specialistų bendradarbiavimas, siekiant sumažinti specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų socialinę atskirtį ugdymo institucijose
Socialinę atskirtį gali lemti daugybė veiksnių, apsunkinti ar užkirsti kelią integracijai bei dalyvavimui visuomenės gyvenime. Tačiau tai labiausiai pažeidžia vaikus, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių. Socialiniai darbuotojai turi sudaryti planą, kuris įtrauktų įvairių sričių (pedagogų, soc. pedagogų, spec. pedagogų) specialistus, šeimą, neformalių ir formalių institucijų dalyvavimą, kurti vertybėmis pagrįstą bendradarbiavimo sistemą, siekiant sumažinti specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų socialinę atskirtį mokykloje.
Mielas (-a) respondente, aš esu Klaipėdos universiteto socialinio darbo studentė, vykdau apklausą apie socialinę atskirtį mokyklose. Šiuo metu atlieku tyrimą, kurio tikslas - išanalizuoti specialistų bendradarbiavimo galimybes, mažinant specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų socialinę atskirtį ugdymo institucijose.
Ši anketa bus panaudota mano rašomo kursinio darbo tyrimo analizei. Maloniai prašau man padėti ir atsakyti į visus anketos klausimus. Šią anketą turi užpildyti socialiniai darbuotojai, mokytojai ir kiti (soc. pedagogai, spec. pedagogai) specialistai, dirbantys mokyklose,pastebintys ir galbūt sprendžiantys vaikų socialines problemas
1. Jūsų lytis:
2. Jūsų amžius:
3. Jūsų išsilavinimas:
4. Jūsų pareigybė
- spec. pedagogė
- direktoriaus pavaduotoja ugdymui
- psichologe
- vyr spec pedagogas
- mokytoja
- mokytoja
- soc pedagogas
- darbuotoja
- vadybininkas
- kūno kultūros mokytojas
5. Ar kada nors teikėte pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių vaikui šioje mokykloje?
6. Jei esate padėjęs (-usi) tokiam vaikui, kokio pobūdžio buvo psichologinė parama?
7. Ar pastebėjote tarp mokinių neigiamas elgesio apraiškas (patyčias, priekabes), nukreiptas į specialiųjų poreikių vaikus?
8. Kaip Jūsų manymu mokyklos bendruomenei reikėtų mažinti specialiųjų poreikių vaikų socialinę atskirtį?
9. Ar šioje mokykloje specialiųjų poreikių vaikų tėvai bendrauja su mokytojais ir mokyklos specialistais?
10. Ar teko dirbti su šeima, kurioje auga specialiųjų poreikių vaikai?
11. Kokią pagalbą esate teikęs (-usi) tokiai šeimai?
12. Kaip manote, kokie yra gerų tarpusavio santykių požymiai?
13. Ar šioje mokykloje yra sukurta specialistų komanda, padedanti specialiųjų poreikių vaikams?
14. Ar Jums dažnai tenka pasitelkti savo profesinius gebėjimus kolektyvinėje veikloje?
15. Kokioms savybėms teiktumėte pirmumo principą, kad komandinis darbas būtų sėkmingas?
16. Jūsų nuomone, kokios pagalbos ar paramos trūksta šiai mokyklai, sprendžiant socialines specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų problemas?
- Mes aktyviai bendraujame su rajono pedagoginės psichologinės pagalbos centru ir visas problemas sprendžiame su specialistų pagalba
- supratimo
- aiskumo daznai problemos slepiasi..po melu
- Nezinau
- Sveikų vaikų ugdymas priimti vaiką kitokį nei jie patys
- pedagogų žinių ir kompetencijų Spec. poreikių vaikų ugdyme.
- komandinio specialistų darbo
- Mokyklose mažai spec. padagogai skiria laiką spes. porekių vaikams, ne visi pedagogai suinteresuoti padėti tokiems vaikams mokytis, nemotyvuoja jų, per didelės klasės.
- Nuoširdumo ir paarbos kitam
17. Pateikite idėjų, pasiūlymų ar nurodykite, kokių veiksmų reikėtų imtis, kad mokymosi sunkumų turintys vaikai nesijaustų atstumti mokykloje?
- Pirmiausia mažose mokyklose jiems trūksta tinkamų vadovėlių,priemonių, pratybų,atitinkančių jų poreikius,spalvingos padalinamos medžiagos.Kadangi dirbu pagrindinėje mokykloje,todėl vaikai ,turintys mokymosi sunkumų lengvai integruojasi.Dažnai jie trukdo kitiems mokytis.
- Nuoširdumo,sąžiningumo.Normaliai aprūpinti mokymo priemonėmis(mokomaisiaismžaidimais,pratybomis,etc.
- nezinau.tai baisi problema. tai sudetinga vesti mokinius bendravimo keliu pagarbos..bet kaip tai padaryti...
- nezinau
- Pirmiausia atlikti tikslingą savianalizę šioje sityje apimant visas mokyklos bendruomenės grandis ir po to priimti atitinkamaus sprendimus
- Sorry, anketą pildžiau vien tam, kad "uždirbčiau" kreditų savo anketos reklamai..
- Ugdyti jų savarankiškumą, gebėjimus, kūrybiškumą
- Paprastas atsakymas, reikia mokyklai daugiau spec. padagogų, kurie daugiau dėmesio skirtų spec. poreikių vaikams.Padagogai sudarytų individualias mokymosi programas tokiems vaikams.
- Kad tiek mokytojai tiek mokiniai su tais viakais bendrautų kaip su normaliu žmogumi, o neatstumtų jį