Būsimų ir esamų muzikos mokytojų improvizavimo gebėjimų taikymas muzikos pamokoje - kopija

Sveiki studentai, esu  muzikos pedagogikos ketvirto kurso studentas. Man, kaip būsimam mokytojui yra labai svarbi jūsų nuomonė apie muzikos improvizaciją. Tad labai norėčiau iš jūsų sužinoti atsakymus į man rūpimus klausimus. Šio tyrimo tikslas – Atskleisti būsimų ir esamų muzikos mokytojų požiūrį į kūrybiškumo ugdymo(si) galimybes, taikant muzikinę improvizaciją.

Tad labai noriu paprašyti jūsų atsakyti nuoširdžiai į šiuos klausimus. Anketa yra anoniminė.

[email protected]

Jūsų amžius?

Jūsų lytis?

Kokį išsilavinimą esate įgyję?

Kokią aukštąją mokyklą esate baigę arba kurioje dar mokotes?

  1. Vdu
  2. Vytauto Didžiojo Universiteto Švietimo Akademija
  3. Studijuoju VDU ŠA
  4. LEU (Lietuvos Edukologijos Unversitetas)
  5. VDU Švietimo akademija
  6. Lietuvos Edukologijos universitetas
  7. VDU švietimo akademija
  8. Vytauto Didžiojo universitetas
  9. LEU
  10. LEU
…Daugiau…

Apibūdinkite kas yra improvizacija savais žodžiais.

  1. Tai laisva forma. Kai žmogus gali laisvai groti ir improvizuoti.
  2. Tai spontaniška,nesuplanuota, nerepetuota kūryba.
  3. Kuomet gali išreikšti save ir savo jausmus būtent tą akimirką. Ir visą tai dažniausiai nėra pakartojama.
  4. Improvizacija tai meno forma, kuri reikalauja gebėjimo būti kūrybišku konkrečiu laiko momentu.
  5. Kūrimas ir atlikimas vienu metu
  6. Nenumatytas ir spontaniškas minties įgyvendinimas.
  7. Bandymas perteikti kūrinio emociją, konkrečiu momentu, be jokio išansktinio pasiruošimo.
  8. Spontaniška minčių raiška be išankstinio pasirengimo.
  9. Tai yra veiksmai, kuriuos atlieki spontaniškai, neplanuotai.
  10. Improvizacija, tai visiškas savęs atidavimas muzikai. Improvizuojant kylanti energija ir kuryba, kyla iš pačio savęs gelmių. Todėl improvizuojant galima atrasti ir išrasti tai, ko niekas kitas nėra atradęs. Sukurti, kažką naujo, nematyto, negirdėto.
…Daugiau…

Kuris kūrybiškumo apibūdinimas jums atrodo teisingiausias? (Pasirinkite vieną variantą arba įrašykite savo)

Kita (įrašykite)

  1. Nestandartiniai sprendimai standartinėse/nestandartinėse situacijose.
  2. Tai gebėjimas įsijausti į save, į tai ką nori sukurti, tai gebėjimas garsą ar jausmą atsiradusį tavyje kaip mintį, išreikšti vizuoliai, sukurti, kažką gatavą, apčiuopiamą.

Ar taikote improvizacines užduotis muzikos pamokos metu?

Ar reiktų taikyti improvizaciją muzikos pamokos metu? Kodėl?

  1. Tikrai reikia. Kad vaikai laisvai mokėtų save išreikšti. Kad nebūtų viskas kaip mokytojas pasakys. Kad mokiniai nebūtų įsprausti į rėmus.
  2. Taip. Todėl,kad taip vaikus skatiname kurti, atrasti, suprasti, leidžiame reikštis vaikų saviraiškai ir taip pat vaikams labai patinka improvizacijos užduotys.
  3. Būtinai. Tai skatintų vaikų kūrybiškumą.
  4. Taip. Nes tai yra kelias kūrybiškos asmenybės lavinimo link.
  5. Taip. Improvizacija padeda vaikams ugdyti kūrybiškumą
  6. Taip, nes improvizacijos metu gali atsiskleisti mokinio specifiniai gebėjimai arba išmoktos medžiagos pritaikymo gebėjimas nestandartinėse situacijose.
  7. Taip, nes improvizacija kadangi improvizacija yra išmokstamas dalykas, jis turi būti taikomas pamkų metų kaip dalykas arba viena iš pamokų formų. Improvizacijos metu vaikas gali tobultinti savo gilius emocinius gebėjimus, ji gali pateikti skirtingas žmogaus charakterios savybes, jas padėti atrasti ir net tobulinti. Tai puikus būdas norint išlaisvinti žmogų.
  8. Reiktų, taip vaikai priprastų prie spontaniškos minčių raiškos, tos raiškos tobulinimo, drąsiau reikštų savo idėjas.
  9. Žinoma, tai skatina vaikus būti kūrybiškus, laisvus.
  10. Taip, kad labiau sudomintų besimokantį asmenį.
…Daugiau…

