ANKETA ANKSTYVOJO IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKUS UGDANTIEMS PEDAGOGAMS

Gerbiami lopšelio grupių pedagogai, esu Klaipėdos valstybinės kolegijos Verslo fakulteto Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijų 3 kurso studentė Lina Zaleckienė. Atlieku tyrimą, kurio tikslas atskleisti pedagogų ir tėvų bendradarbiavimą kuriant skaitymo tradicijas dvejų-trejų metų vaikams. Apibendrinti tyrimo rezultatai bus panaudoti pedagoginių studijų baigiamajame darbe, gauti duomenys viešai nebus skelbiami ar publikuojami. Maloniai prašau skirti 10-15 minučių ir užpildyti  anketą. Apklausa yra anoniminė, todėl vardo ir pavardės nurodyti nereikia. Jūsų nuomonė ir nuoširdūs atsakymai tyrimui labai svarbūs. AČIŪ JUMS, linkiu gražių artėjančių švenčių.

 

Prašau pažymėti Jums tinkančius atsakymus varnele (V).

1. Jūsų nuomone, pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas – tai... (pažymėkite Jums tinkančius atsakymus)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite................................................................................................

  1. Tėvai groja pirmu smuiku, o mes padedame vaikus ugdyti.
  2. Nes kai šeima ir ugdytojai nebendradarbiauja, vaiko ugdymas negali būti pilnavertis ir kryptingas vaiko naudai.
  3. Tokie skambūs žodžiai tėra biurokratija, dvelkianti sovietmečio pedagogėmis. Kai pradeda vištos kudakuoti put pt sinergija put put bendradarbiavimas, put put inkliuzija ir t t, toks sračius apima, kad baisu
  4. Darbo patirtis ir praktika, man asmeniškai, pilnai atskleidė tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo efektyvumą vaiko ugdymosi procese. Kuomet tėvai pilnai įsitraukia bei skaidriai bendarbiauja, pasiekti rezultatai yra žymiai geresni nei situacijose, kuomet tėvai nesidomi ir nedalyvauja vaiko gyvenime bei ugdyme.
  5. rftgrg
  6. Jei su vaiku bus dirbama tik grupėje, na tarkim vaiką mokinsime atlikti gamtinius reikalus ant puoduko, o namie to nedarys, tai vaikas nesupras, kas yra teisinga. Arba jei grupėje vaikas bus be čiulptuko, o namie su juo, tai taip pat bus labai klaidinanti situacija ir vaikas painiosis
  7. Jei su tėvais gerai sutarsime tai nebus jokių problemų ugdant jų vaikučius
  8. Vaikas ateina iš šeimos, todėl ją reikia pažinti
  9. Tėvai, be išimties turi bendradarbiauti su ugdymo institucija vardan vaiko gerovės, pasiekimų..... Ir ateities tolimesniame ugdymo procese
  10. Turi būti siekiama vieningų tikslų ir laikomasi tų pačių taisyklių. Tada vaikas jaučiasi saugiai ir elgiasi ramiai.
…Daugiau…

2. Kas nutinka, kai tėvai pradeda dalyvauti ugdymo procese? (pažymėkite Jums tinkančius atsakymus)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite................................................................................................

  1. Pamato vaiką kitoje aplinkoje tarp bendraamžių
  2. Nes tada tėvai pamato, kaip jų vaikas elgiasi ne namie ir supranta ko jam trūksta.
  3. Jau atsakiau, čia yra put put put kudakšt
  4. grtgrtg
  5. ne visi tėvai geba prisiderinti.
  6. Ugdymo įstaiga ir šeima viena kitą papildo
  7. Ne visada tėvai palaiko vaiko patirtis, keičia savo įsitikinimus del vaiko
  8. Sužino, kas svarbu tuo metu, kokius gebėjimus vaikas ugdysis ir ką reikia išmokti vaikui, o kur padėti.
  9. Tėvų elgesys vaiko atžvilgiu nesikeičia, tačiau pamatę vaiko galimybes kitų vaikų atžvilgiu imasi teikti savo vaikui pagalbą
  10. Pamato individualias galias ir sunkumus.
…Daugiau…

3. Ar Jūs sutinkate su teiginiu, kad sėkminga šeimos ir pedagogų partnerystė ugdymo procese, skatina dalyvaujančius asmenis jaustis lygiaverčiais partneriais? (pažymėkite Jums tinkantį atsakymą)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite.........................................................................

