Socialinės rizikos šeimų vaikų integracija ikimokyklinėje įstaigoje

Anketa skirta informacijos surinkimui apie socialinės rizikos šeimų vaikų integraciją ikimokyklinėje įstaigoje. Ačiū už atsakymus. Apklausa skirta pedagogams.

Kokios problemos kyla dirbant su vaikais iš socialinės rizikos šeimų?

  1. Vaikai iš socialinės rizikos šeimų gali būti dažniau linkę į agresiją, jie turi daugiau baimių, todėl sunkiau rasti priėimą prie jų.
  2. vaikai dažnai lieka vieni, galvojant apie tai, kad tėvai gali juos nepasiimti iš darželio. vaikai gali būti agresyvus, uždari, nebendraujantis, nepailsėje.
  3. Socialinės rizikos šeimų vaikai auga kitokiomis socialinėmis ir ekonominėmis sąlygomis, nei kiti vaikai. Tokie vaikai būna dažnai egocentriški, turi sunkiai suprantamų baimių, jiems būdingi pykčio protrūkliai.vaikai turi elgesio ir emocinius sunkumus. Jie patys savęs nelaiko vertingu, nes neturi tiek, kiek jų darželio draugai.Vaikai dėl savo elgesio sunkumų yra mažiau mėgiami bendraamžiu. Jie dažnai linkę skleisti gandus,negerbia kitų, neatleidžia, yra sunkiai prognozuojami.

Ar dažnai vaikai iš socialinės rizikos šeimų susiduria su integracijos problemomis?

  1. Manau,dažnai. Jie dažnai nežino, kaip turėtų tinkamai elgtis, nes nemato tinkamo pavyzdžio artimoje aplinkoje, t.y. šeimoje. Tas daro įtaką jų neigiamam elgesiui, keliančiam integracijos problemas.
  2. aš manau, kad susiduria
  3. Kartais yra labai sudėtinga įvardinti, su kokiomis konkrečiomis problemomis ir sunkumais susiduria vaikas, dažnai pedagogui paprasčiau pasislėpti po tokiais apibūdinimais: „Jis blogai elgiasi“, „Ji nepakenčiama“. O priežastis paslėptas šeimoje. Jei namuose vaikas nemato tinkamo bendravimo pavyzdžio, kur kitur jis ras tinkamą modelį ?Vaikai išmoksta bendrauti su kitais, stebėdami savo tėvus. Vaikams sunku integruotis, nes jie mano, kad konfliktuoti yra normalu, o draugiški santykiai su kitais nėra vertinami.

Ar pedagogo bendravimas su socialinės rizikos šeima padeda integruotis vaikui ikimokyklinėje įstaigoje? Kodėl?

  1. Padeda, svarbiausia, bendraujant parodyti, jog ta šeima ir vaikai nėra kitokie. Reikia bendrauti kaip su kitomis, nepriklausiančiomis socialinei rizikai šeimomis.
  2. taip padeda. vaikas yra lygus, su kitais vaikais, jis gauna meilę ir paguodą.
  3. Be abejo padeda. Pvz., disciplines ugdymas, taisyklių laikimas padeda jams saugiai tyrinėti aplinką, suprasti, kas yra leidžiama ir ko negalima daryti, kaip reikia bendrauti su kitais vaikais. Vaikas mokosi laikytis asmeniškos hegienos, plėtuojasi jo akyratis, keičiasi pasaulėžiūra.

Ar būtina socialinio pedagogo pagalba integruojant vaikus iš socialinės rizikos šeimų ikimokyklinėje įstaigoje? Kodėl?

  1. Būtina, kad vaikas jaustų paskatinimą, pripažinimą ir pasitikėjimą.
  2. būtina, nes vaikui reikia pedagogo motivacijos į žaidimą, bendravimą, bendradarbiavimą.
  3. Taip, būtina. Dalis vaikų gali nepatirti integracijų sukeliamų psichologinių problemų, jei pedagogas labai stengiasi padėti vaikui susidoroti su stresu . Pedagogas turėtų paskatinti vaiką kalbėti apie tai, kaip jis jaučiasi. Leisti jam suprasti, kad jis gali atvirai kalbėti apie tai, kas vyksta šeimoje ir gauti jam rūpimus atsakymus.

Ar vaiko socialinių įgūdžių ugdymas padeda jam integruotis ikimokyklinėje įstaigoje? Kodėl?

  1. Padeda. socialinių įgūdžių ugdymas pradžiai padeda integruotis darželio grupėje, o vėliau ir visuomenėje.
  2. padeda. nes ugdytiniai ugdosi kompetencijas ir to pačių jie integruojasi į visuomenę
  3. Labai padeda. Kasdieninė žaidybinė veikla, piešimas, pasakų kurimas, šokiai, dainelės skatina vaikų vaizduotę, norą bendrauti, praturtina jų žinias apie apsupantį pasaulį, padeda užmėgzti ryšius su kitais vaikais ir suagusiais, stimuliuoja vaikus pasiekti geresnius rezultatus ugdymo procase, paprasčiau pagerina jiems nuotaiką. Išvikos, spektaklių organizavimas, ekskursijos, improvizaciniai ir vaidmeniniai žaidimai, kuriuose vaikai pamegdžioja suagusiųjų žmonių gyvenimą, savarankiškai kuria buitines situcijas - susipažina su elgsenos normomis, moka adekvačiai reaguoti, pakelia savivertę ir padeda integruotis mūsų visuomenėje.

Kokius vaikų socialinių įgūdžių ugdymo būdus taikote? Kaip dažnai?

Kokius dar vaikų socialinių įgūdžių ugdymo būdus taikote?

  1. Bendravimas vieniems su kitais, vienas kito pažinimas, aplinkos pažinimas.
  2. aplinkos kūrimas, bendravimas
  3. Susipažinimas su gamtą, gyvūnija, saugios elgsenos paaiškinimas, dorovinis ugdymas.
Sukurk savo anketąAtsakyti į šią anketą