Lietuvos Respublikos muitinės klientų apklausa dėl informacijos ir konsultacijų teikimo

Lietuvos Respublikos muitinė vykdo tikslinę muitinės klientų apklausą. Ši anoniminė respondentų apklausa ir jos rezultatai padės įvertinti muitinės vykdomų informavimo ir konsultavimo funkcijų kokybę bei leis numatyti šių funkcijų teikimo bei veiklos gerinimo galimybes.

Maloniai prašytume atsakyti į pateiktus klausimus ir prisidėti prie viešojo administravimo institucijos veiklos tobulinimo.

Kokiu tikslu kreipėtės į LM?

Ar kreipėtės kaip privatus asmuo, ar atstovaudamas juridiniam asmeniui (pvz., savo įmonei ar įstaigai)?

Ar esate juridinio asmens atstovas?

Ar Jūs likote patenkintas (-a) rezultatu, t. y. muitinės suteikta informacija ar konsultacija?

Jei esate nepatenkintas (-a) muitinės specialisto suteikta konsultacija, tai kodėl?

  1. Dėl naujai priimtų teisės aktų, ribojančių duomenų taisymą, susiduriame su situacija, kai nei Teritorinė muitinė, nei Departamentas neturi konkretaus, praktinio atsakymo, ką reikėtų daryti. Atsakymai yra bendro pobūdžio: patariama skaityti teisės aktus, tačiau juose trūksta praktinių pavyzdžių, kaip tinkamai veikti. Dažnai susiduriame su situacija, kai esame nukreipiami iš vienos institucijos į kitą: Teritorinė muitinė siunčia kreiptis į Departamentą, o Departamentas – atgal į Teritorinę muitinę. Verslui labai svarbu gauti aiškų, praktinį atsakymą, kaip tinkamai elgtis, kad audito metu nekiltų problemų. Šiuo metu tokio atsakymo nėra – teisės aktuose pateikiama teorija, kurią visi rekomenduoja skaityti, tačiau konkrečių gairių suprasti ir pritaikyti praktikoje trūksta.
  2. Kartais formuluotėse per daug biurokratizmo, ir galutinis atsakymas ar išvada tampa neaiškūs.
  3. Negavau aiškių ir tikslių atsakymų į užduotus klausimus iš dvejų Muitinės informacijos skyriaus specialistų
  4. Kartais į paklausimus atsakoma labai tiksliai ir aiškiai, o kartais ne visada, kyla pakartotinų klausimų.
  5. Eu teisės aktai prieštarauja LR konstitucojai, todėl niekas nenori atsakyti asmeniškai.

Kaip siūlytumėte tobulinti Lietuvos muitinės konsultavimo veiklą?

  1. Parengti praktines gaires su realiais pavyzdžiais ir standartizuotas procedūras. Užtikrinti glaudesnį Teritorinės muitinės ir Departamento bendradarbiavimą bei įdiegti vieną kontaktinį centrą. Sukurti internetinę konsultacijų platformą ir specializuotas ekspertų grupes. Teikti teisės aktų paaiškinimus su praktiniais pavyzdžiais bei organizuoti mokymus verslui. Rinkti grįžtamąjį ryšį ir taikyti aiškius konsultacijų standartus. Įsteigti bendrą darbo grupę Teritorinės muitinės, Departamento ir verslo atstovams. Sukurti audito pagalbos komandą praktiniams sprendimams teikti.
  2. Pasienio muitinės postose turi būti "karštos linijos" telefonas kuriuo dėka kertantis sieną keleivis galėtų vietoje apskųsti ginčytinus muitinės pareigūnų veiksmus / sprendimus, tai yra gauti informaciją ar muitininkai teisėtai pasielgia tam tikroje situacijoje.
  3. Vertinu gerai.

Jei į muitinę kreipiatės kaip fizinis asmuo, kokia tema Jums aktualiausia? (galite pažymėti kelis variantus)

Jei į muitinę kreipiatės kaip juridinis asmuo, kokia tema Jums aktualiausia? (galite pažymėti kelis variantus)

Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą