Pedagogų patirtys ugdant reemigrantus vaikus

Lietuviai mokiniai grįžtantys iš užsienio į bendrojo lavinimo mokyklas yra įprastas reiškinys. Reemigracija - grįžimas į tėvynę iš emigracijos. Šiuo tyrimu siekiama ištirti problemas, su kuriomis susiduria mokytojai, ugdantys reemigrantus vaikus, bendrojo lavinimo mokykloje bei atskleisti reemigrantų šeimų  vaikų adaptacijos problemų sprendimo būdus bendrojo lavinimo mokykloje.

Būsiu labai dėkinga, jei atsakysite į šios anketos klausimus. Ačiū.

Anketa neprieinama

1. Lytis:

2. Jūsų kvalifikacinė kategorija:

3. Jūsų pedagoginio darbo stažas:

4. Kur dirbate?

5. Jūsų pareigos specialiojo ugdymo mokykloje

6. Kelintos/-ų klasės/-ių mokinius ugdote? Įrašyti ugdomos klasės skaičių ar skaičius, pvz., pirmokai – 1 kl., antrokai – 2 kl., penktokai – 5 kl. ir pan.

  1. Priešmokyklinukai (nulinukai)
  2. 5 kl., 7 kl., 8 kl.
  3. 4kl.
  4. 5, 7
  5. 5-8
  6. 12
  7. 5 kl.
  8. 1 kl.
  9. 1-8 kl.
  10. Pug-8kl.
…Daugiau…

7. Ar Jūsų klasėje mokosi reemigrantas vaikas, t.y. lietuvis grįžęs iš užsienio?

8. Kiek reemigrantų vaikų mokosi Jūsų klasėje (jeigu ugdote kelias klases, išsirinkite klasę su didžiausiu reemigrantų vaikų skaičiumi)?

  1. 2
  2. 4
  3. 2
  4. 2
  5. 1
  6. 1 vaikas
  7. 3
  8. 2
  9. 2
  10. 1
…Daugiau…

9. Prašome atsakyti apie reemigrantų vaikų problemas mokykloje. Pasirinkite labiausiai Jūsų nuomonę atitinkantį atsakymo variantą į kiekvieną teiginį.

10. Prašome pakomentuokite 9 klausimo atsakymus.

  1. Reemigrantai vaikai puikiai sutaria, su kitais vaikais, bet yra problemų su lietuvišku - anglišku leksikonu, ir šiaip problemų su kalbos raiškumu. Su vaikais dirba logopedės, kad padėtų jiems pralaužti kalbą.
  2. Reemigravę vaikai susiduria su kalbos ir prisitaikymo (naujo savo identiteto atradimo) sunkumais.
  3. Vaikai priimami tolerantiškai, pagalba reikalinga dalyko pamokoje
  4. Gera savijauta, lengvai adaptavosi
  5. Kiti vaikai į tokius vaikus żiūri kaip į ne savus.
  6. Siu mokiniu poreikiai ivairus. Dazniausiai vaikai susiduria su adaptacijos, kalbos sunkumais. Sunkumai sprendziami pagal poreiki, bendradarbiaujant su mokytojais ir pagalbos specialistais.
  7. Kad kuo greičiau pritaptų reikia šiek tiek pagalbos. Palaikymo.
  8. Klaseje besimokantys vaikai yra tolerantiški reemigrantui vaikui.Šie mokiniai jaučiasi gerai.Reikia papildomai padirbėti per lietuvių k. pamokas.Žodžių daryba sakiniuose.
  9. 8
  10. -
…Daugiau…

11. Ar mokiniui, lietuviui grįžusiam iš užsienio, sudaryta bendroji programa su nustatytais požymiais, t.y. pritaikomi pažangos ir pasiekimų vertinimo kriterijai? Pakomentuokite.

Įrašykite savo komentarą

  1. Neteko susidurti, nežinau
  2. Silpniausiems
  3. Priklauso nuo vaiko gebėjimų ir poreikių.
  4. Kita
  5. Mokykloje mokytojai labai stengiasi dirbti su tokiais vaikais.
  6. Minėtu atveju papildomai reikėjo tik lietuvių kalbos papildomos pamokos
  7. Tokios specialios programos nera, bet papildomai turi dar viena lietuviu kalbos pamoka, kur dirbama su tokiais vaikais individualiai
  8. Mokykloje programos yra sudaromos, jei yra būtina. Mano mokinys neturi tokios programos, nes jis sėkmingai ugdosi su kitais mokiniais.
  9. Privalo būti sudarytos programos

12. Kurio pagalbos mokiniui specialisto reikia Jūsų klasės reemigrantui/-ams vaikui/-ams? Galimi atsakymo variantai.

Įrašykite savo komentarą

  1. Papildomo mokytojo, mokytojo padėjėjo.
  2. Nereikia
  3. Nereikia
  4. Vaikui pačiam sunku adaptuotis kitoje mokykloje.
  5. Priklauso nuo vaiko poreikiu.
  6. Jiems teikiamos konsultacijos lietuvių kalbos
  7. Lietuvių kalbos mokytojo.
  8. Nereikėjo
  9. Mokines mama pageidavo psichologo, nes pradzioje mokslo metu mergaite jaute vidine itampa naujoje aplinkoje
  10. Lietuvių kalbos specialisto
…Daugiau…

13. Prašome atsakyti, kada reemigrantui vaikui reikia pagalbos mokiniui specialisto pagalbos. Pasirinkite labiausiai Jūsų nuomonę atitinkantį atsakymo variantą į kiekvieną teiginį.

14. Prašome pakomentuokite 13 klausimo atsakymus.

  1. ,
  2. Priklausomai nuo vaiko poreikių pagalbos gali reikėti visose srityse. Pamokų ruoša turėtų būti mokinio ir jo tėvų atsakomybė, bet taip yra ne visada.
  3. Nedidelės spragos lietuvių kalbos pamokose
  4. Mokinys greit adaptavosi
  5. Pagalba reikalinga, nes mokinys atvažiavo iš visai kitos kultūros.
  6. Siu vaiku poreikiai ir galimybes ivairus. Daugiausia sunkimu kelia kalba.
  7. Reikia tėvams namuose bendrauti lietuvių kalba.Kartu ruošti pamokas,skaityti knygas, jas aptarti.Sunkumai iškyla su lietuvių k. rašybos taisyklėmis.
  8. Pagalbos prisitaikant prie mokyklos ir klasės aplinkos nereikėjo. Vaikai bendraujantys, puikiai įsiliejo į klasės kolektyvą. Labiausiai reikia padėti mokantis lietuvių kalbos bei ruošiant namų darbus.
  9. -
  10. Viskas priklauso nuo vaiko gebėjimų, motyvacijos, ar nors kiek mokėsi lietuvių kalbos.
…Daugiau…

15. Kaip dažnai bendraujate su mokinio/-ių tėvais ar globėjais?

Įrašykite savo komentarą

  1. Kaip dalyko mokytojai nebuvo būtinybės
  2. Tėvai nesikreipia.
  3. Pagal poreiki. Ivairiai.
  4. Pagal poreikį
  5. Bendrauju, kai reikia duoti nurodymus dėl pagalbos namuose. Bet
  6. Pagal poreikį
  7. Pradžioje mokslo metų bendravome beveik kasdien. Dabar jau rečiau.
  8. Mama teiraujasi del mergaites mokslu ir savijautos klaseje, teikia informacija man apie savo dukra.
  9. Esant poreikiui

16. Prašome atsakyti, kokie sunkumai kyla bendraujant su mokinio/-ių tėvais ar globėjais? Pasirinkite labiausiai Jūsų nuomonę atitinkantį atsakymo variantą į kiekvieną teiginį.

17. Prašome pakomentuokite 16 klausimo atsakymus.

  1. .
  2. Tėvų lūkesčiai ne visada atitinka mokyklos galimybes, kartais net suteikus visą pagalbą tėvai tikisi daugiau.
  3. Nebendrauju su tėvais, neturiu nuomonės
  4. Nebendravau
  5. -
  6. Tėvai labai domisi mokymosi pasiekimais ir sunkumais.
  7. 54822
  8. -
  9. Labai stengiasi, jokių problemų.
  10. -
…Daugiau…

18. Ar Jums kyla sunkumų dirbant su reemigrantu/-ais vaiku/-ais?

19. Prašome, pasakykite savo nuomonę, apie sunkumus susijusius su reemigrantų vaikų ugdymu. Pasirinkite labiausiai Jūsų nuomonę atitinkantį atsakymo variantą į kiekvieną teiginį.

20. Prašome pakomentuokite 19 klausimo atsakymus.

  1. Pagrindinė problema - kalba. Kartais yra labai sunku suprasti, ką vaikas nori pasakyti, nes kalba yra nerišli ir ne visai lietuviška, dėl to vėliau kyla ir kiti nesusipratimai.
  2. Neturiu komentarų.
  3. Jaučiasi švietimo ugdymo skirtumai
  4. Neturiu problemų
  5. Mokinys gan żingeidus.
  6. -
  7. Klasėje yra mokytojos padėjėja, kuri labai pagelbėja dirbant.Pamokoje trūksta laiko individualiam darbui.Kartais pritrūksta metodinių žinių.Šie mokiniai yra atvykę iš visiškai kitokios mokymosi aplinkos.Visiškai skirtingos mokymosi programos.Yra spragų šnekamojoje kalboje, sunkumai su rašyba.
  8. 47558
  9. -
  10. Italijoje lietuvių kalbos mokyklose nesimoko
…Daugiau…

21. Prašome, pasakykite savo nuomonę, siūlymus sprendžiant problemas susijusias su reemigrantų vaikų ugdymu. Pasirinkite labiausiai Jūsų nuomonę atitinkantį atsakymo variantą į kiekvieną teiginį.

22. Prašome pakomentuokite 21 klausimo atsakymus.

  1. Su mokytojo padėjėju darbas tikrai vyktų daug efektyviau, nei dabar.
  2. -
  3. Priklauso nuo mokinio
  4. Mokinio norų ir lėšų specialistams
  5. Tėvų didesnis bendradarbiavimas atneštų daug naudos mokinio ugdymui.
  6. -
  7. Būtina specialistų, psichologo, mokytojo padėjėjo pagalba.Būtinai turi įsitraukti tėvai į ugdymo procesą.Reikia individualizuoti ir diferencijuoti reemigrantų vaikų mokymą.
  8. 558
  9. -
  10. Kiekvienas konkretus atvejis būna vis kitoks.
…Daugiau…
Sukurk savo anketą