Vidaus kontrolės organizavimas

Gerb. respondente,

šio tyrimo tikslas - ištirti vidaus kontrolės organizavimą Jūsų švietimo įstaigoje. Prašome atsakyti į klausimus pasirenkant Jūsų nuomone geriausiai Jūsų įstaigą apibūdinantį atsakymą.

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

Nurodykite savo pareigas:

Ar galėtumėte greitai ir be oficialių dokumentų tekstų trumpai apibūdinti, kas tai yra vidaus kontrolė, finansų kontrolė, vidaus auditas?

Ar Jūsų įstaigoje veikia vidaus kontrolė?

Ar vidaus kontrolė garantuoja visos informacijos patikimumą ir išsamumą, visų vykdomų procesų ir procedūrų racionalumą ir tinkamumą?

Ar vykdoma specialistams suteiktų įgaliojimų, reikalingų veiksmams ir procedūroms atlikti, priežiūra ir vykdymo (įvykdymo) kontrolė?

Ar visada pasiekiami planuoti veiklos rezultatai, įgyvendinami iškelti uždaviniai?

Ar Jūsų įstaigos patvirtinta struktūra yra tinkama, optimali ir racionali?

Ar Jūsų švietimo įstaigos nuostatai visiškai atitinka jai priskirtas funkcijas ir ar jie atnaujinami, peržiūrimi bei tobulinami?

Ar specialistų profesinio pasiruošimo lygis skyriuje atitinka suformuotus reikalavimus jų pareigybėms, veiklos specifikai ir turimai kvalifikacijai?

Ar darbotojų veikla nesidubliuoja su kitų veikla, ar ji atitinka Jums priskirtas ir vykdomas funkcijas, tikslus ir patvirtintus uždavinius?

Ar per pastaruosius dvylika mėnesių buvo keičiamas padalinio darbuotojų veiklos organizavimas (reorganizuojama, pertvarkoma)?

Koks, Jūsų manymu, padalinio vadovo vaidmuo įgyvendinant priskirtas funkcijas?

Ar tinkamas padalinio vadovo požiūris į personalo kokybę ir lygį?

Ar pasitaiko atvejų, kai vadovo veikla apsiriboja neesminių funkcijų vykdymu ir uždavinių sprendimu, atitolinant ar užmirštant esminių problemų ir klausimų nagrinėjimą?

Ar vadovas suteikia Jums pakankamai savarankiškumo?

Kokiam lygiui priskirtumėte Jūsų vadovo pasitikėjimą Jumis?

Ar tinkama bendravimo kultūra Jūsų įstaigoje?

Kaip įvertintumėte etines Jūsų įstaigos vertybes?

Ar jaučiamas vadovo diskriminacinis požiūris ir pasitaikantis psichologinis spaudimas?

Ar Jūsų įstaigoje dažnai rengiami darbiniai susirinkimai, pasitarimai, darbo patirties pasidalijimai ar bendradarbių susitikimai ne darbo klausimais?

Ar Jūsų įstaigoje toleruojamos apkalbos, paskalos ir šmeižtas?

Ar Jūsų įstaigoje pakanka kvalifikuotų specialistų?

Ar sudaromos sąlygos kelti profesinę kvalifikaciją?

Ar Jūsų įstaigoje skatinamas tarpusavio mokymasis (profesinių žinių, patirties pasidalijimas)?

Ar vyksta profesinės patirties pasidalijimas ir žinių tobulinimasis su specialistais iš kitų įstaigų / padalinių?

Ar skatinamas mokymasis ir skiriama tam pakankamai laiko ir dėmesio?

Ar Jūsų įstaigos veiklai turi įtakos šalies ekonominės padėties pokyčiai, teisės aktų pasikeitimai?

Ar Jūsų įstaigos strateginiai tikslai atitinka reikalavimus: ar tikslai yra susieti su rezultatais; ar tikslai yra įgyvendinami; ar tikslai atitinka įstaigos galimybes; ar tikslai atitinka subjekto misiją?

Ar įstaiga vykdo projektus kartu su kitais subjektais?

Ar pasitaiko atvejų, kai yra atliekamos neįprastos (ne kasdienės) veiklos užduotys?

Ar Jūs gerai susipažinęs (-usi) su teisės aktų nuostatomis (jų pakeitimais), reglamentuojančiomis Jūsų įstaigos veiklą?

Ar Jūs susipažinęs (-usi) pasirašytinai su savo pareigybės aprašymu?

Ar Jūsų realiai vykdoma veikla visada atitinka funkcijas, nurodytas pareigybės aprašyme?

Ar įstaigos veiklos procedūros gerai organizuotos, ar reikalingos, ar detalizuotos ir reglamentuotos raštu?

Kas Jūsų įstaigoje nustato, kokias funkcijas specialistas turi atlikti?

Ar Jūsų įstaigoje vyksta darbo krūvių pasikeitimai, ar darbo krūvių pasiskirstymas pakankamai tolygus ir stabilus?

Ar Jums pakankamai aiškūs ir suprantami atliekami darbai ir procedūros?

Ar suteikiami raštu įgaliojimai atlikti veiksmus ir procedūras?

Ar Jūsų įstaigos darbų ir funkcijų atlikimui būdingas pastovumas ir nuoseklumas?

Ar Jūs teikiate vadovams ataskaitas apie suteiktų įgaliojimų išpildymą, atliktų funkcijų įvykdymą?

Ar visada Jūsų atliekami veiksmai sankcionuojami (raštu) ir yra kontroliuojami, prižiūrimi?

Ar Jūsų įstaigje griežtai laikomasi dokumentuose užfiksuotų procedūrų?

Ar Jūsų įstaigoje visi gaunami ir siunčiami dokumentai, sutartys registruojami?

Ar Jūsų įstaigoje nustatyta duomenų srautų ir informacijos perdavimo, duomenų kaupimo, saugojimo ir naudojimosi informacija tvarka?

Ar aiški dokumentų rengimo, derinimo, vizavimo tvarka ir terminai?

Ar visada reikiami atsakymai, sprendimų projektai parengiami laiku ir tinkamai?

Ar Jūsų įstaigoje raštu reglamentuotos atliekamų funkcijų, veiksmų priežiūros ir paskesnės kontrolės procedūros?

Ar Jūsų įstaigje yra parengti kriterijai ir procedūros, kuriais remiantis būtų galima nustatyti, ar įvykdyti veiklos tikslai, uždaviniai ir priemonės?

Ar įstaigoje paskirstyta specialistų atsakomybė už konkrečias veiklos sritis?

Ar atliekama įstaigos, Jūsų veiklos palyginamoji analizė?

Ar atliekamas sistemingas padalinio specialistų veiklos vertinimas?

Ar fiksuojamas ir vadovų analizuojamas specialistų (darbuotojų) darbo krūvis, stebimas jų darbo laiko naudojimas?

Ar padalinio specialistų (darbuotojų) darbo krūvis tolygiai paskirstytas?

Ar būna atvejų, kai atliekate pareigybės aprašyme nenurodytas ar jose nereglamentuotas funkcijas?

Ar Jūsų padalinio darbas gali būti supaprastintas, funkcijos aiškiau ir tiksliau reglamentuotos, darbo vietų skaičius peržiūrėtas?

Ar vadovai kontroliuoja padalinio darbo laiko panaudojimą ir jo apskaitą?

Ar pakankama ir aiški asignavimų (lėšų skyrimo tam tikroms funkcijoms vykdyti ar tikslams pasiekti) valdymo ir naudojimo tvarka?

Ar pakankamai efektyviai naudojami Jūsų įstaigai priskirti materialiniai ir finansiniai ištekliai?

Ar gerai žinote savo įstaigos finansavimo šaltinius, finansavimo procedūras ir metodus?

Ar žinote Jūsų įstaigai skirtų asignavimų sumas?

Ar veiklos ataskaitos visada rengiamos laiku, ar jos visada yra būtinos, tikslios ir išsamios?

Ar Jūsų rengiamos ataskaitos nedubliuoja kitų specialistų (darbuotojų) ataskaitų?

Ar gaunate pakankamai informacijos ir duomenų ataskaitai parengti?

Ar visada visos atliekamos ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai fiksuojami dokumentuose ir registruojami?

Ar griežtai laikomasi apskaitos principų, nustatytų ataskaitų rengimo, teikimo ir skelbimo reikalavimų?