Kaip dažnai naudojate improvizaciją praktikos metu per muzikos pamokas.

Jei pasirinkote varianta NIEKADA, trumpai argumentuokite kodėl?

  1. Nepasirinkau
  2. Kadangi šiuo metu nemokau mokykloje.

Kiek svarbu muzikos mokytojui mokėti improvizuoti. Kodėl?

  1. Manau, yra labai svarbu gerai mokėti improvizuoti.
  2. Improvizuoti galime visi, ją mokytis reikia,jeigu norime valdyti instrumentą lengvai improvizuodami arba dainavimo improvizacijos. Tačiau improvizacijos yra daugybe paprastesnių būdų. Manau svarbiausia mokytojui būti susipažinus su improvizacija, mokėti ją taikyti ir kurti įvairias užduotis.
  3. Aš manau, tai mokytojo viena iš svarbiausių kompetencijų. Niekada nežinai, kada gali tekti "suktis" iš bet kokios situacijos pamokoje, o improvizacija tam puikiai gelbėja.
  4. Svarbu, ns muzikos mokytojas turi gebėti būti spontaniškas, dėl nepasisekūsio pamokos plano, tai labai veiksmingas būdas.
  5. Muzikos mokytojas gebantis improvizuoti gali to mokyti vaikus, yra kūrybiškas, todėl įdomus, įdomios užduotys skatina vaikus mokytis
  6. Labai svarbu, nes mokinių lūkesčiai gali skirtis kiekvieną pamoką. Tam reikia nusiteikti ir stengtis nenuvilti mokinių.
  7. Jei, tu nori mokyti vaikus improvizuoti, tu turi būti geras pavyzdys vaikam. Jei neišeina suorganizuoti pamokos plano arba kitos aplinkybės sugadina pamokos planą, tai yra puiki metodinė priemonė, išsisukti iš prastos pamokos situacijos.. PAvyzdžiui.: dingus elektrai moykloje, galima taikyti improvizacinę pamokos formą kaip.: ritminės improvizacinės plojimo užduotys ir panšiai. Improvizacija, gali būti ne tik kaip lavinimo forma, bet kartu ir puikus metodas, kurį galima taikyti susiklosčius nepalankiom pamokos aplinkybėm.
  8. Nebūtinai labai gerai bet jam svarbu tai mokėti daryti. Ši savybė leidžia pedagogui elgtis drąsiau įvairiose situacijose, spontaniškame užduočių kurime, keblioje akimirkoje. Jei mokytojas nusprendžia, pamoka gali vykti laisvuoju būdu.
  9. Labai svarbu. Matydamo mokytojo pavyzdį, mokiniai drąsiau daro tą patį, yra laisvesni
  10. Nes nevisada pasiteisina šabloniški mokymo metodai, o improvizacija šį procesą paįvairina.
…Daugiau…

Ar reikalinga muzikinė improvizacija muzikos pamokose? Kiek ir kodėl?

