LAUKINIŲ GYVŪNŲ ŽUVIMAS KELIUOSE

Šios apklausos tikslas - ištirti vairuotojų nuomonę apie laukinių gyvūnų žūtį Lietuvos keliuose, sąlygojančius veiksnius ir galimą reakciją šio neigiamo proceso sumažinimui. Tyrimą atlieka Mykolo Romerio universiteto magistrantė Tamila Tupikina. Iškilus klausimams galite kreiptis el.paštu: [email protected] PASTABA: Labai prašau atsakyti į visus klausimus, tik jeigu neteko Jums susidurti su laukiniais gyvūnais kelyje į 3-6 tada neatsakinėkite, bet 8-10 atsakykite. AČIŪ!

Lytis

Amžius

Išsilavinimas

1 .Kaip ilgai vairuojate autotransporto priemonę?

2. Ar yra tekę susidurti su laukiniais gyvūnais kelyje?

3. Jeigu taip, kokiu paros metu dažniausiai tekdavo susidurti su laukiniais gyvūnais kelyje?

4. Kuriuo metų laiku Jūs daugiausia susidūrėte su laukiniais gyvūnais kelyje?

5. Pažymėkite laukinius gyvūnus, kuriuos esate partrenkę:

6. Ar tose vietose kur ant kelio pasirodydavo laukiniai gyvūnai būdavo įspėjamieji ženklai?

7. Kaip elgėtės partrenkę laukinį gyvūną kelyje, kokia buvo Jūsų reakcija?

  1. nuvaziavau toliau
  2. Rusijoje per audrą važiuojant lėtai į kelią išbėgo meška,kadangi greitis nebuvo didelis,nukentėjo tik meška dėl savo didelio svorio,ją ištiko infarktas.Įvykus šiai nelaimei iškarto skambino policijai,pranešti apie šią nelaimę, žinoma, policija netikėjo,kad galėjo pertrenkiti mešką,tačiau,kai jie atvyko ir apžiūrėję nelaimės vietą, aptiko mešką,negyvą,ji nuo smūgio buvo nusiridenusi nuo kelio i mišką.
  3. Buvo šokas apie 30min
  4. nebuvau partrenkes
  5. Pagal istatymus
  6. stengiuos padeti, isgelbeti.
  7. Paprastai stengiuosi nepervažiuoti, jei taip atsitinka būna labai nesmagu. Norisi eiti pesčiomis.
  8. Pati nesu partrenkusi gyvūno, tačiau kartą pamatę su draugu šviežiai partrenktą lapę sustojome ir patraukėme ją į šalikelę, kad jos nemaitotų kiti automobiliai. O kartą radusi automobilių stovėjimo aikštelėje partrenktą katę pernešiau ant žolės, kur neužvažiuoja automobiliai. Nežinojau, kaip kitaip pasielgti.
  9. siekimas kuo labiau sumazinti automobilio greiti, ir manevravimas
  10. labai išsigandau, bet neišlipau pažiūrėti kas jam nutiko
…Daugiau…

8. Jūsų nuomone, kokios apsauginės priemonės ir būdai efektyviausiai užtikrintų apsaugą nuo autotransporto priemonių ir laukinių gyvūnų susidūrimų keliuose?

Kita:

  1. Vairuotojo atsakingumas kelyje
  2. Pati geriausia priemone pačių vairuotojų dėmesingumas ir atsakingumas pasirenkant saugų greitį.
  3. -
  4. Atsargus vairavimas, sąmoningumas
  5. sumazinti, tikrai pavojingose vietose laukiniu gyvunu sezono metu, automobiliu greicio apribojimai

9. Kaip vertinate Lietuvos kelių saugumą laukinių gyvūnų atžvilgiu?

Atsakymą pagrįskite:

