Biomedicinos krypties studijos VU

Kaip būtų galima pakeisti studijų kokybę?

  1. Sumažinti klasikinės biologijos kiekį: užtektų vieno semestro supažindinti su zoologija ir vieno semestro su mikologija ir botanika. Klasikinės biologijos panaikinti visai nereikėtų, nes dalis baigusiųjų dirbs su augalais, gyvūnų audinių kultūrom ir apie tai reikia turėti bendrą supratimą. 1 semestre psichologiją dėstant reiktų labiau akcentuoti neurologijos, biochemijos tyrimus, kurie susiję su psichologija vietoj to, kad dėstyti asmenybės teorijas. Kita vertus, socialinę psichologiją psichologijos dalyke galima net plačiau dėstyti, nes tai labai svarbus bendras dalykas: kad ir kur dirbsi teks bendrauti su kitais žmonėmis, susidurti su kitomis nuomonėmis, išmokti pateikti savo rezultatus, juos ginti bei suprasti kitų rezultatus. Mokslas šiuo metu vykdomas mokslininkų grupių, tad svarbu, kad kolektyvas būtų kuo darnesnis, tad psichologijos pagrindų supratimas ir gebėjimas praktiškai taikyti praverstų, o ne žinios apie kažkieno sugalvotas teorijas. 1 semestre bendrosios ir analizinės chemijos metu būtų galima plačiau supažindinti su spektrometrija, chromatografija. Matematika yra reikalinga lavinti loginiam mąstymui, vystyti gebėjimą spręsti problemas, bet ją būtų galima labiau pritaikyti dalykui, t.y. dėstyti daugiau biologinės matematikos, matematinės analizės, dar matematikos susijusios su bioinformatikos skaičiavimais, biochemija, pvz.: su erdviniu molekulių išsidėstymu. Matematiką reiktų dėstyti trumpiau: 3 semestrus vietoj 4, kaip yra dabar. Organinė chemija labai platus dalykas ir vertėtų ją išskleisti į 2 semestrus (kaip yra biochemikams), kad labiau suvokti sąveikas tarp biomolekulių. Biologijos praktiką 2-3 semestre būtų naudinga pakeisti, kad ir trumpesne, bet praktika biotechnologijos ar biochemijos įstaigose, pvz "Thermo Fisher Scientific" ar mokslo institutuose. Dabar labai trūksta praktikos "į temą", kuri būna tik kurso pabaigoje, tad toks pakeitimas būtų labai geras. Fizikinės ir koloidų chemijos galima atsisakyti, o pagrindinius fizikinius chemijos aspektus išdėstyti per organinę chemiją. Bendroji ekologija taip pat nereikalinga. 8 semestre geriau atsisakyti laisvo dalyko ir vietoj jo praktikos trukmę pailginti iki 8 kreditų, nes laisvas dalykas blaškys ir trukdys geriau paruošti bakalauro darbą, o vietoj to laisvą dalyką padaryti 3-iame semestre. Viename iš pirmųjų semestrų taip pat būtų naudinga padaryti dalyką, kurio metu būtų supažindinama su skirtingų laboratorijų veikla, atliekamais tyrimais ir vėliau studentui būtų lengviau specializuotis. Taip pat dar reiktų pridėti dalyką apie Ląstelės signalus (cell signaling), nes tai labai svarbu būtent molekulinėje biologijoje ir šiek tiek profesinės praktikos padaryti jau 7-tame semestre.
  2. Apmokęstinti studijas; kuo greičiau.
  3. Reiktų įvertinti kiek galima reikalauti iš studentų. Jie paroje turi taip pat tik 24 valandas. Taip pat manau, kad grįžtantieji iš akademinių negali grįžti ir pretenduoti į nemokamą vieta bei stipendiją, mat dažnai gydytojo pažyma yra susiveikiama.
  4. Čia reiktų vyriausybei siūlyti perskaičiuoti valstybės biudžeto dalį, skiriamą studijos, svajuko drabmlionės...
  5. Pakeisti studiju programa. Destomus dalykus paskirstyti taip, kad mokytis butu nors kiek lengviau, t.y. nesugrusti siunkiausiu dalyku i vienus metus
  6. no comment
  7. uz moksla galetu moketi visi studentai bet ta suma neturetu but tokia milziniska... galetu visi studentai but dalinai valstybes finansuojami. Mokejimas uz moksla turi tik dvi ir visiskai krastutines vertes: arba moka nezmoniskai daug uz moksla arba nemoka nieko. Galetu visi studentai moketi, taciau kad ta suma atitiktu zmoniu galimybes!
  8. Atsizvelgiant i specialybes specifiskuma pakoreguoti destomu dalyku intensyvuma, t.y. sumazinti demesi i bendro issilavinimo dalykus (palengvinti ju programa ir atsiskaityma), bei pagilinti specialybinius dalykus, daugiau demesio skirti jiems.
  9. pakoreguoti studiju programa
  10. keisti ir tobulinti studuju programas
  11. gerinan jau paminetus punktus apie studijas, koreguojant paskaitu vietas ir laika; paskaimoms destyti parenkent destytojus kuriems nera "nusispajauti" i studenta, kurie netingi ir negaili savo laiko jiems priklausanciam darbui atlikti
  12. Jei būtų pereita nuo mokymosi iš konspektų prie mokymosi iš literatūros (kuri būtų visiems prieinama), o bendrosiose paskaitose būtų ne aklai skaitomas dalyko kursas, o nagrinėjami probleminiai klausimai, studijų kokybė labai pagerėtų.
  13. Palikti internatura ir ateinancioms mediku studentu kartoms; Sutalpinti i 3 valandas trunkancias pratybas trumpa teorines medziagos apzvalga su aptarimu ir praktikine dali.
  14. pateikti aiskius paskaitu planus; nurodyti tiksliai kur pasiskaityti
  15. didinti teikiamos studentams literatūros apimtį
  16. Žr. "Jei galite pakomentuokite studijų kokybę";}
  17. reorganizuoti atsiskaitymu sistema, padidinti svarbesniu paskaitu skaiciu, SUTEIKTI MOKYMOSI PRIEMONES galu gale, dabar net vadoveliu neturim.
  18. Manau reikia kuo maziau biologiniu dalyku tokiu kaip daugiau negu metus besitesiantis botanikos ar zoologijos kursas, daugiau dalyku susijusiu su mokrobiologija, genetika, biotechnologijomis
  19. nezinau,imti pavyzdzius is kitu universitetu,uzsienio mokymosi istaigu,reiktu daugiau praktikiniu uzsiemimu pagristu praktika,o ne vien popierine medziaga,
  20. 1.Išvalyti universitetą nuo kvailų studentų, atėjusių „prastumti laiko“. 2.Pažaboti dėstytojų (kai kurių - mažumos) savivalę, nebaudžiamumą, cinizmą. 3.Geriau mažiau, bet gilesnių žinių, nei bemiegės naktys ir tuščia galva po savaitės (kalbu apie mediciną).
  21. Pirmiausia, manau, reikėtų išrinkti tokį dekaną, kuris būtų suinteresuotas studentų problemomis ir bandytų padėti jas išspręsti. Kol neišeina efektyviai bendrauti su dekane, tol savo nuomonę išsakyti galima ,praktiškai, tik tokiose anketose kaip ši. Jei dekanė išklausytų studentus dėl studeijų kokybės ir t.t., manau, ta problema būtų daug greičiau ir efektyviau pateikiama kompetetingiems organams ir sprendžiama. Pirmiausia, manau, reikėtų, kad paskaitas vestų jaunesni, šiuolaikinėse technologijose ir šių dienų medicinoje besiorientuojantys dėstytojai. Egzaminai turėtų būti sudaromi, remiantis konkrečiais literatūros šaltiniais, o ne kokiais nors konspektais ar"špargalkėm", kai ir tos pačios net būna nepasiekiamos.
  22. Galbūt padėtų kiekvieno ciklo įvertinimas po jo pabaigos. Po kiekvino ciklo galima būtų dalinti anonimines anketas, kur kiekvienas studentas vertintų paskaitų ir pratybų naudą, dėstymo kokybę ir kitus parametrus. Tokias anketas vertintų dekanatas ir imtūsi kokiu nors sankcijų už nekokybišką dėstyma, pradedant nuo įspėjimo ir baigiant atleidimų iš pareigų. Nes kaki kurių dėstytojų dėstos yra tik valstybės pinigų ir studentų laiko švaistymas. O toks dėstytojas užimdas šias pareigas neleidžia pasireikšti nei gabesniam dėstytojui, nei suteikia naudos studentui. Aišku reikėtų ir dėstytojų atlyginimus didinti ir studentų kiekį mažinti, nes dalis studentų neaišku kokiais tikslais įstoja, bet tikrai ne studijuoti.
  23. 1.daugiau atsizvelgti i studentu pasiulymus ar bent jau ju isklausyti.2. keiciant kazka esminio mokymo programoje (pvz. internaturos panaikinimas) turetu buti tai daroma busimiems naujiems pirmakursiams.3. pasvarstyti,ar nevertetu kai kuriu dalyku perkelti i ankstesnius kursus (pvz. statistika)4. kai kurie ciklai per daug istesti,galima butu sutrumpinti ir paskaitu skaiciu (pvz. akuserija- ginekologija)5.turetu buti nuolat vertinama kiekvieno dalyko studiju kokybe studentu apklausos budu ar pan. 6.butu naudinga,jei studiju metu butu daugiau praktikos,sakykim,kad ir vel butu grizta prie vasaros praktiku.7.baziniai dalykai (pvz. vidaus ligu propedeutika) turetu buti destoma kokybiskai ir suteikiant kuo daugiau praktikiniu igudziu!!!
  24. Ką nors padaryti, kad dėstytojai susitartų tarpusavyje(Fiziologijos katedros) dėl vieningų reikalavimų egzaminams. Aiškiai pasakyti studentams, ar paskaitų medžiagos užtenka egzaminui, jei ne, tai konkrečiai nurodyti atitinkamą literatūrą. Taip pat farmakologijos dalyką pradėti dėstyti tik, kai išeitas Patologinės fiziologijos kursas.
  25. Reiktu sutelkt visa demesi i specialybinius dalykus, daugiau praktiniu uzsiemimu. Isteikt biomedicinos krypties vakarines ar neakivaizdines studijas, taip sudarant salygas studijuot vyresnio amziaus zmonems su seimomis, o jaunesnio - sudarant salygas uzsidirbt studijoms ir pragyvenimui ir taip ugdant ju savarankiskuma.
  26. Atsisakyti nereikalingu dalyku (arba padaryti juos pasirenkamais) ir tokiu budu suteikti daugiau laiko svarbiu dalyku aiskinimuisi
  27. visu pirma turetu buti galimybe studentams gauti nauju vadoveliu, destytojai atnaujintu dazniau studiju programa atsizvelgiant ir i kitu saliu patirti, reiketu kelti destytoju kvalifikacija, noretusi ir destytoju is uzsienio, taip butume cosmopolitiskesni. Deja viskam reikalingas finansavimas.
  28. taip,destytojai turi buti jaunesni, ar bent studiju metodika turi buti siuolaikiska
  29. Pagerinus finansavima, kad taptu imanoma universitetui isigyti praktiniu priemoniu studijoms. Svarbiausia, turi buti sudaryta pastovi, issami studiju bei atsikaitymu programa, kad pagaliau butu imanoma zinot, jog tai, kas ismokta siandiena bus reikalinga tiek per vyksianti sesijos metu atsiskaityma, tiek ateityje dirbant gydytojo darba. Vyresniuose kursuose siulyciau egzaminus daryti iskart pasibaigus to dalyko ciklui - taptu laisvi vadoveliai (kuriu daugumos itin truksta) kitoms studentu grupems, butu lengviau prisiminti ismokta medziaga. Svarbu didinti klinikiniu disciplinu destytoju etatu skaiciu bei ju darbo uzmokesti, kadangi siuo metu jie bando "persiplest" tarp savo pagrindinio darbo bei destymo ir del to itin nukencia ju paskaitu kokybe.
  30. Cia ne vien tik pinigu klausimas...pvz. daugiau seminaru su destytojais is kitu universitetu, saliu. Be to reikia keisti mastyma,jog studijuojama del diplomo. Zinoma ir mokymosi ir studiju salygos turi gereti.
  31. Studijos privalo būti mokamos. Valstybinis studijų fondas turėtų visiems suteikti paskolas studijų finansavimui. Paskolas grąžinti būtų galima po studijų baigimo, valstybė galėtų sudaryti palankesnes sąlygas grąžinti paskolas asmenims, kurie dirba Lietuvoje, susilaukia bent 2 vaikų, socialiai remtiniems ir pan. Mokėdamas už studijas, studentas būtų pats suinteresuotas įgyti kuo daugiau žinių už kurias vėliau bus mokamas atlyginimas. Mokamas mokslas išspręstų mokymo priemonių trūkumą, padėtų susiformuoti sveikai konkurencijai siekiant profesinių žinių, o ne balų rotacijos eilėje.
  32. pakeisti fakulteto valdžią
  33. bibliotekom daugiau knygų, studentam - praktikos, dėstytojams - pinigų.
  34. noriu, kad studiju grupese butu iki 6 zmoniu ir lankstesnes egzaminu tvarkos.
  35. duomenu baziu sukurimas, kuriose studentai gautu visa reikiama ir reikalaujama informacija savo studiju dalyku pratyboms.
  36. Sumažinti mokymosi medžiagos kiekį.
  37. Peržiūrėti studijų programą bei pasirūpinti mokymosi priemonėmis, bent pradžiai.
  38. Destytojams i savo darba reiktu ziureti rimciau ir atsakingiau. studentui pateikti ne tik bazinias zinias, bet ir mokslo naujoves, taikyma ir t.t. Trumpai tariant pagrindine problema, jog truksta nuosirdziai ir atsidavusiai dirbanciu zmoniu. Kita auksto mokslo puse, jog reiktu daugiau idomiu ir naudingu kursu, kuriuos studentai galetu pasirinkt, taciau cia vel susiduriama su kompetencijos, noro ar entuziazmo trukumais destyti tuos dalykus. Jei destytojams pasiulytumem daugiau pinigo uz ju darba, gal atsirastu ir entuziazmas. Tad ta piniga galetumem atrasti savo kisenese, nes valstybe per skurdi ar nemoka paskirstyti turimu lesu, kad galetu daugiau moket destytojams.
  39. Keisti programas, galbut domėtis kaip viskas daroma kituose šalyse.
  40. Gerinti laboratorijas, formuojant tvarkaraštį labiau atsižvelgti į studentų poreikius.
  41. Reikėtų stengtis kuo labiau orientuotis į specialybę ir skirti jos disciplinoms didžiausią dėmesį, paskaitų kiekį ir kt. Jei vis dėlto įdedamos papildomo savęs ugdymo paskaitos, jos turi vykti atitinkamai paskirtu papildomu laiku.
  42. Pakeisti destytojus jaunesniais, nes kai kurie jau nepevaiksto ir kompiuteriu nemoka naudotis
  43. praplesti svarbesniu dalyku apimti, sutrumpinti pagrindu apimti
  44. Įdėmiai ir negailint laiko peržiūrėti studijų programas ir įvertint ar visi dėstomi dalykai yra reikalingi, ar kai kurioms disciplinoms skiriamas pakankamas dėmesys. Taip pat reikėtų, kad dėstytojai ruoštųsi paskaitoms ir jas dėstytų, o ne skaitytų iš lapo. Turi būti tinkamai rengiami atsiskaitymai, t.y. reikalauti, kad studentas ne iškaltų medžiagą ir po to perrašytų atsiskaitymo metu, o mokėtų ją praktiškai pritaikyti spręsdamas tam tikras kompleksines užduotis, kazusus ar pan.
  45. reiktu keisti wisa vertinimo sistema. daugiau praktiniu dalyku iterpti.
  46. Studijų kokybei pagerinti galbūt padėtų labiau motyvuotų busimųjų studentų priėmimas, dėstymo kokybės tikrinimas bei gerinimas(niekam ne paslaptis, jog kai kurie dėstytojai jau >20 metų dėsto tą pačia medžiaga, kuri dažnai yra ne tik kad pasenusi, bet ir klaidinga.) Reikėtų skatinti ne beprasmišką padrikos informacijos kišimą į studentų smegenis, o probleminio mąstymo vystymą. Taip studentai suprastų kur tos, paskitų metu gaunamos žinios gali būti panaudojamos ir kaip. Ir žinoma studijų kokybę lemia finansinės galimybės. Tiesiog idiotiška kaip studijų programos yra koreguojamos priklausomai nuo finansinės fakulteto ar katedros padėties. Tarkim, dalykas "X" yra redukuojamas, nes katedra neturi galimybės nusipirkti reagentų reialingų praktikos darbams. praktikos darba yra atliekami teoriškai ir panašiai...
  47. Reiktų visų pastangų. Pradedant nuo valstybės, universitetų valdžios, dėstytojų ir pačių studentų. Tik mes visi kartu galime kažką pakeisti.
  48. priimti nauju nenusenusiu destytoju, kurie sugebetu sudominti ir pritraukti studenta prie destomu dalyku.
  49. Panaikinti privalomas disciplinas, kurios yra nereikalingos ir visai nesisieja su specialybe (jei studentas norėtų ko nors mokytis papildomai, jas galima pasirinkti papildomai). Tuomet būtų galima prailginti sudėtingų ir reikalingų disciplinų dėstymo laiką ir studentai negautų per didelio infomacijos kiekio. Surūdiję dėstytojai turi būti pakeisti.
  50. Keičiant studijų sistemą.
  51. Sumazinti dalyku skaiciu, palikti tik svarbius dalykus, arba bent jau atsisakyti tokiu egzaminu (pvz. kaip medicinos istorija) :)
  52. medicinoje reiketu paskirstyti racionaliau mokslo kruvi, nes del milzinisko kruvio kartais nespeji pirmus pora mokslo metu tinkamai viska isisavinti ir isigilinti i svarbius mokslus
  53. Stengtis, kad paskaitų metu būtų ne tik užduodamos užduotys ką išmokti, bet ir suteikiamos realios žinios. Mažiau medžiagos palikti savarankiškam mokymuisi. Skirti daugiau praktikos, nei teorikos "kalimo", kuri paskui vis tiek pamirštama. Svarbiau žinoti kur galima rasti reikiamą informaciją, nei viską mokytis atmintinai. Prasta situacija su akademine literatūra - didžiulis trūkumas. Universitete išduoda labai mažai mažai reikiamos literatūros, tad sunku susirasti patiems, be to, labai brangu.
  54. Reikia naujų dalykų, Pvz.: aplinkos inžinerijos pagrindai, Aplinkos politika. Aplinkos chemijos paskaitas iš magistro reiktų perkelti į bakalaurą.
  55. Papildyti bibliotekas vadoveliais (lietuviskais, jei tokiu nera, butu puiku jei destytojai leistu naudotis ju paskaitomis ( atsiustu ar kazkas panasaus). Tinkama iranga mokymuisi. Labiau suderinti tvarkarasciai.
  56. Daugiau jaunų dėstytojų, revizuoti studijų programą. Suteikti studentams galimybę patiems susidėlioti tvarkaraštį: pvz., turėtų būti galimybė bakalaurą baigti per 3-5 metus, po mažiau arba kreditų per semestrą. Vieni studentai nori baigti studijas greičiau, kiti - lėtesniu tempu. Tai priklauso ir nuo studijų programos: vienose bakalauro ištęsimas į 4 metus yra išties beprasmiškas, o kitose viskas taip sugrūsta, kad per 4 metus tiesiog neįmanoma visko kokybiškai išmokti, lieka tik variantas "kalu per naktį ir užmirštu rytoj".
  57. Geriau organizuoti tvarkarasti, kad nereiketu vazineti po visa miesta ir leisti po kelias valandas per diena transporte. Ivest daugiau praktikos.
  58. Butu gerai daugiau laboratoriniams laiko skirti. Be to, stojantiems padaryti privaloma fizikos egzamina ar bent jau pazymio reikalauti, nes labai truksta nuosekliu fizikos pagrindu.
  59. butu neblogai,jei metu pradzioje butu apteikiami konkretus reikalavimai,klausimai,kuriuo s reikes zinoti sesiju metu,kad butu galima sumazinti sau kruvi ir zinoti,ko nereikia ismokti ir galima tik pasiskaityti bendram issilavinimui.
  60. Kiek galiu įžvelgti - pakeisti dėstytojus. Nes vadovėliai ne itin didelė bėda, o dėstytojas yra toks, koks yra. Jei esamas prastas, ne kažkaip jis gali pasikeist (seno šuns naujų triukų neišmokysi). O, žinia, dėstytojai pernakt neatsiranda.
  61. Jei jau renkami pinigai - tai juos investuoti taip, kad jie gerintų kokybę: rašyti reikalingą literatūrą, arba versti ją iš užsienio kalbų, atnaujinti techninę bazę ir kt..
  62. Daugiau praktikos ir dėstotomi dalykai turėtų labiau atitikti programos pavadinimą.
  63. Priimti jaunesnių žmonių, pirkti daugiau literatūros bibliotekoje, atnaujinti technologijas.
  64. Idiegti daugiau vaizdiniu ir praktiniu priemoniu.
  65. mazint universitetu skaiciu lietuvoje. taip tektu didesnis finansavimas ir kiltu studiju kokybe.
  66. Ivesti daugiau praktikos!
  67. Modifikuoti programą mokantis iš kitų šalių, gal šiek tiek paskirstyti krūvį, o ne viską sumesti į sesiją.
  68. Įvesti daugiau laboratorinių darbų, praktikumų, aprūpinti bibliotekas PAKANKAMU kiekiu užsienio literatūros
  69. ..
  70. Fakulteto biblioteka aprupinti tinkama literatura ir pakankamu jos kiekiu!
  71. Pratesti kai kuriu dalyku mokymosi kursa, kad turetum laiko STUDIJUOTI o ne kimsti informacija i galva.
  72. Ryskiai pageretu atnaujinus kai kuriu katedru darbuotoju sarasus. Reikia daugiau praktikos. Vasaros neturetu buti paliktos atostogoms - tai puiki proga praktikai.
  73. Kaip ji yra jau pakeista i informacinę sistemą yra gerai.
  74. 1) PADIDINTI ALGAS DESTYTOJAMS, nes man ju gaila, jie tiek dirba, mokslinius darbus raso, o gauna maziau nei statybininkai.. tada ir daugiau zmoniu nores but destytojais ir nereikes tenkintis tuo ka turime... 2) priimti ir jaunus destytojus, o ne laikyti tuos kuriems reikia i pensija 3) priimti maziau zmoniu i universiteta. nes nervina kai tavo grupej yra zmoniu kurie neaisku kaip istoje, smukdo visos grupes darba ir mazina motyvacija 4) didinti mokamu vietu skaiciu, nes pvz Anglijoje jos visos mokamos. bet aisku ne is karto, nes kitaip neimanoma palaikyti mokslo lygio, sunku visalaik skirti algas destytojams is valstybes biudzeto, nera is kur pirkti vadoveliu, kuriu as asmeniskai is bibliotekos turiu vos kelis.
  75. studiju kokybe galetu pagerinti tai,kad paskaitu ir praktikos darbu laikas butu gerai suderintas, o ne ismetytas per visa diena (nors oficialiai tai yra dienines studijos, kartais namo tenka iseiti ir po astuoniu). sitaip metantis tarp paskaitu ivairiu laiku studentui yra daug sunkiau produktyviai dirbti, nes kasdien laukia sunkumai stenginatis prisitaikyti ir istaikyti laiko pasiruosti rytdienos darbam. geras tvarkarascio suderinimas pagerintu studento studiju kokybe, nes jam atkristu rupestis kaip viska suderinti. juolab kad neretai tikrai yra sunku automobilio nevairuojanciam zmogui, kurio niekas negali pavezti, per pusvalandzio tarpa tarp paskaitu nusigauti nuo sauletekio iki curlionio gatves. gali kilti stresas, o energija isnaudojama neproduktyviai.
  76. Atrinkti tai, kas svarbiausia bakalauro studijoms (nekisti visko kuo daugiau ir kuo greiciau). Visa kita (kas reikalinga geram gydytojui) praplesti ir gilinti jau specializuojantis, rezidenturoje.
  77. Palikti ta pacia mokejimo uz studijas tvarka kuri buvo iki siol.
  78. Panaudoti dėstytojų reitingavimo sistemas bei peržiūrėti dalykų sandus.
  79. Leisti naujus vadovelius, parupinti pakankamai jau esamu bibliotekoms, versti vadovelius i lietuviu kalba, organizuoti vasaros praktika nuo 3 kurso Ivesti privalomai kaupiamojo balo sistema visiems destomiesms dalykams, leisti paankstinti sesija. sumazinti egzamonu skaiciu
  80. Keičiant ir tobulinant studijuojamus dalykus,keliant dėstytojų kvalifikaciją...
  81. lengvesnes studiju programos
  82. Priimti mažiau studentų, jų skaičius turėtų būti reguliuojamas rinkos. Fakultetus aprūpinti vadovėliais, kad jų užtektų kiekvienam studentui.
