Technologijų vystymas socialinių paslaugų sektoriuje

Vilniaus Universiteto Socialinio darbo ir socialinės gerovės katedros mokslininkai vykdo tyrimą apie technologijų vystymą socialinių paslaugų sektoriuje. Šio tyrimo rezultatai bus pagrindas kartu su Japonijos kolegomis aptarti naujausių skaitmeninių technologijų taikymo socialiniame darbe galimybes bei dilemas ir aktualizuoti veiksmų sinergiją diegiant šias inovatyvias technologijas į socialinio darbo praktiką. Šis tyrimas yra bendro Japonijos ir Lietuvos mokslininkų projekto, finansuotų Lietuvos mokslo tarybos, dalis. 

Jūs esate šio tyrimo dalis, todėl Jūsų nuomonė mums labai svarbi.

Paaiškinimai.

Technologijų vystymo socialinių paslaugų sektoriuje samprata apimtų: robotizavimo klientų namuose diegimas (pvz., buitinėms paslaugoms atlikti, klientų saugumui užtikrinti etc.); klientų aprūpinimas specialiais kompiuteriais, įvairių kompiuterinių programų, palengvinančių socialinių darbuotojų ar jų padėjėjų darbą, diegimas, įvairios kitos modernios kompensacinės technikos diegimas.

Robotas apibrėžiamas kaip mašina, kuri gali padėti žmonėms kasdienėse užduotyse, išvengiant nuolatinio vadovavimo ar instrukcijų: pvz. padedant valykloje arba veikloje, kuri gali būti pavojinga žmonėms, (paieškos ir gelbėjimo nelaimės atveju, kt.). Robotai gali būti įvairių formų ar dydžių, o kai kurie gali būti žmogaus išvaizdos. Tradiciniai virtuvės prietaisai, pavyzdžiui, maišytuvas arba kavos virimo aparatas, nelaikomi robotais (Eurobarometras, 2015).

Pavyzdžiai

Pasaulyje yra įvairių technologinių inovacijų socialinės globos srityje. Pavyzdžiui, Švedijoje naudojama „žirafa“ – mobili bendravimo sistema, turinti ratukus ir ekraną. Ji leidžia globėjams per internetą bendrauti su pagyvenusiais ar negalią turinčiais asmenimis, operatyviai susisiekti ir nuraminti ištikus krizei, patikrinti globotinį nakties metu. Kitas pavyzdys: specialiai sukurta ,,ranka“, kuri leidžia negalią turinčiam asmeniui pačiam valdyti savo valgymo procesą.

 

Technologijų vystymas socialinių paslaugų sektoriuje
Anketos rezultatai yra viešai prieinami

Jūsų amžius:

Jūsų lytis:

Su kokiomis klientų grupėmis dirbate:

Kokių socialinių paslaugų teikimą organizuoja institucija kurioje šiuo metu dirbate?

Jūs esate:

Jūsų požiūris į technologijų naudojimą kasdieniame gyvenime, darbe ir buityje:

Kaip manote, ar Jūsų dabartinis darbas, teikiant paslaugas klientams, gali būti atliekamas technologijų?

Jei praeitame klausime pasirinkote, kad technologijos galėtų atlikti visas ar dalį Jūsų funkcijų, kaip manote, kokias veiklas / funkcijas už Jus galėtų atlikti technologijos?

Sutinkate ar nesutinkate su šiais teiginiais?

Visiškai sutinku
Greičiau sutinku
Nei sutinku, nei nesutinku
Nesutinku
Technologijos suteiks naujų galimybių geriau padėti klientams
Naudojant technologijas paslaugos bus lengviau pasiekiamos didesniam skaičiui paslaugų vartotojų
Technologijos klientams suteiks daugiau savarankiškumo (pvz., technologijų dėka asmuo galės perimti savo gyvenimo kontrolę)
Technologijos klientams suteiks daugiau privatumo
Technologijos pagerins klientų gyvenimo kokybę
Technologijų naudojimas pažeis klientų teises
Technologijų naudojimas padidins klientų vienatvės jausmą
Technologijų naudojimas socialiniame darbe gali būti nesaugus ir pavojingas
Technologijų naudojimas leis efektyviau administruoti socialinių paslaugų teikimą
Technologijų naudojimas padės tausoti žmogiškuosius išteklius, išlaisvins socialinius darbuotojus ir padėjėjus nuo kai kurių užduočių (pvz., leis bendrauti per atstumą, padės pakelti ar pasodinti slaugomą asmenį)
Technologijos atims darbo vietas iš socialinių darbuotojų
Technologijos atims darbo vietas iš socialinių darbuotojų padėjėjų
Technologijų naudojimas apsunkins paslaugų teikimą klientams, sukels naujų nenumatytų iššūkių
Išmokti naudoti technologijas socialiniams darbuotojams ir jų padėjėjams bus lengva
Išmokti naudoti technologijas klientams bus lengva
Technologijų naudojimas pagerins socialinio darbo įvaizdį

Jei savo darbinėje veikloje jau dabar naudojate kokias nors technologijas, išvardinkite jas (jei nenaudojate, palikite šį klausimą neatsakytą).

Jei Jūsų klientai jau dabar naudoja kokias nors technologijas, išvardinkite jas (jei nenaudoja, palikite šį klausimą neatsakytą).

Kaip įvertintumėte pasirengimą naudoti įvairias naujas klientų gyvenimą ir paslaugų teikimą palengvinančias technologijas Lietuvoje?(kai 1 reiškia - labai blogai, 10 - labai gerai)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Jūsų paties
Socialinių darbuotojų
Socialinių darbuotojų padėjėjų
Lietuvos socialinio darbo sistemos
Socialinio darbo klientų

Pažymėkite, kiek toliau išvardinti teiginiai atspindi Jūsų dabartinę būseną? (kai 1 reiškia – visiškai neatspindi, 10 - atspindi labai stipriai)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Jaučiuosi nusivylęs savo darbu
Jaučiuosi bejėgis ką nors pakeisti
Neturiu motyvacijos dirbti
Manau, kad nesugebu daryti to, ko iš manes tikimasi

Kokios etinės dilemos, Jūsų manymu, gali kilti naudojant technologijas socialiniame darbe? (įrašykite)