STUDENTŲ MOKYMOSI IR DĖSTYTOJŲ MOKYMO METODŲ EFEKTYVUMO APKLAUSA
Gerbiami respondentai (-ės),
esame VDU trečio kurso RASK studentės. Kviečiame Jus dalyvauti tyrime, kurio metu bus siekiama sužinoti, kokie yra efektyviausi mokymosi metodai tarp užsienio kalbų programas studijuojančių studentų bei kokie dėstytojų naudojami metodai studentų nuomone yra veiksmingiausi. Apklausa yra anoniminė. Tyrimo duomenys bus naudojami moksliniais tikslais, apdorojami ir pateikiami apibendrinti.
Lytis
Kursas (pasirinkite vieną Jums tinkantį variantą)
Jūsų studijų programa (pasirinkite vieną Jums tinkantį variantą)
Jūsų studijuojama pagrindinė kalba (pasirinkite vieną Jums tinkantį variantą)
Jūsų kalbos mokėjimo lygis (pasirinkite vieną Jums tinkantį variantą)
Kiek kalbos paskaitų turite per savaitę (valandomis)? (pasirinkite vieną Jums tinkantį variantą)
Ar šio valandų kiekio pakanka studijuojant kalbą?(pasirinkite vieną Jums tinkantį variantą)
Ar dėstytojo dėstoma kalba yra gimtoji? (pasirinkite vieną Jums tinkantį variantą)
Ar manote, kad efektyviam mokymui paskaitų metu įtakos turi dėstytojo tautybė? Kodėl?
- Taip. Dėstytojai iš kitų valstybių dažnai taiko šiek tiek kitokį, jų švietimo sistemai būdingą, mokymo modelį, kuris skiriasi nuo lietuviško, todėl mokymo efektyvumas skiriasi.
- Nebūtinai
- Taip, turi. Kiekvienas atvykęs dėstytojas, turi savo mokymo metodus, kurie yra skirtingi nei Lietuvoje. Dėstytojas gali ekspresyviau išmokyti savo kalbos: pateikti pavyzdžių, papasakoti tikrą istoriją ir pan., kad sudomintų studentą.
- Nemanau, kad efektyviam mokymui paskaitų metu įtakos turi tautybė. Manau, kad užsienio kalbą gali gerai išmanyti ir negimtakalbis. Pavyzdžiui, dėstytojas S. Lanza išmano lietuvių kalbą daug geriau, nei bet kuris lietuvis, ir paskaitų metu pavartoja tokius lietuviškus žodžius, kurių nėra tekę girdėti, nors jie ir yra lietuviški, arba paaiškina lietuvių kalbos gramatikos taisykles ir kodėl negalima vartoti tam tikrų žodžio formų.
- Ne, nes viskas priklauso nuo profesionalumo Lietuviai aiskiau ismoko japonu, nei patys japonai.
- Nebūtinai. Nes gimtosios kalbos dėstytojas gali paaiškinti dalykus, kurių nepaaiškintų kitatautis, kadangi jis gali nesuprasti ko nesupranta studentas.
- Ne, nes priklauso ne nuo tautybės, o nuo mokymo efektyvumo.
- Neturi
- Ne, nes dėstytojas nebutinai turi būti dėstomos kalbos tautybės, kad gerai išmokytų kalbą
- Ne
Kokius mokymo metodus dėstytojas taiko dažniausiai paskaitų metu? Kaip vertinate šių metodų efektyvumą?(pasirinkite visus Jums tinkančius variantus, jeigu to metodo netaiko praleiskite. Labiausiai efektyvus metodas (5) - visiškai ne efektyvus (0) )
Kelis kartus į mėnesį yra testuojamos Jūsų kalbos žinios paskaitų metu?
- 1 ar 2
- 4
- Įvairiai
- Kelis kartus per mėnesį.
- 3
- 2-3
- 2-3 kartus
- Įvairiai
- 3-4 k.
- 2-3
Kiek skiriate laiko per savaitę papildomam kalbos mokymuisi ne paskaitų metu (savarankiškai) ? (pasirinkite vieną Jums tinkantį variantą)
Kokius metodus naudojate mokydamiesi naujus studijuojamos kalbos žodžius?
Kokius metodus naudojate gramatinėms taisyklėms/konstrukcijoms įsiminti?
Kokius metodus naudojate kalbos žinių pagilinimui ne paskaitų metu?
Ar studijuojate antrą užsienio kalbą universitete?
Ar Jūsų pagrindinės kalbos studijos padeda mokytis antrosios studijuojamos kalbos (pvz: jei mokaisi italų, ar lengviau išmokti ispanų? Ir t.t)
Kokius metodus siūlytumėte naudoti norint išmokti greitai ir efektingai kalbą?
- Daug skaityti klausyti ta kalba ir tai daryti pastoviai
- Bendrauti su tais, kuriems ta kalba gimtoji
- 1. Žiūrėti filmus be subtitrų 2. Mėginti kiekvieną dieną įsiminti po 3 žodžius 3. Einant gatve / esant namie, bandyti vardyti aplink esančius objektus ta užsienio kalba, kurią mokotės
- Kuo daugiau kalbėti ir bendrauti su gimtakalbiais (jei nėra galimybės išvykti į užsienį, labai pagelbėja internete esantys bendravimui skirti puslapiai, arba facebook esančios grupės) Nesistengti "kalti" daug taisyklių, bet geriau pasirinkti vieną ir ją pritaikyti bei vartoti. Išmokti pagrindinius kiekvieną dieną naudojamus veiksmažodžius ir juos mokėti asmenuoti būtuoju, esamuoju ir būsimuoju laiku.
- žiūrėti filmus ir mokytis frazių
- Netingėjimo metodas.
- Griežtų dėstytojų
- Skirti daugiau paskaitu ir valandu!!!
- Daugiau laiko skirti savarankiškam mokymuisi ir žiūrėti filmus, serialus ta kalba
- Dau daug kalbėti