Problemų sprendimo įgūdžių lavinimas taikant SOLE metodą 4 klasėje
Anketa skirta pradinių klasių mokytojams
Gerbiamas respondente,
Klaipėdos valstybinės kolegijos, Verslo fakulteto Pradinio ugdymo pedagogikos studijų programos III kurso studentė Justina Kuizinienė, atlieka tyrimą, kurio tikslas- tirti SOLE metodo tinkamumą lavinant problemų sprendimų įgūdžius. Tyrimas yra anoniminis, todėl nei vardo, nei pavardės nurodyti jame nereikia. Tyrimo metu gauti duomenys bus apibendrinti ir pateikti baigiamajame darbe „Problemų sprendimo įgūdžių lavinimas taikant SOLE metodą 4 klasėje“. Tyrėjui svarbiausia Jūsų nuomonė, patirtis, kuriai išreikšti užtruksite iki 10 minučių. Jūsų atsakymai tyrėjui yra labai reikšmingi, nagrinėjant SOLE metodo pritaikymo galimybes pradiniame ugdyme.
(SOLE)- Indijos profesoriaus Sugata Mitra sukurta savarankiškai organizuota mokymosi aplinka, kurios tikslas parodyti, kad mokiniai gali patys išmokti daugybę dalykų su minimalia mokytojo pagalba. Taikant ši metodą mokiniai tampa aktyviais proceso dalyviais, o mokytojas atlieka tarpininko rolę. Šio metodo pamokoje taikymo eiga - mokytojas užduoda „didįjį “ klausimą (pvz., Kodėl nėra gyvūnų didesnių už mėlynąjį banginį?). Probleminis klausimas vaikus sudomina, skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą. Mokiniai patys suformuoja grupes. Jie ieško atsakymų į probleminius klausimus internete ir kituose informaciniuose šaltiniuose. Grupės susiskirstymas, pamokos eigoje gali kisti. Vienas mokinys gali trumpam pereiti į kitą grupę, perimti ar pasidalinti žiniomis, ir vėl grįžti į savo grupę. Po to kiekviena grupė pristato savo atradimus. Tai vienas svarbiausių užsiėmimo elementų, nes jie turi galimybę giliau apmąstyti, ką ir kaip sužinojo. (SOLE) pamokos struktūra: klausimai, tyrimas, apžvalga.
Atsakydami į klausimus, pažymėkite viena ar kelis Jums labiausiai tinkamus atsakymo variantus, o reikiamose vietose atsakymus įrašykite.
Dėkoju už atsakymus!