Šūdmala. Tyrimas apie socialinių tinklų vartotojų gebėjimą atpažinti ir naudoti šūdmalą

👋🏻 Sveiki! Ačiū, kad užsukote į šį tyrimą.

Esu Barbora Šmuilytė, Vilniaus Gedimino Technikos universiteto (Vilnius Tech) Kūrybinių industrijų bakalauro studijų programos studentė. Atlieku tyrimą apie vartotojų gebėjimą atpažinti ir naudoti šūdmalą socialinių medijų kontekste.

Šioje apklausoje bus naudojamos dvi pagrindinės sąvokos – šūdmala ir socialinės medijos

Šūdmala (angl. „bullshit“)– tai klaidinantis komunikacijos reiškinys, kai sąmoningai nepaisoma tiesa su ketinimu įtikinti ar manipuliuoti auditoriją.

Socialinės medijos – programinės įrangos ir žiniatinklio įrankių rinkinys, padedantis naudotojams bendrauti internete, dalyintis turiniu ir kurti asmeninį pažinčių tinklą.

Tyrimo tikslas – surinkti duomenis apie socialinių medijų vartotojų gebėjimus atpažinti ir naudoti šūdmalą.

Apklausa yra anoniminė, rezultatai bus naudojami tik akademiniais tikslais, viešai nepublikuojami. Atlikti apklausą trunka apie 10–15 minučių, o klausimynas sudarytas iš 19 uždarų klausimų

Anketoje nėra teisingų ar neteisingų atsakymų, todėl pasirinkite Jums priimtiniausią variantą. 

Jūsų dalyvavimas tyrime yra savanoriškas ir priklauso tik nuo Jūsų asmeninio apsisprendimo. Jeigu Jūs sutiksite dalyvauti tyrime, galėsite bet kuriuo metu persigalvoti ir nutraukti dalyvavimą, nepateikdami atsisakymo priežasties.

Iškilus klausimams, kreipkitės el. paštu – [email protected]

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

Ar sutinkate, kad jūsų anonimiški duomenys būtų renkami ir naudojami mokslinio tyrimo tikslais?

1. Kiek iš viso turite socialinių medijų paskyrų?

2. Kiek valandų per dieną praleidžiate socialinėse medijose?

3. Kuriai socialinei medijai skiriate daugiausiai laiko? Pažymėkite labiausiai naudojamą mediją.

4. Ar kuriate ir paviešinate savo kurtą turinį (tekstai, nuotraukų koliažai, vaizdo medžiaga ir kt.) turimose socialinių medijų paskyrose?

5. Pereikite į 13 klausimą, jei pasirinkote „Ne, nekuriu ir neviešinu“. Toliau atsakykite į 5-12 klausimus, jei pažymėjote, kad kuriate ir viešinate turinį soc. tinkluose. Kaip dažnai skelbiate savo sukurtą turinį socialinių medijų paskyrose? Įvertinkite skalėje, kai 1 – labai retai (į mėnesį kartą), o 5 – labai dažnai (į savaitę kelis kartus).

6. Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius.

Visiškai nesutinku
Nesutinku
Nei sutinku, nei nesutinku
Sutinku
Visiškai sutinku
Socialinėse medijose turiu daugiau nei 400 sekėjų
Socialinėse medijose per savaitę skelbiu 3 ar daugiau įrašų
Mano socialinių medijų įrašai sulaukia daugiau nei 100 patiktukų
Socialinių medijų įrašų kūrimui skiriu ne mažiau nei 1 val. per savaitę
Po socialinių medijų įrašais sulaukiu daugiau nei 10 komentarų

7. Kokiomis temomis kuriate ir viešinate turinį savo soc. medijų paskyrose?

8. Ar tikrinate socialinėse medijose gaunamos informacijos patikimumą?

9. Kaip dažnai radę informacijos šaltinį socialiniuose tinkluose, patikrinate pateiktos informacijos patikimumą ir pagrįstumą?

10. Jei taip, kokiais šaltiniais (žmonės, internetinės svetainės, tyrimai, nuomonės formuotojai, ir kt.) remiatės tikrindami šią informaciją?

11. Jūsų kuriamame turinyje dominuoja:

12. Kokiu tikslu (-ais) kuriate turinį savo socialinių medijų paskyrose?

13. Nuo čia galite tęsti apklausą į 4-tą klausimą atsakę „Ne, nekuriu ir neviešinu turinio soc. tinkluose“ ir „Taip, kuriu ir viešinu“. Kaip atpažįstate šūdmalą?

14. Kurioje iš šių situacijoje pateisintumėte šūdmalą?

15. Žemiau pateikti teginiai. Įvertinkite jų reikšmingumą skalėje nuo 1 iki 5.

1 - visiškai neturi reikšmės
2 - neturi reikšmės
3 - nei turi, nei neturi reikšmės
4 - turi reikšmę
5 - visiškai reikšmingas
Kvantinis ciklas apsireiškia per chaoso sukeltas reakcijas
Juodasis šokoladas yra susijęs su darnia sąmone ir tvaria sveikata
Keliaujant daugiau nei 10 kartų per mėnesį traukiniu, kūne gali padidėti radiacijos kiekis
Kairiarankiai labiau linkę knarkti miegant nei dešiniarankiai dėl skirtingų aktyvių smegenų pusrutulių
Maisto prekių pristatymo kurjeriai užsiima visuomenės piliečių žvalgyba
Socialinių medijų ir žiniasklaidos sinergija suteikia informacijai daugiau patikimumo

Jūsų lytis:

Jūsų amžiaus grupė:

Jūs esate:

Jūsų gyvenamoji vieta:

Jūs sklandžiai skaitote ir suprantate šias kalbas: