Technologijų vystymas socialinių paslaugų sektoriuje
Vilniaus Universiteto Socialinio darbo ir socialinės gerovės katedros mokslininkai vykdo tyrimą apie technologijų vystymą socialinių paslaugų sektoriuje. Šio tyrimo rezultatai bus pagrindas kartu su Japonijos kolegomis aptarti naujausių skaitmeninių technologijų taikymo socialiniame darbe galimybes bei dilemas ir aktualizuoti veiksmų sinergiją diegiant šias inovatyvias technologijas į socialinio darbo praktiką. Šis tyrimas yra bendro Japonijos ir Lietuvos mokslininkų projekto, finansuotų Lietuvos mokslo tarybos, dalis.
Jūs esate šio tyrimo dalis, todėl Jūsų nuomonė mums labai svarbi.
Paaiškinimai.
Technologijų vystymo socialinių paslaugų sektoriuje samprata apimtų: robotizavimo klientų namuose diegimas (pvz., buitinėms paslaugoms atlikti, klientų saugumui užtikrinti etc.); klientų aprūpinimas specialiais kompiuteriais, įvairių kompiuterinių programų, palengvinančių socialinių darbuotojų ar jų padėjėjų darbą, diegimas, įvairios kitos modernios kompensacinės technikos diegimas.
Robotas apibrėžiamas kaip mašina, kuri gali padėti žmonėms kasdienėse užduotyse, išvengiant nuolatinio vadovavimo ar instrukcijų: pvz. padedant valykloje arba veikloje, kuri gali būti pavojinga žmonėms, (paieškos ir gelbėjimo nelaimės atveju, kt.). Robotai gali būti įvairių formų ar dydžių, o kai kurie gali būti žmogaus išvaizdos. Tradiciniai virtuvės prietaisai, pavyzdžiui, maišytuvas arba kavos virimo aparatas, nelaikomi robotais (Eurobarometras, 2015).
Pavyzdžiai
Pasaulyje yra įvairių technologinių inovacijų socialinės globos srityje. Pavyzdžiui, Švedijoje naudojama „žirafa“ – mobili bendravimo sistema, turinti ratukus ir ekraną. Ji leidžia globėjams per internetą bendrauti su pagyvenusiais ar negalią turinčiais asmenimis, operatyviai susisiekti ir nuraminti ištikus krizei, patikrinti globotinį nakties metu. Kitas pavyzdys: specialiai sukurta ,,ranka“, kuri leidžia negalią turinčiam asmeniui pačiam valdyti savo valgymo procesą.