  1. Tikrai reikalinga.
  2. Taip. Nes taip vaikams leidžiame pasireikšti, jų kūrybai, saviraiškai, individualumui, ir taip mokiniai skatinami kritiškai mąstyti.
  3. Tai yra labai rizikinga. Ypač jeigu klasėje mokiniai yra linkę triukšmauti. Tačiau jeigu ne, tada reikalinga. Mokiniai galėtų save išreikšti, savo jausmus, tuo pačiu galėtų taip komunikuoti, dirbti kartu.
  4. Taip, nes ji lavina vaikų ir pačio mokytojo vaizduote sudarinėjant ir atliekant improvizacines užduotys.
  5. Taip, mokantis muzikos improvizacijos ugdoma klausa, kūrybiškumas, spontaniškumas
  6. Reikalinga, net paprastą daina su vaikais dainuojant reikia stengtis padaryti ją kuo įdomiau: pridedant kelis papildomus balsus, instrumentus, dainuoti solo, duetu ar pan.
  7. Jei, tu nori mokyti vaikus improvizuoti, tu turi būti geras pavyzdys vaikam. Jei neišeina suorganizuoti pamokos plano arba kitos aplinkybės sugadina pamokos planą, tai yra puiki metodinė priemonė, išsisukti iš prastos pamokos situacijos.. PAvyzdžiui.: dingus elektrai moykloje, galima taikyti improvizacinę pamokos formą kaip.: ritminės improvizacinės plojimo užduotys ir panšiai. Improvizacija, gali būti ne tik kaip lavinimo forma, bet kartu ir puikus metodas, kurį galima taikyti susiklosčius nepalankiom pamokos aplinkybėm.
  8. Truputį reikalinga, vaikai mokytusi spontaniškos minčių raiškos, raiškos tobulinimo, drąsiau reikštų savo idėjas.
  9. Taip, svarbu. Dažnai, lavina vaikų kūrybiškumą
  10. Reikalinga, bet nevisada ir ne su visais.
…Daugiau…

Ar improvizavimo galima išmokti?

Pagrįskite savo atsakymą ar improvizacijos galima išmokti?

  1. Manai, kad galima. Pianinu kai pradejai mokytis groti ir nemokėjai grot, išmokai . Manau, niekas negimė mokėdamas, viskas yra išmokstama.
  2. Kaip ir minėjau improvizuoti galime ir nesimokius, priklauso kokią improvizaciją atliekame. Tačiau sudėtingesnės improvizacijos tikrai galima išmokti, tačiau reikia turėti ir tam tikrų gebėjimų tam.
  3. Manau, visko galime išmokti jei tik sengiames pakankamai, ne išimtis yra ir improvizacija.
  4. Improvizacijos galima išmokti daug kartų bandant, pajaučiant kas dera kartu, o kas ne ir panašiai
  5. Taip kaip lavinami profesiniai įgūdžiai, taip lavinama ir improvizacija - savarankiškas kantrus darbas laisvu metu.
  6. Tai yra įgūdis, kuris yra įgyjamas praktikuojantis ir jį lavinant. Jei žmogus nemoka improvizuoti, greičiausiai tai yra psichologiniai faktoriai, kurie blokuoja kūrybiškumo ir improvizacijos procesą.
  7. Išmokti galima, reikia atitinkamo nusiteikimo, padrąsinimo ir šaltinių iš kurių pasisemtume idėjų.
  8. Pvz muzikoje (grojant pianinu, gitara) svarbu žinoti dermes, tonacijas, tada galima improvizuoti garsais. To tikrai galima išmokti
  9. Manau, kad išmokti negalima jei neturi, to "jausmo".
  10. Mėginį, bandai, įpranti, turi tapti įdomu
…Daugiau…

Kaip vertinate savo improvizacinius gebėjimus?

Kokias improvizacijos rūšis naudojate muzikos pamokose?

Kaip improvizuoti jum patinka labiausiai? Kodėl?

  1. Ritmuoti. Todėl,kad tai vaikams labiausiai patinka ir yra paprasčiausi improvizavimo būdai,bei yra nemažai užduočių improvizacijos ritmu ir patiems galima jų sukurti.
  2. Kuriant muzikos ir šokio (judesio) kompinacinias užduotys, kurios domina vaikus ir juos įtraukia visapusiškai. Taip pat, kurti muzika improvizaciniu stiliumi su vaikais, klasėje pamokos metu, su įvairiai muzikos instrumentais.
  3. Man pačiai labiausiai patinka improvizuoti dainuojant
  4. Grojant fortepijonu, nes taip jaučiuosi emociškai gerai ir saugiai.
  5. Dainavimas. Nes labiausiai patinka dainuoti ir mano dainavimo įgūdžiai yra labiausiai išlavinti.
  6. Improvizuoti pasitelkiant klausą, vedant melodiją ir harmoniją įvairiais vingiais, motyvais. Taip veikia mano rankos ir minčių sąsaja, Norbertai.
  7. Dainuojant. Lengviau pajausti
  8. Dainuojant bei grojant.
  9. Grojant
  10. Man geriausiai sekasi ir patinka improvizuoti pianinu. Nes pianinas mane mažiausiai riboja ir yra patogiausias instrumentas išreikšti tą harmoniją ir tą sudėtingą garsų derinį kuris skamba mano viduj. Bet taip pat mėgstu daryti tai balsu ar būgnais, gitara. Bet šie instrumentai mane riboja nes negaliu atlikti tokios harmonijos, ritmikos ir melodijos vienu metu.
…Daugiau…