  1. Kiekvieni dalyviai vaiką mato tik iš savo taško, todėl būtina juos sujungti į vieną liniją
  2. Pu
  3. tr
  4. -
  5. Nes geranoriški santykiai virsta partneryste
  6. Atsiranda pasitikėjimas, kai pedagogai rodo rūpestį jų vaikui.
  7. Deja, pedagogas, tėvų akimis dažniai yra tik žmogus, kuris teikia paslaugą
  8. Pedagogas išlieka lyderis žinių, praktikos, vaiko ugdymo metodikos žinovas. Tėvai semiasi žinių apie savo vaiko ugdymą namuose.
  9. .
  10. Turint teigiamą patirtį, įsivyrauja didesnis pasitikėjimas, o tai lemia ir sėkmingą ugdymą
…Daugiau…

4. Kurios iš išvardytų bendradarbiavimo su tėvais formų Jus, kaip pedagogą, tenkina labiausiai? (pažymėkit Jums tinkamus atsakymus)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite.....

  1. Gyvas, lygiavertis bendravimas skatina pasitikėjimą, paramą, pagarbą
  2. Jau atsakiau
  3. grtgtg
  4. -
  5. Tėvai lb užimti todėl manau užtektų gražių švenčių, vakarojimu drauge
  6. Tik nuolatinis tėvų informavimas apie vaiko pasiekimus ugdo supratimą apie veiklą darželyje, dalyvaudami projektuose jaučiasi svarbūs, reikšmingi, įvertinti, išgirsti.
  7. Individualus dėmesys vaikui
  8. .
  9. Kuo daugisu bendrsujama, tuo geriau vieni kitus pažįsta , taip bendrauti lengviau, spręsti susidariusias problemas ir pan.
  10. .
…Daugiau…

5. Kaip manote, kokių kyla bendradarbiavimo problemų? (pažymėkite Jums tinkančius atsakymus)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite………………………………………………………………

  1. Ūžimtumas, nenoras
  2. Jau atsakiau
  3. grtg
  4. Tėvai mano, kad ugdymo įstaigoje turi dirbi tik mokytojai
  5. Dėl laiko stokos. Jie lb ugdymo procesą palieka ugdytojui
  6. Tėvai noriai prisideda prie savo vaikų ugdymosi įvairovės
  7. Užimtumas
  8. Tėvai pasyvūs.
  9. .
  10. Dauguma tėvų, neturi laiko ir nenori dalyvauti bendrose veiklise, susirinkimuose ar užklasinėje veikkoje
…Daugiau…

6. Ar kuriate skaitymo tradicijas ugdymo įstaigoje? (pažymėkit Jums tinkantį atsakymą)

Paaiškinkite, kodėl?..................................................................................................................

  1. Nekilo tokia idėja
  2. Jau atsakuau
  3. grtgtr
  4. Skaitymo įpročiai turi būti ugdomi namuose
  5. Nes vyksta daug įvairių užsiėmimų, projektų, po darželio kitų vaikų užsiėmimų. Knyga lieka prieš miegą
  6. visada skaitome vaikams prieš miegą, organizuojame projektines savaites, išvykad į E. Kanto vaikų biblioteką.
  7. .
  8. .
  9. Tarpusavio rušys stiprėja
  10. .
…Daugiau…

7. Kodėl svarbu kurti skaitymo tradicijas? (pažymėkite Jums tinkančius atsakymus)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite………………………………………………………………

  1. Įdomi idėja
  2. Atsakyta
  3. erfr
  4. Nes taip yra
  5. Nes ne visada skaitymas vyksta uz darželio durų - namuose
  6. Knygų skaitymas lavina vaikų komunikacinius, pažintinius, skaitmeninius gebėjimus ir kompetencijas, plečia jų socializaciją, kūrybiškumą, emocinio pasaulio ir savęs pažinimą.
  7. .
  8. .
  9. Todėl, kad tai tiesa
  10. .
…Daugiau…

8. Kokios skaitymo tradicijos kuriamos ugdymo įstaigoje, Jus, kaip pedagogą tenkina labiausiai? ( pažymėkite Jums tinkančius atsakymus)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite………………………………………………………………

