Tyrimo apklausa dėl ASS vaikų vykdomųjų funkcijų.

Gerb. apklausos Dalyvi (-e),

Esu Roma Adomavičienė, studijuoju specialiąją pedagogiką ir logopediją Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje. Šiuo metu atlieku bakalauro baigiamojo darbo tyrimą, kurio tikslas yra ištirti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą, vykdomųjų funkcijų raiškos ypatumus ir gebėjimus.

Kviečiu specialiuosius pedagogus, kurie dirba su mokyklinio (7-12m) amžiaus vaikais, dalyvauti anoniminėje apklausoje. Būčiau labai dėkinga, jei skirtumėte kelias minutes ir užpildytumėte šią anketą.

Anketa yra visiškai anoniminė, o tyrimo duomenys naudojami ir viešinami tik apibendrinti. Viešinimo metu nebus atskleista nei ugdymo įstaiga, nei bet kokia kita informacija, padedanti identifikuoti tyrimo dalyvius. Dalyvavimas apklausoje yra savanoriškas. Jūs turite teisę pasitraukti bet kuriuo apklausos metu, dėl bet kokios priežasties ir be jokių pasekmių. 

Perskaitykite klausimus ir pasirinkite Jūsų nuomone tinkamiausią atsakymą.

Jūsų atsakymai į šios anketos klausimus reiškia sutikimą dalyvauti apklausoje. Jeigu kiltų klausimų, maloniai prašau susisiekti el.paštu [email protected].

Dėkoju už Jūsų atsakymus ir skirtą laiką.

Rezultatai yra viešai prieinami

Jūsų lytis:

Jūsų amžius:

Jūsų pedagoginio darbo stažas:

Jūsų kvalifikacinė kategorija:

Jūsų mokomo vaiko amžius:

Vaiko lytis:

Atidžiai perskaitykite kiekvieną žemiau esantį teiginį ir nurodykite, kaip dažnai tą veiksmą atlieka vaikas (galvokite apie paskutinį mėnesį). Savo atsakymą nurodykite po kiekvieno teiginio pasirinkdami vieną iš skaičių ( 1 - niekada, 2 - retai, 3 - kartais, 4 - dažnai, 5 - visada ).


Organizaciniai sunkumai

1 - Niekada2 - Retai3 - Kartais4 - Dažnai5 - Visada
Vaikas seka/prisimena kada ir kokias užduotis turi atlikti.
Vaikas nepamiršta atsinešti visas reikalingas mokymosi priemones į klasę.
Vaikas seka/prisimena datas, iki kada reikia atlikti užduotis, ir jų laikosi.
Vaikas savarankiškai ir tvarkingai susitvarko priemones, kurias nešis namo.
Vaikas susitvarko pats daiktus ir priemones, kurias reikia neštis į mokyklą.
Vaikui sunku nutraukti veiklą iš karto, kai jam/jai liepiama tai padaryti. Pvz.: turi dar kelis kartus pašokinėti arba šiek tiek ilgiau pažaisti kompiuteriu po to, kai paprašoma sustoti.
Vaikui sunku sugalvoti kitą iškilusios problemos sprendimo būdą, kai nepavyksta pirmuoju bandymu.

Laiko planavimas

1 - Niekada2 - Retai3 - Kartais4 - Dažnai5 - Visada
Vaikas atlieka visas užduotis per nustatytą laiką.
Vaikas laikosi užduočių atlikimo terminų.
Vaikas atlieka visas užduotis iš savo darbų sąrašo.
Vaikas paskirsto savo laiką dirbdamas prie ilgesnės užduoties.
Vaikas geba nuspręsti/nusistatyti, kurią užduotį reikia atlikti pirmiausia.
Vaikas geba atlikti užduotį be papildomo specialiojo pedagogo priminimo.
Vaikas geba daryti pertraukas, kai jam/jai jų reikia.

Veiklos planavimas

1 - Niekada2 - Retai3 - Kartais4 - Dažnai5 - Visada
Vaikas naudoja sistemą ar kitą būdą užduotims sekti.
Gavęs sudėtingą užduotį, vaikas sugeba ją suskaidyti į etapus, kad būtų lengviau ją atlikti.
Jei reikia atlikti ilgesnę užduotį, ją atlikdamas vaikas geba paskirstyti savo darbą ir tempą.
Vaikas naudoja sistemą ar kitą būdą sunkesnėms užduotims ir darbams atlikti.
Vaikui kyla sunkumų planuojant veiklą (pvz.: sunku prisiminti/pasiimti viską, kas reikalinga išvykai ar mokyklai).
Sunkiai atlieka veiklas, kurios susideda iš kelių dalių (pvz.: jaunesniems vaikams – visiškai apsirengti be priminimų; vyresniems vaikams – savarankiškai atlikti visus namų darbus).
Vaikui sunku papasakoti istoriją (apie tai, kas įvyko) taip, kad kiti lengvai suprastų.

Gebėjimas spręsti problemas

1 - Niekada2 - Retai3 - Kartais4 - Dažnai5 - Visada
Pasikeitus planams vaikas geba lengvai prisitaikyti prie pokyčių.
Kai neveikia pirminis vaiko sugalvotas veiksmų planas ar strategija, vaikas randa naujų būdų tam pačiam tikslui pasiekti.
Vaikas išbando naujas strategijas ir būdus skirtingose situacijose skirtingoms užduotims ar veikloms atlikti.
Kai viskas vyksta ne taip, kaip vaikas tikėjosi, vaikas geba prisitaikyti ir susitvarkyti su situacija.
Vaikas jaučiasi užtikrintas (pasitiki savimi) įveikdamas netikėtus iššūkius, kurie iškyla tose veiklose, kurios yra jam/jai svarbios.
Vaikui sunku planuoti įvykius ir veiksmus į priekį arba mokytis iš savo patirties.
Vaikui sunku spręsti užduotis, kurioms reikia kelių žingsnių ir veiksmų.

Darbinė atmintis

1 - Niekada2 - Retai3 - Kartais4 - Dažnai5 - Visada
Vaikas geba atlikti sudėtingas iššūkius keliančias užduotis be papildomo priminimo iš specialiojo pedagogo.
Vaikas geba naudoti priemones ar įrankius, kurie padėtų jam/jai prisiminti apie terminus ir įvykius.
Atlikdamas sudėtingas užduotis vaikas nepamiršta atlikti svarbių, atskirų tų užduočių žingsnių.
Vaikas naudoja rutiną ar sistemas, kad atliktų užduotis, kurios susideda iš kelių etapų.
Vaikui sunku prisiminti, ką jis/ji daro įpusėjus veiklą arba jei jis/jis užsiima kita veikla.
Vaikui sunku suprasti ir atsiminti žodines instrukcijas, nebent tuo pat metu būtų veiksmais parodoma, ką ir kaip atlikti.
Vaikui sunku atlikti užduotis, kurios reikalauja atminties ir analizės pastangų (pvz.: skaičiuoti atgal).

Veiksmų, prioritetų inicijavimas ir nustatymas

1 - Niekada2 - Retai3 - Kartais4 - Dažnai5 - Visada
Vaikui nekyla arba beveik nekyla sunkumų pradedant svarbias užduotis (pvz.: namų darbai užduoti mokykloje) ar kitas svarbus darbas.
Vaikui beveik nekyla arba visai nekyla sunkumų laikytis kasdienės rutinos pvz.: asmens higiena, pasiruošimas mokyklai ir pan.
Jei darbas stringa, susiduria su problema atlikdamas sudėtingą užduotį, geba pats ieškoti sprendimo ir kliūtį įveikti.
Vaikas turi ir laikosi rutinos, kuri padeda jam/jai pradėti užduotis.
Vaikas geba atlikti užduotis per jam/jai tinkamą laiką, neperžengdama/-as turimo laiko ribų.
Sunkiai atlieka, paskirsto užduotis ar veiklas, kurioms reikia kelių žingsnių/veiksmų.
Paprašius atlikti kelias užduotis ar kelis veiksmus, vaikas prisimena tik pirmąją arba paskutiniąją.

Savireguliacija

1 - Niekada2 - Retai3 - Kartais4 - Dažnai5 - Visada
Vaikas atpažįsta, kada yra ramus (-i) ar įsitempęs (-usi).
Vaikas geba pats nusiraminti (susidoroti su emocijomis), kada jai/jam to reikia.
Kai atsiranda netikėta problema, vaikas geba ją išspręsti.
Atrodo, kad retai jai/jam pavyksta motyvuoti save daryti tai, ko nenori daryti.
Vaikui sunku atlikti mažiau patrauklias užduotis, nebent už tai jam / jai būtų pažadėtas tam tikras atlygis.
Kai reikia ką nors padaryti, vaikas dažnai išsiblaško dėl aplinkoje esančių patrauklesnių dalykų.
Vaikui sunku suvaldyti aktyvumą, nepaisant to, kad jam/jai liepta tai padaryti.

Savęs pažinimas

1 - Niekada2 - Retai3 - Kartais4 - Dažnai5 - Visada
Vaikas žino (supranta), kada jo/jos vykdoma veikla jam/jai sekasi gerai.
Vaikas žino (supranta), kada jo/jos vykdoma veikla jam/jai sekasi prastai.
Vaikas geba įvertinti savo atliktą veiklą, užduotį arba darbą po to, kai jį pabaigia.
Vaikas, atlikdamas/-a užduotį, geba stebėti savo pažangą, pagalvoti, kaip jam/jai sekasi ir ar reikia ką nors koreguoti.
Vaikas geba stebėti (sekti) savo emocijas bei energijos ir streso lygį.
Vaikui kyla sunkumų darant tai, kas jam/jai atrodo nuobodu.
Vaikui sunku atsiminti ilgas instrukcijas.

Savo mąstymo suvokimas

1 - Niekada2 - Retai3 - Kartais4 - Dažnai5 - Visada
Vaikas žino, kokius įgūdžius jis/ji laiko savo stiprybėmis.
Vaikas žino, kokius įgūdžius turėtų tobulinti.
Vaikas, dirbdamas su kokia nors užduotimi ar darbu, žino ir supranta, ką turi daryti.
Jei vaikas nežino, ką turi daryti atliekant kokia nors užduotį, paprašo daugiau informacijos.
Vaikas, baigęs/-usi užduotį ar kokį darbą, žino ką padarė gerai.
Vaikas sunkiai sulaiko šypseną ar juoką situacijose, kai supranta, kad tai netinkama.
Vaikas geba mokytis iš savo klaidų ir taip tobulėti.

Kuri vykdomųjų funkcijų sritis yra jūsų didžiausia stiprybė? Kodėl?

Kokie ugdymo metodai jums atrodo veiksmingiausi, padedant autistiškam vaikui įsitraukti į klasės veiklas?

Kuri vykdomųjų funkcijų sritis kelia jums iššūkių? Kodėl?

Kokie yra pagrindiniai ugdymo iššūkiai, su kuriais susiduriate dirbdami su autistišku vaiku? Kaip juos įveikiate?

AČIŪ UŽ JŪSŲ ATSAKYMUS!