  1. Svarbiausieji keliai yra apsaugoti tvoromis nuo gyvūnų
  2. priemoniu yra imtasi bet per mazai
  3. Apsauginės tvoros,kartais kaip tik laukiniui žvėriui gali pakenkti,kadangi jis norėdamas pereiti kelią,jam gali trukdyti ta tvora,tada jis imi blaškytis ir išbėga netikėtai į kelią,nerasdamas jokio plyšio įeiti i mišką.
  4. Priemonių gyvūnams apsaugoti yra imamasi, tačiau kai kada jos nėra tinkamos. Didesni gyvūnai apsaugines tvoras gali peršokti; pralaidos nėra pakankamo pločio, tad stambesnieji gyvūnai jomis tiesiog nesinaudoja, ir pan.
  5. Retai tenka matyti atitvarus ar greičio ribojimo ženklus dėl artimais galimai esančių gyvūnų
  6. Vienuose keliuose yra naudojamos visos saugumo priemonės, kituose jų nėra.
  7. Trūksta įspėjamųjų ženklų, blogas apšvietimas
  8. Iš esmės kelių ribojimai ir įspėjamieji ženklai yra, todėl negalima sakyti, kad keliai nėra saugūs, tačiau tas saugumas turėtų būti šiek tiek didesnis. Nors man nėra tekę susidurti su laukiniais gyvūnais, esu girdėjusi, kad ši problema yra.
  9. vien zenklu nepakanka, reikia irengineti perejas arba statyti tvoreles.
  10. Jei magistraleje yra irengta tvoros ir atitvarai, tarp ju pateke gyvunai neturi galimybes pabegti.
…Daugiau…

10. Jūsų pasiūlymai, pastabos ir komentarai, siekiant sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių ir laukinių gyvūnų žūtį Lietuvos keliuose:

  1. tvoros ir pralaidos su perejomis, nes gyvunai turi migruoti tik tai reikia truputi kontroliuoti, pro kur ir kaip
  2. Manau,kad kur daugiausiai įvyksta eismo įvykių dėl laukinių žvėrių ten turėtų būti geresnis kelio apšvietimas,kad vairuotojas suspėtu pamatyti artėjantį gyvūną.Taip pat didžiulia įtaka turi reklamos per televizija ir radija. Reikėtu kažkokius mini filmukus rodyti žmonėm,kad kaip ir nuo greičio žmonės žiūsta ir pan..tai lygiai taip pat ir nuo išbėgusio gyvnūno gali baigtis labai blogai, o ir laukinių gynūnų nedaugėja jos reikia saugoti.
  3. Turėtų būti atsižvelgiama į gyvūnų biologiją - kokio pločio pralaidos/aukščio tvoros jiems reikalingos. Reikalinga ir pačių žmonių iniciatyva, pvz., nepalikti atidarytų įvažiavimo vartų į teritorijas (kurios yra apjuostos apsaugine tvora).
  4. Pirma, manau reikalingas visuomenės švietimas šia tema, atsakomybės ugdymas. Gal būt trūksta tiek mokslininkų, gamtosaugininkų,tiek politikų, tiek pačios visuomenės dėmesio šiai temai-turėtų būti daugiau dirbama,diskutuojama šia tema. Šia tema ir pati turiu labai mažai žinių.
  5. Manau, kad tuneliai ar požeminės perėjos mažai gali padėti, nes gyvūnai nemigruoja vienu tuneliu ar kryptimi, bet taikant ekotiltų ir atitvarų priemones galbūt galimas teigiamas rezultatas. Kitaip sakant, ši probelma turėtų būti sprendžiama ne lokaliai, o didesnėje teritorijoje ir kompleksiškai.
  6. Dauguma vairuotoju nekreipia demesio i zenklus. Be to dazniausiai gyvunai pereidineja kelia tamsiu paros metu, o prie kiekvieno miskelio nepastatysi apsvietimo. Kur yra takai butinai reikia daryti pozemines perejas.
  7. Reikia koridorių daugiau, kad gyvūnams sudarytų sąlygas normaliai migruoti.
  8. Vairuotoju kvalifikacijos kelimas.
  9. Jei kalbėsime apie žinduolius, jų saugumą nesunku padidinti įrengus inžinerinius apsauginius įrenginius, tuo tarpų smulkiosios faunos saugumą inžineriniais įrenginiiais užtikrinti gana keblu dėl plataus paplitimo ir didelės gausos. Saugumo priemonių lokalizavimą būtų tikslinga orientuoti į jų koncentracijos vietas.
  10. Kuo daugiau įkurti apsauginių tvorų (su sąlyga įrengiant migracijos koridorius), sustatyti įspėjamuosius ženklus ir riboti greitį tose vietose. Jei gyvenama vietovė - įrengti apšvietimą
…Daugiau…
Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą