Tyrimo apklausa dėl ASS vaikų vykdomųjų funkcijų.

Kuri vykdomųjų funkcijų sritis yra jūsų didžiausia stiprybė? Kodėl?

  1. Planavimas ir organizavimas
  2. Mano stipriausia vykdomųjų funkcijų sritis — planavimas ir struktūravimas. Esu įpratusi aiškiai suplanuoti dienos veiklas, numatyti, kaip pereisime nuo vienos užduoties prie kitos, ir kokias pagalbines priemones naudosime. Dirbant su vaiku, turinčiu ASS, labai svarbu turėti nuoseklią, aiškią dienotvarkę, nes bet koks netikėtumas gali išbalansuoti vaiką. Gebėjimas struktūruoti užduotis padeda vaikams jaustis saugiau ir žinoti, ko tikėtis.
  3. Planavimo ir organizavimo gebėjimai. Buvau įvairiuose mokymuose, domuosi tuom. Galiuplanuoti dieną taip, kad būtų subalansuotas mokymasis ir sensorinės pertraukos, organizuoti veiklas pagal vaikų poreikius, pomėgius ir gebėjimus,laiku pastebėti, kada reikia keisti ar pritaikyti planą.
  4. Didžiausia mano stiprybė — planavimo ir organizavimo gebėjimai.
  5. Mano didžiausia stiprybė — planavimo ir organizavimo sritis. Kodėl būtent ši? Dirbant su autistiškais vaikais, labai svarbu turėti aiškų, nuoseklų ir vizualiai pateiktą dienos ar veiklos planą. Vaikai su ASS dažnai jaučiasi saugiau ir labiau pasitiki aplinka, kai žino, kas jų laukia, kokia veiklos eiga ir kada baigsis viena ar kita užduotis.
  6. Mano didžiausia stiprybė — tai gebėjimas padėti vaikams planuoti ir organizuoti veiklas. Kodėl? Nes būtent ši vykdomųjų funkcijų sritis vaikui su ASS dažnai kelia daugiausiai sunkumų. Jis neretai nesugeba pats nuspręsti, nuo ko pradėti, kokia veiksmų seka, kas svarbiausia, ką reikia atlikti pirmiausia, o ką — vėliau. Aš stipri šioje srityje, nes: Moku suskaidyti sudėtingą užduotį į labai aiškius, mažus žingsnius. Gebėdama naudoti vizualines schemas, veiklos korteles ir simbolius padedu vaikui suvokti veiklos eigą. Nuosekliai ir ramiai kartoju veiksmus, jei reikia — kelis kartus, kol vaikas įsimena seką. Pritaikau individualų veiklos planavimą pagal vaiko gebėjimus ir leidžiu jam pasirinkti, nuo kurio žingsnio pradėti ar kokiu būdu atlikti užduotį. Tai padeda vaikui ne tik sėkmingai atlikti užduotis, bet ir mažina nerimą, kurį dažnai sukelia nežinojimas, ką ir kaip daryti toliau.
  7. Manau, kad veiklos ir laiko planavimas, nes joms yra daug priemonių, kurios padeda išlaikyti užsiėmimo struktūrą ir laiką.
  8. Stipriausiai sekasi rutinos kūrimas ir laikymasis. Man pavyksta vaikaui aiškiai parodyti, kokia dienos eiga, kada kokia veikla vyks, kada bus pertrauka. Vaikas jaučiasi saugiau, kai žino, kas jų laukia. Pastovumas mažina nerimą ir elgesio iššūkius. Vizualiniai dienotvarkės planai padeda jiems pasiruošti pokyčiams.
  9. Mano stiprybė — vaiko motyvacijos skatinimas. Moku pastebėti net mažus vaiko pasiekimus ir juos įvertinti jam suprantama forma.Kodėl? Nes vaikui su ASS labai svarbu gauti aiškų, konkretų grįžtamąjį ryšį. Pastebėjus pažangą ar pastangas, net jei jos labai mažos, vaiką paskatinu lipduku, šypsena ar žodžiu. Tai stiprina jo savivertę ir norą bandyti toliau.
  10. Mano stiprybė — emocijų reguliavimo mokymas. Turiu patirties kuriant vaikams aiškius emocijų atpažinimo kampelius su emocijų veidukais, spalvomis ir susitarimais.
  11. Mano stiprybė — užduočių planavimas ir sekų organizavimas. Dirbdama su ASS vaikais gebu aiškiai suskaidyti sudėtingas užduotis į mažus, nuoseklius žingsnius.Kodėl? Mokinys jaučiasi saugiau, kai žino, ką darys pirmiausia, kas bus po to ir kuo veikla baigsis.
  12. Didžiausia mano stiprybė — užduočių pradėjimo ir užbaigimo organizavimas. Su vaikais, turinčiais ASS, itin svarbu aiškiai pažymėti, kada užduotis prasideda, kokie jos etapai ir kada ji baigiasi.Kodėl? Nes ASS vaikams dažnai sunku pradėti naują veiklą arba pereiti prie kitos. Turiu sukūręs sistemą, kur kiekviena veikla pažymima pradžios kortele, o pabaigoje vaikas gali pasukti „užduotis baigta“ ženkliuką. Tai suteikia saugumo jausmą ir padeda išvengti nereikalingo streso dėl pokyčių.
  13. dėmesio išlaikymo ir sutelkimo skatinimas. Pastebiu, kad vaikams su ASS sunku ilgai koncentruotis į vieną veiklą, todėl gebu taikyti įvairius metodus, kurie padeda jiems išlaikyti dėmesį.
  14. Labiausiai stipri jaučiuosi planavimo ir veiklos organizavimo srityje. Dirbdama su vaikais, turinčiais ASS, matau, kaip jiems reikalinga aiški, nuosekli ir iš anksto žinoma veiklos struktūra. Gebu suplanuoti dienos eigą taip, kad vaikas jaustųsi saugiai, žinotų, kas jo laukia, ir galėtų pasiruošti pokyčiams.
  15. Mano stiprybė — užduočių užbaigimo skatinimas. Pastebėjau, kad daugeliui ASS vaikų sunku ne tik pradėti veiklą, bet ir ją pabaigti. Mano stiprybė yra gebėjimas padėti vaikui išlikti veikloje iki jos pabaigos, net jei susiduriama su sunkumais.
  16. Mano stiprybė — dėmesio sutelkimo palaikymas ir išlaikymas. Sugebu greitai pastebėti, kada vaiko dėmesys pradeda blėsti, ir adaptuoti užduotį: sutrumpinti ją, pakeisti aktyvumo formą, įtraukti judesio elementų ar sensorinę pauzę. Taip vaikas gali išlaikyti dėmesį ilgesniam laikui ir pasiekti asmeninių mažų pergalių.
  17. Dirbdama su ASS turinčiu vaiku, didžiausią stiprybę matau planavimo ir organizavimo srityje. Kodėl? Todėl, kad šioje srityje gebu kurti aiškią, nuspėjamą, vaikui suprantamą struktūrą, kuri padeda jaustis saugiau ir labiau įsitraukti į ugdymo procesą.Planavimas ir organizavimas — tai gebėjimas suplanuoti dienotvarkę, numatyti galimus sunkumus ir iš anksto paruošti alternatyvas ar pagalbines priemones, kurios palengvina vaikui veiklą ir mažina nerimą.
  18. Pastebėjimas smulkių detalių. kiekviena smulkmena pastebima, moka išskirti ir panaudoji ją. Tik truputi dar mokomės , kad reikia tas detales apjungti ir panaudoti daugiau pamokai. Bet mano mokinys šį gebėjimą pavercia privalumu. Mokomės šią stiprybę paversti ypač naudinga.
  19. Vaikas supranta kad reikia daugybės pastangų
  20. Ognanizaciniai gebėjimai
  21. Detalus mąstymas. Vaikas labai gerai pastebi mažas detales. Pavyzdžiui, kai piešia aš mato dalykus, kurių kiti nepastebi. Tai padeda atlikti darbus tiksliai ir tvarkingai.“
  22. Gerai sekasi laikytis dienotvarkės. Mokame iš pat ryto susidėlioti savo pamokos veiklas, taip mokinys nepasimeta.
  23. Rutinos laikymasis ir planavimas. Jeigu viska susiplanuojame, susidėliojame, pasimato labai geras pamokos darbas.
  24. Laiko planavimas.
  25. Kalbant apie autizmą turinčius vaikus, mano didžiausia stiprybė būtų organizuotumas ir užduočių planavimas. Turiu gebėjimą sukurti struktūrizuotą ir aiškią aplinką, kas yra labai svarbu dirbant su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų (ASS). Autizmo turintys vaikai dažnai geriau veikia, kai jie žino, kas laukia ir gali numatyti, ką daryti kitą. Aš galiu sudaryti aiškius ir lengvai suprantamus planus, užtikrinant, kad vaikai jaustųsi saugiai ir žinotų, ką daryti kiekvieną
  26. Didžiausia stiprybė yra mokėjimas klausytis mokytojo. Bei gebėjimas spręsti problemas
  27. Planavimas ir organizavimas, nes gebus aiškiai nustatyti tikslus, numatyti pamokos eigą, laikytis tvarkos.
  28. Savireguliacija, nes antra mano specialybė-socialinė pedagogė.
  29. Dėmesio valdymas ir organizacija dažnai reikalauja gebėjimo analizuoti situaciją, numatyti galimas problemas ir greitai prisitaikyti prie pokyčių.
  30. Impulsų kontrolė ir savikontrolė, ypač esant stresinėms situacijoms arba kai reikia greitai priimti sprendimus. Ši stiprybė leidžia man išlikti ramiai ir susikaupusiam net tada, kai aplinkybės pasikeičia arba kai susiduriu su netikėtais iššūkiais.
  31. Gebu aiškiai susidėlioti užduotis, nusistatyti prioritetus ir laikytis plano. Tai padeda išvengti streso bei užtikrina, kad net sudėtingesnės veiklos būtų atliekamos nuosekliai ir laiku.
  32. Organizavimas. Turi tokią kantrybę organizuojant aiškinti ir pasakoti taisyklės. Parodys visus daiktus jei vyksta konkursas, sudelios ypač tvarkingai.
  33. Laiko planavimas.
  34. Vaikui stengiasi surasti kitokį būdą,lengvesnį
  35. Mano stiprybė – planavimas ir organizavimas. Gebu aiškiai susidėlioti veiklas, laikytis struktūros ir padėti vaikams suprasti dienos eigą, kas ypač svarbu dirbant su vaikais, turinčiais specialiųjų poreikių.
  36. Visur patiriami sunkumai.
  37. Savo mąstymo pažinimas, vaikas žino ir nori tapti kompiuterių meistrų,nori sukurti savo kompiuterių įmonę. Siekia ir stengiasi pažinti visus savo gebėjimus, kur sekasi prasčiau, ten daugiau pergyvena, ko pasekoje, susijaudina. Bet kadangi jis dar nera aukštoje klasėje , manau save dar geriau pažins ateityje.
  38. Ieškome naujų būdų užduotims įvykdyti, kad sudominti ir nukreipti vaiko dėmesį reikalinga linkmensuko
  39. Veiklos planavimas, nes dažniausiai naudoju.
  40. Vaikas kartais suvokia savo klaidas
  41. .
  42. Planavimo
  43. Individualizuotas požiūris: Kiekvienas autistiškas vaikas yra unikalus
  44. Savęs pažinimas. Jei mokinukui bloga nuotaika, jis tą parodo, tačiau įvardina ir prašo atstoti
  45. Visos, nors man atrodo daug duodu. Betmano mokslo vaiko Atveju nėra prasmės ,
  46. Savireguliacija
  47. Gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių situacijų
  48. Aiški struktūra ir rutina. Vaikai su autizmu dažnai geriau jaučiasi, kai jų diena yra aiškiai suplanuota ir struktūrizuota. Aš galiu padėti sudaryti aiškią mokymosi programą, kad vaikai žinotų, kas laukia kiekvieną diena
  49. Analitinis mąstymas, nes vaikas gali gerai ir kokybiškai atlikti pateiktas užduotis.
  50. Savęs pažinimas. Kadangi labai draugiški vaikai, padėjo save pažinti.
  51. Automatizuotas veiksmų atlikimas. Vaikas kartodamas veiksmą geba įsiminti teisingą seką ir tai pakartoti gyvenimo situacijose, mokantis
  52. Planavimas ir organizavimas. Stengiuosi vadovautis rutinomis, nustatytais tvarkaraščiais bei struktūruoti veiklas ir aplinką.
  53. Prioritetų nustatymas. Visada atliks tai kas jam svarbiausia, atsiduos šimtu procentu darbui, arba jeigfu neidomu, tai visu šimtu procentu to ir nedarys
  54. Savo pažinimas. Vaikas jau geba atpažinti ir reguliuoti savo norus, emocijas. Lyginant su ankstesniais laikais, yra progresas