Vaikų teisių įgyvendinimo geroji patirtis Lietuvoje
11. Jūsų nuomone, kokia šių programų praktinė nauda vaikui? mūsų visuomenei? (atsakymą prašau įrašykite į žemiau esantį laukelį)
kai žinai, gali pakeisti situaciją
didelė. Vaikas gauna neįkainojamų žinių
vykdyti socialinius projektus reiškia skatinti ir plėsti piliečių dalyvavimo ir jungimosi į asociacijas bei organizacijas iniciatyvą. Tai reiškia pripažinti, įvertinti ir skatinti tarpinių socialinių struktūrų bei institucijų kūrimąsi, socialinio tinklo, kuris remtųsi bendradarbiavimu, dalyvavimu ir bendra atsakomybe, plėtrą. taip išjudinama realybė, aprėpiant įvairius jos lygmenis – asmenį, šeimą, bendruomenę.
Šios programos padeda vaikams lengviau adaptuotis bendraamžių grupėje, ugdo įvairius įgūdžius, kurie padeda vaikui spręsti gyvenimiškus sunkumus.
Ugdomas vaikų bendravimo įgūdžius, vaikų kritinį ir kųrybinį mąstymą, bendradarbiavimo įgūdžius,sugebėjimą dirbti komandoje, toleranciją kitam žmogui, savęs painimas, analizė savo elgesio priežasčių ir pasekmių. vykdo vaikų socializaciją, puoselėjamos šeimos tradicijos. tai skatina visuomenę įsijungti į vaiko teisių puoselėjimo procesus
Sveikatos prasme - teigiamos emocijos, ugdomi vaikų, patyrusių arba galinčių patirti smurtą, socialiniai įgūdžiai, mažinama jų socialinę atskirtį, stiprinama jų psichinė sveikata. Visuomenę tai verčia susimąstyti
Mokės pasigaminti maistą, žinos apie saugius lytinius santykius, atsisakys žalingų įpročių, mokės susiskaičiuoti savo išlaidas ir pajamas.
padeda spręsti jo problemas, apsisaugoti, žinoti kokios pagalbos jam reikia,į ką jis galėtų kreiptis. Aktyvina socializacijos procesu. Visuomenė susipažindina su vaiko teisių problematika, pati tama dalyve.
Vaikai išmoko identifikuoti, suvokti, valdyti ir išveikti savo emocijas; įgijo bendravimo įgūdžių, suvokė ir įsisąmoninino kas yra vertybės, kokios jos. Suvokė, kodėl vienu žmogumi galima pasitikėti, o kitu ne. Išmoko jautrtumo ir supratimo apie tai, ką kiti jaučia, kai iš jų tyčiojasi, išmoko prisiimti atsakomybę už savo padarytus sprendimus, įgijo įgūdžių kaip ir ką pasirinkti įvairiose situacijose ir prisiimti atsakomybę už padarytus sprendimus.
Didesnis pasitikejimas savimi ir aplinka, geresni socialiniai igudziai
Vaikai mokosi elementariausių buitinių darbų, mokosi vertinti savo elgesį, analizuoti jį sąlygojančius veiksnius, valdyti neigiamas emocijas
įgyvendinami vaiko poreikiai
vaiko užimtumas veiklų, kai pasirinkimo kaime nėra. vaikams buvos suteikta galimybė lankyti baseiną (jie buvo vežami į rajono centrą, po užsiėmimų maitinami ir vedamos paskaitos apie sveiką gyvenseną). Vaikai, kurie neturi namie vandens galėjo nusiprausti, turėjo galimybę išmokti plaukti, grūdino savo organizmą ir sužinojo daug reikalingų naujienų apie plaukimo naudą.
Vaikų Dienos centro parogramą mes vykdome jau 6 metus. ji kompensuoja tėvų nepriežiūrą ,ugdo vaikus iš socialinės rizikos šeimų. skatina Mokymosi motivaciją, savęs pažinimą, ekonominį švietimą. ugdo tsakomybės ir dėkingumo. Jos metu 108 socialinės rizikos šeimos 1 kartą per mėnesį gaudavo labdarą ,dalyvavo renginiuose ,o daugiau kaip 100 vaikų dalyvavo vasaros organizuotose stovyklose. 20 vaikų ,kurie lankė dienos centrą pradėjo geriau mokytis , pasijuto saugesni. 2 tėvai gydėsi nuo priklausomybių, 1 daugiavaikių šeimos mama baigė persikvalifikavimo kursus ir įsidarbino. Išnaudojome patalpas ,kurias panaudos sutartimi suteikė savivaldybė Įtraukėme į veiklą 150 savanorių ir bedruomenę
Vaikai formuoja savo socialinius įgūdžius, mokosi bendrauti, Esant smurto atvejams, vaikams teikiama tiek psihologinė, tiek socialinė pagalba. Jie mokomi kaip elgtis atitinkamomis situacijomis, į kokias institucijas kreiptis. Tėvai gauna žinių kaip spręsti kylančias santykių problemas
Didelė. Vien dėmesys vaikui, skatina keistis. Vaikai mokosi gyventi, pažinti pasaulį, formuoja pozityvią savivertę. Turintys negalia mokodi bvendrauti, lavinamas jų pasaulio suvokimas. Tėvai gauna reikiamos informacijos, jiems įsitraukia į veiklas, domisi, specialistų pagalba operatyviai sprendžiamos šeimyninės problemos. Naudinga kiekvienam iš mūsų.. skatine būti tolentatiškiems visiems, kurie šalia mūsų
jose kcentuojama: Vaiko teisė į mokymąsi, laisvalaikį, šeimą. Vaiko savivertės ugdymas, pagarba vaiko asmenybei, vaiko orumo skatinimas, didžiavimasis savo gimtąja kalba.Poreikis pažinti, būti laisvam , gerbiamam ir mylimam kitų.Kasmet stovykloje dalyvauja apie 200 vaikų iš vaikų globos namų, vaikų dienos centrų, socialinės rizikos šeimų.
Projekte "Kartu" dalyvauja apie 25 vaikus nuolat lankančius užsiėmimus ir dar 20 vaikų (ir daugiau) užsukančių į užsiėmimus trumpam laikui.
Individualios vaikų paramos programose dalyvauja nuolat apie 200 vaikų, jų skaičius kinta.Vaikai mėgsta nuolatinius užsiėmimus, jie prisiriša prie užsiėmimų vadovų , pradeda pasitikėti jais. Vaikus erzina nepastovumas ir trumpalaikės veiklos, tuomet jie jaučiasi nesaugūs.
Vaikai mėgsta būti giriami, skatinami. Tėvai irgi didžiuojasi savo vaikais, kai mato jų sugebėjimus ir pasiekimus.Projektui "Kartu" naudojamos World Childhood Foundation skiriamos projektinės lėšos, dalinai prisideda Romų visuomenės centras ir mes, Lietuvos vaikų fondas.
Projektas "Vaikai ir jūra" fondui yra nuostolingas, nes rėmėjai nesuineteresuoti remti vaikų poilsį, todėl kasmet 20-40 tūkst.litų turime panaudoti iš savo santaupų, kad pakviestume vaikus pailsėti prie jūros. Jeigu nepavyks gauti finansavimo vienam parengtam projektui , kad galėtume pradėti komercinės veiklos vykdymą, būsime priversti nutraukti šią nuostolingą veiklą.
sunku vertinti, visuomene nenoriai dalyvauja. dazniau tevai,
Visuose renginiuose bandoma pritraukti plačąją benduomenę, taciau nevisada ji noriai isitraukia i siuos procesus. vaikui socializacijos programa padeda gerinti oscilainius igudzius, jie pasijunta geriau, suvokia, kad mums rupi. Vaikai sėkmingai integruojasi i visuomene. Pasiekti programu rezultatai yra ženklūs, tačiau socialinė veikla tai ne reklaminis šou, tai konfidencialūs sprendimai ir nėra staigių rezultatų (tai neautoservisas, kur sugedusę detalę pakeitus į naują gauni rezultatą, čia rezultatus gali sulaukti tik išaugus šiai kartai ). Viskas priklauso nuo žmogiškųjų išteklių. Kuo didesni ištekliai tuo didesnis rezultatas. Visos programos priklauso nuo Vyriausybės sprendimų , jei ekonominė situacija blogės tai ir soc. vaikų su kuriais tenka dirbti situacija irgi blogės, o NVO sunkiau išsilaikyti nei valstybinėms organizacijoms, nes jos gyvena iš biudžetinių lėšų, o NVO iš projektinių, todėl tas problemas reikėtu spresti globaliau, tačiau tam nėra šiai dienai jokios sistemos.
Būtų šaunu, kad tėvai ir vaikai žinotų pareigas ir atsakomybę, o ne tik teises
vaikas gauna atsakymus iš karto, mato pavyzdžius
Mokymai apie pozityvią tėvystę, suteikia galimybes tinkamai koreguoti vaikų elgesį, formuoti tėvų efektyvios tėvystės įgūdžius. vaiko teisių propagavimas keičia visuomenės požiūrį. vaikai kuria saugią ateitį. Smurto programose tiesiogiai ir netiesiogiai dalyvauja vaikai. jie mokosi naujų įgūdžių. Jie dalijasi žiniomis, sprendžia problemas, moko jaunesnius vaikus bendrauti be smurto, organizuoja Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijos mokymus mokyklose, rengia konkursus, olimpiadas, kuria internetinius puslapius. dirbant su vaikais suvaidinamos patyčių situacijos, pateikiami psichologo patarimai kaip kovoti su vaikų patiriamu fiziniu ir psichologiniu smurtu. Taip atkreipiamas visuomenės dėmesys į smurto problemą, skatinamas visuomenės sąmoningumas
vaikai tampa geresniais, mokosi uzjausti, bando taikysi kitokius savo elgesio modelius.. o visuomene gauna pakankamai informacijos apie vaikus
Vaikas atsisako žalingų įpročių, įgauna socialinių įgūdžių, tampa pilnaverčiu savo visuomenės nariu, išmoksta gyventi bendruomenėje, kaip pilnateisis jos narys.
prevencija: smurto, nusikaltimų... bei pagalba vaikams, kurie patiria smurtą, nepriteklių šeimose ir pan.
Tai padeda praplėsti gyvenimo šeimoje supratimą. Suteikė didesnio pasitikėjimo savimi. Formuoja katalikišką jaunimo požiūrį į lytiškumą, meilę, šeimą, gyvybę.Ugdo visuomenės pilietiškumą, organizuodamas renginius, akcijas, šventes, saugodamas ir gindamas šeimos, žmogaus orumo ir gyvybės vertybes.
Vaikas gauna galimybe rinktis, nes jis gauna supratimą apie kitokį gyvenimą, tarpusavio santykį. Vaikas renkasi kasdien ar eiti į vaikų dienos centrą ir tobulėti ar likti savo socialinėje plotmėje. Be moralinių, taip pat materialinė pagalba, pietūs, rūbai ir k.t. Jis gauna būtent tai,ko jam dabar reikia.
Nustatyta, jog paauglių neužimtumas yra vien as iš nusikalstamumą lemiančių veiksnių, todėl būtina įvairiomis prevencinėmis priemonėmis mažinti šį veiksnį. Kuo ankstesniame amžiuje bus teikiama reikiama pagalba, užkirstas kelias nepilnamečių nusikaltimams, tuo didesnė galimybė sumažinti socialinę atskirtį tarp vaikų.Nusikaltimų prevencija kainuoja mažiau nei nusikaltimų tyrimas. Veiksmingiausias ir efektyviausias vaikų nusikalstamumo ir narkotikų vartojimo problemų sprendimo būdas yra pirminė prevencija. vaikus pagal galimybes būtina įtraukti į visas bendrosios prevencijos priemones , tai padės jiems integruotis į aktyvų , prasmingą ir visavertį visuomenės gyvenimą.
Aktyvios visuomenės švietimo (tolerancijos ir antidiskriminacijos temomis), Vaiko ir Žmogaus teisių ugdymas vaikams, tėveliams, su vaikais dirbantiems pedagogams, kitiems žmonėms, dirbantiems su vaikais, jaunimui ir kt. padeda labiau susivokti, kas tai yra vaiko teisės. Tačiau labiausiai šioje srityje labiausios aktyvios NVO, o ne valstybė. Socialinių įgūdžių lavinimo programos, vadovu mokymai dirbti su seksualine prievartą patyrusiais vaikais ir atpažinti tokius vaikus, programos išmoko vaikus "gyvenimo". Visuomnės švietimo programos skatina visuomenę nebūti abejingais rūkantiems ir geriantiems vaikams, skatinti pačių vaikų teisių suvokimą.
Socialinių įgūdžių ugdymas padeda vaikams gerinti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, darbo komandoje įgūdžių, vaiko savivertės kėlimui.Tolerancijos ugdymas ir antidiskriminacijos ugdymas padeda objektyviau matyti visuomenėje esančias problemas.
Mūsų organizuoja ir vykdo konkrečius savo krašte reikalingus projektus vaikams ir apmokymus jaunimui, kurie padeda spręsti nusikalstamumo ir priklausomybių, užimtumo, o taip pat socialiai remtinų šeimų problemas. Kasmet įvairiose programose dalyvauja apie 600 vaikų ir jaunimo iš visos Lietuvos. Mes rengiame Gospel chorinės muzikos festivalius, stovyklas. Vaikai gauna kitokių įgūdžių, jie mokosi bendrauti, muzikuoti, kūrybiškumo ir t.t. Visuomenei būtina tapti labiau aktyvesnei vaiko pažeidimū prevencijoje.