Žinių vadybos vertinimas organizacijoje

Gerbiamas Respondente,

Jūsųorganizacijoje yra atliekamas žiniųvaldymo tyrimas. Jį atlieka Vilniaus Universiteto, Komunikacijos fakulteto, Informacijos vadybos magistrantūros II kurso studentė – Natalja Potapova.

Tyrimo tikslas – nustatyti žinių vadybos aspektus ir integravimo veiksnius organizacijoje remiantis darbuotojų vertinimais.

Žiniųvaldymą galima apibūdinti kaip žinių identifikavimą, įgijimą, vystymą, dalijimąsi/platinimą, išsaugojimą, matavimą bei panaudojimą, siekiant įgyvendinti organizacijos tikslus bei gerinti verslo efektyvumą ir veiksmingumą. Taip pat žinių valdymas yra įtakojamas ir įtakoja visą organizacijos vidinę ir išorinę aplinką (žmonės, procesai, struktūra, technologijos, kultūra, strategija, politika, produktai ar paslaugos ir rinka).

Tyrimas vykdomas atliekant anoniminę apklausą. Pasirinktus atsakymų variantus (-ą) pažymėkite, o kur reikia – įrašykite savo atsakymą.

Dėkoju Jums už dalyvavimą apklausoje.

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

1. Įrašykite, kuriame skyriuje Jūs dirbate:

2. Jūsų darbo stažas šioje organizacijoje:

3. Ar Jums aiškūs įmonės strateginiai siekiai, tikslai?

4. Įvertinkite kaip Jūms pavyksta siekti organizacijos tikslų bei laikytis vertybių savo veikloje (įvertinkite 5-balėje sistemoje: nuo 1- niekados iki 5- visados).

12345
Savo veikla siekiu organizacijos tikslų;
Vadovaujuosi disciplinos vertybe savo veikloje;
Vadovaujuosi atsakingumo vertybe savo veikloje;
Vadovaujuosi įmonės nuosavybės teisės vertybe savo veikloje;
Vadovaujuosi komandinio darbo vertybe savo veikloje;
Kita (įrašykite žemiau)

Jeigu 4 klausime pažymėjote kita, tuomet žemiau įrašykite savo variantą (jis turi būti įvertintas matricoje).

5. Kokios priežastys sąlygojo Jūsų atsakymo į 4 klausimą variantą?

Jeigu 5 klausime pažymėjote kitas vertinimas, tuomet žemiau įrašykite savo variantą.

6. Ar darbuotojai visapusiškai įtraukti į organizacijos veiklą, ar turi pakankamai žinių apie vykdomus projektus ir kt.?

7. Įvertinkite žinių valdymo panaudojimo svarbą atitinkamoms sritims jūsų organizacijoje (įvertinkite 5-balėje sistemoje: 1-visiškai nesvarbu; 2-nesvarbu; 3-šiek tiek svarbu; 4-svarbu; 5-labai svarbu).

12345
Marketingas/pardavimai;
Klientų aptarnavimas;
Vidiniai organizacijos procesai;
Žmogiškieji resursai;
Verslo partneriai;
Tiekėjai;
Inovacijos;
Kita (nurodykite žemiau)

Jeigu 7 klausime pažymėjote kita, tuomet žemiau įrašykite savo variantą (jis turi būti įvertintas matricoje).

8. Įvertinkite kokios sistemingo žinių valdymo teikiamos perspektyvos būtų reikšmingiausios atliekant kasdienius uždavinius ir siekiant organizacijos tikslų (įvertinkite 5-balėje sistemoje: 1-visiškai nesvarbu; 2- nelabai svarbu; 3-vidutiniškai svarbu; 4-svarbu; 5-labai svarbu).

12345
Padidintas vidinis efektyvumas, darbo procesai, vidinis įmonės komunikabilumas, bendradarbiavimas ir kt.;
Padidintas išorinis efektyvumas, darbo procesai, ryšiai su klientais ir kt.;
Paslaugų/produkcijos kokybės gerinimas;
Naujų produktų/paslaugų, inovacijų atsiradimas;
Greitas ir kokybiškesnis klientų aptarnavimas;
Efektyvus šiuolaikiškų technologijų naudojimas;
Efektyvesnis įmonės tikslų siekimas;
Pagerėjusi reakcija į rinkos pokyčius;
Kita (nurodykite žemiau)

Jeigu 8 klausime pažymėjote kita, tuomet žemiau įrašykite savo variantą (jis turi būti įvertintas matricoje).

9. Kokios srities žinios Jūsų darbe yra vertingiausios?

Jeigu 9 klausime pažymėjote kita, tuomet žemiau įrašykite savo variantą.

10. Kokiu būdu įgytos žinios yra naudingiausios Jūsų darbe? (įvertinkite 5-balėje sistemoje: 1- nelabai naudingos, nenaudojamas šis būdas; 5- labai naudingos).

12345
Seminaruose, mokymuose (vidiniuose, organizuojamuose pačios organizacijos);
Seminaruose, mokymuose (išoriniuose);
Savarankiškai (darbo procedūros; specialioji literatūra, kursai ir pan.);
Bendradarbiaujant su kolegomis, jų žinios, patirtis, įgūdžiai, mokymai;
Perskaitant užfiksuotą kitų darbuotojų patirtį;
Stebint kolegų darbą;
Iš partnerių, išorinių šaltinių gautos žinios (per paštą, skype, telefonu ir pan.);
Iš intraneto (vidinio tinklo, serverių, duomenų bazių);
Geltonieji puslapiai (darbuotojų sąrašai);
Internetas;
Kita (nurodykite žemiau)

Jeigu 10 klausime pažymėjote kita, tuomet žemiau įrašykite savo variantą (jis turi būti įvertintas matricoje).

11. Kokių žinių Jums labiausiai trūksta atliekant savo pareigas?

Jeigu 11 klausime pažymėjote kita, tuomet žemiau įrašykite savo variantą.

12. Įvertinkitę naudojamų bei trūkstamų priemonių svarbą žinių valdymui.

Naudojama efektyviai Naudojama, bet reikia tobulintiNenaudojama, bet reikalingaNenaudojama ir nereikalinga
Žinių bazė;
Geltonieji puslapiai (darbuotojų kontaktai);
Žinių žemėlapis (galimybė surasti reikiamus ekspertus, nustatyti jų žinias, patirtį ir pan.);
Idėjų bankas (galimybė teikti savo idėjas vadovams);
Geriausių praktikos metodų duomenų bazė (geriausi pasiūlymai, atvejų aprašymai, problem sprendimo būdai ir pan.);
Praktikų bendrija (galimybė keistis patirtimi, kurti kažką naują);
Ryšių su klientais valdymo sistema (galimybė išsaugoti informaciją apie klientus, susitikimus, sutartis);
„Smegenų šturmas“ (bendras problemų sprendimas, diskusijos)
Pasiūlymų teikimo sistema;
Motyvacija už dalijimąsi patirtimi, pagalbą kitiems;
Aiški nuolatinio mokymosi, įgūdžių lavinimo sistema;
E-mokymai;
Kita (nurodykite žemiau)

Jeigu 12 klausime pažymėjote kita, tuomet žemiau įrašykite savo variantą (jis turi būti įvertintas matricoje).

13. Įvertinkite kaip Jūsų organizacijoje dalijamasi žiniomis, nuomonėmis, idėjomis (įvertinkite 5-balėje sistemoje: 1- niekada; 2 - labai retai; 3- dažnai; 4- labai dažnai; 5- visados).

12345
Organizacijoje skatinama dalintis žiniomis bei informacija;
Darbuotojai laisvai dalinasi žiniomis, patirtimi;
Darbuotojai neturi pakankamai laiko dalintis žiniomis, patirtimi;
Organizacijos darbuotojai yra skatinami dalintis žiniomis bei informacija formalių susitikimų metu, per pasitarimus, posėdžius;
Organizacijos darbuotojai yra skatinami dalintis žiniomis tiesioginių pokalbių su vadovais metu;
Organizacijos darbuotojai yra skatinami dalintis žiniomis naudojantis apklausomis, testais;
Organizacijos darbuotojai yra skatinami dalintis žiniomis neformaliai: prie puodelio kavos, rūkant ir pan.;
Organizacijoje skatinamas darbuotojų bendravimas neoficialioje aplinkoje (organizuojamos išvykos, šventės ir pan.)
Organizacijos darbuotojai yra skatinami dalintis žiniomis elektroniniais laiškais, elektroninėje konferencijoje, intranete;
Darbuotojai bijo prarasti savo reikšmingumą, dėl to nėra linkę dalintis žiniomis, patirtimi ir kt.
Žiniomis ir naujienomis nesidalijama;
Kita (nurodykite žemiau)

Jeigu 13 klausime pažymėjote kita, tuomet žemiau įrašykite savo variantą (jis turi būti įvertintas matricoje).