  1. Tai darome, tik neįvardijome kaip tradicijos
  2. Bbd
  3. Šio amžiaus vaikai kai kuriems teiginiuose nurodytiems kriterijams dar per maži
  4. referf
  5. Ankstyvojo ikimokyklinio amžiaus vaikai nenueis į miesto net ir į įstaigos biblioteką
  6. Visuomet galima pradėti kurti naujas tradicijas. Ya prasme mokyti vaikus mylėti knygas įkuriant knygų kampelius....
  7. Taip dirbama, kuriamos skaitymo erdvės ir ugdymasis netradicinėse erdvėse.
  8. .
  9. .
  10. Ne visi amžiaus tarpsnių vsikai gali eiti į biblioteką
…Daugiau…

9. Kokias skaitymo tradicijas pasiūlytumėte kurti tėvams, savo šeimose? (pažymėkite Jums tinkančius atsakymus)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite………………………………………………………………

  1. Tėvai yra pavyzdys
  2. Bbd
  3. refef
  4. -
  5. Sukuriant aplinka atitinkamą pratinsime vaiką prie knygų
  6. Tėvų pavyzdys, padeda pamėgti skaitymą
  7. Laikas su šeima, ryšio su vaiku formavimas, amžiays
  8. .
  9. .
  10. Diskusija, nuomonių pasikeitimas skatina žmogų augti.
…Daugiau…

10. Kokiomis aplinkybėmis, Jūsų nuomone, vaikas gali tapti puikiu skaitytoju? (pažymėkit Jums tinkančius atsakymus)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite………………………………………………………………

  1. Sukurta tinkama aplinka
  2. Bbd
  3. rfefre
  4. -
  5. Aplinka daug ką daro, pavyzdys taip pat
  6. Aplinka daro tiesioginę įtaką vaikui. Maži vaikai mėgdžioja suaugusiuosius.
  7. .
  8. Tai tiesa
  9. .
  10. Geras pavyzdys užkrečiamas.
…Daugiau…

11. Kokius vaiko pažintinius gebėjimus, Jūsų nuomone ugdo knygų skaitymas? (pažymėkit Jums tinkančius atsakymus)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite………………………………………………………………

  1. Patirtis
  2. Bbd
  3. refref
  4. -
  5. Na taip yra, vaikas susidomėjęs visko išmoksta ir dėmesį sukaupti ir turinį suprasti
  6. Vaikas klausydamas skaitomo teksto turi susikaupti, išlaikyti dėmesį, prisiminti kas buvo, suprasti kas įvyko ir kodėl.
  7. Amžiaus grupes atitinkančios knygos padeda sudominti ir pritraukti vaikus prie knygo skaitymo vėlesniame amžiuje.
  8. .
  9. Tai tiesa, ką pažymėjau
  10. .
…Daugiau…

12. Kokias knygeles siūlytumėte skaityti dvejų-trejų metų vaikams? (pažymėkit Jums tinkančius atsakymus)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite ..............................................................................................

  1. Patirtis
  2. Bbd
  3. gtrgt
  4. -
  5. Kuo spalvingesnis atitinkančias ju amžių
  6. Kad vaikas išlaikytų dėmesį, jį sudomintų.
  7. Daugiau paveikslėlių, aiškių, konkrečių. Mažiau teksto. Paveikslėlį sieti su tekstu.
  8. .
  9. Tokiam smžiui tinka
  10. .
…Daugiau…

13. Ar sutinkate su teiginiu, kad vaikui niekada nėra per anksti skaityti ir nesvarbu, kad suaugusiesiems atrodo, kad vaikas gali nesuprasti teksto? (pažymėkit Jums tinkantį atsakymą)

Kodėl taip manote? Paaiškinkite………………………………………………………………

  1. Kūrinį reikia parinkti pagal vaiko amžių
  2. Bbd
  3. Pavyzdys vaikui yra visuomet svarbiau nei veiksmo atlikties sąmoningas supratimas
  4. trgtr
  5. -
  6. Kuo anksčiau, tuo geriau
  7. Kūdikiai tuti savo knygeles, legvas, nesušlampamas. Mokosi laikyti rankose, sufokusuoti žvilgsnį į paveikslėlius, į savo kalbą- gugavimą, skaitymą. O ankstyvojo amžiaus vaikai taip pat imituoja, žaidžia skaitymą.
  8. Vaiko reakcija į tėvų girdimą kalbą nuo gimimo turi įtakos kalbos, vaizduotės, mąstymo vystymuisi.
  9. .
  10. .
…Daugiau…

14. Jūsų amžius?

15. Jūsų darbo stažas?

Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą