Motivera ditt svar. Varför valde du dessa Nobelpristagare? Varför är de viktiga för världen och för Sverige?
Jag känner bara till Hammarskjöld då han var generalsekreterare
Jag valde den pristagare jag tror är mest känd. Vet inte om personen är viktig.
För att de var de ända jag kände vid namn
Valde bara ett namn som jag kände igen, vet inte ens riktigt vem det är. Så jag är inte alls insatt så sätt. Man kollar ibland på nobeltillställningen för att det är en fin tillställning med många välklädda människor och annorlunda gentemot hur folk klär sig till vardags.
Tyvärr, kan jag inte.
De är mer kända för mig
Dag Hammarskjöld var en duktig diplomat som lyckades utföra mycket fredsbevarande arbete inom FN, utan hans insatser hade det kanske varit annorlunda idag