VGTU ABSOLVENTŲ APKLAUSOS ANKETA

20. Jūsų pasiūlymai kaip gerinti Jūsų specialybės studijas, specialistų rengimą VGTU:

  1. Dagiau praktikos, ir maziau sausos teorijos be pavyzdziu.
  2. Mažinti studentų skaičių; griežtinti atsiskaitymų, egzaminų tvarką - nespėjai, nenori - laisvas; baigti tempti visus už ausų (aš suprantu, kad reikia pinigų, bet viskam yra ribos); kelti žinių, o ne diplomo prestižą
  3. pirmiausia daugiau praktiniu uzduociu grupese, turi buti rupinamasi, kad studentas turedamas 4 paskaitas (8 val.) ne snaustu paskaitoje, o butu itrauktas i destytojo pateikiama medziaga, kuria iskart galvotu kaip butu galima pritaikyti praktikoje. siai dienai mano nuomone, absolventas pavyzdingai praleides 4 metus universitete yra visiskai neatitinka rinkos poreikiu. daug dalyku dar universitetas pateikia kaip ir pries 25 metus, kuomet mokesi mano tevai.
  4. Atjauninti dėstytojų amžiaus vydurkį.
  5. Sutvarkyti studijų programą, išmesti iš jos nereikalingus dalykus ar sumažinti jiems skiriamą laiką ir koncetruoti į specialybės dalykus dėmesį ne nuo 3 kurso, o gerokai anksčiau, didinti praktinių užsiėmimų laiką ir koncentruoti studentus į projektvaimą, konstrukcinius sprendimus, jų skaičiavimą ir suvokimą, loginį mąstymą šia kryptimi. Mažinti studentų skaičių ir daugiau dėmesio skirti darbui su jais, jų tobulėjimui. Kelti dėstytojams algas. Mano nuomonė - studenetai turėtų praleisti universitete daugiau laiko ir daugiau dirbti kartu su dėstytojais.
  6. daugiau praktinių užsiemimų, bent tokių kaip vaizdo įrašų iš objekto peržiūrėjimas
  7. Pradeti is anksciau destyti vadybinius dalykus, bent jau pusantru metu, kad jie butu. Rimciau i tai ziureti destytojams ir imti studenta uz "pakarpos". Daugiau praktiniu dalyku, daugiau uzduociu, geriau lengvesniu, bet daznesniu is keliu skyriu ar pan.
  8. Kiek įmanoma labiau derinti teorines žinias su praktinėmis, kad būtų išvengta atotrūkio nuo realybės.
  9. Labai svarbu netik bendras dalyko supratimas, bet ir naujausių technologijų išmanymas, taip pat geras kalbų mokėjimas.
  10. Labai daug praktikos
  11. Kad siame fakultete, o ypač aplinkos apsaugos katedroje dirbtų kopiatetingi ir savo dalyką išmanantys destytojai, ypač katedros vedėjas
  12. Skirti daugiau dėmesio grupiniam darbui, rezultatų/darbų pristatymui, bendravimui tarp dėstytojų ir studentų, psichologijos įgūdžių spresti problemas, valdyti save.
  13. atsakingiau destyti specialybinius dalykus ir daugiau praktikos
  14. Visu pirma pagarba studentui, daugiau demesio skirti praktinem ziniom, nei teorinem. Isleisti nauju knygu, atitinkasnciu dabartines statybos normas ir pan. Isleisti i pensija profesorius, kuriems virs 65 metu. Vertinti studento zinias objektyviai.
  15. kelti destytojams algas, gal tada ateis jauni destytojais su naujomis ziniomis. Reikia atnaujinti iranga, pasalinti nereikalingus dalykus kai filosofija etika ir pan.
  16. Daugiau praktikos mažiau "sausos " teorijos. Teorija turi būti dėstome sistemiškai, o ne padrikai bei akcentuoti tik tuos dalykus kurie yra reikalingi praktiniams dalykams.
  17. priartinti teorinus užsiėmimus prie realybės
  18. Daugiau dėmesio skirti praktinių užsiėmimų svarbai.
  19. Ieškoti būdų kaip prieš diplominę praktiką susieti su diplominių darbų
  20. Reiketu magistraturos studijas daryti neakivaizdines, nes vis daugiau studentu dirba magistraturos studiju metu ir yra sudetinga darba derinti su mokslu. yapc teims studentas kurie tese studijas po pertraukso arb gyvena ir dirba kituose miestuose.
  21. Šiuo metu mokausi MRU. Galiu lyginti tik fakultetus, kuriuose mokiausi, bet iš to, ką matau, VGTU yra viskas gerai :)
  22. Peržiūrint studijų programas, ir įtraukiant daugiaų šiandien aktualių dalykų, praktinių užduočių ir t.t.
  23. 1. Kaip technikos universitetas, turi buti GRIEŽTAI nustatytas ir reglamentuota visų fakultetų bei katedrų vienodas namų darbų, kursinių projektų apiforminimas. 2. Lanksčios studijų programos. 3. Daugiau savarankiško darbo. 4. Dėstytojų praktinis, atitinkantis rinkos poreikius, pasiruošimas bei didesnis atsidavimas savo darbui. 5. Studentų bei dėtytojų skatinimas kurti, reikšti novatoriškas idėjas, praktinis jų igyvendinimas. 6. Daugeliui bendrųjų dalykų dėstytojų labai trūksta aviacinių žinių. Labai "pramuša" statybinis universiteto profilis.
  24. Daugiau dėmesio skirti toerijai ir praktiniams darbams, kurie bus susiję su būsimu darbu
  25. Teoriją priartinti prie praktikos ir apskritai kuo daugiau praktikos
  26. atmesti studiju programose nereikalingus dalykus, pvz. kaip automatika ir panasiai, mano specialybeje jie visai nereikalingi ir tik buvo gaistamas laikas, taip pat kai kada perkrautos studiju programos, geriau butu gilinamasi i specialybes dalykus ilgiau, bet issamiau. Mano nuomone reiketu issamiai pakeisti studiju programa, ir koncentruotis ties tais dalykais, kuriu istikruju reikia, o ne apkrauti studentus nereikalinga informacija, kurie jie gal ir ismoksta, bet po egzamino vel pamirsta.
  27. praktinių žinių didinimas, teorijos realus pritaikymas.
  28. daugiau atsizvelgti i tai, ko reikia imonems, rinkai
  29. Padidinti dėstytojams atlyginimus 4 kartus motyvacija didesnės stipendijos :)
  30. Teorines žinias labiau susieti su praktiniais įgūdžiais, bendradarbiauti su atitinkamoje srityje dirbančiomis įmonėmis
  31. daugiau dėmesio skirti praktiniams užsiėmimams, taip pat vertėtų orientuotis ne tik i privatų, bet ir į valstybinį sektorių (finansai, apskaita ES paramos)
  32. Ismokinti destytojus perteikti mokamaja medziaga IT technologiju pagalba. Naudoti atvira informacija, buti komunikabilesniems ir energiskiems (ce liecia bakalauro studiju destytojus)
  33. reikia studijas susieti su praktika, su realiu darbu
  34. Daugiau PRAKTIKOS, PRAKTIKOS, PRAKTIKOS. Nors jos trūksta kaikuriems dėstytojams :(
  35. Išmesti tuos dalykus kurie nekiek nenaudingi, ir geriau vietoj ju padaryti daugiau praktiniu uzsiemimu
  36. Kuo daugiau praktinių, savarankiškų darbų.
  37. Reikėtų daugiau praktinių užsiėmimų, ataskaitų, viešų pristatymų
  38. Kadangi esu projektuotoja vandentvarkos srityje, manau labai truksta projektavimo srityje.
  39. Didesnis dėmesys naujoms technologijoms, bei riedmenims
  40. Suteikti studentams galimybę išreikšti save ir keisti dėstytojų požiūrį į jų darbą
  41. Dėstant naujausias technologija suteikti praktinių žinių, lankytis statomose, veikiančiose objektuose. Dėstyti pagal naujausias metodikas. Akcentuoti teorinių žinių pritaikymą praktikoje. Informuoti apie galimas darbo vietas, busimas pareigas, žinių poreikį šiose pareiguose.
