Sumažinti klasikinės biologijos kiekį: užtektų vieno semestro supažindinti su zoologija ir vieno semestro su mikologija ir botanika. Klasikinės biologijos panaikinti visai nereikėtų, nes dalis baigusiųjų dirbs su augalais, gyvūnų audinių kultūrom ir apie tai reikia turėti bendrą supratimą. 1 semestre psichologiją dėstant reiktų labiau akcentuoti neurologijos, biochemijos tyrimus, kurie susiję su psichologija vietoj to, kad dėstyti asmenybės teorijas. Kita vertus, socialinę psichologiją psichologijos dalyke galima net plačiau dėstyti, nes tai labai svarbus bendras dalykas: kad ir kur dirbsi teks bendrauti su kitais žmonėmis, susidurti su kitomis nuomonėmis, išmokti pateikti savo rezultatus, juos ginti bei suprasti kitų rezultatus. Mokslas šiuo metu vykdomas mokslininkų grupių, tad svarbu, kad kolektyvas būtų kuo darnesnis, tad psichologijos pagrindų supratimas ir gebėjimas praktiškai taikyti praverstų, o ne žinios apie kažkieno sugalvotas teorijas. 1 semestre bendrosios ir analizinės chemijos metu būtų galima plačiau supažindinti su spektrometrija, chromatografija. Matematika yra reikalinga lavinti loginiam mąstymui, vystyti gebėjimą spręsti problemas, bet ją būtų galima labiau pritaikyti dalykui, t.y. dėstyti daugiau biologinės matematikos, matematinės analizės, dar matematikos susijusios su bioinformatikos skaičiavimais, biochemija, pvz.: su erdviniu molekulių išsidėstymu. Matematiką reiktų dėstyti trumpiau: 3 semestrus vietoj 4, kaip yra dabar. Organinė chemija labai platus dalykas ir vertėtų ją išskleisti į 2 semestrus (kaip yra biochemikams), kad labiau suvokti sąveikas tarp biomolekulių. Biologijos praktiką 2-3 semestre būtų naudinga pakeisti, kad ir trumpesne, bet praktika biotechnologijos ar biochemijos įstaigose, pvz "Thermo Fisher Scientific" ar mokslo institutuose. Dabar labai trūksta praktikos "į temą", kuri būna tik kurso pabaigoje, tad toks pakeitimas būtų labai geras. Fizikinės ir koloidų chemijos galima atsisakyti, o pagrindinius fizikinius chemijos aspektus išdėstyti per organinę chemiją. Bendroji ekologija taip pat nereikalinga. 8 semestre geriau atsisakyti laisvo dalyko ir vietoj jo praktikos trukmę pailginti iki 8 kreditų, nes laisvas dalykas blaškys ir trukdys geriau paruošti bakalauro darbą, o vietoj to laisvą dalyką padaryti 3-iame semestre. Viename iš pirmųjų semestrų taip pat būtų naudinga padaryti dalyką, kurio metu būtų supažindinama su skirtingų laboratorijų veikla, atliekamais tyrimais ir vėliau studentui būtų lengviau specializuotis. Taip pat dar reiktų pridėti dalyką apie Ląstelės signalus (cell signaling), nes tai labai svarbu būtent molekulinėje biologijoje ir šiek tiek profesinės praktikos padaryti jau 7-tame semestre.
Apmokęstinti studijas; kuo
greičiau.
Reiktų įvertinti kiek galima
reikalauti iš studentų. Jie
paroje turi taip pat tik 24
valandas. Taip pat manau, kad
grįžtantieji iš akademinių
negali grįžti ir pretenduoti į
nemokamą vieta bei stipendiją,
mat dažnai gydytojo pažyma yra
susiveikiama.
Čia reiktų vyriausybei siūlyti
perskaičiuoti valstybės
biudžeto dalį, skiriamą
studijos, svajuko drabmlionės...
