Biomedicinos krypties studijos VU

Apklausa skirta biomedicinos krypties studentams įvertinti studijų kokybę.

Jūsų studijų programa

Kelinto kurso studentas/ė esate?

Ar esate patenkinti studijų programa?

Kas jūsų netenkina studijose? (pažymėkite visus tinkamus)

Kaip jums sekasi/sekėsi studijuoti?

Ar sutiktumėte mokėti už studijas arba mokėti daugiau?

Jei galite pakomentuokite studijų kokybę

  1. Dėstytojai stengiasi pateikti informaciją kuo aiškiau, iš anksto supažindina su atsiskaitymo tvarka, išmano savo dalyką, senesnius šaltinius papildo naujais informacijos šaltiniais, tad dėstotoma medžiaga nepasenusi. Pagrindinė problema - studijų programa, nes ji nepakankamai lanksti, per daug klasikinės biologijos, pirmuose semestruose per mažai specialybinių dalykų ir praktikos.
  2. Dalykai ir dėstytojai suapvalinus yra geri. Kol nepasieki ketvirto kurso pavasario semestro. vietoj tų pasirenkamų niekam neįdomių dalykų galėtų buto laisvai pasirenkami dalykai už tą kreditų kiekį. Miegoti paskaitose, kai reik daryti bakalaurą - kankynė.
  3. Nepakanka vaizdinės medžiagos, beveik nėra praktinių užsiėmimų arba jų kokybė apverktina, ne visada tinkamai išnaudojamas pratybų laikas, kitaip tariant trūksta organizuotumo, studijos nukeliamos į antraeilį foną, tikintis, kad viskas pasidarys savaime
  4. no comment
  5. teorine dalis isdestoma pakankamai gerai, taciau praktikos nera ir dar ilgai nebus! mokomes ir zinom tik teorine puse, o juk yra labai svarbu ir praktiskai viska moketi! teorija ir praktika kartais gali zymiai skirtis!
  6. Kadangi mano studijuojama specialybe (kineziterapija) yra pakankamai jauna mano universitete, programa sudaryta kvailokai ir ne viskas suderinta. Yra dalyku, kurie galbut reikalingi vien bendram issilavinimui ir supratimui, bet jiems pagal programos reikalavimus tenka aukoti didziaja laiko dali, o tie dalykai nera specialybiniai. O specialybes dalykai galetu buti irgi geriau organizuoti ir kryptingesni, maziau pilstymo is tuscio i kiaura, nes ine is visu destytoju jauciasi tvirtumas. Ir dar galetu buti daugiau profesines praktikos.
  7. per daug informacijos,per mazai laiko ja isisamoninti
  8. studijos tikrai nera blogos, taciau informacijos gausa daro savo. Kartais i diena buna keli svarbus dalykai ir laiko pasiruosti abiems gerai -nera
  9. Studiju kokybe beveik mane tenkina. dideliu priekaistu neturiu.
  10. Vidutinės kokybės studijos, tinkamos Lietuvos sąlygomis, bet nepasiekiančios Vakarų Europos ir JAV universitetų lygio.
…Daugiau…

Kaip būtų galima pakeisti studijų kokybę?

  1. Sumažinti klasikinės biologijos kiekį: užtektų vieno semestro supažindinti su zoologija ir vieno semestro su mikologija ir botanika. Klasikinės biologijos panaikinti visai nereikėtų, nes dalis baigusiųjų dirbs su augalais, gyvūnų audinių kultūrom ir apie tai reikia turėti bendrą supratimą. 1 semestre psichologiją dėstant reiktų labiau akcentuoti neurologijos, biochemijos tyrimus, kurie susiję su psichologija vietoj to, kad dėstyti asmenybės teorijas. Kita vertus, socialinę psichologiją psichologijos dalyke galima net plačiau dėstyti, nes tai labai svarbus bendras dalykas: kad ir kur dirbsi teks bendrauti su kitais žmonėmis, susidurti su kitomis nuomonėmis, išmokti pateikti savo rezultatus, juos ginti bei suprasti kitų rezultatus. Mokslas šiuo metu vykdomas mokslininkų grupių, tad svarbu, kad kolektyvas būtų kuo darnesnis, tad psichologijos pagrindų supratimas ir gebėjimas praktiškai taikyti praverstų, o ne žinios apie kažkieno sugalvotas teorijas. 1 semestre bendrosios ir analizinės chemijos metu būtų galima plačiau supažindinti su spektrometrija, chromatografija. Matematika yra reikalinga lavinti loginiam mąstymui, vystyti gebėjimą spręsti problemas, bet ją būtų galima labiau pritaikyti dalykui, t.y. dėstyti daugiau biologinės matematikos, matematinės analizės, dar matematikos susijusios su bioinformatikos skaičiavimais, biochemija, pvz.: su erdviniu molekulių išsidėstymu. Matematiką reiktų dėstyti trumpiau: 3 semestrus vietoj 4, kaip yra dabar. Organinė chemija labai platus dalykas ir vertėtų ją išskleisti į 2 semestrus (kaip yra biochemikams), kad labiau suvokti sąveikas tarp biomolekulių. Biologijos praktiką 2-3 semestre būtų naudinga pakeisti, kad ir trumpesne, bet praktika biotechnologijos ar biochemijos įstaigose, pvz "Thermo Fisher Scientific" ar mokslo institutuose. Dabar labai trūksta praktikos "į temą", kuri būna tik kurso pabaigoje, tad toks pakeitimas būtų labai geras. Fizikinės ir koloidų chemijos galima atsisakyti, o pagrindinius fizikinius chemijos aspektus išdėstyti per organinę chemiją. Bendroji ekologija taip pat nereikalinga. 8 semestre geriau atsisakyti laisvo dalyko ir vietoj jo praktikos trukmę pailginti iki 8 kreditų, nes laisvas dalykas blaškys ir trukdys geriau paruošti bakalauro darbą, o vietoj to laisvą dalyką padaryti 3-iame semestre. Viename iš pirmųjų semestrų taip pat būtų naudinga padaryti dalyką, kurio metu būtų supažindinama su skirtingų laboratorijų veikla, atliekamais tyrimais ir vėliau studentui būtų lengviau specializuotis. Taip pat dar reiktų pridėti dalyką apie Ląstelės signalus (cell signaling), nes tai labai svarbu būtent molekulinėje biologijoje ir šiek tiek profesinės praktikos padaryti jau 7-tame semestre.
  2. Apmokęstinti studijas; kuo greičiau.
  3. Reiktų įvertinti kiek galima reikalauti iš studentų. Jie paroje turi taip pat tik 24 valandas. Taip pat manau, kad grįžtantieji iš akademinių negali grįžti ir pretenduoti į nemokamą vieta bei stipendiją, mat dažnai gydytojo pažyma yra susiveikiama.
  4. Čia reiktų vyriausybei siūlyti perskaičiuoti valstybės biudžeto dalį, skiriamą studijos, svajuko drabmlionės...
  5. Pakeisti studiju programa. Destomus dalykus paskirstyti taip, kad mokytis butu nors kiek lengviau, t.y. nesugrusti siunkiausiu dalyku i vienus metus
  6. no comment
  7. uz moksla galetu moketi visi studentai bet ta suma neturetu but tokia milziniska... galetu visi studentai but dalinai valstybes finansuojami. Mokejimas uz moksla turi tik dvi ir visiskai krastutines vertes: arba moka nezmoniskai daug uz moksla arba nemoka nieko. Galetu visi studentai moketi, taciau kad ta suma atitiktu zmoniu galimybes!
  8. Atsizvelgiant i specialybes specifiskuma pakoreguoti destomu dalyku intensyvuma, t.y. sumazinti demesi i bendro issilavinimo dalykus (palengvinti ju programa ir atsiskaityma), bei pagilinti specialybinius dalykus, daugiau demesio skirti jiems.
  9. pakoreguoti studiju programa
  10. keisti ir tobulinti studuju programas
…Daugiau…

Ar sutiktumėte, kad jūsų komentaras būtų panaudotas žiniasklaidoje (anonimiškai)?

Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą