Socialinių darbuotojų apklausa_dirbantiems KONTAKTINĮ darbą karantino metu

Mieli kolegos,

Lietuvos socialinių darbuotojų asociacija nerimauja dėl socialinių darbuotojų gerovės šalyje besitęsiant karantinui. Gauname signalų, kad socialiniai darbuotojai negauna apsaugos priemonių, jiems trūksta techninių galimybių teikti paslaugas nuotoliniu būdu.

Norėdami detaliai išsiaiškinti socialinio darbo bendruomenės poreikius ir iškylančias problemas, kartu su Vilniaus universiteto Socialinio darbo ir socialinės gerovės katedra inicijuojame tyrimą. Jūsų atsakymai padės mums derybose su LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija bei teikiant rekomendacijas savivaldybių administracijoms. Anketos pildymas gali trukti apie 10 min.

Maloniai prašome skirti laiko ir atsakyti į anketos klausimus. Šis tyrimas labai svarbus ieškant skubių sprendimų kaip prisitaikyti prie karantino sąlygų.

Atsakykite  į šią anketą, jeigu dirbate tiesioginį (kontaktinį) darbą su klientais karantino metu.

Jeigu dirbate NUOTOLINĮ socialinį darbą, spauskite šią nuorodą: https://apklausa.lt/private/forms/socialiniu-darbuotoju-apklausa-dirbantiems-nuotolini-darba-karantino-metu-1rg2gb7?published_now=false

Jūsų lytis:

Jūs dirbate:

Jūsų amžius:

Kokioje įstaigoje dirbate tiesioginį KONTAKTINĮ darbą karantino metu:

Ar dirbdami tiesioginį kontaktinį darbą su klientais KARANTINO METU, turite/ naudojate reikalingas apsaugos priemones (pažymėkite visus tinkančius atsakymus):

Apsaugos priemonėmis:

Kaip manote (ar žinote), ar jūsų organizacijos vadovybė kreipėsi į steigėją, vietos savivaldybę ar SADM dėl jūsų įstaigos socialinių darbuotojų aprūpinimu apsaugos priemonėmis:

Ar jūsų organizacijoje vyko mokymai, kaip taisyklingai naudoti asmens apsaugos priemones (AAP)?

Ar Jūsų įstaiga pasiruošusi reguliariai matuoti darbuotojų, dirbančių KONTAKTINĮ darbą, temperatūrą?

Ar jūsų įstaiga svarsto apie reguliarų KONTAKTINĮ darbą dirbančių darbuotojų testavimą dėl užsikrėtimo COVID-19?

Kaip manote, kokia jūsų įstaigoje dirbančių darbuotojai riziką užsikrėsti COVID-19 virusu (todėl reikalingas darbuotojų testavimas)?

Kaip pasikeitė jūsų darbo krūvis karantino metu (laiko prasme):

Ar dirbant socialinį darbą KARANTINO metu išaugo nerimo jausmas ?

Įvertinkite, kiek Jūs nerimaujate dėl išvardintų aspektų (kuo dešniau, tuo didesnį nerimą jaučiate)

Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduriate dirbdami socialinį darbą karantino metu ?

Įrašykite kitus iššūkius, su kuriais susiduriate:

  1. vadovo pozicija - šaukimas
  2. Niekas neaišku, kada baigsis tas karantinas
  3. A
  4. Nežinomybė kaip padėti klientui, kuris serga kovid-19, bet nesigydo, nesaugo savo šeimos narių ir aplinkinių
  5. daugelio paslaugų, kurias teikėme anksčiau teikti negalime; trūksta kontakto su klientu akis į akį; psichologas tik nuotoliniu būdu, o ne visiems tai tinka.
  6. Sudetinga užtikrinti paslaugų kokybe. Ribotas nuotolinių būdų teikiamų paslaugų sąrašas.
  7. atsakingas klientų požiūris į karantiną
  8. Baimė likti darbe neribotam laikui, įstaigoje nustačius viruso infekciją.
  9. didžiausias iššūkis suvaldyti savo ir klientų neigiamas emocijas
  10. Dažnas lankymasis parduotuvėse. Tenka ilgai juose užtrukti.
…Daugiau…

Kokios pagalbos jums labiausiai trūksta dirbant KONTAKTINĮ socialinį darbą karantino metu (kuo labiau į dešinę, tuo daugiau pagalbos reikia):

Ar matote šios situacijos (karantino) privalumų?

