Apklausa apie studijų kokybę "KDF Dizaino katedra"
Skirkite kelias minutes ir atsakykite į klausimus apie studijų kokybę KDF Dizaino katedroje. Anketa konfidenciali - pildoma individualiai ir nepasirašoma.
1. Ar Jus tenkina VDA KDF Dizaino katedros studijų kokybė?
2. Ar norėtumėte ką nors pakeisti studijų programoje (pvz. naujos disciplinos ir pan.)?
Jei pasirinkote variantą TAIP, įrašykite savo pasiūlymus:
- Baldų technologija,mwdžiagų jungimo technologija
- Turėtų būti daugiau paskaitų kompiuterinių, viskas truputį moderniau, nes gerokai atsilieka programa nuo užsienio šalių, kur kas anksčiau turėtų būti dėstomas 3D Max'as. Taip pat reikėtų apmąstyti anglų kalbos, filosofijos paskaitų reikalingumą ir prasmę.
- Daugiau techninių dalykų: apie įvairių medžiagų technines savybes, darbų spaudai paruošimą, daugiau grafinio dizaino užduočių.
- Norėčiau, kad būtų daugiau grafinio dizaino užduočių. Tokių kaip pakuotės, plakatai.
- Norėčiau, kad paskaitos atitiktų pavadinimą specialybės grafinis dizainas. Nustotume mokytis vieno projektavimo. Juk galima skirti laikraščio maketavimą nuo suoliuko kūrimo t. y. daiktinio dizaino.
- Norėčiau, kad daugiau dėmesio būtų skiriama kompiuterinės grafikos mokymui.
- Naujos užduotys, dalyvavimas konkursuose, grafiniam dizainui daugiau grafikos užduočių.
- Daugiau švietimo apie spaudos galimybes, rūšis.
- Kad neapsilenktų programos, pvz.: 3D MAX mokins tik nuo 3 k., o mums jau 2 k. reikėjo. Kai kurių dėstytojų vėlavimas į paskaitas.
- Norėčiau, kad jau antrame kurse būtų galima pasirinkti specializaciją. Reikia bent bazinių mechanikos, inžinerijos žinių.
3. Ar Jums suteikiama informacija apie konkursus bei parodas?
4. Ar visada iš dėstytojų sulaukiate reikiamų atsakymų į Jums aktualius klausimus apie studijas ir pan.?
5. Ar visada iš studijų tarnybos sulaukiate reikiamų atsakymų į Jums aktualius klausimus apie studijas ir pan.?
6. Ar dėstytojas atsižvelgia į individualius studento sugebėjimus? (Įvertinkite dešimtbalėje sistemoje).
7. Ar dėstytojas skatina dalyvauti studentus konkursuose, parodose ar kitoje užklasinėje veikloje? (Įvertinkite dešimtbalėje sistemoje).
8. Ar dėstytojas pateikia naudingos literatūros, suteikiančios daugiau žinių apie discipliną? (Įvertinkite dešimtbalėje sistemoje).
9. Ar dėstytojas dalijasi savo sukaupta patirtimi, naujai įgytomis žiniomis? (Įvertinkite dešimtbalėje sistemoje).
10. Ar Jus tenkina visų VDA KDF Dizaino katedros dėstytojų dėstymo metodai? (Įvertinkite dešimtbalėje sistemoje).
11. Ar norėtumėte, kad diplominio darbo vadovo paskyrimas būtų individualus kiekvieno studento pasirinkimas?
12. Kaip vertinate savo bei kitų grupės draugų diplominio darbo vadovo konsultacijų kokybę? (Įvertinkite dešimtbalėje sistemoje).*
13. Ar per pastarojo pusmečio laikotarpį yra juntami pokyčiai Dizaino katedroje?
Jūsų komentarai apie pokyčius:
- Tik išoriniai pokyčiai. Tvarkomos patalpos.
- Neturiu nuomonės.
- Labiau atsižvelgiama į studentą, jo poreikius.
- Auditorijas sutvarkė.
- Pokyčiai taikomi pagrinde pirmakursiams.
- Pokyčiai juntami tik "naujokams", anksčiau įstojusieji vistiek mokosi pagrinde pagal seną programą.
- Sutvarkė auditorijas, tvarko vidų.
- Daugiau dėmesio studentams, pateikiama daugiau informacijos apie papildomą veiklą.
- Pasikeitė katedros vedėja, įtakojo kai kurių dėstytojų pasikeitimą, studijų kokybę, atsako į visus rūpimus svarbius klausimus.
- Norima profiliuoti, suskirstyti studentus į tai, kas jiems labiau patinka (grafinis ar industrinis dizainas), taip norima sutelkti dėmesį labiau į vieną dalyką.
14. Ar dėstytojų elgesys su studentais yra etiškas? (Įvertinkite dešimtbalėje sistemoje).
15. Jūsų teigiami atsiliepimai apie Dizaino katedrą ir jos dėstytojus:
- Katedros vedėja rūpinasi studentais, "įnešė šviežio kraujo". Gražėja patalpos, dažniau esame informuojami apie konkursus, parodas. Žinios ir naujienos greičiau ir tvarkingiau pasiekia studentą.
- Dėstytojai savo srities specialistai.
- Manau dauguma dėstytojų išdėsto paskaitas. Gaunama ganėtinai daug informacijos apie dėstomus dalykus. Taip pat galima konsultuotis su dėstytojais ir gauti tau rūpimą informaciją apie darbus ir studijas.
- Džiugina nauja katedros vedėja. Galimybė aplankyti LITEXPO baldų parodą. Informacija apie konkursus ir parodas.
- Reiktų ilgai pagalvoti.
- Labai viskas gerai.
- Visa dizaino k. - draugiškas kolektyvas. Katedra tvarkosi patalpas, kreipia dėmesį į studentų pasiūlymus, pastabas.
- Dėstytoja doc. R. Brakauskaitė puikiai atlieka savo pareigas, yra gera katedros vedėja ir dėstytoja, puikiai paaiškina užduotis, suteikia rūpimą informaciją, pateikia informacijos apie vykstančius konkursus ir t. t. Taip pat geba pamatyti ir įvertinti visos grupės ir kiekvieno individualiai gebėjimus ir perspektyvą. Dėst. doc. S. Jarašius geba pamatyti kiekvieno studento sugebėjimus, pateikia informaciją, geba motyvuoti ir teisingai kritikuoti. Dėst. E. Valentinavičius puikiai išdėsto medžiagą, geba dalytis savo darbo patirtimi, geba motyvuoti, skatina dirbti.
- Kai kurie dėstytojai labai draugiški, malonūs, viena iš mėgiamiausių, pagal darbo su studentais pobūdį yra R. Brakauskaitė, suprantamai ir aiškiai šneka apie užduotį, nesmukdo, jei ko nesupranti ar jei kas nesigauna.
- Šių metų studijos dizaino katedroje buvo kupinos naujovių man, tačiau labai įdomios, kūrybiškos, įtraukiančios.
16. Jūsų neigiami atsiliepimai apie Dizaino katedrą ir jos dėstytojus:
- Mažai naujovių. Dėstytojai monotoniškai atlieka savo darbą, trūksta veiklumo iš jų pusės. Subjektyvus vertinimas. Vertinime atsiranda tokių terminų, kaip "pažintys", "simpatijos", "antipatijos". Labai trūksta kūrybinės laisvės, visi darbai turi savo rėmus, iš kurių negalima išeiti. Trūksta pagarbos studentui, kaip pilnamečiui ir savo nuomonę bei asmenybę turinčiam žmogui. Nevertinamas studento laikas. Tvarkaraštis neegzistuoja. Dėstytojai paskaitas lanko, kada jiems patogu, o ne pagal tvarkaraštį. Tai visiška nepagarba. Neigiamai vertinami dirbantys studentai, neįvertinamas jų laikas ir pastangos.
- Dėstytojai nesuteikia pakankamai vaizdinės medžiagos, ne iki galo išaiškina užduotis.
- Ne visada dėstytojų pastabos apie studento darbą atitinka pažymius.
- Manau, kai kurie dėstytojai aiškiai neišaiškina užduočių.
- Nepunktualūs, gilinasi į asmeniškumus, destruktyviai vertina, žlugdo, persistengia su kritika.
- Dėstytojai dažnai būna nepunktualūs, reikia laukti kartais kelias valandas.
- Per ilgos teorinės paskaitos (geriau dažniau, bet po trumpesnį laiką). Atsakingiau prižiūrėti fondus. Patalpų trūkumas (gaminti gipsą ir pan.).
