaikams pažinti savo ir kitų žmonių išgyvenamus jausmus, emocijas.
Padeda vaikams valdyti ir kontroliuoti elgesį.
Ugdo vaikų empatiją aplinkai.
Padeda vaikams kokybiškiau kurti ir palaikyti socialinius ryšius.
Didina vaikų savarankiškumą.
Stiprina vaikų pasitikėjimą savimi.
Didina vaikų atsakingumą.
Padeda mažinti vaikų rizikingo elgesio raišką (patyčias, smurtą ir kt.).

10. Kaip dažnai ugdymo veikloje taikote savarankiškumo ugdymą? ✪

11. Į ką būtina atsižvelgti skatinant vaikų savarankiškumą? ✪

12. Kokiais metodais priešmokyklinio amžiaus vaikus ugdote savarankiškumo? (Įrašykite atsakymą)

13. Kokią reikšmę savarankiškumo ugdymo veiklos turi priešmokyklinio amžiaus vaikams? ✪

14. Kaip manote, dėl kokių priežasčių ugdymo įstaigoje, savarankiškumo ugdymui, skiriama nepakankamai dėmesio? (Pažymėkite 3, Jūsų manymu, pačius svarbiausius atsakymus) ✪

15. Kaip manote, dėl kokių priežasčių ugdymo įstaigoje, savarankiškumo ugdyme, nepakankamas tėvų nepasitikėjimas pedagogu ir jo kompetencija?