14. Kaip dažniausiai vyksta sprendimų priėmimas?

Jeigu 14 klausime pažymėjote kita, tuomet žemiau įrašykite savo variantą.

15. Kokiu būdu vyksta darbuotojų žinių, įdėjų, pasiūlymų, patirties, išskirtinių sugebėjimų fiksavimas?

16. Ar Jus tenkina organizacijoje vykstantys apmokymai? (Jeigu ne, įrašykite kodėl)

Jeigu į 16 klausimą atsakėte NE, tuomet žemiau įrašykite tokio atsakymo priežastis.

17. Įvertinkite žinių valdymo procesus Jūsų įmonėje (vertinkite 5-balėje sistemoje, pagal kurią toks procesas: 1- nevyksta; 2-vyksta labai silpnai; 3-vyksta vidutiniškai; 4-vyksta gerai; 5-vyksta maksimaliai.)

12345
Žinių identifikavimas (kas jas turi, kur jos yra, kokių reikės ir pan.)
Žinių įgyjimas (žinių aprūpinimo strategija, mokymasis, dalijimasis patirtimi, priemonės ir kt.)
Žinių plėtojimas (naujų žinių, idėjų skatinimas ir kt.)
Dalijimasis žiniomis ir žinių platinimas (žinios iš kolegų, šaltinių ir Jūsų paties žinių teikimas kitiems bei pan.);
Žinių panaudojimas (turimų, naujų žinių pritaikymas darbe, inovacijoms ir kt.);
Žinių išsaugojimas (žinių, kompetencijų įtvirtinimas ir išsaugojimas sau bei kitiems intranete, užrašuose ir kt.);
Žinių vertinimas (žinių panaudojimas ir pan. tikslams įgyvendinti bei kt.)

18. Įvertinkite priežastis, kurios labiausiai trukdo efektyviai veikti žinių vadybai bei dėl to atsirandančias problemas Jūsų organizacijoje (įvertinkite 5-balėje sistemoje: 1- visiškai nepritariu; 5- visiškai pritariu).

12345
Nėra žinių valdymo strategijos, kuri nukreiptų, nurodytų, kas už ką atsakingas ir pan.;
Nepakankamas vadovybės dėmesys žinių vadybai;
Per maža motyvacija laikytis žinių valdymo pricipų, darbuotojai nėra informuoti apie žinių vadybos teikiamą naudą ir pan.;
Nepakankamas darbo sistemos lankstumas;
Per didelis darbo krūvis, tam nėra laiko;
Laiku negautos, neperduotos žinios, informacija;
Gaunamos netikslingos žinios, informacija;
Netinkama technologinė infrastruktūra, technologijos žinių mainams, išsaugojimui, sklaidai ir pan.;
Silpnas grįžtamasis ryšis iš klientų, partnerių ir kitų suinteresuotųjų šalių;
Galimybių, teisių stoka tam tikroms žinioms gauti;
Įmonėje trūksta kvalifikuotų darbuotojų, specialistų;
Išėjus ekspertui, savo srities žinovui būtų prarastos tam tikros specifinės žinios, atsirastų veiklos nesklandumų;
Kita (nurodykite žemiau)

Jeigu 18 klausime pažymėjote kita, tuomet žemiau įrašykite savo variantą (jis turi būti įvertintas matricoje).

19. Kaip norėtumėte, kad būtų vertinamas žinių valdymas, jo įtaka Jūsų ir visos organizacijos veiklos efektyvumui, tikslų pasiekimui?

20. Ar Jūs noriai dalyvautumėte kuriant žinių valdymo strategiją bei diegiant ją organizacijoje?

21. Įvertinkite, kuriame žinių valdymo brandumo etape yra Jūsų įmonė.