Problemų sprendimo įgūdžių lavinimas taikant SOLE metodą 4 klasėje

Anketa skirta pradinių klasių mokytojams  

Gerbiamas respondente, 

Klaipėdos valstybinės kolegijos, Verslo fakulteto Pradinio ugdymo pedagogikos studijų programos III kurso studentė Justina Kuizinienė, atlieka tyrimą, kurio tikslas- tirti SOLE metodo tinkamumą lavinant problemų sprendimų įgūdžius. Tyrimas yra anoniminis, todėl nei vardo, nei pavardės nurodyti jame nereikia. Tyrimo metu gauti duomenys bus apibendrinti ir pateikti baigiamajame darbe „Problemų sprendimo įgūdžių lavinimas taikant SOLE metodą 4 klasėje“. Tyrėjui svarbiausia Jūsų nuomonė, patirtis, kuriai išreikšti užtruksite iki 10 minučių. Jūsų atsakymai tyrėjui yra labai reikšmingi, nagrinėjant SOLE metodo pritaikymo galimybes pradiniame ugdyme. 

 

(SOLE)- Indijos profesoriaus Sugata Mitra sukurta savarankiškai organizuota mokymosi aplinka, kurios tikslas parodyti, kad mokiniai gali patys išmokti daugybę dalykų su minimalia mokytojo pagalba. Taikant ši metodą mokiniai tampa aktyviais proceso dalyviais, o mokytojas atlieka tarpininko rolę. Šio metodo pamokoje taikymo eiga - mokytojas užduoda „didįjį “ klausimą (pvz., Kodėl nėra gyvūnų didesnių už mėlynąjį banginį?). Probleminis klausimas vaikus sudomina, skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą. Mokiniai patys suformuoja grupes. Jie ieško atsakymų į probleminius klausimus internete ir kituose informaciniuose šaltiniuose. Grupės susiskirstymas, pamokos eigoje gali kisti. Vienas mokinys gali trumpam pereiti į kitą grupę, perimti ar pasidalinti žiniomis, ir vėl grįžti į savo grupę. Po to kiekviena grupė pristato savo atradimus. Tai vienas svarbiausių užsiėmimo elementų, nes jie turi galimybę giliau apmąstyti, ką ir kaip sužinojo. (SOLE) pamokos struktūra: klausimai, tyrimas, apžvalga.

 

Atsakydami į klausimus, pažymėkite viena ar kelis Jums labiausiai tinkamus atsakymo variantus, o reikiamose vietose atsakymus įrašykite.  

Dėkoju už atsakymus! 


Anketos rezultatai yra viešai prieinami

1. Jūsų lytis:

2. Jūsų amžius:

3. Kokia Jūsų darbo patirtis?

4. Jūs dirbate ugdymo įstaigoje, kurios vietovė yra?

5. Jūsų nuomone, ar problemų sprendimo įgūdžiai yra svarbūs pradinių klasių mokiniams?

6. Kaip manote, ar Lietuvos švietimo sistema skiria pakankamai dėmesio problemų sprendimo įgūdžių lavinimui pradinėse klasėse? (Pasirinkite tik vieną iš galimų atsakymo variantų arba pateikite savo atsakymą, jį argumentuokite)

7. Įvertinkite, kurie problemų sprendimo įgūdžiai yra reikšmingiausi ketvirtos klasės mokiniams, siekiant sėkmingai įveikti problemas akademiniame ir kasdieniame gyvenime. (Prie kiekvieno teiginio pažymėkite Jums tinkantį atsakymo variantą :svarbu, mažiau svarbu, nelabai svarbu)

Svarbu Mažiau svarbuNelabai svarbu
Analitiniai įgūdžiai, kritinis mąstymas: gebėjimas analizuoti informaciją, kritiškai ją vertinti, sieti su kitais kontekstais.
Kūrybiškumas: gebėjimas generuoti naujas idėjas, gebėjimas rasti ir taikyti sprendimus (sieti skirtingus požiūrius, ieškoti alternatyvų).
Bendradarbiavimas: gebėjimas efektyviai dirbti komandoje siekiant bendrų tikslų, komunikuoti ir dalintis atsakomybėmis.
Sisteminimo įgūdžiai: gebėjimas struktūruoti informaciją, kurti veiksmingus sprendimo planus ir jų laikytis.
Atkaklumas: gebėjimas nepasiduoti sunkumų atveju.
Kultūrinio jautrumo ir empatijos įgūdžiai: gebėjimas suprasti kitų požiūrį, bei jų jausmus, gebėjimas suprasti skirtingas kultūras, perspektyvas ir pajusti kitų žmonių emocijas

8. Jūsų nuomone, ar Sugatos Mitros SOLE metodas yra tinkama priemonė problemų sprendimo įgūdžių lavinimui?

9. Kokie galėtų būti pagrindiniai Sugatos Mitros SOLE metodo trūkumai, siekiant ugdyti problemos sprendimo įgūdžius? (Pasirinkite vieną ar kelis Jums labiausiai tinkamus atsakymus, bei prašome išreikšti savo pastebėjimus)

10. Kokia forma rekomenduotumėte įtraukti SOLE metodą į mokymosi procesą? (Pažymėkite vieną iš pateiktų variantų arba nurodykite savo pasiūlymą)

11. Jūsų manymu, kokių sąlygų sudarymas labiausiai prisidėtų prie sėkmingo Sugatos Mitros SOLE metodo taikymo užtikrinimo, lavinant problemų sprendimo įgūdžius? (Pažymėkite vieną ar kelis atsakymus iš pateiktų variantų arba nurodykite savo pasiūlymą)

12. Kaip manote, kurie mokymosi metodai yra tinkamiausi siekiant ugdyti problemų sprendimo įgūdžius pradinių klasių mokiniams? (Prašome pasirinkti vieną ar kelis iš pateiktų variantų arba nurodyti savo pasiūlymą)