specialistų bendradarbiavimas, siekiant sumažinti specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų socialinę atskirtį ugdymo institucijose

Socialinę atskirtį gali lemti daugybė veiksnių, apsunkinti ar užkirsti kelią integracijai bei dalyvavimui visuomenės gyvenime. Tačiau tai labiausiai pažeidžia vaikus, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių. Socialiniai darbuotojai turi sudaryti planą, kuris įtrauktų įvairių sričių (pedagogų, soc. pedagogų, spec. pedagogų) specialistus, šeimą, neformalių ir formalių institucijų dalyvavimą, kurti vertybėmis pagrįstą bendradarbiavimo sistemą, siekiant sumažinti specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų socialinę atskirtį mokykloje. Mielas (-a) respondente, aš esu Klaipėdos universiteto socialinio darbo studentė, vykdau apklausą apie socialinę atskirtį mokyklose. Šiuo metu atlieku tyrimą, kurio tikslas - išanalizuoti specialistų bendradarbiavimo galimybes, mažinant specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų socialinę atskirtį ugdymo institucijose. Ši anketa bus panaudota mano rašomo kursinio darbo tyrimo analizei. Maloniai prašau man padėti ir atsakyti į visus anketos klausimus. Šią anketą turi užpildyti socialiniai darbuotojai, mokytojai ir kiti (soc. pedagogai, spec. pedagogai) specialistai, dirbantys mokyklose,pastebintys ir galbūt sprendžiantys vaikų socialines problemas
specialistų bendradarbiavimas, siekiant sumažinti  specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų  socialinę atskirtį ugdymo institucijose
Rezultatai yra viešai prieinami

1. Jūsų lytis:

2. Jūsų amžius:

3. Jūsų išsilavinimas:

4. Jūsų pareigybė

5. Ar kada nors teikėte pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių vaikui šioje mokykloje?

6. Jei esate padėjęs (-usi) tokiam vaikui, kokio pobūdžio buvo psichologinė parama?

7. Ar pastebėjote tarp mokinių neigiamas elgesio apraiškas (patyčias, priekabes), nukreiptas į specialiųjų poreikių vaikus?

8. Kaip Jūsų manymu mokyklos bendruomenei reikėtų mažinti specialiųjų poreikių vaikų socialinę atskirtį?

Labai svarbuSvarbuIš dalies svarbuNelabai svarbuNesvarbu
Vykdyti kolegų tarpusavio diskusijas
Įtraukti vaikus į tam tikrą veiklą
Rengti išvykas, įvairius projektus, programas
Per pamokas skirti laiko grupiniam darbui ir tarpusavio pažinimui
Skatinti mokinių tėvus aktyviau dalyvauti mokyklos gyvenime
Pagerinti mokytojų tarpusavio ir su mokyklos specialistais (spec. pedagogu, logopedu, socialiniu pedagogu, psichologu) bendradarbiavimą
Mokytojai ir mokyklos specialistai turi inicijuoti pokyčius, kurie išspręstų mokinių netoleranciją bendraamžiams
Sutelkti į bendrą komandinį darbą specialistus ir vaikų tėvus

9. Ar šioje mokykloje specialiųjų poreikių vaikų tėvai bendrauja su mokytojais ir mokyklos specialistais?

10. Ar teko dirbti su šeima, kurioje auga specialiųjų poreikių vaikai?

11. Kokią pagalbą esate teikęs (-usi) tokiai šeimai?

12. Kaip manote, kokie yra gerų tarpusavio santykių požymiai?

Labai svarbuSvarbuIš dalies svarbuNelabai svarbuNesvarbu
Nuoširdumas
Realumas
Priėmimas
Pagarba
Besąlygiškumas
Įsijautimas
Šiluma
Lygiavertiškumas

13. Ar šioje mokykloje yra sukurta specialistų komanda, padedanti specialiųjų poreikių vaikams?

14. Ar Jums dažnai tenka pasitelkti savo profesinius gebėjimus kolektyvinėje veikloje?

15. Kokioms savybėms teiktumėte pirmumo principą, kad komandinis darbas būtų sėkmingas?

Labai svarbuSvarbuIš dalies svarbuNelabai svarbuNesvarbu
Atvirumas, sąžiningumas
Pagarba, pasitikėjimas, pasirengimas iš kitų mokytis
Dalijimasis bendra atsakomybe
Socialiniai gebėjimai
Savirefleksijos gebėjimai
Periodiška komandos darbo refleksija
Komandos lyderio gebėjimas ne kritikuoti, o išklausyti
Problemų sprendimas bendro susitarimo principu
Dažni komandos narių tiesioginiai susitikimai

16. Jūsų nuomone, kokios pagalbos ar paramos trūksta šiai mokyklai, sprendžiant socialines specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų problemas?

17. Pateikite idėjų, pasiūlymų ar nurodykite, kokių veiksmų reikėtų imtis, kad mokymosi sunkumų turintys vaikai nesijaustų atstumti mokykloje?