  83. Reiketu pakoreguoti mokymo programas.
  84. Mažinti priimamų studentų kiekį, grąžinti stojamuosius egzaminus į kai kurias specialybes, naikinti besidubliuojančias skirtinguose u-tetuose programas (pvz.ekologija yra beveik visuose), skirti didesnį finansavimą materialinei bazei atnaujinti, didinti dėstytojų atlyginimus, didinti kviestinių lektorių kiekį.
  85. Kelti destytoju prestiza ir skaitinti ju konkurencija, bei pasikviesti lektoriu is uzsienio universitetu.
  86. Į studijų programas įtraukti daugiau su gaunamu išsilavinimu reikalingų dalykų, išbraukiant nereikalingus t.y. pvz: jei mokaisi molekulinę biologija tai kam tokioj specialybėj reikalinga ekonomika ar filosofija?
  87. Iš tiesų nepritariu ir draudimą egzaminą laikyti tik žodžiu. Vakarų universitetuose tai gan popiuliaru ir subjektyvumo klausimas sprendžiamas egzamino metu dalyvaujant stebėtojams ar egzaminuojant porai dėstytojų. Egzaminai žodžiu neabejotinai padidintų studentų motyvaciją, būtų išvengta nusirašinėjimo problemos, bei patiems dėstytojams būtų lengviau orientuotis kaip studentai įsisavina jo dėstomą dalyką.
  88. Tiesiog stengtis diskutuoti su studentais apie dėstomus dalykus ir bandyti dialogo forma perteikti visa informacija. Nes skaidres ir konspektūs studentai sugeba ir namie perskaityti.
  89. Ismesti puse destytoju ir pakeisti programa i realia.
  90. geriau maziau, bet kokybiskiau: siulyciau sumazintinti universitetu ir studentu skaiciu, tuomet universitetuose butu tik gabiausi, labiausiai motyvuoti studentai ir kiekvienam ju galima butu skirti geresni finansavima ir daugiau demesio.
  91. Visu pirma, derinti mokyma universtitete su mokymu mokykloje. Mokykla turetu rengti mokinius universitetui, suteikti bendraji issilavinima, o ne buti ruosimo valstybiniams egzaminams istaiga. Taip pat deretu suderinti stojimu reikalavimus su studiju programomis. Vienodinti vertinimo sistema humanitariniu ir tiksliuju mokslu studentams, kad jie is tiesu taptu lygiaverciai.
  92. Kviestis dėstytojus iš užsienio, paskaitos anglų kalba, orientuotos ne į žinas, bet supratimą, skatinančios kūrybingumą
  93. pakeisti lietuvos ekonomika, kas neimanoma
  94. Sumažinti priimamų studentų skaičių, motyvuoti dėstytojus dirbti geriau, tad kelti atlyginimus, skatinti gerai besimokančius studentus, didesnės stipendijos, ar darbo pasiūlymai dar tebesimokanties.
  95. konkrečių pasiūlymų neturiu, tačiau galėtų būti kitokia vertimo ir atsiskaitymo sistema
  96. Gludinti programas , t.y. nekrauti viso nereikalingo dalykų kurso, bet išskirti būtent tą dalį, kuri siejasi su specialybe. Be to, manau būtų teisinga pateikti pilną studijų dalykų sąrašą viešai, tam kad stojantys žmogeliukai žinotų į ką lenda - ir mes sutaupytumėm laiko, ir daugiau motyvuotų atsirastų.
  97. Mazinti studentu skaiciu, stipriai mazinti universitetu skaiciu juos tarpusavyje apjungiant, kelti stojamuju konkursu kartele, moksla padaryti bent minimaliai mokama, grieztinti egzaminu vykdyma, aukstinti minimalu teigiama bala iki 7.
  98. Visų pirmiausiai reikia tvarkyti valdžią,kad ji valstybės biudžetą paskirstytų išties reikiamoms sritims.
  99. Padidinti finansavimą, sumažinti studentų skaičių, pakelti dėstytojų atlyginimus, sugriežtinti dėstytojų atranką ir t.t. ir t.t. ir t.t.....