Ugdymas karjerai mokyklose

 

Atliekamas tyrimas, kurio tikslas sužinoti profesinio informavimo ir konsultavimo teikiamo profesinio informavimo taškuose/ugdymo karjerai centruose ypatybes.

 

Atsakydami į klausimą, pasirinkite atsakymo variantą arba įrašykite savo,  kai kuriuose klausimuose galite pažymėti kelis atsakymų variantus arba išsakyti savo nuomonę.

 

Anketa yra anoniminė. Apibendrinta informacija bus panaudota  magistro baigiamajame darbe.  Nuoširdžiai tikiuosi Jūsų bendradarbiavimo. Dėkoju   Jūsų atsakymus ir skirtą  laiką.

 

Anketa neprieinama

1. Jūsų lytis:

2. Jūsų išsilavinimas:

Kitas variantas

  1. Edukologijos magistras
  2. MAGISTRAS
  3. Magistras
  4. aukštesnysis

3. Vietovės, kurioje yra mokykla tipas:

4. Kaip manote nuo kokio amžiaus tikslinga pradėti mokinių profesinį informavimą ir konsultavimą?

Kitas variantas

  1. Profesinį informavimą ikimokykliniame, konsultavimą nuo 14 metų
  2. nuo 5 klasės
  3. pradinėse klasėse profesinis informavimas yra stipriai integruotas, todėl , kaip atskirą dalyką dėstyti reikėtų pradėti nuo 5 kl.
  4. Profesinis informavimas gali būti jau ikimokykliniame amžiuje ar nuo pradinių klasių. O konsultavimas jau aktualesnis darosi vyresnėse klasėse, orientuotis galima būtų nuo 14 m.
  5. nuo 11metų, kai pradeda lankyti 5 kl.
  6. nuo11 metu t.y. 5 kl

5.Kas Jūsų mokykloje atsakingas už mokinių ugdymą karjerai?

Kitas variantas

  1. Į Ugdymo karjerai komandą įeina direktoriaus pavaduotoja ugdymui, psichologė, soc.pedagogė, bibliotekininkė, IT mokytoja, dvi UK koordinatorės
  2. Gimnazijoje sukurta ugdymo karjerai specialistų darbo grupė
  3. Bibliotekininkė, administracijos atstovas
  4. Kai reikia, padeda sudaryta komanda.
  5. Pavaduotojos ugdymui, bibliotekininke, informaciniu technologiju mokytoja
  6. bibliotekininkas
  7. karjeros koordinatorius, dalykų mokytojai, klasių auklėtojai, psichologas, soc. pedagogas
  8. Klausimas suformuluotas netiksliai. Taip, aš dirbu viena, bet pagal projektą į grupę yra įtraukti ir gr. vadovai, ir psichologai, ir socialiniai pedagogai bei kt.
  9. Ugdymo karjerai koordinatorius
  10. įena visi išvardinti
…Daugiau…

6.Kokią naudą Jums teikia įvairūs ugdymo karjerai seminarai ir kursai?

6.1 Jeigu atsakydami į 6 klausimą pasirinkote variantą (kita) įrašykite

  1. Pasitikrinu, ar gerai dirbu.
  2. Pasidaliname patirtimi
  3. Lektorių parengtos užduotis, testai ir kita papildoma medžiaga
  4. Seminarai teiktų naudą, jei tokie būtų organizuojami. Kiekbuvo organizuota nepavyko patekti dėl vietos trūkumo.
  5. Pasidaliname patirtimi su kitais, gauname ir teikiame patarimų, atsiranda galimybių bendradarbiavimui tarp mokyklų.
  6. Pasidalijame patirtimi, kurią galima pritaikyti sau.
  7. Įgyvendinant bendrąsias programas ir ugdymo planus jau dešimtmečius buvo vykdomas karjeros planavimas, tik kitaip vadinosi (profesinis informavimas , PIT). Galima sakyti, kad šis projektas gali būti pavadintas „Ta pati panelė, tik kita suknelė“.
  8. -
  9. Prastas administravimas ir informacijos pateikimas bei prieinamumas.
  10. Gaunu gerosios patirties sklaidos, kuo galiu pasinaudoti dirbdama savo mokykloje.
…Daugiau…

7. Su kokiomis profesinio informavimo ir konsultavimo problemomis susiduriate mokykloje?

  1. Mažas mokinių susidomėjimas, prasta motyvacija
  2. Kartais susiduriu su mokinių nenoru ar laiko stoka.
  3. Labai didelių problemų kaip ir nėra.
  4. Nepakankama dalies tėvų įtaka ir domėjimasis savo vaiko tolimesnių studijų pasirinkimu.
  5. Sunku suorganizuoti profesinį veiklinimą, nes pasižiūrėti, kaip žmonės dirba, dar galima, bet išbandyti mokiniui profesiją yra labai sudėtinga.
  6. Finansinėmis
  7. Mokiniai sunkiai suvokia, kad jiems tai svarbu. Jie mano, kad visas karjeros planavimas yra tik ateityje. Jie mano, kad karjera, tai profesija.
  8. Mokyklos administracijos ir mokytojų pasyvus požiūris į UK
  9. Sunkoka buvo įtraukti klasės auklėtojus ir mokinių tėvelius. Ne visi mokiniai supranta, kam reikia karjeros planų. Reikia nuolat aiškinti. Nuolat reikia stiprinti mokinių motyvaciją.
  10. Administracijos požiūris į darbą skiriasi nuo paties darbo.
…Daugiau…

8. Su kokiomis problemomis darant profesinio pasirinkimo sprendimą susiduria mokiniai?

  1. Asmeninėmis, nenoru kažko siekti
  2. Apsisprendimo
  3. Mokiniams sunku planuoti savo karjerą, apsispręsti , ką norėtų veikti, baigę mokyklą. Kartais sunku gabiems mokiniams, kuriems visi dalykai sekasi vienodai, rasti tą kelią, kuriuo norėtų eiti.
  4. Nuolat besikeičiantys reikalavimai, stojimui į aukštąsias mokyklas ir dėl nuolat besikeičiančios šalies ekonomines situacijos, neprognozuojamas specialistų poreikis Lietuvos darbo rinkoje keleriems metams.
  5. Daug informacijos, bet nedaug galimybių išbandyti save.
  6. Neapsisprendimas, savęs neįsivertinimas
  7. Problemų nėra. Yra tik jų supratimo apie karjerą trūkumas.
  8. norų ir galimybių neatitikimas
  9. Besidomintiems mokiniams problemų nekyla. Jie žino, kadangi yra informuoti, kur rasti informaciją. Abejingus viskam sudominti sunku.
  10. Nerimas pasirinkus ne tą, ko norėtų labiau (galvoja, kad gali vėliau norėti labiau).
…Daugiau…

9. Kokios informacijos trūksta mokiniams renkantis profesiją?

9.1 Jei atsakydami į 9 klausimą pasirinkote variantą (kita) įrašykite

  1. Informacijos yra ir internete ir ją gali suteikti mokyklose dirbantys UK koordinatoriai. Tačiau trūksta jų įdirbio renkantis karjeros kelius, noro pačiam domėtis.
  2. Informacijos apie galimybes, pasirinkus norimą profesiją.
  3. Informacijos pakanka, jos apstu. Tiesiog dažniausiai jie nežino, ko nori.
  4. Manau, kad viskas išvardinta. Informacijos netrūksta
  5. Informacijos trūksta tėvams arba jie nėra tinkamai informuoti apie dabartinę situaciją darbo rinkoje ir gyvena savo neišsipildžiusiomis svajonėmis, kurias bando realizuoti savo vaikuose.
  6. Informacijos nestinga, trūksta noro ją rasti
  7. Trūksta informacijos, kokie jo pomėgiai ar silpnosios/silpnosios pusės gali jam padėti ar sutrukdyti pasiekti užsibrėžto tikslo.
  8. Kaip planuoti savo tikslus, siekiamybes laike ir į ateitį.
  9. Daugiau informacijos apie menų studijas užsienyje.
  10. Tiesiog, man šis klausimynas nelabai tinkamas, tai yra 5 -8 kl. mokiniams. Jis labiau tinkamas , kai atsakinėjama apie vyresniųjų klasių mokinius.
…Daugiau…

10. Kokias profesinio informavimo ir konsultavimo formas naudojate teikdami mokiniams ugdymo karjerai paslaugas?

10.1 Jei atsakydami į 10 klausimą pasirinkote variantą (kita) įrašykite

  1. Specialybių mugės, LITEXPO parodų lankymas, apklausos, testai.
  2. Susitikimai su LAMABPo specialistais, aukštųjų mokyklų atstovais, buvusiais mokiniais, dalyvavimai projektinėse veiklose.
  3. Aktyvios veiklos užsiėmimai.
  4. klasių valandėlės, kuriose siekiama labiau pažinti save
  5. Parodos, ekskursijos, atvirų durų dienos
  6. susitikimai su universitetų atstovais ir studentais,
  7. Reikėtų kažkokio tarpinio varianto tarp atsakymų "Dažnai" ir "Retai"
  8. Klases valandeles
  9. dalyvaujame rajono, apskrities renginiuose
  10. Šešėliavimas, veiklinimas
…Daugiau…

11. Kokiais klausimais į Jus kreipiasi mokinių tėvai ?

11.1 Jei atsakydami į 11 klausimą pasirinkote variantą (kita) įrašykite

  1. Tėvai labai nedrąsiai kreipiasi pagalbos.
  2. tėvai nesikreipia
  3. Nesikreipia
  4. Kol kas teko atsakynėti tik į mokinių užduodamus klausimus.
  5. Tevai kol kas dar nesikreipia kaip bebutu keista.
  6. Tėvai negali skirti pakankamai laiko šitam dalykui.
  7. ateina mokiniai jau pasirinke profesija; dažnai tėvai kreipiasi egzaminų 12 klasėje psirinkimo klausimu.
  8. Tėvai tuo klausimu nėra pasirengę bendrauti, nes profesinėje ,,erdvėje" nuolat vyksta dideli ir greiti pasikeitimai.
  9. Tėvai nesikreipia
  10. Manyčiau, tėvai tiesiog pakankamai nepasidomi šiandieninio jauno žmogaus galimybėmis.
…Daugiau…

12. Kaip informuojate mokinių tėvus teikdami ugdymo karjerai paslaugas?

  1. Bendrų susirinkimų metu
  2. Pranešimai, individualios konsultacijos.
  3. Pagrindinės tėvų konsultavimo priemonės: bukletai apie profesijas, studijų programas Lietuvoje, užsienyje, informacija stenduose, TAMO dienyne, asmeninės konsultacijos, paskaitos, pranešimai Tėvų susirinkimuose ir kt.
  4. Tėvų susirinkimų metu, mokyklos interneto svetainėje yra sukurta paskyra Ugdymas karjerai.
  5. E. dienynas, gimnazijos laikraštis, paskaitos, individualios konsultacijos
  6. Individualios konsultacijos, tėvų susirinkimai, paskaitos.
  7. Ugdymo karjerai veiklos pristatymas tėvų susirinkimų metu ir el. dienyno pagalba.
  8. lankstinukai, veiklos pristatymas per tėvų susirinkimus, stendas, informacija gimnazijos internetiniame puskapyje
  9. Pagal poreikį. Orientuojuosi pagrinde į mokinių konsultavimą, orientavimą.
  10. Susitikimai su UK koordinatorėmis, pranešimai klasių tėvų susirinkimuose, konsultacijos, karjeros valandos ir kt. veikla.
…Daugiau…

13.Su kokiais sunkumais susiduriate teikdami konsultacijas mokinių tėvams?

13. 1 Jei atsakydami į 13 klausimą pasirinkote variantą (kita) įrašykite

  1. Neteko teikti konsultacijų mokinių tėvams.
  2. Tėvai neturi laiko arba galimybės, nes turi uždirbi šeimos išlaikymui.
  3. Tėvai nera aktyvūs šiuo klausimu.
  4. Tėvams trūksta pozityvaus požiūrio į tai, kad mokykloje vaikas gali būti informuotas, reiktų iš esmės keisti mąstyseną, kas brandaus amžiaus žmogui pakankamai sudėtinga.
  5. -
  6. Tėvai nesikreipia
  7. Kadangi tėvai dar nesikreipė, tai ir sunkumų negaliu įvardinti.
  8. Tėvų nenoras bendradarbiauti su mokyklos specialistai. Abejingumas ir atsakomybės už vaiko ateitį perklėlimas mokytojams.
  9. nesikreipia tie tėvai
  10. Tėvai dažnai neranda tam laiko ir neskiria pakankamai dėmesio
…Daugiau…

14. Kaip bendradarbiaujate su klasės auklėtojais teikdami ugdymo karjerai paslaugas?

14.1 Jei atsakydami į 14 klausimą pasirinkote variantą (kita) įrašykite

  1. Gerosios patirties pasidalinimas
  2. Pateikiu aktualių temų sąrašą ir reikalingą medžiagą pagal mokinių amžiaus grupes.
  3. Klasės auklėtojai, dažnai perleidžia karjeros konsultacijos informacijos teikimą tik karjeros koordinatoriams.
  4. Profesinio orientavimo klausimais grupės vadovai su mokiniais vyksta į bendrojo lavinimo mokyklas (pokalbiai, susitikimai, mugės ir t. t.)
  5. Ugdymo karjerai planų sudarymas,tarpinės analizės atlikimas,veiklų integravimas į klasės auklėtojų valandėles
  6. Einu į klasių valandėles, jas pravedu u.k.temomis.
  7. -------------------
  8. Einu į klasės valanėles ir stengiamės su vaikais pažinti save, domėtis patinkama specialybe, intelekto tipo nusistatymas, karjeros plano rengimas.
  9. -

15. Su kokių dalykų mokytojais dažniausiai bendradarbiaujate mokinių ugdymo karjerai klausimais?

  1. Su visais, karjeros ugdymas integruotas
  2. Dorinio ugdymo, ekonomikos, pilietiškumo, technologinų, informatikos, užsienio kalbų, psichologijos.
  3. Su visų dalykų mokytojais, klasių auklėtojais.
  4. Dorinis ugdymas, lietuvių k., anglų k.
  5. Technologijų, dailės, etikos, tikybos.
  6. Psichologijos, kalbų, technologijų ir kt.
  7. Su klasių auklėtojais, technologijų, matematikos, lietuvių kalbos mokytojais.
  8. Lietuvių k., užsienio k
  9. Anglų kalbos.
  10. Su įvairių dalykų mokytojais.
…Daugiau…

16. Kaip bendradarbiaujate su dalykų mokytojais ugdydami mokinius karjerai?

16.1 Jei atsakydami į 16 klausimą pasirinkote variantą (kita) įrašykite

  1. Pokalbiai
  2. Iš esmės ugdymo karjerai seminarų nėra, arba labai mažai.
  3. Pranešimai klasių vadovų metodinėje grupėje.
  4. iš anksto yra patariamas planas ir nusistatomi lūkesčiai, bei tikėtini rezultatai.
  5. KONSULTUOJAME, SUTEIKIAME REIKIAMOS INFORMACIJOS, VEDAME INTEGRUOTAS PAMOKAS.
  6. -

17. Kaip bendradarbiaujate su mokyklos psichologu ugdydami mokinius karjerai?

  1. Mokykloje nėra psichologo
  2. Mokyklos psichologas konsultuoja mokinius UK klausimais. Jo konsultacijos, užsiėmimai įtraukiami į UK veiklos planą. Kadangi mokyklos psichologas yra UK koordinacinėje grupėje, kartu ruošiame renginius, užsiėmimus mokiniams, paskaitas.
  3. Mokykla neturi psichologo.
  4. Psichologas tiria mokinius, padeda pritaikyti jų asmenines sąvybes prie ugdymo karjerai. Psichologas su mokiniais atlieka profesionalius psichologinius testus.
  5. Atliekami testai, vedamos klasės valandėlės.
  6. individualios konsultacijos, karjeros diena, savęs pažinimo ir kt. testai
  7. Neturime psichologo.
  8. Organizaciniais klausimasi, skirstomės seminarų, kjlasės valandėlių temas.
  9. Bendri renginiai, psichologo valanda dėl psichologijos studijų ir darbo, bei individualios savęs pažinimo konsultacijos.
  10. Psichologo neturime
…Daugiau…

18. Kaip bendradarbiaujate su mokyklos socialiniu pedagogu ugdydami mokinius karjerai ?

  1. Organizuojame kartu susitikimus, renginius
  2. Socialinis pedagogas yra ugdymo karjerai gimnazijoje darbo grupės narys, todėl bendradarbiavimas yra ypač glaudus.
  3. Soc. psichologas taip pat yra UK koordinacinėje . Kaip ir psichologas, jis padeda mokinius konsultuoti UK klausimais, padeda rengti užsiėmimus, renginius, išvykas, paskaitas.
  4. Socialinis pedagogas yra Ugdymo karjerai darbo grupės narys, kartu organizuojami užsiėmimai 5-8 kl. mokiniams.
  5. Socialinis pedagogas padeda organizuoti profesinį veiklinimą, papildo prevencinę veiklą ugdymu karjerai
  6. Klasių valandėlės, konsultacijos.
  7. Kviečiame į klasių valandėles, padeda pravesti užsiėmimus.
  8. karjeros diena, išvykos į profesinio mokymo centrus, nukreipiamieji pokalbiai su mokymosi sunkumų turinčiais, nemotyvuotais, mokiniais
  9. Organizuojame bendrus mokinių ugdymo karjerai koordinacinės grupės susirinkimus du kartus per mėnesį. Aptariame Ugdymo karjerai mėnesio veiklas ir jas vykdome.
  10. -
…Daugiau…

19. Su kokiomis profesinio orientavimo paslaugas teikiančiomis įstaigomis bendradarbiaujate?

19.1 Jei atsakydami į 19 klausimą pasirinkote variantą (kita) įrašykite

  1. PIT tokių jau nebeliko yra Uk mokinių centrai.
  2. Su visais kas tuo klausimu kompetentingas.
  3. Kadangi mokykla yra pagrindinė (iki 10 klasės) profesinis orientavimas yra nukreipiamas, tokia linkme, kad būtų bendri projektai. Bendradarbiaujama su karjeros konsultantu, atvira jaunimo erdve, su policijos komisariatu, mokinių tėvais, kurie kviečiami į bendruomenės dienas pristatyti savo profesijas ir darbus, su kitomis mokyklomis, dalyvaujant įvairiose veiklose (kūrybiniuose darbuose, konferencijose, konkursuose ir pan.)
  4. Aš pati dirbu profesinio rengimo centre...
  5. Su profesinėmis mokyklomis.
  6. Kitomis meno ugdymo įstaigomis
  7. esame PRC
  8. Gimnazijomis.
  9. Savanoriškomis organizacijomis
  10. SU "Kalba.lt"
…Daugiau…

20. Kaip vyksta bendradarbiavimas su Jūsų nurodytomis įstaigomis ir institucijomis?

20.1 Jei atsakydami į 9 klausimą pasirinkote variantą (kita) įrašykite

  1. Įvairiai
  2. Dalijamasi metodine medžiaga, bendradarbiaujama ieškant socialinių partnerių.
  3. Organizuojami renginiai, įtraukiama į savanorystę
  4. Remiama finansiškai įvairūs renginiai,reklama sporto ir kitų švenčių metu
  5. -
Susikurti savo anketą