Nobelprisets värde har kraftigt minskat de senaste 15 åren.
Det är ett av de största prisen en människa kan få, när det är dags för Nobel middagen skrivs det över hela värde och det som skrivs är mestadels positivt.
Det är väl viktigt på ett sätt, men för vissa av oss yngre tor jag inte det har någon större betydelse om inte man har som mål att bli forskare, litteratur expert eller liknande.
Det finns positiva nyheter om och från Sverige varje år.