  1. Ne
  2. Mokomės gyventi ir išgyventi bei to mokome klientus.
  3. ne
  4. Jokių
  5. Ne.
  6. Ne
  7. Ne
  8. mažiau sužinai apie kliento problemas, mažiau nerimauji.
  9. Nematau
  10. Asmenys pradės domėtis ir naudotis nuotoliniu bendravimu ir nesilankys įstaigose dėl menkniekių, tad greičiau bus suteikiama pagalba labiausiai jos reikiantiems.
…Daugiau…

Pasidalinkite darbo karantino metu gerosiomis praktikomis:

  1. Nėra jų tik spausimas
  2. jokių
  3. Jų nėra
  4. Sužinojau daug visko naujo. Kas yra COVID-19. ką daryti, kokių veiksmų imtis. Kaip tinkamai dirbti su klientais.
  5. .i.
  6. atsirado medijos poreikis, ugdant kompiuterinio raštingumo pasirūpinti savo poreikiais elektroninėje erdvėje, klientai , turintys išmaniuosius telefonus, plačiau išnaudoja telefono galimybes; mokyklinio amžiaus vaikai gavo teisę turėti savo išmanujį įrenginį pamokoms ir ne tik. Kai kurios šeimos atrado vieni kitus pagalboje buityje, santykių kūrime, besikonsultuodami telefonu ar dalindamiesi socialinio darbuotojo siunčiama psichologiniais filmukais, patarimais, straipsniais. Į darbo priemones pasitelkiamos pasakos ir pasakėčios.
  7. Saugoti save ir kitus
  8. Daugelis tėvų išmoko naudotis kompiuteriais.
  9. Smagu sulaukti dėmesio ir iš klientų. Teiraujamės kaip jiems sekasi, kokios pagalbos reikia, taip pat ir jie teiraujasi ar nesergame, džiaugiasi pamatę ar sulaukę skambučio :)
  10. Randasi kolegų tarpusavio supratimas, didesnis įsiklausimas, ryškėja geresnis situacijų prioretizavimas.
…Daugiau…

Jūsų rekomendacijos ir pasiūlymai LSDA, kaip galime padėti jums spręsti iškilusius iššūkius:

  1. Socialiniai darbuotojai pilnai gali eiti dirbti į nuotolinį darbą, dar davei neleidžia nes už soc. Darbuotojų padėjėjus krūvius krauna mums ir neapmokama
  2. Uždaryti tokias įstaigas, kur lankosi rizikos grupės žmonės - neįgalieji ir senyvo amžiaus
  3. Užtikrinti darbuotojų sveikatos būklę, kad visi liktų sveiki. Rūpintis darbuotojais, nepamiršti jų. Reguliariai domėtis, dėl dirbančių darbuotojų sveikatos būklės. Padėti įveikti visas susidariusias problemas/tam tikras situacijas darbo metu.
  4. Lsd
  5. Manau viskas išsispręs aiškįjant situacijai.
  6. Bent kiek mažiau patikrinimų ir ataskaitų teikimo įvairioms instutucijoms.
  7. Kadangi valstybė nenumatė premijų socialiniams darbuotojas dirbantiems padidintos rizikos faktoriais – manau nusipelnėme papildomų skirtų apmokamų atostogų dienų prie kasmetinių.
  8. 1. Vilniaus miesto savivaldybė privalo aprūpinti paslaugų teikėjus apsaugos priemonėmis. 2. Įpareigoti laiku paslaugų pirkėją pervesti lėšas už suteiktas paslaugas NVO. 3. Testuoti socialinių darbuotojų sveikatą. 4. Priedai už rizikingas darbo sąlygas valstybės nebuvo numatyti, tdėl reikėtų suteikti plius atostogų dienų skaičių, prie kasmetinių atostogų.
  9. Neturiu.
  10. pasiūlymų neturiu
…Daugiau…
Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą