Problemų sprendimo įgūdžių lavinimas taikant SOLE metodą 4 klasėje

Anketa skirta pradinių klasių mokytojams  

Gerbiamas respondente, 

Klaipėdos valstybinės kolegijos, Verslo fakulteto Pradinio ugdymo pedagogikos studijų programos III kurso studentė Justina Kuizinienė, atlieka tyrimą, kurio tikslas- tirti SOLE metodo tinkamumą lavinant problemų sprendimų įgūdžius. Tyrimas yra anoniminis, todėl nei vardo, nei pavardės nurodyti jame nereikia. Tyrimo metu gauti duomenys bus apibendrinti ir pateikti baigiamajame darbe „Problemų sprendimo įgūdžių lavinimas taikant SOLE metodą 4 klasėje“. Tyrėjui svarbiausia Jūsų nuomonė, patirtis, kuriai išreikšti užtruksite iki 10 minučių. Jūsų atsakymai tyrėjui yra labai reikšmingi, nagrinėjant SOLE metodo pritaikymo galimybes pradiniame ugdyme. 

 

(SOLE)- Indijos profesoriaus Sugata Mitra sukurta savarankiškai organizuota mokymosi aplinka, kurios tikslas parodyti, kad mokiniai gali patys išmokti daugybę dalykų su minimalia mokytojo pagalba. Taikant ši metodą mokiniai tampa aktyviais proceso dalyviais, o mokytojas atlieka tarpininko rolę. Šio metodo pamokoje taikymo eiga - mokytojas užduoda „didįjį “ klausimą (pvz., Kodėl nėra gyvūnų didesnių už mėlynąjį banginį?). Probleminis klausimas vaikus sudomina, skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą. Mokiniai patys suformuoja grupes. Jie ieško atsakymų į probleminius klausimus internete ir kituose informaciniuose šaltiniuose. Grupės susiskirstymas, pamokos eigoje gali kisti. Vienas mokinys gali trumpam pereiti į kitą grupę, perimti ar pasidalinti žiniomis, ir vėl grįžti į savo grupę. Po to kiekviena grupė pristato savo atradimus. Tai vienas svarbiausių užsiėmimo elementų, nes jie turi galimybę giliau apmąstyti, ką ir kaip sužinojo. (SOLE) pamokos struktūra: klausimai, tyrimas, apžvalga.

 

Atsakydami į klausimus, pažymėkite viena ar kelis Jums labiausiai tinkamus atsakymo variantus, o reikiamose vietose atsakymus įrašykite.  

Dėkoju už atsakymus! 


1. Jūsų lytis:

2. Jūsų amžius:

3. Kokia Jūsų darbo patirtis?

4. Jūs dirbate ugdymo įstaigoje, kurios vietovė yra?

5. Jūsų nuomone, ar problemų sprendimo įgūdžiai yra svarbūs pradinių klasių mokiniams?

6. Kaip manote, ar Lietuvos švietimo sistema skiria pakankamai dėmesio problemų sprendimo įgūdžių lavinimui pradinėse klasėse? (Pasirinkite tik vieną iš galimų atsakymo variantų arba pateikite savo atsakymą, jį argumentuokite)

d. Kita, įrašykite.

  1. Mano pedagoginė darbo patirtis yra ganėtinai maža- du metai, todėl negaliu kategoriškai įvertinti Lietuvos švietimo sistemos. Tačiau galiu pasidalinti savo pastebėjimai iš darbo aplinkos, pavyzdžiui vieni mokytojai stengiasi , kad mokymosi procesas vaikams būtu įdomesnis, tad ieško būdų kaip įtraukti naujoves į mokymo programas, o kita dalis mokytojų nejaučia užsidegimo ką nors keisti, plaukia pasroviui ir tiesiog atidirba darbo valandas. Taigi daugelis dalykų priklauso ne nuo Švietimo sistemos, o nuo pačio mokytojo. Jeigu mokytojas jaučia užsidegimą savo darbui, jis ras būdų kaip įtraukti naujus metodus ir apeiti Švietimo sistemos iškeltus reikalavimus.
  2. Sunku man ivertinti, kadangi pedagogines darbo patirties turiu tik apie du metus, taciau manau, kad mokymosi programas reiketu patobulinti ir isryskinti problemu sprendimo svarba ir pateikti aiskius ir sekmingus metodus
  3. Lietuvos švietimo sistema gal ir skiria, bet daug priklauso nuo pačių mokytojų.
  4. Darbo praktikoje teko susidurti, kad mokymo sistemoje daugiau dėmesio skiriama pačiam proceso įvykdymui, bet nesigilinama kokių būtent įgūdžių vaikai įgyja mokymosi metu. Todėl manau, kad svarbu nagrinėti įgūdžius ir kas juos įtakoja, ir kaip rasti veiksmingiausę priemonę ir metodus problemų sprendimo įgūdžiams formuoti.

7. Įvertinkite, kurie problemų sprendimo įgūdžiai yra reikšmingiausi ketvirtos klasės mokiniams, siekiant sėkmingai įveikti problemas akademiniame ir kasdieniame gyvenime. (Prie kiekvieno teiginio pažymėkite Jums tinkantį atsakymo variantą :svarbu, mažiau svarbu, nelabai svarbu)

8. Jūsų nuomone, ar Sugatos Mitros SOLE metodas yra tinkama priemonė problemų sprendimo įgūdžių lavinimui?

9. Kokie galėtų būti pagrindiniai Sugatos Mitros SOLE metodo trūkumai, siekiant ugdyti problemos sprendimo įgūdžius? (Pasirinkite vieną ar kelis Jums labiausiai tinkamus atsakymus, bei prašome išreikšti savo pastebėjimus)

g. Kiti trūkumai, prašau nurodyti:

  1. Nežinau, neturiu idėjųū
  2. Kadangi sis metodas yra naujove Lietuvos svietimo sistemoje. Tai reiskia, kad truksta paprasciausiai informacijos apie sio metodo veiksminguma ir pritaikyma.
  3. Sugatos Mitros ,,SOLE " metodas orentuotas į tai, kad mokinys gali išmokti viską pats be mokytojo pagalbos. Tačiau aš esu priešingos nuomonės ir sutinku su Šiaulių pedagogės V. Rakužienės nuomone: ,, mokytojo ir jo gyvo aiškinimo niekas nepakeis- jokia išmanioji lenta ar dirbtinis intelektas. Mokiniai, anot jos, patys visos informacijos tikrai nesuras, nes reikia žinoti, kur , kaip ir kokios informacijos ieškoti, kaip įvertinti jos patikimumą, todėl mokytojo aiškinimas pamokoje yra nepakeičiamas". Norėčiau pridurti, kad aš kaip vyresnio amžiaus mokytoja susiduriu su tuo, kad mano nuomonė ir naujovių prieįingas įvertinimas yra steriotipiškai vertinimas, kad vyresnio amžiaus žmonės sunkiai priima naujoves, kaip pavyzdžiui ,, SOLE" metodą, tačiau manau, kad mano pedagoginė patirtis leidžia man geriau įvertinti naujovių nešamą naudą mokiniams.
  4. Sugatos Mitros ,,SOLE " metodas orentuotas į tai, kad mokinys gali išmokti viską pats be mokytojo pagalbos. Tačiau aš esu priešingos nuomonės ir sutinku su Šiaulių pedagogės V. Rakužienės nuomone: ,, mokytojo ir jo gyvo aiškinimo niekas nepakeis- jokia išmanioji lenta ar dirbtinis intelektas. Mokiniai, anot jos, patys visos informacijos tikrai nesuras, nes reikia žinoti, kur , kaip ir kokios informacijos ieškoti, kaip įvertinti jos patikimumą, todėl mokytojo aiškinimas pamokoje yra nepakeičiamas". Norėčiau pridurti, kad aš kaip vyresnio amžiaus mokytoja susiduriu su tuo, kad mano nuomonė ir naujovių prieįingas įvertinimas yra steriotipiškai vertinimas, kad vyresnio amžiaus žmonės sunkiai priima naujoves, kaip pavyzdžiui ,, SOLE" metodą, tačiau manau, kad mano pedagoginė patirtis leidžia man geriau įvertinti naujovių nešamą naudą mokiniams.

10. Kokia forma rekomenduotumėte įtraukti SOLE metodą į mokymosi procesą? (Pažymėkite vieną iš pateiktų variantų arba nurodykite savo pasiūlymą)

f. Kita, prašau nurodyti savo pasiūlymą.

  1. Iš pateiktų variantų, manau, kad visi yra tinkami šio metodo įgyvendinimui, siekiant formuoti vaikų problemų sprendimo įgūdžius. Išskyrus savaiminį mokymąsi, kadangi ketvirtos klasės mokiniai dar nesugeba tinkamai įvertinti informacijos, ar ji naudinga ir kaip ją panaudoti. Taigi bet kokiu atveju reikalingas mokytojas, kuris mokinius nukreiptu teisinga linkme.

11. Jūsų manymu, kokių sąlygų sudarymas labiausiai prisidėtų prie sėkmingo Sugatos Mitros SOLE metodo taikymo užtikrinimo, lavinant problemų sprendimo įgūdžius? (Pažymėkite vieną ar kelis atsakymus iš pateiktų variantų arba nurodykite savo pasiūlymą)

f. Kita, įrašykite.

  1. Mano nuomone nėra gero ar blogo metodo, yra tik netinkamai pritaikytas metodas, dėl informacijos ir patirties trūkumo, todėl siekiant (SOLE )pritaikyti kaip metodą- lavinant problemų sprendimo įgūdžius, reikia kruopščiai ištyrinėti.

12. Kaip manote, kurie mokymosi metodai yra tinkamiausi siekiant ugdyti problemų sprendimo įgūdžius pradinių klasių mokiniams? (Prašome pasirinkti vieną ar kelis iš pateiktų variantų arba nurodyti savo pasiūlymą)

h. Kita, prašau nurodyti savo pasiūlymą.

  1. (SOLE) metodo reismingumas formuojant problemu sprendimo igudzius visgi nera aiskiai apibreztas ir tai nenuostabu, nes tai naujas metodas, kuri reikia visapusiskai isnagrineti.
Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą