Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant 4-5 metų vaiko pradinio rašymo įgūdžius

Gerb. Respondente,

Apklausą parengė Klaipėdos valstybinės kolegijos Verslo fakulteto Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijų programos III kurso studentė, Ema Masedunskytė, kurios tikslas - išanalizuoti tėvų ir pedagogų bendradarbiavimą, ugdant 4-5 metų vaikų pradinio rašymo įgūdžius. Apibendrinti tyrimo rezultatai bus panaudoti pedagoginių studijų baigiamajame darbe. Pildant anketą vardo ir pavardės nurodyti nereikia, tai daroma siekiant užtikrinti Jūsų anonimiškumą. Anketoje nėra teisingų ir klaidingų atsakymų variantų. Tyrėjui svarbiausia Jūsų nuomonė,  kurią išreikšti užtruksite apie 10-15 min.,  atsakydami į klausimus padėsite išanalizuoti tėvų ir pedagogų bendradarbiavimą, ugdant 4-5 metų vaikų pradinio rašymo įgūdžius. Tinkamą atsakymo variantą  prašau pažymėti varnele.

Jei kiltų klausimų, prašome kreiptis el. paštu: [email protected]

Anketa neprieinama

1. Kas, Jūsų manymu, lemia gerą tėvų ir pedagogų komunikaciją? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus):

o Kita

  1. Tėvų iniciatyva

2. Kokie, Jūsų manymu, yra tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo būdai? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)

o Kita

  1. Individualus pokalbiai
  2. Fb grupės
  3. Individualūs pokalbiai prie arbatos puodelio, aptariant vaiko pasiekimus.

3. Kokie, Jūsų manymu, pažintiniai gebėjimai lavėja ikimokykliniame amžiuje? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)

o Kodėl taip manote? Paaiškinkite plačiau

  1. Kadangi temų įvairiausių, daug praktinės veiklos, daug darome STEAM veiklų, vyksta pokalbiai, diskusijos, šventės, mokosi eilėraščių, dainelių.
  2. Ugdomas vaikas įvairiapusiškai.
  3. Veiklų įvairovė aprėpia visus gebėjimus.
  4. Ikimokykliniame amžiuje vaikas imliausias, būtina ugdyti visus gevėjimus, kad vėliau nesusidarytų didelės ,,spragos".
  5. Vaikas darželyje ugdomas, todėl ne tik užsiėmimų metu, bet ir per žaidimą, bendravimą ugdosi pažintiniai gebėjimaiai
  6. Nes tokia vaiko raida
  7. Veiklas daznai sugalvoja aukletojos ir pasireiksti vaikams su savo vaizduote nelabai yra kur. Dirbus uzsieny darzely ir ten atsizvelgiama į vaikų pasiūlymus, norus, jie gali susiplanuot veiklą. Lietuvoj viskas vyksta pagal planą. Gal ne visur, bet….
  8. Todėl, kad viskas susiiję tarpusavyje.
  9. Ugdant lavėja visi gebėjimai
  10. Ugdymas vyksta integruotai, per žaidimą, tad ir gebėjimai lavėja visi išvardinti.

4. Ką, Jūsų manymu, ketverių ar penkerių metų amžiaus vaikas jau geba? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)

o Kodėl taip manote? Paaiškinkite plačiau

  1. Toks vaiko dažniausiai išsivystimas, nors yra ir išimčių.
  2. Viską, tik lb abstrakčiai, keliais žodžiais.
  3. Todėl, kad tokio amžiaus vaikas šiek tiek ilgiau išlaiko dėmesį ypač jei veikla yra patraukli jam. Taip pat gersni kalbiniai įgūdžiai, todėl vaikui lengviau bendrauti ir kitus suprasti, gausesnis žodynas todėl gali geriau išreikšti savo mintis.
  4. Nes tokia jo raida
  5. Visi tinka
  6. Jei vaiko raida nėra sutrikusi, tai jis tai geba. Bet dabar dažnai vaikai 3 metų dar net nešneka🤷‍♀️Technologijos manau daro juodą darbą. Ir darželiuosedažnau auklėtojos pajungia filmukus vaikams.
  7. Visokių vaikų yra.Jei raida nevėluoja, vaikas visa tai pilnai geba.
  8. Visus išvardintus dalykus, jei raida nesutrikus

5. Jūsų manymu, kodėl reikia su tėvais aptarti ikimokyklinio amžiaus vaiko pradinio rašymo įgūdžius? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)

o Kita

  1. ?
  2. Dėl taisyklingo rašymo pradmenų, nes išmokus rašyti netaisyklingai, sunku taisyti klaidas ateityje
  3. Nelabai aiškūs atsakymai duoti. Pradinio rašymo įgūdžiai svarbūs visai dėl kitų dalykų.

6. Kokie pradinio rašymo metodai yra naudojami jūsų grupėje ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)

o Kita

  1. Žaidimai su didaktinėm priemonėm
  2. Zaidimo forma, grupėje esantis inventorius.
  3. Įvairios kortelės su trumpais žodžiais, kortelės su raidėmis ir daiktais, jie galvoja kuris daiktas prasideda pavaizduota raide, įvairūs užrašai ant grupėje esančių daiktų : stalas, kėdė, durys, knygos ir t.t.

7. Kokius, Jūsų manymu, pradinio rašymo įgūdžius reikia lavinti 4-5 metų amžiaus vaikams? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)

o Kita

  1. Visi tinka
  2. Rašymo priemonę suimti vaikas jau turėtų mokėti suimti anksčiau nei 4-5 m.
  3. Visi išvardinti tinka, nes visi svarbūs šiame procese.

8. Ko, Jūsų manymu, reikalauja pradinio rašymo įgūdžiai iš ikimokyklinio amžiaus vaiko? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)

o Kita

  1. Smulkiosios motorikos brandos

9. Kokius rašymo mokymosi metodus taikote ikimokyklinio amžiaus grupėje? (pažymėkite vieną ar kelis Jums tinkančius atsakymo variantus)

o Kita

  1. 6 klausimas apie tą patį.

10. Jūsų amžius

11. Jūsų išsilavinimas?

o Kita

  1. Studijuoju kolegijoje
  2. Studentė
  3. Vidurinis

12. Jūsų kvalifikacinė kategorija?

Dėkoju už jūsų sugaišta laiką ir nuoširdžius atsakymus.

  1. Sėkmės
  2. Mainaisgal galite ir man atsakyti į anketą. Apie etnokultūros elementų taikymą?
  3. Prašom :)
  4. Sėkmės jums
  5. Sėkmės 🙂
  6. Aha
Sukurk savo anketą