Moksleivio virtimas studentu

Ko trūksta, kad adaptacija (prisitaikymas prie naujovių) būtų lengvesnė?

  1. daugiau susitikimų su profesijų atstovais, studentais
  2. Informacijos, kaip vyksta mokymo procesas universitete, patarimų, kaip pirmos savaitės universitete galėtų būti sklandesnės, galbūt vyresnių studentų pasakojimų ir patirčių.
  3. Praktikos, įgūdžių, savarankiškumo, atsakingumo, aktyvumo jau mokykloje.
  4. Nieko
  5. Informacijos, saviukdos
  6. Galbūt reikėtų šiek tiek labiau paruošti buitiniams dalykams, nelabai įsivaizduoju, kaip tai galėtų būti atliekama, tačiau dauguma pirmakursių susiduria su pinigų leidimo problema, pirmais mėnesiais išleidžia itin daug jų nereikalingiems dalykams, nesugeba pajausti pinigų vertės. Praverstų ir bandymai žaidimų forma priversti mokinius išeiti iš savo komforto zonos (pavyzdžiui, per tikybos/etikos pamokas, tai būtų daug naudingiau nei daugumoje mokyklų žiūrimi filmai), kad mokiniai nebijotų bendrauti, reikšti savo nuomonę, kad būtų pasirengę priimti gyvenimo iššūkius.
  7. Step-by-step video instrukcijų, kaip sąveikauti su individualių universitetų biurokratija. Visokių prašymų pildymai ir pan.
  8. Šito tai negaliu atsakyti.
  9. Daug ko.
  10. Parengimo vis dar būnant mokykloje
  11. Mokykloj trūksta erdvės savarankiškumui. Kai mokykloj mokytojai viską pateikia ant lėkštutės, labai sunku atėjus į universitetą adaptuotis ir greitai tapti savarankišku, vis dar tikiesi to paties iš dėstytojų.
  12. Nėra jokios adaptacijos, yra tik keletas naujovių, kurios yra suprantamos per pirmąsias dvi studijų savaites. Daugiau nieko naujo, tad tikrai nieko netrūksta ir klausimas nėra probleminis.
  13. Reikia labiau žmones pažindinti su universitetiniu gyvenimu, specialybe ir t.t.
  14. Daugiau gyvenimiškų pamokų
  15. Papildomų žinių apie laiko planavimą, efektyvų mokymąsi ir pan.
  16. Mano nuomone, mokykloje nebuvo reikalaujama, skatinama plačiau domėtis dalykais, kuriuos mokėmės, užtekdavo gerai išmokti pora puslapių vadovėlio, kad galima būtų pasiekti geriausią rezultatą. O universitete norint gerai išmokti dalyką reikia savarankiškai ieškoti informacijos. Todėl manau, kad mokyklose turėtų būti reikalaujama daugiau savarankiškumo ir savarankiško darbo. Nes kol kas mokykloje tiesiog pasakojama kaip universitete viskas visiškai kitaip, bet nesistengiama prisitaikyti prie to.
  17. Daugiau praktikos
  18. Intensyvesnės mokyklos programos, nebūtinai privalomos, tačiau galėtų būti pasirenkami dalykai mokytis sunkesniu lygiu (papildoma nauja informacija) , nei dabartinis "A", kad būtų galima pajausti, kokius informacijos srautus tenka apdoroti.
  19. Daugiau rasto darbu, kurie atitiktu nors minimaliai studentiskus darbus gal griezciau vertinama butu
  20. Pradėti mokyti mokytis. Yra įvairių metodų palengvinančių skaitymą, žinių įsisavinimą bei perėjimo nuo teorijos prie praktikos. Tik į juos neatkreipiama dėmesio pakankamai.
  21. Nemanau, kad adapatcija yra sunki. Sunkiausia išmokti gyventi savarankiškai tiems, kurie išvažiuoja iš namų. O to išmokyti turi tėvai. Plius ne visi to ir išmoksta. Mokykloje sistema mokymosi kitokia. Reikia tik suvokti, kad universitete mokaisi dėl savęs, niekas u nugaros nesėdės ir neklaus ar padarei namų darbus.
  22. Detalesnės informacijos apie galimus sunkumus jau įstojus
  23. Kad į mokyklas atvažiuotų patys studentai, kalbėtų apie savo studijuojamas profesijas, pačių patirtis studentaujant.
  24. Trūksta informacijos, kaip reikėtų pradėti studijų pirmuosius metus, ką reikėtų daryti, ar susidaryti kokius tvarkaraščius ar dar kažką, taip pat reikėtų papasakoti moksleiviams apie pačia universitetų sistemą, kas už ką atsakingas ir taip toliau, be to, būtų visai smagu, jeigu būtų skiriama dėmesio reikalingiems egzaminams, kaip skaičiuojasi stojimo balai, jei neklystu, ir taip toliau
  25. moksleiviai galėtų dalyvauti nors vienoje paskaitoje ir pamatyti kaip viskas vyksta patys.
