Archyvistikos studijų programos studentų ir absolventų apklausa (tyrimas)

Trumpa archyvistikos programos, Vilniaus universitete studentų ir absolventų apklausa, kurios tikslas yra apklausti kuo kokybiškiau ir kuo daugiau archyvistikos studijų programos studentų ir absolventų ir pateikti išsamią medžiagą apie studijų programą jų akimis, tuo pačiu populiarinant ar archyvistikos mokslą bei jos studijas. Šis tyrimas gali būti ne tik naudingas ir reikalingas, tačiau ir įdomus tiek baigusiesiems minėtą studijų programą, tiek žmonėms besidomintiems šia mokslo šaka.

1. Kada baigėte archyvistikos studijų programą? (BENDRI KLAUSIMAI)

  1. 2006
  2. Studijuoju trečiame kurse.
  3. 2013 metais.
  4. 2013
  5. 2013
  6. baigsiu 2013 m.
  7. 2013
  8. 2013 m.
  9. Dar studijoju
  10. 2014
…Daugiau…

2. Kodėl pasirinkote šią specialybę? (BENDRI KLAUSIMAI)

  1. Atitiko laikytus egzaminus, atrodo perspektyvi.
  2. Pasirinkau, nes "draugauju" su dokumentais, viską skrupulingai sudėlioju. Galbūt, dėl asmeninių savybių pasirinkau. Taip pat domino dalyko aprašymas.
  3. Pasiūlė artimos draugės, žiurkės-archyvarės
  4. neprisimenu
  5. ji pagal abecėlės tvarką buvo pradžioj
  6. Nes aprašymas skambėjo šauniai
  7. Dėl dėstomų dalykų
  8. Tai gera alternatyva istorijos specialybei
  9. Ji mane pasirinko, o ne aš ją :D reikėjo kažkur stoti, o Vilniaus Universitetas sudomino,kaip geriausia ir seniausia aukštoji mokykla lietuvoje.
  10. norejau istoti i komunikacijos fakulteta, maniau jog tai perspektyvi specialybe
…Daugiau…

3. Kaip manote, kokios šios studijų programos stiprybės ir silpnybės? Kodėl? (BENDRI KLAUSIMAI)

  1. Stiprybė - programa apima plataus mąsto dalykus. Silpnybė - trūksta būtent šiai specialybei būdingų studijų (per daug laisvųjų dalykų).
  2. Stiprybės - visada yra tokių specialistų poreikis. Silpnybės - neišvystyta studijų programa, per mažai potencialūs darbdaviai žino apie tokius specialistus.
  3. + studijų programos pavadinimas dvelkia senove; - didelis konkurencingumas bedarbių rinkoje
  4. neperspektyvi
  5. Stiprybės: kai kurios paskaitos įdomios, naudingos, plataus profilio, galima vėliau darbintis visur, kur bus dirbama su dokumentais. Silpnybės: kai kurios paskaitos yra nekokybiškos, trūksta konkrečių žinių, kurias panaudosime dirbant
  6. Stiprybės - žinau daug pelėsius ir grybelius!!! Silpnybės - ne apie visus pelėsius....
  7. Silpnybės kad daug laiko skiriama dalykams,kurių mums net neprireiks, turėtų būti didesnis dėmesys kreipiamas į specialistų rengimą, o ne ugdyti mokslininkus.
  8. Universalumas - dokumetai yra visur. Silpnybes - studiju programa yra pinigu melžimas
  9. stiprybės: paklausa darbo rinkoje, mokoma daug įvairių mokslo šakų pagrindų silpnybės: mokytis neįdomu, dauguma dėstytojų apatiški savo dėstomam dalykui ir nenori pateikti jo kažkaip įdomiau,šiuolaikiškiau. praktiką galimą būtų jau atlikinėti ir pirmame kurse, o kursinį kaip tik nukeltį į antrus ar net trečius mokslo metus. mano manymu, 4 metai archyvistikai yra per daug, užtektų ir 3 metų.
  10. stiprybes: baiges rasi darba silpnybes: nuobodi, neisvystyta, prikista nereikalingu dalyku studiju programa
…Daugiau…

4. Ar rekomenduotumėte šias studijas kitiems? Jei taip, tai kokiems žmonėms? (BENDRI KLAUSIMAI)

  1. Rekomenduočiau žmonėms, kurie nėra apsisprendę kur stoti.
  2. Rekomenduočiau, žmonėms būtent kruopštiems, mėgstantiems tvarką, popierius ir t.t
  3. niekada gyvenime
  4. ne
  5. Ne, nebent patinka kruopštus, ramus darbas
  6. Žinoma!!! dokumentų mylėtojams
  7. Nerekomenduočiau
  8. Ne, nes programa yra pinigu melžimas
  9. ne
  10. Ne
…Daugiau…

5. Kokių naujų gebėjimų įgijote? (GEBĖJIMAI)

  1. Gebėjimai dirbti komandoje, kalbėti auditorijai, formuoti mokslinę kalbą, atlikti praktinę veiklą susijusią su specialybe.
  2. Turbūt supratimą daugiausiai, žinoma, kaip yra tvarkomi dokumentai (kažkiek).
  3. Sugebu atskirti žiurkę nuo pelės. Reikalui esant jas sukryžminti, išveisti naujas rūšis. Bet čia mano hobis ne studijų metu.
  4. jokių
  5. Kruopštumo, studijos privertė planuoti laiką
  6. Atskiriu Aspergillus Niger pelėsį, moku numeruoti puslapius, klijuoti įplėšimus
  7. Išmokau rašyti mokslinius darbus
  8. Dokumentu valdymas ir saugojimas.
  9. atskirti dokumentus, dirbti su įvairiomis programomis ir duomenų bazėmis, atlikti kai kurias funkcijas archyvuose
  10. Kurti ir archyvuoti, tvarkyti dokumentus, ismokau pagal visas taisykles rasyti rasto darbus
…Daugiau…

6. Ar studijų metu įgyti gebėjimai naudingi darbovietėje? Ar jų užteko? (GEBĖJIMAI)

  1. Praktikos metu užteko. Nedirbu.
  2. Tikrai neužtenka, ten kur dirbu. Labai truksta paralelių žinių, tokių kaip apskaita, buhalterija.
  3. O žinoma, puikiai sudedu popierius nuo vieno stalo ant kito.
  4. ne itin
  5. Taip
  6. Esu bedarbė
  7. Nenaudingi, teko visko mokytis iš naujo
  8. Tap
  9. kol kas darbovietėje neužtektų, galbūt po visų studijų ir užteks.
  10. Naudingi, bet ju per mazai, truksta praktikos
…Daugiau…

7. Kokių naujų žinių įgijote studijų metu? (ŽINIOS)

  1. Žinių, susijusių su dokumentų vadyba; dokumentų, spaudos ir atitinkamų institucijų istorija; teisės ir marketingo pagrindai ir pan.
  2. Žinios apie archyvistikos istoriją, teoriją, teisinių daug žinių įgyjau.
  3. Žinių apie lapų numeraciją.
  4. sunku pasakyti
  5. Dokumentų kūrimas, tvarkymas, darbas su informacinėmistechnologijomis
  6. Kaip naudotis archyvu
  7. neįgijau
  8. Apie archyvu istorija ir valdyma
  9. labai įvairių nuo sociologijos iki kalbų pagrindų.
  10. Ivairiu: vadybos, istorijos, archyvistikos
…Daugiau…

8. Ar studijų metu įgytos žinios naudingos darbe? Ar jų pakanka? (ŽINIOS)

  1. Praktikos metu pakanka. Nedirbu.
  2. Naudingos kai kurios, tačiau tikrai nepakanka.
  3. Nelabai, sunumeruot lapus ir WORDE galima......
  4. -
  5. taip naudingos, tačiau kai kurios paskaitos galėtų būti pakeistos naudingesnėmis
  6. Esu bedarbė
  7. nepakanka
  8. Ne
  9. ne
  10. Nepakanka, bet esamos naudingos
…Daugiau…

9. Kokius dalykus siūlytumėte įtraukti į programą ir kokius pašalinti? Pagrįskite (DALYKAI)

  1. Pašalinti laisvųjų dalykų kiekį.
  2. Įtraukti galbūt daugiau teisinių dalykų, praplėsti dokumentų rengimo kursą, taip pat labai reikėtų buhalterinės apskaitos žinių.
  3. Pašalinti viską. Ir pačią programą..
  4. siūlau pakeisti studijų programą iš pagrindų; begalė nereikalingų dalykų
  5. pašalinti: institucijų stuktūra (ar bent sutraukti šių paskaitų kursą), mediologija (taip ir nesupratau ką mokėmės), sociologija (nuobodu), bibliografija, spaudos istorija (Navickienė - blogai, Akstinaitė - gerai). Įtraukti į programą, daugiau su informacinėmis technologijomis ar administravimu susijusių dalykų, paskaitų, suteikiančių realios naudos, praktinių žinių.
  6. Siūlau įtraukti ką nors naudingo!!! pašalinti mokslus apie dvarionus, šaukštininkus, batvalytojus.
  7. Reikėtų labiau orientuotis į praktinius dalykus, į taisykles. Nagrinėti teisės aktus,susijusius su dokumentų valdymu.
  8. Pašalinti teisės studijas - programa nesusijusi su archyvistika.
  9. įtraukti: sociologiją(kaip privaloma dalyką, o nepasirenkamąjį) pašalinti: Informacijos tvarkyba ir ieška (informacijos paieškos sistemos),Kartografija, Lietuvos institucijų struktūra (XIII-XVIII a.)
  10. Sumazinti istorijos dalyku. Itraukti daugiau vadybos, ekonominiu dalyku, viesuju rysiu
…Daugiau…