Ar visada Jūsų vykdomos veiklos rezultatai atitinka realius duomenis ar duomenis, fiksuojamus ataskaitose?

Ar Jūsų vykdomai veiklai turi įtakos finansinių ataskaitų ar biudžeto vykdymo ataskaitų pateikimas?

Ar yra raštu patvirtinta išteklių judėjimo, procedūrų dokumentavimo ir įtraukimo į apskaitos registrus tvarka?

Ar informacinės technologijos užtikrina reikalingą ir tinkamą pradinių duomenų įvedimą, apdorojimą, rezultatinių duomenų ir rodiklių gavimą, keitimąsi informacija ir duomenimis?

Ar visos patirtos išlaidos yra įregistruojamos ir apskaitomos teisės aktų nustatyta tvarka?

Ar pasitaiko atvejų, kai padarote klaidų dėl įvairių priežasčių: išsiblaškymo, neatidumo ar kt.?

Ar analizuojami klaidų, neatitikimų ir pažeidimų atvejai?

Ar nustatytos procedūros, užtikrinančios, kad vadovai bus operatyviai informuojami apie klaidų, neatitikimų ar pažeidimų atvejus, bus sudarytos sąlygos reikalingiems prevenciniams veiksmams ir klaidų taisymo priežiūrai?

Ar pakankamai užtikrinta Jūsų įstaigos turto apsauga ir valdymo priežiūra?

Ar visas turimas ir valdomas turtas yra apdraustas?

Ar su darbuotojais, įgaliotais saugoti / naudoti turtą, yra sudarytos materialinės atsakomybės sutartys?

Ar yra patvirtintas nenumatytų situacijų, susijusių su turto pažeidimu, valdymo planas?

Ar turto apsaugos lygis adekvatus rizikai jį prarasti bei galimo dėl to nuostolio dydžiui?

Ar visas valdomas turtas (pvz., žemės sklypai, patalpos, informacinės technologijos, transporto priemonės ir pan.) inventorizuotas ir įtrauktas į apskaitą?

Ar apskaitomas ir valdomas turtas yra periodiškai inventorizuojamas?

Ar inventorizuojant buvo nustatyti turto ir apskaitos duomenų skirtumai?

Ar buvo nustatyta atvejų, kai išaiškėjo, kad įstaigai priklausantis turtas nebuvo įtrauktas į apskaitą? Ar buvo imtasi kokių nors priemonių? Jei taip, kokių?

Ar faktiniai duomenys apie turtą visada sulyginami su apskaitoje esančiais duomenimis?

Ar disponuojamas, valdomas turtas yra klasifikuojamas?

Ar turto valdymas, judėjimas, sandoriai, susiję su šio turto valdymu, yra iš karto įtraukiami į apskaitą?

Ar per ataskaitinį laikotarpį buvo turto vagysčių arba netekimų dėl netinkamo saugojimo ir naudojimo? Jei taip, kokių priemonių imtasi?

Ar turto valdymas ir naudojimas visada atitinka galiojančius teisės aktų reikalavimus?

Ar turto valdymui išduodami raštu leidimai arba perduodama raštu atsakomybė dėl turto tolesnio disponavimo?

Ar yra nustatytos kontrolės ir priežiūros procedūros, kaip naudojamasi turtu?

Ar Jūsų įstaigoje turto saugotojo, naudotojo ir apskaitininko funkcijos atskirtos?

Ar pasitaiko atvejų, kai turtu disponuojama privačių interesų tenkinimui, užtikrinimui?

Ar fiksuojami netinkamo ir neefektyvaus turto naudojimo atvejai?

Ar nustatytos procedūros dėl turto įsigijimo, įtraukimo į apskaitą, įvedimo į eksploataciją, perdavimo, valdymo ir naudojimo, pardavimo bei nurašymo?

Ar nutraukęs darbinius santykius darbuotojas, išeidamas iš darbo, visada tinkamai ir laiku atsiskaito už valdytą turtą?

Ar pasitaikė turto praradimo, sugadinimo atvejų dėl netinkamo jo eksploatavimo?

Kurioje srityje Jūsų manymu šiuo metu yra daugiausia trūkumų ir reikėtų daugiausia pakeitimų?

Kurioje srityje Jūsų manymu šiuo metu yra daugiausia trūkumų ir reikėtų daugiausia pakeitimų?