  26. galbut daugiau pamoku/ kokios kitos veiklos aukstosiosiose mokyklose
  27. Savarankiškumo, nes mokytojai vis bėgioja paskui vaikučius ir stengiasi jiems padėt, kad atsiskaitytų ir pan.
  28. Pirmiausia reikia pradėti nuo savęs, bendrauti su studentais, domėtis.
  29. Rengiamos dienos kad mokiniai vyktu i universitetus
  30. Mokymosi mokykloje o ne žaidimų kiaurą dieną
  31. tiesiog po truputį moksleivius skatinti dirbti labiau savarankiškai, 11-12 kl. Turėtų viskas būti pateikiama taip, kaip universitetuose. Mokytojai turėtų pratinti moksleivius patiems atsirinkti ir susirasti reikiamą informaciją
  32. Ekskursijų į universitetus, universiteto aplinkos žmonių vedamų pamokų/paskaitų
  33. Pereinamasis laikotarpis
  34. -
  35. Pažintinių paskaitų universitete, pokalbių su studentais, savarankiskumo ugdymo.
  36. Mokyklose trūksta laisvės ir suvokimo, kad viską turi padaryti pats. Jei nepadarai, tave priremia pries sienos ir liepia daryt. Universitetuose to nėra, ir studentai gavę laisvę, nepasiruošia egzaminams tinkamai.
  37. Manau, tiek mokyklose reikia daugiau laisvės po truputį diegti, tiek pirmame kurse daryti taip, kad mokymasis būtų labiau paremtas kontroliniais ir kaupiamaisiais pažymiais, o ne vien egzaminu kas pusę metų, kad pirmakursiai "neatitrūktų nuo pavadžio" absoliučiai, kaip kad dažnai būna.
  38. nezinau, univere galima sakyt viskas tas pats, sedi suole ir kimarini. jei sulioj buvai degradas, tai univere greiciausiai irgi toks busi
  39. Reikia plačiau apie tai kalbėti ir supažindinti mokinius. Gal būt net sukurti naują pamoką mokykloje, kurioje būtų supažindinama su studijomis
  40. Supažindinti kaip vyksta paskaitos aukštojoje mokykloje, kas kitaip negu mokykloje
  41. Tai yra individualu. Komunikabilūs žmonės, įstoję iškart įsitraukiantys į visuomeninę veiklą, greičiausiai prisitaikys paprasčiau. Kam visuomeninės veiklos nereikia, įtakos turi bendrakursiai, dėstytojai. Skirtumas jaučiasi, bet mokyklose ne kartą teko girdėti, kaip mokytojai aiškina, jog universitetuose ar kolegijose bus kitaip, nes ten dėstytojai nepažįsta studentų, nėra linkę tartis ir pan. Nemanau, kad reikėtų taip 'gąsdinti', nes visiškai neveikia ir neaišku, ko norima pasiekti, Juolab, kad tai ir nėra visiška tiesa. Vėlgi - tai individualu.
  42. Manau 12 - oje klasėje turėtų būti supažindinama su universitetine tvarka, su kuria susipažįstama tik įstojus, pvz.: apie galimybę išstoti ir toliau studijuoti nemokamai, jei pasirinkai neteisingą studijų programą; apie galimas stipendijos rūšis; apie skirtingas įmokos už studijas sistemas; apie bendrabučius ir t.t.
  43. Daugiau bendravimo su dabartiniai sudentais
  44. Patogiau pateiktos informacijos, apie studijas, kad žinotum, kada kokius dalykus reikia pasirinkti, kaip viskas vyksta ir panašiai.
  45. Gal daugiau studentų pasakojimų iš pirmų lūpų, paskaitų savo finansų tvarkymo, bendravimo, elgesio klausimais.
  46. motyvacijos iš savęs ir aplinkinių
  47. pacio supazindinimo su esamu studentu gyvenimu, reiketu gal net praktiskai patirti toki gyvenima, kad jam galetum pasiruosti.
  48. Daugiau informacijos, praktinių savarankiško gyvenimo pamokų
  49. Daugiau komandinio darbo mokykloje,
  50. Reikia, kad būtų konkrečiai pasakojama kaip viskas vyksta norit įstoti. Pristatymai studijų programų, kad galima būtų teisingai pasirinkti TO LABAI TRŪKSTA MOKYKLOSE....
  51. Mokykloms - visko, universitetai (bent jau kai kurie) turi kuratorystės programą, tai čia viskas ok, jei kuratoriai dirba savo darbą.
  52. Tai buvo vasara karšta, linksma, nerūpestinga Geriausias draugas, pakvietimai du Mes kilome dangoraižio liftu į aukštą dangų Smagiai praleisti laiko tarp kitų linksmybės angelų.
  53. didesnio kruvio mokykloje
  54. Daugiau informacijos.
  55. pačio to mokymo proceso skirtumas. Dėstytojai neskatina mokytis, o mokytojai liepia mokytis. Tai tiesiog, gal reiktų, kad pasikeistų truputį tas mokymo būdas.
  56. Pats krūvis jau nuo pirmų dienų jaučiamas, tada galima sakyti, kad trūksta laiko adaptacijai.
  57. Gyvenimiškų pamokų (nors gal ir juokingai skamba): kaip mokėti už įvairias paslaugas (šildymą, vandenį, komunalinius ir t.t), biudžeto planavimo pamokų (kaip ekonomiškiausia susidėlioti valgiaraštį, skirstyti pinigus maistui, transportui, pramogoms bei kaip planuoti savo laiką, kad viską spėtum. Ir įvairios panašios pamokos ar seminarai, padedantys pasiruošti savarankiškai gyventi.
  58. Pačių studentų, kurie apie tai papasakotų moksleiviams.
  59. Daugiau bendravimo su studentais
  60. Nieko, nes universitete yra kuratoriai, kurie gerokai palengvina įsiliejimą į naują aplinką
  61. Gebėjimų mokytis savarankiškai
  62. Įdomesnių pamokų.
  63. pratinimo prie savarankisko mokymosi
  64. Nežinau, sunku pasakyti
  65. Simuliuoti paskaitas, bendrauti su studentais pamokose.