Apie autistiškų vaikučių integraciją bei spec įstaigų poreikį

Prašau, pasidalinkite savo pasiūlymais ir pastebėjimais apie vaikų integraciją arba spec įstaigų poreikį. Siekiame, kad mūsų vaikams būtų sukurta pilnavertė terpė ugdytis.

  1. ...
  2. Vaikų "autistukų" daugėja, tik kažkodėl integracijos nėra. Mūsų švietimo sistema nežino, kaip jiems padėti, o ,manau, ir nenori. Mokyklose trūksta tėvų supratimo ir tolerancijos, kadangi jiems tokie vaikai "laukiniai", " asocialūs". Mokytojai nežino, kaip su jais dirbti , todėl nieko nedaro ir palieka tai spręsti tėvams. Labai tikiuosi, kad mes, mamos, auginančios kitokius vaikus bursimės į bendruomenę ir teiksime pasiūlymus švietimo darbuotojams: arba kuo greičiau sudarytų sąlygas integruotis mūsų vaikams, arba mes visi kartu kreipsimės į neįgaliųjų teises ir rašysime peticiją "Europos neįgaliųjų teisių konvensijai". Iš pradžių reikia aktyvių tėvų. Jeigu tokių yra, rašykite: [email protected].
  3. Autistiškiems vaikams labai svarbu prisitaikyti ir gyventi normalų gyvenimą, todėl labai svarni integracija. Žinoma, svarbi ir spec pagalba tokiems vaikams, todėl visi "integruotieji" turi turėti galimybę lankyti logopedą, psichologą ir kt.
  4. Truksta specialistu.neprienama finansiskai
  5. Visi autistiški vaikai turi būti vienaip ar kitaip integruojami bendro lavinimo mokyklose. Sunkiems galima įkurti atskiras klases bendrojo lavinimo mokykloje, lengvesni turėtų mokytis toje pačioje klasėje su neurotipiškais (paprastais) vaikais. Kodėl? Atsakymas paprastas. Mes įkišame vaikus į spec. darželius. Iš jų patekti į paprastą mokyklą praktiškai neįmanoma, lieka spec. mokykla. O mes turime spec. pasaulį, į kurį galėtų ir turėtų patekti spec. darželius ir spec. mokyklas baigę vaikai? Ne, jie gyvena mūsų paprastame pasaulyje. Kaip jie čia gyvens, jei paprasti (neurotipiški) žmonės nebus jų matę (juk nesimokė kartu niekada), kaip autistiški žmonės galės kiek įmanoma pilnavertiškiau prisitaikyti paprastame pasaulyje su žmonėmis, kurių jie niekada nematė (juk kartu nesimokė)? Atsakymas paprastas. Spec. įstaigos tik tuo atveju, jei bus ir spec. pasaulis.
  6. Esame gavę pasiūlymą iš Vilniaus PPT kurti ir leisti savo vaiką į spec. klasę bendrojo lavinimo mokykloje, skirtą autistukams (su spec. pasiruošusia mokytoja, sudaryta iš maždaug 6 vaikų). Manome, kad jei tai būtų siūlyta nuo pat pirmosios klasės, net nemąstę būtume sutikę. Tokia klasė, 4 metus mokant normalaus intelekto vaikus dalyvauti pamokose, išbūti klasėje ir dirbti grupėje vėliau vis labiau iki galo integruojant juos į eilinę klasę būtų geriausias variantas ir mūsų ir panašiems vaikučiams. Mes tiesiog per vėlai gavome šį pasiūlymą, kai vaikui iš pradinių klasių pusė kelio jau buvo nueita. Matyt truputį kitokių paslaugų reikėtų vaikučiams, kuriems reikia daugiau pagalbos dėl didesnių jų spec. poreikių - gal tuomet speciali atskira įstaiga būtų reikalingesnė. Kita vertus, maksimaliai ugdant,lavinant , patenkinant asmeninius kiekvieno vaiko poreikius - didėtų jų gebėjimai, augtų savarankiškumas ir rezultate visuomenė nuo to tik laimėtų, iš dalies gaudama mažesnę išlaikymo naštą ir iš kitos pusės - daugiau prisitaikiusių, savo potencialą ir gebėjimus išnaudojančių savo (o ir visuomenės) naudai asmenų.
  7. Regis daug minčių išsakiau auksčiau. Pagrindinė mūsų vaikų ugdymo kryptis turėtų būti formuojama link mažu bendruomenių/ spec. klasių (gilesnį sutrikimo laipsnį turintiems vaikams) kūrimo bendrojo lavinimo mokyklose integruojant į tam tikras pamokas kaip muzika, kūno kultūra. Vertinant vaiko pasiekimus, teigiamus pokyčius, turi būti sudaromos galimybės integruotis į klases su sveikais vaikais (būtinai su kvalifikuotu padėjėju).
  8. Istaiga reikalinga- sutinku. Taciau reikalingi ir kvalifikuoti socialiniai darbuotojai galintys teikti visapusiska pagalba tevams auginantiems ypatingus vaikelius. As tik dabar suzinojau, kad socialinis darbuotojas netgi gali konsultuoti seimos santykiu ir psichologiniais klausimais, kad jis gali teikti individualias konsultacijas, pravesti terapijas. Jeigu mokymo istaigose kurias jus siekiate isteigti dirbtu ir toks specialistas, mums- tevams butu simta kartu lengviau.
  9. Labai ribotas pasirinkimas istaigu. Labai mazai yra pasirinkimu darzeliu, kur galetu lankyti vaikai, kurie turi tik autizmo bruozu arba lengva autizma, arba aspergeris.
  10. Esu įsitikinusi, kad vaikui mokykloje reikės asmeninio pagalbininko - mokytojo padėjėjo, kuris nuolat būtų su vaiku.