Pakeisti studiju programa.
Destomus dalykus paskirstyti
taip, kad mokytis butu nors
kiek lengviau, t.y. nesugrusti
siunkiausiu dalyku i vienus metus
no comment
uz moksla galetu moketi visi
studentai bet ta suma
neturetu but tokia
milziniska... galetu visi
studentai but dalinai
valstybes finansuojami.
Mokejimas uz moksla turi tik
dvi ir visiskai krastutines
vertes: arba moka nezmoniskai
daug uz moksla arba nemoka
nieko. Galetu visi studentai
moketi, taciau kad ta suma
atitiktu zmoniu galimybes!
Atsizvelgiant i specialybes
specifiskuma pakoreguoti
destomu dalyku intensyvuma,
t.y. sumazinti demesi i
bendro issilavinimo dalykus
(palengvinti ju programa ir
atsiskaityma), bei pagilinti
specialybinius dalykus,
daugiau demesio skirti jiems.
pakoreguoti studiju programa
keisti ir tobulinti studuju
programas
gerinan jau paminetus punktus
apie studijas, koreguojant
paskaitu vietas ir laika;
paskaimoms destyti parenkent
destytojus kuriems nera
"nusispajauti" i studenta,
kurie netingi ir negaili savo
laiko jiems priklausanciam
darbui atlikti
Jei būtų pereita nuo mokymosi
iš konspektų prie mokymosi iš
literatūros (kuri būtų visiems
prieinama), o bendrosiose
paskaitose būtų ne aklai
skaitomas dalyko kursas, o
nagrinėjami probleminiai
klausimai, studijų kokybė
labai pagerėtų.
Palikti internatura ir
ateinancioms mediku studentu
kartoms;
Sutalpinti i 3 valandas
trunkancias pratybas trumpa
teorines medziagos apzvalga su
aptarimu ir praktikine dali.
pateikti aiskius paskaitu
planus; nurodyti tiksliai kur
pasiskaityti
didinti teikiamos studentams
literatūros apimtį
Žr. "Jei galite
pakomentuokite studijų
kokybę";}
reorganizuoti atsiskaitymu
sistema, padidinti svarbesniu
paskaitu skaiciu, SUTEIKTI
MOKYMOSI PRIEMONES galu gale,
dabar net vadoveliu neturim.
Manau reikia kuo maziau
biologiniu dalyku tokiu kaip
daugiau negu metus
besitesiantis botanikos ar
zoologijos kursas, daugiau
dalyku susijusiu su
mokrobiologija, genetika,
biotechnologijomis
nezinau,imti pavyzdzius is
kitu universitetu,uzsienio
mokymosi istaigu,reiktu
daugiau praktikiniu
uzsiemimu pagristu
praktika,o ne vien popierine
medziaga,
1.Išvalyti universitetą nuo
kvailų studentų, atėjusių
„prastumti laiko“. 2.Pažaboti
dėstytojų (kai kurių -
mažumos) savivalę,
nebaudžiamumą, cinizmą.
3.Geriau mažiau, bet gilesnių
žinių, nei bemiegės naktys ir
tuščia galva po savaitės
(kalbu apie mediciną).
Pirmiausia, manau, reikėtų
išrinkti tokį dekaną, kuris
būtų suinteresuotas studentų
problemomis ir bandytų padėti
jas išspręsti. Kol neišeina
efektyviai bendrauti su
dekane, tol savo nuomonę
išsakyti galima ,praktiškai,
tik tokiose anketose kaip ši.
Jei dekanė išklausytų
studentus dėl studeijų kokybės
ir t.t., manau, ta problema
būtų daug greičiau ir
efektyviau pateikiama
kompetetingiems organams ir
sprendžiama. Pirmiausia,
manau, reikėtų, kad paskaitas
vestų jaunesni, šiuolaikinėse
technologijose ir šių dienų
medicinoje besiorientuojantys
dėstytojai. Egzaminai turėtų
būti sudaromi, remiantis
konkrečiais literatūros
šaltiniais, o ne kokiais nors
konspektais ar"špargalkėm",
kai ir tos pačios net būna
nepasiekiamos.
