Var du introducerad med Alfred Nobel och Nobelpriser i dagis eller grundskol? På vilket sätt?
Jag tror att fick kännedom om Alfred Nobel och Nobelpriset i skolan, och det måste ha varit tidigt. Men jag kan inte komma ihåg om vi läste mycket honom.
Nej
I grundskolan presenterades alla pristagare i ämnena på passande lektion - till exempel pratade vi om kemipristagaren på kemilektionerna, och så vidare
Minns inte
Vi firade Nobeldagen ibland på mellanstadiet, om jag kommer ihåg rätt
Ja, det pratades ofta om Nobelpriset, speciellt i oktober och december varje år.
Nej
I högstadiet, då hade vi hade vi en nobelmiddag. I historian under mellanstadiet blev vi introducerad till Alfred Nobel som person.
Nobelpriset var en naturlig del av läroplanen i skolan.
Ja vi va tvungna att läsa om det samt försöka komma på egna idéer som skulle resultera i en nominering