Moksleivio virtimas studentu
Apklausa skirta tam, kad sužinoti, su kuo susiduria/susidūrė žmonės šio virsmo metu. Kas buvo gerai, kas buvo blogai. Ačiū, kad prisidedate. :)
Anketa neprieinama
Jūsų amžius
Šiuo metu jūs:
Jūsų nuomone, ar vyksta mokykloje parengimas studijų laikotarpiui?
Ar reikalingas mokykloje parengimas, prieš virstant studentu?
Kas konkrečiai daroma?
- pasakoja apie stojimo tvarką, vyksta paskaitos apie profesijas, melionės į renginius, susijusius su studijomis, darėm asmenybės testą
- Nieko. :(
- Nieko
- Nieko
- Nieko
- Pristatomos įvairios studijų programos, jų pasirinkimo eiga, per karjeros dienas atvažiuoja universitetų ir kolegijų atstovai, daromi asmenybės testai, padedantys nustatyti galimas studijų kryptis. Yra galimybė kreiptis į mokyklos karjeros centrą, kur suteikiama įvairi informacija, gali būti atliekami papildomi testai.
- daug kalba apie egzaminus, jog jie nulems kur tu galėsi įstoti
- Nieko. Parenginėjo tik egzaminams, o toliau daryk ką nori.
- Nieko.
- Organizuojamos ekskursijos i universitetus.
Ko trūksta, kad adaptacija (prisitaikymas prie naujovių) būtų lengvesnė?
- daugiau susitikimų su profesijų atstovais, studentais
- Informacijos, kaip vyksta mokymo procesas universitete, patarimų, kaip pirmos savaitės universitete galėtų būti sklandesnės, galbūt vyresnių studentų pasakojimų ir patirčių.
- Praktikos, įgūdžių, savarankiškumo, atsakingumo, aktyvumo jau mokykloje.
- Nieko
- Informacijos, saviukdos
- Galbūt reikėtų šiek tiek labiau paruošti buitiniams dalykams, nelabai įsivaizduoju, kaip tai galėtų būti atliekama, tačiau dauguma pirmakursių susiduria su pinigų leidimo problema, pirmais mėnesiais išleidžia itin daug jų nereikalingiems dalykams, nesugeba pajausti pinigų vertės. Praverstų ir bandymai žaidimų forma priversti mokinius išeiti iš savo komforto zonos (pavyzdžiui, per tikybos/etikos pamokas, tai būtų daug naudingiau nei daugumoje mokyklų žiūrimi filmai), kad mokiniai nebijotų bendrauti, reikšti savo nuomonę, kad būtų pasirengę priimti gyvenimo iššūkius.
- Step-by-step video instrukcijų, kaip sąveikauti su individualių universitetų biurokratija. Visokių prašymų pildymai ir pan.
- Šito tai negaliu atsakyti.
- Daug ko.
- Parengimo vis dar būnant mokykloje
Ar įstojęs į aukštojo mokslo instituciją, jūs jautėtės komfortabiliai ir žinojote, ko tikėtis?
Jei galėtumėte, ką keistumėte, kad adaptacijos periodas būtų sklandesnis?
- ...
- Daugiau informacijos ir patirčių iš vyresnių studentų, didesnis dėmesys iš kuratorių.
- Man viskas buvo gerai, bet niekas tam neruošė, tiesiog prisitaikiau.
- Skaityčiau daugiau kas rašome internete.
- Mokyklose šiek tiek kitaip vykdyčiau patį pasiruošimą, nes dabar moksleiviai gauna didžiulį kiekį teorinės informacijos, kuri realiai nelabai yra naudinga - po visko moksleivis vistiek nelabai įsivaizduoja ką kokios programos ruošia. Kuo daugiau į universitetų pristatymus turėtų važiuoti patys studentai, ir pasakoti ne sausą teoriją apie programas ir t.t., o apie patį studento gyvenimą, kad moksleivis turėtų geresnę nuovoką, kur kaip kas, nes nemažai studentų nemano, kad pasirinko tą studijų programą, kurios norėjo, arba ne iki galo išsiaiškino kaip kas joje vyks. Universitetuose integracija vykdoma gana gerai, bent jau daugumoje, dėstytojai pirmame kurse nėra labai priekabūs, leidžia pamažu adaptuotis prie kitokio mokymosi, studentų atstovybės užtikrina ir pakankamai gerą socialinę aplinką.
- Norėčiau iš anksto žinoti apie gyvenimo (tiksliau mokymosi) sąlygas universiteto bendrabučiuose, svarbiausia ir ar ten toliaruojamas triukšmas, kuris trukdytų mokytis, ir rūkymas kolidoriuose.
- Mokytojai labai gasdina del ateities, sustabdyti
- Dažniau kalbėti pamokose apie tai kas Jūsų laukia universitete, o ne tik ,,pamatysit, kaip bus''. Galbūt net reikėtų tam tikros papildomos pamokos, kur mokiniai galėtų uždavinėti klausimus ne tik mokytojams bet ir esamiems studentams.
- Mokykloje mokytojų elgesį su mokiniais
- Visų pirma, apie kokią adaptaciją mes kalbame? Jei mes turime apie ją kalbėti, tai ji jau yra per daug išpūstas burbulas: * Mokymosi sistema/apkrova tikrai nėra kažkas visiškai naujo. Egzaminų sesija kiekvienam dviliktokui yra jau suprantamas dalykas. * Savarankiškas gyvenimas. Čia mokykla ne prie ko, auklėjimas ir tik praktika padeda. * Atsakomybė. Įstojus į mokamą ar finansuojamą vietą atsakai už save. Tai nebent vienintelis esminis skirtumas. Nemanau, kad reikia kažko, nekurkime pasakų ir tiek. Dėkui.