Kokia improvizacijos rūšis jum patinka labiau?

Kaip jūsų nuomone improvizuoti yra lengviau grupelėse ar vienam? Kodėl?

  1. Grupėse
  2. Manau grupėje. Todėl,nes kažkam gali visai vienam nekilti idėjų ilgai,o grupėje prasideda nuo vieno, ir iš to gali kilti idėjų kitam ir taip sukuriama bendra koncepcija.
  3. Vienam, nes vienas gali išreikšti save būtent taip kaip nori, o grupelėse reiktų labiau bendradarbiauti ir rasti bendrų kompromisų.
  4. Grupelėse, nes grupinėje improvizacijoje, nesimato didelių klišių ir klaidų, priešingai negu asmeninėje.
  5. Neturiu nuomonės
  6. Vienam, nes suderniti kitų žmonių mintis su savosiomis yra sunkiai, juolab ir lūkesčiai bei techninis pasirengimas yra skirtingi.
  7. Vienam, nes nereikia prie nieko derintis. Nes kiekvienas gali interpretuoti ir išreikšti improvizuojąmą kūrinį skirtingai.
  8. Priklauso nuo žmogaus, bet dažniausiai naujokams - grupelėse nes taip jaučiasi drąsiau, su patirtimi - vieniems.
  9. Grupelėse. Drąsiau.
  10. Grupelėse, nes veikia kolektyvinis mastymas.
…Daugiau…

Kokie įgūdžiai reikalingi improvizacijai?

  1. Jei muzikoje, tai labai daug įgūdžių reikia. Tiek mokėti laisvai skaityt iš lapo, tiek gerai mokėti groti akordais, taip pat mokėti gerai valdyti instrumentą.
  2. Priklauso nuo užduoties improvizacijos. Dainavimui klausa, geri balso valdymo įgūdžiai. Grojimui daug žinių apie harmoniją ir t.t. Ritmui svarbiausia žinoti ritmines vertes ir t.t.
  3. Klausos bei ritmo.
  4. Gebėjimas būti kūrybišku ir spontanišku, išlavinta vaizuodtė ir geri muzikiniai gebėjimai, kaip bent kažkokio muzikos instrumento valdymas.
  5. Spontaniškumas
  6. Visi :)
  7. Klausa, ritmo jautimas, mokėjimas įsijausti į improvizuojamo kūrinio emociją ir ją teisingai perteikti.
  8. Ritmo ir harmonijos žinios, gera klausa.
  9. Priklauso kokiai. Jei muzikinei - tada muzikiniai grojimo/dainavimo įgūdžiai
  10. Gebėjimas orientuotis muzikinėje sferoje, harmonijoje, kuryboje.
…Daugiau…

Jei muzikos pamokos metu taikote improvizacines užduotys pažymėkite kokias taikote, jei ne – nežymėkite nieko.

Jei improvizujate papildoma veikla ir pasirinkote skiltį kitą, kokia tai veikla yra? Įršykite

  1. Muzikinė pasaka. Pasakojama pasaka,o vaikai išgirdę tam tikrą pasakos personažą turi pavaizduoti jį garsu arba judesiu.
  2. Ne
  3. Ne

Kaip improvizuoti jums patinka (jei neimprovizuojate, kuri improvizainė veikla patiktų) labiausiai?

Jei improvizujate papildoma veikla ir pasirinkote skiltį kitą, kokia tai veikla yra? Įršykite.

  1. Muzikinė pasaka.
Sukurk savo anketąAtsakyti į šią anketą