Galbūt padėtų kiekvieno
ciklo įvertinimas po jo
pabaigos. Po kiekvino ciklo
galima būtų dalinti
anonimines anketas, kur
kiekvienas studentas
vertintų paskaitų ir pratybų
naudą, dėstymo kokybę ir
kitus parametrus. Tokias
anketas vertintų dekanatas
ir imtūsi kokiu nors
sankcijų už nekokybišką
dėstyma, pradedant nuo
įspėjimo ir baigiant
atleidimų iš pareigų. Nes
kaki kurių dėstytojų dėstos
yra tik valstybės pinigų ir
studentų laiko švaistymas. O
toks dėstytojas užimdas šias
pareigas neleidžia
pasireikšti nei gabesniam
dėstytojui, nei suteikia
naudos studentui.
Aišku reikėtų ir dėstytojų
atlyginimus didinti ir
studentų kiekį mažinti, nes
dalis studentų neaišku
kokiais tikslais įstoja, bet
tikrai ne studijuoti.
1.daugiau atsizvelgti i
studentu pasiulymus ar bent
jau ju isklausyti.2.
keiciant kazka esminio
mokymo programoje (pvz.
internaturos panaikinimas)
turetu buti tai daroma
busimiems naujiems
pirmakursiams.3.
pasvarstyti,ar nevertetu kai
kuriu dalyku perkelti i
ankstesnius kursus (pvz.
statistika)4. kai kurie
ciklai per daug
istesti,galima butu
sutrumpinti ir paskaitu
skaiciu (pvz. akuserija-
ginekologija)5.turetu buti
nuolat vertinama kiekvieno
dalyko studiju kokybe
studentu apklausos budu ar
pan. 6.butu naudinga,jei
studiju metu butu daugiau
praktikos,sakykim,kad ir vel
butu grizta prie vasaros
praktiku.7.baziniai dalykai
(pvz. vidaus ligu
propedeutika) turetu buti
destoma kokybiskai ir
suteikiant kuo daugiau
praktikiniu igudziu!!!
Ką nors padaryti, kad
dėstytojai susitartų
tarpusavyje(Fiziologijos
katedros) dėl vieningų
reikalavimų egzaminams.
Aiškiai pasakyti studentams,
ar paskaitų medžiagos užtenka
egzaminui, jei ne, tai
konkrečiai nurodyti
atitinkamą literatūrą. Taip
pat farmakologijos dalyką
pradėti dėstyti tik, kai
išeitas Patologinės
fiziologijos kursas.
Reiktu sutelkt visa demesi i
specialybinius dalykus,
daugiau praktiniu uzsiemimu.
Isteikt biomedicinos
krypties vakarines ar
neakivaizdines studijas,
taip sudarant salygas
studijuot vyresnio amziaus
zmonems su seimomis, o
jaunesnio - sudarant salygas
uzsidirbt studijoms ir
pragyvenimui ir taip ugdant
ju savarankiskuma.
Atsisakyti nereikalingu
dalyku (arba padaryti juos
pasirenkamais) ir tokiu budu
suteikti daugiau laiko
svarbiu dalyku aiskinimuisi
visu pirma turetu buti
galimybe studentams gauti
nauju vadoveliu, destytojai
atnaujintu dazniau studiju
programa atsizvelgiant ir i
kitu saliu patirti, reiketu
kelti destytoju
kvalifikacija, noretusi ir
destytoju is uzsienio, taip
butume cosmopolitiskesni.
Deja viskam reikalingas
finansavimas.
taip,destytojai turi buti
jaunesni, ar bent studiju
metodika turi buti
siuolaikiska
Pagerinus finansavima, kad
taptu imanoma universitetui
isigyti praktiniu priemoniu
studijoms.