  42. Specialybės dalykus mokiausi praktiškai tik ketvirtam kurse. Trečiam jau buvo kažkas į tą pusę, bet mažokai. O magistrantūroj tai pirmam semestre nebuvo nė vieno specialybės dalyko (o semestrai juk tik trys). Siūlymas: daugiau specialybės dalykų.
  43. daugiau valandų ir dėmesio reikėtų skirti specialybiniams dalykams, turėtų būti daugiau praktinių užsiėmimų, turėtų būti didesnė galimybė laisvai pasirinkti dėstomus dalykus, didžiąją dalimi studijos vyksta atgyvenusiu metodu, yra neefektyvios: paskaitose trūksta komunikacijos tarp studentų ir dėstytojų, per mažas studentų aktyvumas paskaitų metu, nėra diskusijos, nėra bendradarbiavimo, trūksta studentų dalyvavimo realiuose projektuose, dažnai dėstomi dalykai yra pateikiami neįdomiai, arba pateikiamos žinios nėra pritaikomos praktiškai
  44. Labiau atsižvelgti į darbo rinką bei teisės aktais nustatytus reikalavimus atskiroms profesijoms. Mokymo programas sudaryti universalesnes, kad absolventai turėtų didesnį pasirinkimą. Visoms programoms papildomai pridėti teisinių žinių (bent jau abėcėlę su nuorodomis kas ir kur). Šiandien dirbu nekilnojamojo turto kadastrinių matavimų srityje. LR Vyriausybės nutarimu šiandien nustatyti reikalavimai iš dalies atitinka programas, nors kadastrinių matavimų srityje (ypač statinių - pastatų ir inžinerinių statinių) dirba daug statybinių specialybių absolventų, kuriems bus sudėtinga gauti darbui reikalingą kvalifikaciją - kažkodėl buvo sumažintas geodezijos kreditų kiekis....
  45. Daugiau skirti demesio praktiniams uzsiemimams. Tai turetu buti nuo pirmo kurso. Nes pirmame kurse destoma dauguma dalyku tokiu, kuriuos mokykloj praeje, kaip fizika, chemija ir pan.
  46. Didesnis dėmesys turėtų būti skiriamas tarpiniams savarankiškų darbų, kursinių atsiskaitymams, jie turėtų būti dažnesni, dėstytojai turėtų pagrįstai rašyti pažymius už nuopelnus, zinias, o ne už sugebėjimą nusirašyti.
  47. Pradėti dėstyti profesinius dalykus anksčiau negu tai buvo daroma mano studijavimo metu
  48. spausti vyriausybę mokėti stipendijas gabiems studentams įdarbinant 4-6 kursų studentus pagal specialybę kaip Lietuvije ,taip ir uzsienyje
  49. Studijų programos turi būti pakeistos, nes jos yra senos ir nebeaktualios. Dauguma paskaitų yra visiškai nereikalingos ir jom skiriama laiką studentai galėtų paskirti naudingoms paskaitoms.
  50. Reikia is esmeskeisti sistema, daugiau demesio kreipti ne teorijai, o praktiniam destymui, praktiniu uzduociu sprendimui
  51. Inžinerinės informatikos studijoms tiesiog reikia atsinaujinti, nes jos prasilenkia su dabartiniu naujuoju IT pasauliu...
  52. Rekia peržiūrėti programas. Pvz. Studijų metu daugiausiai mokiausi vadybinių žinių, ir specializacija buvo pramonės įmonių vadyba, o diplomus gavome pramonės inžinerijos - tai kokie mes inžinieriai???? Mes vadybininkai, kokie iš mūsų inžinieriai???, o įrodyti to negali nes diplome įrašyta visiška nesamonė.
  53. Daugiau praktikos
  54. man tai labiausiai norėjosi daugiau praktinių užsiėmimų... bet čia turbūt todėl ir universitetas, kad nereikėjo (tiksliau nieks nedavė) po lėktuvo variklį pasikrapštyt.. :) jei rimtai, tai reikia tik turet noro studijuot...cia svarbiausia jaunus žmones tinkamai motyvuoti, kad jiems būtų noras ir tikslas mokytis, o vėliau sėkmingai baigt universitetą..pavyzdys ir kelrodis pirmoje vietoje turėtų būti tėvai..aciū už dėmesį
  55. Reiktu sumazinti dalyku skaiciu, geriau ismokti, isigilinti i viena, nei kelis dalykus tik apzvelgti.
  56. Daugiau praktikos.
  57. kuo daugiau praktikos imonese ar organizacijose ir , destomi dalykai turetu buti paremti realiomis imonemis ir rezultatais realiu laiku.
  58. Daugiau dėmesio skirti praktiniams užsiėmimams. Daugiau dėmesio skirti darbų pristatymui, ypač rengiamų prezentacijų kokybei.
  59. Didesnį dėmesį skirti svarbiausiems specialybės (IT) dalykams. Gilinti žinias programavimo srityje.
  60. Reiktų daugiau praktikos, projektavimo įgudžių, darbo su kompiuterių
  61. daugiau praktikos
  62. Praverstu praktines uzduotys, butina praktika realiose imonese pagal norima specialybe, nauju technologiju ir mokymo priemoniu (programos, informacijos saltiniai) naudojimas
  63. Destyti daugiau specelybinių dalykų, keisti mokymo programas ar jas atnaujinti.
  64. Dėstyti daugiau praktinių dalykų negu kartais morališkai pasenusios teorijos.
  65. Keisti mokymo programas
  66. Kviestis i diskusijas ar seminarus darbdavius, kurie ir nurodytu konkrecius dalykus kurios reiketu studijuoti, keisti susidarusia tarp pagyvenusiu destytoju nuomone, kad viskas kas nauja yra senei pamirsta sena, kol taip bus manoma tai nieko naujo jie neismokins studentus, zodziu reikia perrasyti studiju modulius nes tikrai bardakas matomas kai baiges aukstaja ateini dirbt ir esi visiskai zalias, net geda pasidaro po pokalbio su darbdaviu.
  67. Mažinti netikslingų ir praktikoje nereikalingų dėstomų dalykų, skatinti studentu darba grupemis, mažinti nusirašinėjimą.
  68. 1. Įsigyti ir naudoti modernų skrydžio treniruoklį. 2. Atnaujinti lėktuvų parką arba bent įrangą mokomosiose lėktuvuose. 3. Sudaryti galimybes dėstytojams tobulintis ir kelti kvalifikaciją užsienyje.
  69. 1. Peržiūrėti studijų programas, jos labai prastos 2. destoma informacija pasenusi. 3. dėstymo būdas.
  70. Daug nereikia keisti. Galima įvesti naujų studijų programų pagal rinkos poreikį.
  71. Manau, reiktų daugiau skirti dėmesio praktikai nei teorinėms žinioms.
  72. Daugiau dėmesio skirti praktiniam darbui, keisti nusistovėjusią sistemą, jog dėstytojas ir studentas- konkurentai...
  73. Daugiau sieti teoriją su praktika, daugiau dėmesio skirti užsienio kalbų mokymui, ruošti absolventus psichologiškai.
  74. Manyčiau reiktų daugiau susieti teorines žinias su praktinėmis, praktikos vasaros metu mažoka, neskaitant paskutinės vasaros kaip reikėjo atlikti praktika statybinėje organizacijoje.
  75. Reikia labai smarkiai atnaujinti mokomąją bazę, labai pasenusi literatųra aprašo nebenaudojamus metodus ir problemų sprendimo būdus, naudojamos pasenusios kompiuterinės programos ir pan.
  76. Destomi dalykai turetu atitikti programa, o juos turetu destyti tam pasirenge ir ta dalyka ismanantys destytojai
  77. studijas galima gerinti kaip pasalinant tikrai nereikalingas mokymo programas, paskirti daugiau laiko praktiniams mokymams, gamybos sityje ir projektavime.
  78. Reiktų teorines žinias įgyvendinti praktinėmis...ir kuo daugiau...(Medikai dirbdami mokosi....)
  79. Daugiau orientuotis i pacia specialybe, o ne daryti universalus, kai vadybininkai mokosi projektuoti. Praktikas organizuoti mokslo metu eigoje, o ne vasaros metu. Maziau teorijos, daugiau praktikos, kad universiteta baiges studentas galetu is karto produktyviai dirbti ir jam pakaktu igudziu ir praktikiu ziniu. Daznai destomi pasene metodai, pasenusios zinios, nera progreso paciose mokymo programose.
  80. Pirmiausia kelti destytoju kvalifikacija ir poziuri i naujoves.
  81. Atnaujinti studijų programas, panaikinat senas ir pakeiciant i naujas, atitinkancias siu dienų poreiki.
  82. Universitetas turėtų glaudžiau bendradarbiauti su verslo įmonėmis ir įtraukti joms aktualias temas į studijas.
  83. Nedelsiant reiketu atnaujinti studiju programas, nes dar ir siandien destomi moduliai sukurti pries 15m. Atleisti dirbti tingincius ir uzkerpejusius destytojus. Pritraukti i universitetus jaunesnius destytojus, privatu sektoriu, atnaujinti laboratorijas.
  84. Mažinti dalykų skaičių, atrinkti reikalingus, juos dėstyti kokybiškiau ir plačiau, daugiau dėmesio skirti ir studentų pageidavimams ir poreikiui, propoguoti komandinį darbą, labiau orientuotis į rinkos poreikius, kviestis dėstytojus iš užsienio, tai pakeistų ir studentų požiūrį. Įtraukti studetus į programos sudarymus
  85. mokymosi bazės tobulinimas pagal šiuolaikines technologijas (programinė įranga, prietaisai, paskaitų temos, biblioteka)
  86. Mokyti dėstyti. Dėsto daug docentų visiškai neišmanančių dėstymo metodų, studentų psichologijos, neturi motyvacijos.
  87. Siūlyčiau visas teorines žinias paremti praktika. Ieškoti naujovių pristatant dėstomą dalyką, kad sudominti studentą.
  88. 1. Motyvuoti studentus siekti žinių 2. Nebeskatinti nusirašinėjimo 3. Reikalauti bent elementariausio destytos medžiagos supratimo
  89. daugiau praktinių žinių
  90. Suteikti kuo daugiau praktiniu ziniu per praktikas gamyboje, per seminarus, kuriuose imoniu atstovai pristatinetu naujas medziagas ir technologijas ir pan.
  91. Daugiaus specialybės praktikos
  92. egzaminu uzduociu atnaujinimas, darbas grupeje.
  93. idiegti zymiai daugiau praktikos, nes jos isvis nera.
  94. Mažinti pašalinių, papildomų dalykų skaičių, labiau koncentruoti į studijuojama specialybę.
  95. Mano pasiūlymai būtų tokie: 1. griežtinti tokius nespecialybinius dalykus kaip ekonomika, vadyba, nes tokių žinių šiandieninėje visuomenėje tikrai reikia, arba tiesiog keisti juos specialybiniais, nes manau žymiai geriau būtų turėti du semestrus pvz., genų inžinerijos, nei naudos nenešančios ekonomikos; 2. Būtų šaunu, jei daugiau dėmesio būtų skiriama studentų praktikoms ir baigiamųjų darbų eksperimentiniam parengimui, t.y. pvz., koks nors katedros vedėjas..galėtų ne tik reikalauti, bet bent truputį padėti. Manau, katedra galėtų užmegzti geresnius ryšius su mokslo institutais bent jau tam, kad studentai turėtų kur atlikti praktikas ir baigiamuosius.. O dabar, kitiems absolventams sunku patikėti, kokia sistema yra pas mus katedroje..
  96. Daugiau grupinio darbo bei privalomos praktikos. Dalines studijos uzsienio universitetuose. Nauju ir pazangiu destytoju pritraukimas.
  97. Manau, jog visų pirma reiktų daugiau jaunų dėstytojų, kurie greičiau gali įsisavinti ir pteikti naujus dalykus bei technoligijas, atsiradusius rinkoje.
  98. sumažinti bendrųjų dalykų kreditų sk.(matematika, fizika), o jų saskaita padidinti specialybės dalykų sk.
  99. Daugiau praktiniu uzsiemimu.
  100. Daugiau dėmesio skirti naujiems šiuolaikiniams dalykams