Lietuvos Respublikos muitinės klientų apklausa dėl informacijos ir konsultacijų teikimo
Lietuvos Respublikos muitinė vykdo tikslinę muitinės klientų apklausą. Ši anoniminė respondentų apklausa ir jos rezultatai padės įvertinti muitinės vykdomų informavimo ir konsultavimo funkcijų kokybę bei leis numatyti šių funkcijų teikimo bei veiklos gerinimo galimybes.
Maloniai prašytume atsakyti į pateiktus klausimus ir prisidėti prie viešojo administravimo institucijos veiklos tobulinimo.
Kokiu tikslu kreipėtės į LM?
Ar kreipėtės kaip privatus asmuo, ar atstovaudamas juridiniam asmeniui (pvz., savo įmonei ar įstaigai)?
Ar esate juridinio asmens atstovas?
Ar Jūs likote patenkintas (-a) rezultatu, t. y. muitinės suteikta informacija ar konsultacija?
Jei esate nepatenkintas (-a) muitinės specialisto suteikta konsultacija, tai kodėl?
- Kaip taisyklė, pirmas atsakymas būna netikslus ir neišsamus. Iš esmės atsakymą gauname tik po antro ar trečio raginimo. Taip pat neteikiamos konsultacijos dėl konkrečių krovinių apribojimų ir pan. – pateikiamas atsakymas, kad galutinį sprendimą priims inspektorius įforminimo metu. Tačiau mes kreipiamės iš anksto būtent tam, kad galėtume pasitikrinti prieš įvežimą ar išvežimą ir įsitikinti, ar teisingai interpretuojami teisės aktai.
- Negavau informacijos.
- Bandziau pats uzpildyti pilno rinkinio importo deklaracija grazinamai prekei per iMDAS ir buti atleistam nuo importo mokesciu. Pasirodo tai nera realu. Pasikonsultavus su kitais verslininkais taip pat buvo pasakytu, kad neverta net bandyt. Padaryt importo deklaracijos pildyma toki pati paprasta, su vedliu, kaip mazos vertes supaprastintu importo deklaraciju.
- Nesuteikia tikslios ir aiškios konsultacijos, informacijos, suprantamos paprastam LT piliečiui. Informacija turi būti informatyvi, o ne suvyniota į begalę neaiškių nuorodų, suprantamų tik jums.
- Trūksta vieno langelio užklausimo galimybės. Mums labai aktualu itin greitai gauti atsakymą, bet deja, nežinome, kaip greitai jį gausime, nes pagal įstatymą gali tai užtrukti iki 20 darbo dienų. Pildant šią anketą, gavome atsakymą - labai smagu dėl to. Bet teko paskambinėti ir parašinėti el. laiškų, kad sužinoti, kaip greitai gausime atsakymą.
- Mano nuomonė susidarė iš to, kad vienas specialistas tikrai padeda, o kitas net kalbėtis nenori. Aplamai kai kurie muitinės pareigūnai deklarantus žmonėmis nelaiko ir su jais nesiskaito. Labai liūdna, kai deklarantas negauna labai jam reikiamos pagalbos.
- Atsakymas ar negautas, bet 20 dd terminas per ilgas
- Asmuo kuris atsake i mano email nepateike konkreciu duomenu ko klausiau. Tai dave nurodymus- spausti, ieskoti cia, susirasti paciam. Ka as buvau perziurejes pats iki email parasymo ir neradau atsakymo ir taip. As prasiau kiek kainuos man galutinis pirkinys jei pirksiu deveta dviracio detale is japonijos. Detales kaina 207. Siuntimas 10. Kokia galutine suma ??? Kiek bus sumokejus mokesciu is viso?. Nera . Nors ji buvo labai mandagi, bet atsakymo nera. Nera konkretumo.
- Konsultacija buvo labai korektisla bet mano klausimo neissprende. Tai ne buvo konsultanto kompetencijoje
- Atsakymai dažniausiai būna ne konkretūs, mažai aiškumo. Pagrindinis atsakymas, kad konkretus pareigūnas sprendimą priims prekėms atvykus į paskirties įstaigą. Realiai rašai užklausą ir jau supranti, kad konkretaus atsakymo nesulauksi, tik reglamentų pateikimas ir tiek. Rašant konkrečiu klausimu ir pateikiant prekės aprašymą bei kodą, dokumentus norėtųsi gauti ir atsakymą taip arba ne, o ne "galimai" Kitų valstybių muitinės pateikinėja konkrečius atsakymus.
Kaip siūlytumėte tobulinti Lietuvos muitinės konsultavimo veiklą?
- Atsakė pagarbiai ir informatyviai,esu patenkintas.
- Kas yra gerai: atsakymas gaunamas greitai, visuomet yra galimybė susisiekti su inspektoriumi ir patikslinti atsakymą. O dėl konkrečių krovinių – kodėl nėra pateikiamas tikslus atsakymas? Gal tai susiję su muitinės nuostatomis – galbūt negalima iš anksto pateikti galutinio atsakymo ar vertinti dokumentų. Muitinei pačiai geriau žinoti. Tačiau jeigu būtų galimybė išankstiniam dokumentų vertinimui, tai palengvintų darbą visiems: sumažėtų pažeidimų, įforminimas vyktų greičiau.
- Bandziau pats uzpildyti pilno rinkinio importo deklaracija grazinamai prekei per iMDAS ir buti atleistam nuo importo mokesciu. Pasirodo tai nera realu. Pasikonsultavus su kitais verslininkais taip pat buvo pasakytu, kad neverta net bandyt. Padaryt importo deklaracijos pildyma toki pati paprasta, su vedliu, kaip mazos vertes supaprastintu importo deklaraciju.
- Atsakyti tiksliai, iš cituojant visą reikiamą informaciją pagrindžiant ją įstatymais.
- Trūksta vieno langelio užklausimo galimybės su operatyviu atsakymu.
- Tiesiog noriu, kad butu daugiau žmoniškumo.
- Nedirbu muitinej ir nezinau kur jum tobulet. Norejau paprasto konkretaus atsakymo. Gal ivest automatine mokesciu skaiciuokle. Gal dirbtinio intelekto programa padetu greit suskaiciuot rezultata.?. Nezinau. Jum sprest.
- Kol kas nera konkreciu pasiulymu
- Manau pareigūnai ir patys turi mažai žinių apie taikomus reglamentus, dėl to įvairiais būdais bandoma apeiti atsakymus į juos atsakant be atsakymo. Tik teisės aktų pateikimas, kuriuos mes ir patys žinome. Muitinės pareigūnas turėtų labiau nusimanyti , nei kiti asmenys . Nemanau, kad kažkas pasikeis po nuomonių išsakymo.
- truputį labiau pasistengti, nes dabar tai robotas kitam gale atsakinėja