10. Koks dalykas patiko labiausiai ir kuris davė didžiausią naudą? (DALYKAI)

  1. Labiausiai patiko informacijos teisė. Didžiausią naudą suteikė su dokumentų apskaita susiję dalykai.
  2. Didžiausią naudą davė dokumentų valdymo (rengimo) paskaitos. Taip pat labai didelės naudos davė teisinės paskaitos.
  3. Na tai matyt labiausiai susijęs su mūsų specialybe - reklama ;)))
  4. -
  5. labiausiai patiko - Komunikacijos įgūdžiai, informacijos teisė, informacijos vadyba. Įdomūs tie dalykai, kurių dėstytojai moka įtraukti, sudominti ir matosi, kad jiems patiems jų darbas yra įdomus.
  6. Mediologija
  7. Nepatinka, nedavė, neduos, nebent Pacas vėl ves paskaitą, dėl jo nors ir kalnus nuversčiau.
  8. Lietuvos Istorija - nes padės orientotis Lietuvos archyvose esančiose fondose
  9. kol kas tai yra kalbos ir informacijos tvarkyba ir ieška(archyvinis aprašymas) davė didžiausią naudą. patiko: socialogija, komunikacijos įgudžiai, lietuvos istorija, teisės pradmenys.
  10. Vadyba, dokumentu kurimas, dokumentu saugojimas
…Daugiau…

11. Koks archyvistikos įvaizdis Lietuvoje? Ar jis kinta? (ĮVAIZDIS)

  1. Mažai žinoma specialybė, suprantama pakankamai siaurai ir asocijuojama su dokumentų saugyklomis.
  2. Sunku pasakyti, aš manau, kad kažkiek gerėja, nors dauguma darbdavių iki šiol sako : - "kur tu dirbsi su tokia specialybe?"
  3. Liūdnas it rudens dangus Londone... O ten retai kada pragiedrėja.
  4. prastas; nekinta
  5. Prastas. Rūsys, pelėsiai, dulkės, žiurkės.
  6. Pacituosiu: ,, Arkivyskupas? kas? ai čia dulkes nuo dokumentų pūst kur?" kinta, kai pasakai jog ne vyskupas ir vaikų nekrikštysi
  7. Įvaizdis prastas, visi galvoja, kad tik žiurkės gali ten dirbt ;D taip,Mantai, mokaisi tarp žiurkių. Bet įvaizdis kinta, žiurkės lenda iš urvų ir jos užkariaus pasaulį ! blinkt blinkt.
  8. Žiurkės tamsoi. Su narukavnikais
  9. ''darbas rūsyje su popieriais''. Manau,kad nekinta
  10. Niekas apie tokia specialybe nezino, o jei ir zino kas tai yra, tai isivaizduoja, jog tai zmogus kuris sedi archyve ir valo dulkes. Nekinta.
…Daugiau…

12. Ar baigus šią specialybę buvo lengva įsidarbinti? Ar dirbate pagal specialybę? (ĮVAIZDIS)

  1. Nedirbu.
  2. Dirbu ne pagal specialybę, tačiau kas dieną susiduriu su dokumentais, jų sudarymu ir tvarkymu.
  3. O taip, veisiu žiurkes ir numeruoju lapus tamsioj belangėj.
  4. ne
  5. Dirbu pagal specialybę. Lengva įsidarbinti, bet tai nėra prestižinis ar lb gerai apmokamas darbas. (Mantai, ar dar ilgesne ir sunkesne galėjai paruosti anketa??? :)
  6. Ne, esu bedarbė, bet optimistiška!!!!
  7. Dirbu pagal specialybę, buvo lengva įsidarbint,nes tarp žiurkių maža konkurencija, visos dar urvuose.
  8. Ne, neidirbu
  9. -
  10. Nedirbu, dar nebaigiau.
…Daugiau…
Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą