Sumani edukacija: naujos kartos naratyvas

Kokių reikia įrankių, galimybių, mokymo programų pedagogui, kad galėtų be kliūčių kurti ugdymo aplinką, grįstą vertybėmis bei šiuolaikine ugdymo metodologija kiekvienam ugdytiniui? Pagrįskite atsakymą.

  1. mažinti dokumentacijos - tuo pačiu suteikti galimybę mokytojui spręsti ko ir kada mokyti. valandų kiekis skirtas tam tikrai temai nėra svarbiausias dalykas ugdyme. svarbu laiku ir tinkamai atkreipti dėmesį į vaikų poreikius tiek auklėjime tiek ugdyme ir juos patenkinti. Mes galime trys pamokas kalbėti apie pagarbą vyresnio amžiaus žmogui o taip ir nepajudėti temoje apie varlių vystymosi ciklą. Šiuo metu pagal dokumentaciją vertybių ugdymas vyksta tarp kitko. Turime remtis vertybių ugdymu, nes dabartinė karta augs šalia dirbtinio intelekto, todėl svarbiausia juose ugdyti žmoniškumą. mokytojui reikia šiuolaikinių galimybių mokytis visą gyvenimą, žmoniško požiūrio į mokytojo galimybes darbo laiko, bei psichologinės būsenos klausimais. Su dabartiniais atlyginimais ir darbo sąlygomis mokytojo profesija niekada netaps prestižinė.
  2. Laikas savarankiškam mokymuisi. Kvalifikaciniai kursai - PRIVALOMI, nes yra užsisėdėjusių mokytojų, kurie sunkiai supranta naująją vaikų kartą ir viskuo kaltina tėvus, valdžią, bet neieško galimybių ir būdų spręsti iškilusius klausimus. Atlyginimas - motyvuojantis dirbti bei dobulėti, atlikti kokybišką darbą. Pakeisti koeficientų sampratą - atlyginimas auga sulyg iškeltų tikslų įgyvendinimu. Stažas ne rodyklis profesionalaus darbo. Mokyklose turi būti lengvai prieinamos IT technologijos, kopijavimo, spausdinimo spalvotai aparatai, kanceliarinės įvairiausios priemonės. Dar geriau kanceliarinėms priemonėms skirti pinigai asmeniškai kiekvienai mokytojai. Kiekviena mokytoja nuolat perka kanceliarijos reikmenis iš savo lėšų. Turi būti įrengta kiekvienam mokytojui jo asmeninė darbo vieta, darbo stalas, šiuolaikinis kompiuteris prijungtas prie Wi-Fi ryšio bei spausdinimo aparato.
  3. Viską galima daryti ir neturint jokių įrankių ar specifinių sąlygų. Puikiai suprantame, kad ir tos "programos" tėra tik gairės. Svarbiausia sąlyga, kad pavyktų pasiekti Jūsų nurodytą rezultatą -pedagogas. Tai turi būti žmogus, kuris iš esmės žino alfa kartos vaikų mokymo(-si) ypatumus ir juos supranta; tas, kuriam svarbu organizuoti ugdymą(-si) taip, kad būtų bent iš dalies atliepti kiekvieno vaiko poreikiai; tai turi būti žmogus, kuriam asmeninis tobulėjimas yra savaime suprantamas dalykas. Tai turi būti Mokytojas, kuris savo darbą dirba atsakingai ir iš širdies - juk vaikai tai puikiai jaučia.
  4. Reikėtų pradžioje šeimai tas metodikas sukurti, nes šiuolaikinės šeimos tokių dalykų nebeturi.Nebeturi ir suvokimo kas tai yra. Todėl šiuolaikiniai mokytojai pradžioje apmoko šeimas, o tada dirba ir su vaikais, ir su šeimomis. Turėtų būti tai ne mokytojo darbas, o mokykloje turėtų būti tam reikalui skirtas specialistas. Dabar mokyklose tą darbą neapmokamai dirba mokytojas, dalį socialinis pedagogas. Deja to nepakanka.