Svarbiausia, turi buti
sudaryta pastovi, issami
studiju bei atsikaitymu
programa, kad pagaliau butu
imanoma zinot, jog tai, kas
ismokta siandiena bus
reikalinga tiek per
vyksianti sesijos metu
atsiskaityma, tiek ateityje
dirbant gydytojo darba.
Vyresniuose kursuose
siulyciau egzaminus daryti
iskart pasibaigus to dalyko
ciklui - taptu laisvi
vadoveliai (kuriu daugumos
itin truksta) kitoms
studentu grupems, butu
lengviau prisiminti ismokta
medziaga. Svarbu didinti
klinikiniu disciplinu
destytoju etatu skaiciu bei
ju darbo uzmokesti, kadangi
siuo metu jie
bando "persiplest" tarp savo
pagrindinio darbo bei
destymo ir del to itin
nukencia ju paskaitu kokybe.
Cia ne vien tik pinigu
klausimas...pvz. daugiau
seminaru su destytojais is
kitu universitetu, saliu. Be
to reikia keisti mastyma,jog
studijuojama del diplomo.
Zinoma ir mokymosi ir
studiju salygos turi gereti.
Studijos privalo būti mokamos.
Valstybinis studijų fondas
turėtų visiems suteikti
paskolas studijų finansavimui.
Paskolas grąžinti būtų galima
po studijų baigimo, valstybė
galėtų sudaryti palankesnes
sąlygas grąžinti paskolas
asmenims, kurie dirba
Lietuvoje, susilaukia bent 2
vaikų, socialiai remtiniems ir
pan. Mokėdamas už studijas,
studentas būtų pats
suinteresuotas įgyti kuo
daugiau žinių už kurias vėliau
bus mokamas atlyginimas.
Mokamas mokslas išspręstų
mokymo priemonių trūkumą,
padėtų susiformuoti sveikai
konkurencijai siekiant
profesinių žinių, o ne balų
rotacijos eilėje.
pakeisti fakulteto valdžią
bibliotekom daugiau knygų,
studentam - praktikos,
dėstytojams - pinigų.
noriu, kad studiju grupese
butu iki 6 zmoniu ir
lankstesnes egzaminu tvarkos.
duomenu baziu sukurimas,
kuriose studentai gautu visa
reikiama ir reikalaujama
informacija savo studiju
dalyku pratyboms.
Sumažinti mokymosi medžiagos
kiekį.
Peržiūrėti studijų programą
bei pasirūpinti mokymosi
priemonėmis, bent pradžiai.
Destytojams i savo darba
reiktu ziureti rimciau ir
atsakingiau. studentui
pateikti ne tik bazinias
zinias, bet ir mokslo
naujoves, taikyma ir t.t.
Trumpai tariant pagrindine
problema, jog truksta
nuosirdziai ir atsidavusiai
dirbanciu zmoniu.
Kita auksto mokslo puse, jog
reiktu daugiau idomiu ir
naudingu kursu, kuriuos
studentai galetu pasirinkt,
taciau cia vel susiduriama
su kompetencijos, noro ar
entuziazmo trukumais destyti
tuos dalykus.
Jei destytojams pasiulytumem
daugiau pinigo uz ju darba,
gal atsirastu ir
entuziazmas. Tad ta piniga
galetumem atrasti savo
kisenese, nes valstybe per
skurdi ar nemoka paskirstyti
turimu lesu, kad galetu
daugiau moket destytojams.
Keisti programas, galbut
domėtis kaip viskas daroma
kituose šalyse.
Gerinti laboratorijas,
formuojant tvarkaraštį
labiau atsižvelgti į
studentų poreikius.
Reikėtų stengtis kuo labiau
orientuotis į specialybę ir
skirti jos disciplinoms
didžiausią dėmesį, paskaitų
kiekį ir kt. Jei vis dėlto
įdedamos papildomo savęs
ugdymo paskaitos, jos turi
vykti atitinkamai paskirtu
papildomu laiku.
Pakeisti destytojus
jaunesniais, nes kai kurie
jau nepevaiksto ir
kompiuteriu nemoka naudotis
praplesti svarbesniu dalyku
apimti, sutrumpinti pagrindu
apimti
Įdėmiai ir negailint laiko
peržiūrėti studijų programas
ir įvertint ar visi dėstomi
dalykai yra reikalingi, ar
kai kurioms disciplinoms
skiriamas pakankamas dėmesys.
Taip pat reikėtų, kad
dėstytojai ruoštųsi
paskaitoms ir jas dėstytų, o
ne skaitytų iš lapo. Turi
būti tinkamai rengiami
atsiskaitymai, t.y.
reikalauti, kad studentas ne
iškaltų medžiagą ir po to
perrašytų atsiskaitymo metu,
o mokėtų ją praktiškai
pritaikyti spręsdamas tam
tikras kompleksines užduotis,
kazusus ar pan.
reiktu keisti wisa vertinimo
sistema. daugiau praktiniu
dalyku iterpti.
Studijų kokybei pagerinti
galbūt padėtų labiau motyvuotų
busimųjų studentų priėmimas,
dėstymo kokybės tikrinimas bei
gerinimas(niekam ne paslaptis,
jog kai kurie dėstytojai jau
>20 metų dėsto tą pačia
medžiaga, kuri dažnai yra ne
tik kad pasenusi, bet ir
klaidinga.) Reikėtų skatinti
ne beprasmišką padrikos
informacijos kišimą į studentų
smegenis, o probleminio
mąstymo vystymą. Taip
studentai suprastų kur tos,
paskitų metu gaunamos žinios
gali būti panaudojamos ir
kaip. Ir žinoma studijų kokybę
lemia finansinės galimybės.
Tiesiog idiotiška kaip studijų
programos yra koreguojamos
priklausomai nuo finansinės
fakulteto ar katedros
padėties. Tarkim, dalykas "X"
yra redukuojamas, nes katedra
neturi galimybės nusipirkti
reagentų reialingų praktikos
darbams. praktikos darba yra
atliekami teoriškai ir panašiai...
Reiktų visų pastangų.
Pradedant nuo valstybės,
universitetų valdžios,
dėstytojų ir pačių studentų.
Tik mes visi kartu galime
kažką pakeisti.
priimti nauju nenusenusiu
destytoju, kurie sugebetu
sudominti ir pritraukti
studenta prie destomu dalyku.
Panaikinti privalomas
disciplinas, kurios yra
nereikalingos ir visai
nesisieja su specialybe (jei
studentas norėtų ko nors
mokytis papildomai, jas
galima pasirinkti
papildomai). Tuomet būtų
galima prailginti sudėtingų
ir reikalingų disciplinų
dėstymo laiką ir studentai
negautų per didelio
infomacijos kiekio. Surūdiję
dėstytojai turi būti pakeisti.
Keičiant studijų sistemą.
Sumazinti dalyku skaiciu,
palikti tik svarbius
dalykus, arba bent jau
atsisakyti tokiu egzaminu
(pvz. kaip medicinos
istorija) :)
medicinoje reiketu
paskirstyti racionaliau
mokslo kruvi, nes del
milzinisko kruvio kartais
nespeji pirmus pora mokslo
metu tinkamai viska
isisavinti ir isigilinti i
svarbius mokslus
Stengtis, kad paskaitų metu
būtų ne tik užduodamos
užduotys ką išmokti, bet ir
suteikiamos realios žinios.
Mažiau medžiagos palikti
savarankiškam mokymuisi.
Skirti daugiau praktikos,
nei teorikos "kalimo", kuri
paskui vis tiek pamirštama.
Svarbiau žinoti kur galima
rasti reikiamą informaciją,
nei viską mokytis atmintinai.
Prasta situacija su
akademine literatūra -
didžiulis trūkumas.
Universitete išduoda labai
mažai mažai reikiamos
literatūros, tad sunku
susirasti patiems, be to,
labai brangu.
Reikia naujų dalykų, Pvz.:
aplinkos inžinerijos
pagrindai, Aplinkos politika.
Aplinkos chemijos paskaitas
iš magistro reiktų perkelti į
bakalaurą.
Papildyti bibliotekas
vadoveliais (lietuviskais, jei
tokiu nera, butu puiku jei
destytojai leistu naudotis ju
paskaitomis ( atsiustu ar
kazkas panasaus). Tinkama
iranga mokymuisi. Labiau
suderinti tvarkarasciai.
Daugiau jaunų dėstytojų,
revizuoti studijų programą.
Suteikti studentams galimybę
patiems susidėlioti
tvarkaraštį: pvz., turėtų
būti galimybė bakalaurą
baigti per 3-5 metus, po
mažiau arba kreditų per
semestrą. Vieni studentai
nori baigti studijas
greičiau, kiti - lėtesniu
tempu. Tai priklauso ir nuo
studijų programos: vienose
bakalauro ištęsimas į 4 metus
yra išties beprasmiškas, o
kitose viskas taip sugrūsta,
kad per 4 metus tiesiog
neįmanoma visko kokybiškai
išmokti, lieka tik
variantas "kalu per naktį ir
užmirštu rytoj".
Geriau organizuoti
tvarkarasti, kad nereiketu
vazineti po visa miesta ir
leisti po kelias valandas per
diena transporte. Ivest
daugiau praktikos.
Butu gerai daugiau
laboratoriniams laiko
skirti. Be to, stojantiems
padaryti privaloma fizikos
egzamina ar bent jau pazymio
reikalauti, nes labai
truksta nuosekliu fizikos
pagrindu.
butu neblogai,jei metu
pradzioje butu apteikiami
konkretus
reikalavimai,klausimai,kuriuo
s reikes zinoti sesiju
metu,kad butu galima
sumazinti sau kruvi ir
zinoti,ko nereikia ismokti
ir galima tik pasiskaityti
bendram issilavinimui.
Kiek galiu įžvelgti - pakeisti
dėstytojus. Nes vadovėliai ne
itin didelė bėda, o dėstytojas
yra toks, koks yra. Jei esamas
prastas, ne kažkaip jis gali
pasikeist (seno šuns naujų
triukų neišmokysi). O, žinia,
dėstytojai pernakt neatsiranda.
Jei jau renkami pinigai - tai
juos investuoti taip, kad jie
gerintų kokybę: rašyti
reikalingą literatūrą, arba
versti ją iš užsienio kalbų,
atnaujinti techninę bazę ir kt..
Daugiau praktikos ir dėstotomi
dalykai turėtų labiau atitikti
programos pavadinimą.
Priimti jaunesnių žmonių,
pirkti daugiau literatūros
bibliotekoje, atnaujinti
technologijas.
Idiegti daugiau vaizdiniu ir
praktiniu priemoniu.
mazint universitetu skaiciu
lietuvoje. taip tektu
didesnis finansavimas ir
kiltu studiju kokybe.
Ivesti daugiau praktikos!
Modifikuoti programą mokantis
iš kitų šalių, gal šiek tiek
paskirstyti krūvį, o ne viską
sumesti į sesiją.
Įvesti daugiau laboratorinių
darbų, praktikumų, aprūpinti
bibliotekas PAKANKAMU kiekiu
užsienio literatūros
..
Fakulteto biblioteka
aprupinti tinkama literatura
ir pakankamu jos kiekiu!
Pratesti kai kuriu dalyku
mokymosi kursa, kad turetum
laiko STUDIJUOTI o ne kimsti
informacija i galva.
Ryskiai pageretu atnaujinus
kai kuriu katedru darbuotoju
sarasus. Reikia daugiau
praktikos. Vasaros neturetu
buti paliktos atostogoms -
tai puiki proga praktikai.
Kaip ji yra jau pakeista i
informacinę sistemą yra gerai.
1) PADIDINTI ALGAS
DESTYTOJAMS, nes man ju
gaila, jie tiek dirba,
mokslinius darbus raso, o
gauna maziau nei
statybininkai.. tada ir
daugiau zmoniu nores but
destytojais ir nereikes
tenkintis tuo ka turime...
2) priimti ir jaunus
destytojus, o ne laikyti
tuos kuriems reikia i pensija
3) priimti maziau zmoniu i
universiteta. nes nervina
kai tavo grupej yra zmoniu
kurie neaisku kaip istoje,
smukdo visos grupes darba ir
mazina motyvacija
4) didinti mokamu vietu
skaiciu, nes pvz Anglijoje
jos visos mokamos. bet aisku
ne is karto, nes kitaip
neimanoma palaikyti mokslo
lygio, sunku visalaik skirti
algas destytojams is
valstybes biudzeto, nera is
kur pirkti vadoveliu, kuriu
as asmeniskai is bibliotekos
turiu vos kelis.
studiju kokybe galetu
pagerinti tai,kad paskaitu ir
praktikos darbu laikas butu
gerai suderintas, o ne
ismetytas per visa diena
(nors oficialiai tai yra
dienines studijos, kartais
namo tenka iseiti ir po
astuoniu). sitaip metantis
tarp paskaitu ivairiu laiku
studentui yra daug sunkiau
produktyviai dirbti, nes
kasdien laukia sunkumai
stenginatis prisitaikyti ir
istaikyti laiko pasiruosti
rytdienos darbam. geras
tvarkarascio suderinimas
pagerintu studento studiju
kokybe, nes jam atkristu
rupestis kaip viska
suderinti. juolab kad neretai
tikrai yra sunku automobilio
nevairuojanciam zmogui, kurio
niekas negali pavezti, per
pusvalandzio tarpa tarp
paskaitu nusigauti nuo
sauletekio iki curlionio
gatves. gali kilti stresas, o
energija isnaudojama
neproduktyviai.
Atrinkti tai, kas svarbiausia
bakalauro studijoms (nekisti
visko kuo daugiau ir kuo
greiciau). Visa kita (kas
reikalinga geram gydytojui)
praplesti ir gilinti jau
specializuojantis, rezidenturoje.
Palikti ta pacia mokejimo uz
studijas tvarka kuri buvo iki
siol.
Panaudoti dėstytojų
reitingavimo sistemas bei
peržiūrėti dalykų sandus.
Leisti naujus vadovelius,
parupinti pakankamai jau esamu
bibliotekoms, versti
vadovelius i lietuviu kalba,
organizuoti vasaros praktika
nuo 3 kurso
Ivesti privalomai kaupiamojo
balo sistema visiems
destomiesms dalykams, leisti
paankstinti sesija. sumazinti
egzamonu skaiciu
Keičiant ir tobulinant
studijuojamus dalykus,keliant
dėstytojų kvalifikaciją...
lengvesnes studiju programos
Priimti mažiau studentų, jų
skaičius turėtų būti
reguliuojamas rinkos.
Fakultetus aprūpinti
vadovėliais, kad jų užtektų
kiekvienam studentui.
Reiketu pakoreguoti mokymo
programas.
Mažinti priimamų studentų
kiekį, grąžinti stojamuosius
egzaminus į kai kurias
specialybes, naikinti
besidubliuojančias
skirtinguose u-tetuose
programas (pvz.ekologija yra
beveik visuose),
skirti didesnį finansavimą
materialinei bazei atnaujinti,
didinti dėstytojų atlyginimus,
didinti kviestinių lektorių kiekį.
Kelti destytoju prestiza ir
skaitinti ju konkurencija, bei
pasikviesti lektoriu is
uzsienio universitetu.
Į studijų programas įtraukti
daugiau su gaunamu
išsilavinimu reikalingų
dalykų, išbraukiant
nereikalingus t.y. pvz: jei
mokaisi molekulinę biologija
tai kam tokioj specialybėj
reikalinga ekonomika ar
filosofija?
Iš tiesų nepritariu ir
draudimą egzaminą laikyti tik
žodžiu. Vakarų universitetuose
tai gan popiuliaru ir
subjektyvumo klausimas
sprendžiamas egzamino metu
dalyvaujant stebėtojams ar
egzaminuojant porai dėstytojų.
Egzaminai žodžiu neabejotinai
padidintų studentų motyvaciją,
būtų išvengta nusirašinėjimo
problemos, bei patiems
dėstytojams būtų lengviau
orientuotis kaip studentai
įsisavina jo dėstomą dalyką.
Tiesiog stengtis diskutuoti su
studentais apie dėstomus
dalykus ir bandyti dialogo
forma perteikti visa
informacija. Nes skaidres ir
konspektūs studentai sugeba ir
namie perskaityti.
Ismesti puse destytoju ir
pakeisti programa i realia.
geriau maziau, bet
kokybiskiau: siulyciau
sumazintinti universitetu ir
studentu skaiciu, tuomet
universitetuose butu tik
gabiausi, labiausiai
motyvuoti studentai ir
kiekvienam ju galima butu
skirti geresni finansavima
ir daugiau demesio.
Visu pirma, derinti mokyma
universtitete su mokymu mokykloje.
Mokykla turetu rengti mokinius
universitetui, suteikti bendraji
issilavinima, o ne buti ruosimo
valstybiniams egzaminams istaiga.
Taip pat deretu suderinti stojimu
reikalavimus su studiju programomis.
Vienodinti vertinimo sistema
humanitariniu ir tiksliuju mokslu
studentams, kad jie is tiesu taptu
lygiaverciai.
Kviestis dėstytojus iš
užsienio, paskaitos anglų
kalba, orientuotos ne į žinas,
bet supratimą, skatinančios
kūrybingumą
pakeisti lietuvos ekonomika,
kas neimanoma
Sumažinti priimamų studentų
skaičių, motyvuoti dėstytojus
dirbti geriau, tad kelti
atlyginimus, skatinti gerai
besimokančius studentus,
didesnės stipendijos, ar
darbo pasiūlymai dar
tebesimokanties.
konkrečių pasiūlymų neturiu,
tačiau galėtų būti kitokia
vertimo ir atsiskaitymo sistema
Gludinti programas , t.y.
nekrauti viso nereikalingo
dalykų kurso, bet išskirti
būtent tą dalį, kuri siejasi
su specialybe. Be to, manau
būtų teisinga pateikti pilną
studijų dalykų sąrašą viešai,
tam kad stojantys žmogeliukai
žinotų į ką lenda - ir mes
sutaupytumėm laiko, ir daugiau
motyvuotų atsirastų.
Mazinti studentu skaiciu,
stipriai mazinti
universitetu skaiciu juos
tarpusavyje apjungiant,
kelti stojamuju konkursu
kartele, moksla padaryti
bent minimaliai mokama,
grieztinti egzaminu vykdyma,
aukstinti minimalu teigiama
bala iki 7.
Visų pirmiausiai reikia
tvarkyti valdžią,kad ji
valstybės biudžetą paskirstytų
išties reikiamoms sritims.
Padidinti finansavimą,
sumažinti studentų skaičių,
pakelti dėstytojų
atlyginimus, sugriežtinti
dėstytojų atranką ir t.t. ir
t.t. ir t.t.....