- Nežadėti studentams dalykų, kurie neįmanomi. Taip jie nusivilia ir piktai reaguoja į dėstytojus. Dėstytojai kartais tempia gumą, o po to visi vaikšto užtinę.
- Jei studentas nepratęs savarankiškai mokytis, čia jam nelengva, bent pradžioje, nes didžiąją dalį visko išmokti, įsisąmoninti tenka pačiam. Nedisciplinuotos dauguma paskaitų, mokomės daug ką, ko nereikės (senovės lietuvių meno istorija ir Europos senų laikų, dėst. Mikėnas dėsto iš archeologo pusės). Svarbiausia, naudojamas psichologinis teroras (S. Jarašius). Semestro eiga - nepaskirstyti darbai, dažniausiai prieš peržiūras specialybinių dalykų dėstytojai susigriebia labiau konsultuoti, o pradžioje semestro "galime pailsėti" (dėst. S. Jarašiaus metodai). Dėstytojai patys renkasi, kuriuos studentus konsultuoti, skirsto į grupes (S. Jarašius). Svarbu: medžiagas perkamės patys, nėra sąlygų atlikti daug darbų akademijoje. Taip pat mums negalima dalyvauti peržiūrose, klausyti komisijos vertinimų. Kodėl?
- Dauguma dėstytojų būna itin nepunktualūs, taip pat pasitaiko, kad į studentus žiūrima iš aukšto, pateikiama mažokai papildomos informacijos apie dėstomą dalyką.
17. Jūsų pasiūlymai:
- Internetas! - Labai reikalingas, dirbant kompiuteriu, ieškoti analogų ir t. t. Tai būtų didelė paskata ir trauka studentams kuo daugiau laiko praleisti akademijoje ir ten atlikti darbus, o ne namuose. Dalyvavimas įvairiuose konkursuose, parodose, bet ne kaip užklasinė veikla, o įtraukti į programą, arba vietoj programos. Nes jei studentai bus verčiami dalyvauti konkursuose ir lygiagrečiai turės sunkią programą pereiti, tai nei ten nei ten nebus gerų rezultatų.
- Tiksliau paaiškinti užduotis, jų tikslus. Labiau komentuoti darbo eigą, suformuluoti nuomonę apie darbo rezultatą, jo pažymį, išaiškinti, kodėl tokie rezultatai ir t. t.
- Pasigedau workshop'ų.
- Norėčiau, kad po peržiūrų plačiau ir individualiau būtų aptariami įvertinimai ir darbai.
- Salėje patogesnių kėdžių. Belaidžio interneto. Sąlygų pagerinimas mokantiems už mokslą.
- Reikėtų daugiau renginių, bendrų susibūrimų. Trūksta žinių iš konstrukcinės pusės. Kiek teko pastebėti, mūsų dizaineriai kuria, bet neaišku ar tai įgyvendinama.
- Daugiau svečių dėstytojų, menininkų iš užsienio, aukšto kultūrinio lygio šalių. Daugiau dėmesio studentui kaip asmenybei, nereikalaujant iš jo daryti tai, kas jam nepatinka (kitais būdais, ne asmeniniais). Mokymas AUTOCAD, 3D MAX programomis nuo PIRMO KURSO! Darbai orientuoti į ekologiškumą (dabar į tai atsižvelgiama minimaliai). Kad kiekvieną specialybinį darbą studentas pristatytų žodžiu. Kad būtų tarpiniai pažymiai (pagrindinės peržiūros - gerai, tačiau dar reikėtų tarpinių - orientacinių vertinimų, ne pliusų, minusų).
- Būtų smagu, jei dizaino katedra pritrauktų daugiau investuotojų. Norėtųsi daugiau workshopų, kelionių.
- Elgtis šiek tiek pagarbiau su studentais, kurie ateina mokytis, gauti žinių, o ypatingai, jei jie moka už studijas ir nusipelno kokybiškų studijų. Subalansuoti studijų krūvį. Darbai būtų kokybiškesni.
- Subalansuoti krūvį pagal studentų galimybes ir gebėjimus.
18. Jūsų siūlomi klausimai, kuriuos manote, kad reikėtų įtraukti į šią anketą:
- Gal ne į šią anketą, bet, manau, kad pirmiausia, norint gerinti studijų kokybę, reikia galvoti apie studentus. Ar jie jaučiasi gerai? Ko jiems trūksta? Ar pavalgę? Ar aplinka ergonomiška, patogi? Ir t. t. Reikia pritraukti studentą, kad jis norėtų čia būti, o ne spausti, reikalauti ir t. t.
- Neturiu nuomonės.
- Darbo sąlygos.
- Ar dėstytojai ateina į paskaitas laiku?
- Mokantiems už mokslą palengvinti sąlygas.
- Ar verta čia studijuoti? Ar dar kartą stotumėte, jei galėtumėte viską pakeisti? Ar nusivylėte mokymo programa?
- Neturiu jokių klausimų.
- Pasiūlymai dėl aiškesnio vertinimo, komentarų po peržiūrų pateikimo, darbų analizės (dabar tai darydavo tik keli dėstytojai); Dėstytojų novatoriškumas (visais aspektais); Pasiūlymai platesnei papildomai veiklai (kūrybinės dirbtuvės, parodos, ekskursijos); Pasiūlymai, kaip sumažinti materialines išlaidas; Dėstytojus vertinti ne balais, o komentarais.
- Siūlau išbraukti klausimą apie "Jūsų pasiūlymai" visai katedrai - nėra tiek komppetencijos siūlyti pataisymus studijų programų sudaryme. Čia reikėtų daugiau adresuoti tokioms įstaigoms kaip auditai, o ne studentams.
- Galėtų būti įtrauktas klausimas apie atskirų studijų programos dalykų įdomumą / naudingumą studentams ir įdomumo / naudingumo vertinimas dešimtbalėje sistemoje. Pvz.: kiek studentams įdomus / naudingas buvo konkretus dalykas (plakato kūrimas, šrifto disciplina, plastika ir t. t.).
19. Kodėl planuojate stoti ir studijuoti magistrantūros studijose VDA KDF Dizaino katedroje?*
- Siekiant perspektyvos ateityje.
- Dar nežinau, bet mąstau apie galimybę magistrantūros studijas turėti užsienyje. Pasirinkimą įtakotų didesnės galimybės.
- Neplanuoju.
- Neplanuoju, užteko :)
- Dar neapsisprendžiau.
- Dar neapsisprendžiau, ar studijuosiu magistrantūros studijose.
- Neplanuoju.
- Neplanuoju. Šiuo metu dar netenkina studijų kokybė tęsti studijas.
20. Kodėl neplanuojate stoti ir studijuoti magistrantūros studijose VDA KDF Dizaino katedroje?*
- Jei per porą metų nepasikeis sistema, studijų kokybė, suteikiamos žinios, tai neverta. Už tokią kainą kitoje šalyje tapsi didesniu specialistu ir įgausi daugiau pagarbos.
- Kokybė neatitinka kainos. Todėl neplanuočiau KDF tęsti studijas.
- Neplanuoju, nes tai būtų per brangu, ir mieliau tęsčiau studijas užsienyje.
- Todėl, kad netenkina studijų kokybė.
- Manau, kad neapsimoka. Realiai kažko naujo neišmoksi. Tie patys dėstytojai, ta pati tvarka (na, dabar šiek tiek pagerėjo viskas). Manau, kad magistro laipsnis nedaug ką duoda. Jei nori dirbti dizaino srityje, galima jau ir antram kurse. Ar baigus keturis. Neturi didelio skirtumo diplomas. Manau, per tą laiką (du magistro metus) galima daugiau nuveikti (pvz.: praktikuotis firmose ar pan., bus žymiai vertingiau).
- Kadangi noriu pailsėti po 4 metų bakalauro studijų ir stoti po kelių metų pertraukos (gal ir iš viso nestosiu) į kitą aukštąją mokyklą.
- Svarstau apie užsienį arba keisti profilį. Taipogi esu girdėjusi atsiliepimų, kad per magistro studijas neįgyji naujų žinių, o tik dirbi savarankiškai.
- Nemanau, kad gausiu norimą kiekį žinių magistro studijose.
- Šiuo metu dar netenkina studijų kokybė tęsti studijas. Ir reikalingas laiko tarpas apmąstyti į kokias magistratūros studijas norėčiau gilintis.