Technologijų vystymas socialinių paslaugų sektoriuje

Vilniaus Universiteto Socialinio darbo ir socialinės gerovės katedros mokslininkai vykdo tyrimą apie technologijų vystymą socialinių paslaugų sektoriuje. Šio tyrimo rezultatai bus pagrindas kartu su Japonijos kolegomis aptarti naujausių skaitmeninių technologijų taikymo socialiniame darbe galimybes bei dilemas ir aktualizuoti veiksmų sinergiją diegiant šias inovatyvias technologijas į socialinio darbo praktiką. Šis tyrimas yra bendro Japonijos ir Lietuvos mokslininkų projekto, finansuotų Lietuvos mokslo tarybos, dalis. 

Jūs esate šio tyrimo dalis, todėl Jūsų nuomonė mums labai svarbi.

Paaiškinimai.

Technologijų vystymo socialinių paslaugų sektoriuje samprata apimtų: robotizavimo klientų namuose diegimas (pvz., buitinėms paslaugoms atlikti, klientų saugumui užtikrinti etc.); klientų aprūpinimas specialiais kompiuteriais, įvairių kompiuterinių programų, palengvinančių socialinių darbuotojų ar jų padėjėjų darbą, diegimas, įvairios kitos modernios kompensacinės technikos diegimas.

Robotas apibrėžiamas kaip mašina, kuri gali padėti žmonėms kasdienėse užduotyse, išvengiant nuolatinio vadovavimo ar instrukcijų: pvz. padedant valykloje arba veikloje, kuri gali būti pavojinga žmonėms, (paieškos ir gelbėjimo nelaimės atveju, kt.). Robotai gali būti įvairių formų ar dydžių, o kai kurie gali būti žmogaus išvaizdos. Tradiciniai virtuvės prietaisai, pavyzdžiui, maišytuvas arba kavos virimo aparatas, nelaikomi robotais (Eurobarometras, 2015).

Pavyzdžiai

Pasaulyje yra įvairių technologinių inovacijų socialinės globos srityje. Pavyzdžiui, Švedijoje naudojama „žirafa“ – mobili bendravimo sistema, turinti ratukus ir ekraną. Ji leidžia globėjams per internetą bendrauti su pagyvenusiais ar negalią turinčiais asmenimis, operatyviai susisiekti ir nuraminti ištikus krizei, patikrinti globotinį nakties metu. Kitas pavyzdys: specialiai sukurta ,,ranka“, kuri leidžia negalią turinčiam asmeniui pačiam valdyti savo valgymo procesą.

 

Technologijų vystymas socialinių paslaugų sektoriuje

Jūsų amžius:

Jūsų lytis:

Su kokiomis klientų grupėmis dirbate:

Kokių socialinių paslaugų teikimą organizuoja institucija kurioje šiuo metu dirbate?

Jūs esate:

Jūsų požiūris į technologijų naudojimą kasdieniame gyvenime, darbe ir buityje:

Kaip manote, ar Jūsų dabartinis darbas, teikiant paslaugas klientams, gali būti atliekamas technologijų?

Jei praeitame klausime pasirinkote, kad technologijos galėtų atlikti visas ar dalį Jūsų funkcijų, kaip manote, kokias veiklas / funkcijas už Jus galėtų atlikti technologijos?

  1. Pasikartojančius veiksmus, tokius kaip konkrečios medžiagos pateikimas (įrašas, ar dirbtinio intelekto pristatymas), atitinkamai muzikos relaksacijos, filmo peržiūros uždėjimo, knygos pasiūlymas, informacijos naudojantis į kompiuterį sudėtos informacijos apie AA, ilgalaikės reabilitacijos centrus, priklausomybės ligų centrus suteikimas.
  2. kompiuteris
  3. visas
  4. Moderni kompensacinė technika , specialūs kompiuteriai su įvairiomis programomis.
  5. skanavimas, kopijavimas
  6. Truksta užimtumų,kuriuos galetu pateikti specialistai
  7. Veiklos organizavimo ir darbo su klientais organizavimo optimizacija, paslaugų kokybės gerinimas. Ypač tiktų organizuojant soc. darbą su rizikos šeimomis.
  8. Be technologijų socialiniame darbe būtų sunkoka dirbti, tačiau betarpiškas bendravimas su klientu duoda daugiau naudos, išaiškėja kitos socialinės problemos, nes dauguma klientų reikalingas paprastas bendravimas, kurio deja visuomenėja mažėja.
  9. Konsultavimo, nukreipimo. sutaupytų laiko pildant dokumentus grįžus į įstaigą.
  10. Galbūt išduodant kompensacinę techniką, pateikiant ataskaitas už suteiktas paslaugas.
…Daugiau…

Sutinkate ar nesutinkate su šiais teiginiais?

Jei savo darbinėje veikloje jau dabar naudojate kokias nors technologijas, išvardinkite jas (jei nenaudojate, palikite šį klausimą neatsakytą).

  1. Kopikliai, keltuvai, speciali klaviatūra prie kompiuterio, mobili virtuvė (didžioji dalis spintelių, prautuvė, kaitlentė pasikelia ir nusileidžia).
  2. Multimedija, kompiuteris.
  3. Nenaudojame.
  4. Telefoną, kompiuterį
  5. SPIS-Socialinės paramos šeimai informacinė sistema, Techninės pagalbos neįgaliesiems informacinė sistema „TPPA“ , Spausdintuvas, Skenavimo aparatatas, kompiuteriai, kopikliai.
  6. Keltuvas, telefonas kompiuteris planšetes iśmaniosios lentos
  7. Keltuvas
  8. Tik PC.
  9. Komunikacinės, kompiuterinės technologijos.
  10. Informacijos parsiuntimui
…Daugiau…

Jei Jūsų klientai jau dabar naudoja kokias nors technologijas, išvardinkite jas (jei nenaudoja, palikite šį klausimą neatsakytą).

  1. Nenaudoja.
  2. Telefoną.
  3. Telefonai balsu sakantys skaičius; bendravimas su artimaisiais per kompiuterinę programą Skype (kompiuteriai įstaigos)
  4. Planšete iśmaniosios lentos
  5. Su pagalba
  6. Tik PC ir išmaniuosius telefonus.
  7. Komunikacinės, kompiuterinės technologijos.
  8. vaizdo skambučiai, elektroniniai vertėjai
  9. Funkcinės lovos
  10. Plačetes, telefonus
…Daugiau…

Kaip įvertintumėte pasirengimą naudoti įvairias naujas klientų gyvenimą ir paslaugų teikimą palengvinančias technologijas Lietuvoje?(kai 1 reiškia - labai blogai, 10 - labai gerai)

Pažymėkite, kiek toliau išvardinti teiginiai atspindi Jūsų dabartinę būseną? (kai 1 reiškia – visiškai neatspindi, 10 - atspindi labai stipriai)

Kokios etinės dilemos, Jūsų manymu, gali kilti naudojant technologijas socialiniame darbe? (įrašykite)

  1. Etinės dilemos socialiniame darbe gali apsunkinti darbą, sprendimus, nuomonę ir kokybę.
  2. Klientai/ pacientai dažniausiai bijo svetimų žmonių lyg tiek pat naujų technologijų, turi padidintą bamę, kad juos kažkas stebi. Etinė dilema, kas sėdi už kompiuterio ekrano (vyresnio amžiaus žmonės nelinkę pasitikėti technologijomis apskritai). Esant skubios pagalbos poreikiui (kaip žinos, kad reikia kviesti GMP, arba dirbtinio kvėpavimo atlikimas?). Sistemą galima atjungti, ar ji tikrai bus naudojama pagal paskirtį.
  3. Naujos technologijos sunkiai įgivendinamos dėl finansų trūkumo .
  4. Socialinis darbas tai tiesioginis bendravimas, darbas su klientu.
  5. Žmogiškojo kontakto trūkumas;
  6. Neižvelgiu
  7. Nežinomybė kaip seksis įgyvendinti
  8. -
  9. Kai kurių darbuotojų kompiuterinis neraštingumas.
  10. jokiu
…Daugiau…
Sukurk savo anketąAtsakyti į šią anketą